home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Filijala "Fijat grupe" koja izrađuje motore i menjače, kompanija "Fijat pauertrejn tehnolodžiz" (FPT), već drugi put zaredom dobila je prestižnu međunarodnu "Tehnobest" nagradu, ove godine za novi motor sa dva cilindra "tvin er".

Kompanija je prošle godine dobila nagradu za "multi er" (MultiAir) tehnologiju. 

Odluku je doneo međunarodni nezavisni "Autobest" žiri, koga čini 15 novinara specijalista za autoindustriju iz 14 zemalja - Bugarske, Kipra, Srbije, Hrvatske, Češke, Grčke, Mađarske, Makedonije, Poljske, Rumunije, Rusije, Slovačke, Turske i Ukrajine, čije zajedničko tržište ima oko 300 miliona stanovnika.

"Autobest" je osnovan 2000. godine i jedan je od najkompetentnijih među evropskim žirijima za autoindustriju. U odluci se navodi da je novi "tvin er" motor apsolutna tehnološka inovacija, zahvaljujući novoj tehnologiji elektro-hidraulične kontrole usisnih ventila motora (Multi er) , čime se postiže izvanredna efikasnost i minimalna potrošnja.

Motor sa 85 konjskih snaga, turbo verzija nove familije "tvin er" mašina, zvanično je prvi put predstavljen na ovogodišnjem Sajmu automobila u Ženevi. "Fijat grupa" je uvođenjem tog motora na tržiste potvrdila liderstvo u tom sektoru, postavljajući nove tehnološke standarde u efikasnosti potrošnje goriva, navodi se u odluci žirija.

U zavisnosti od verzije - normalne, sa turbopunjenjem i bi-fjuel CNG motorom koji može da koristi dve vrste goriva, "tvin er" može da ima 65 do 105 konjskih snaga. Posebno se u tom rangu  izdvaja verzija motora kapaciteta od svega 875 kubika. Zbog ekstremno male veličine, novi "tvin er" motor je idealan par sa električnim motorom za hibridna vozila.

Novi "tvin er" motor sa 85 konjskih snaga najpre će biti ugrađivan u novi "fijat 500", koji emituje svega 92 grama štetnog ugljen dioksida po pređenom kilometru.

Grupacija "Fijat automobili" takođe je ostala na prvom "zelenom" mestu u odnosu prema drugim kompanijama, sa 126,2 grama štetnih izduvnih gasova po pređenom kilometru njenih automobila u prvoj polovini ove godine.

Autor : Tanjug.rs

Foto : Fiat



čitanja : 1615



Komentari

Emisija CO2 od 92 grama nije za potcenjivanje ( niti "sporim" ovaj motor ), ali mislim da volvo već ima 3 dizel modela ( daleko VEĆA od fiata 500 ) sa emisijom ispod 100 gr CO2. Dakle, kakvo je to ekološko čudo malog motora u malom i lakom vozilu?
Takodje, ovaj fiatov "prosek" od 126,2 grama je malo bemislen. Šta meni kao kupcu tačno odredjenog modela ( sa tačno odredjenom emisijom ) znači "prosek" na nivou brenda? Ništa!
Uostalom, taj "prosek" nam samo kaže da fiat u "proseku" pravi mala vozila.
Zabole me za "prosekom" ...

Autor Moron 19 Okt 2010, 14:26

"Odluku je doneo međunarodni nezavisni "Autobest" žiri, koga čini 15 novinara specijalista za autoindustriju iz 14 zemalja"

Jake stručnosti od novinara i velikog renomea nagrade "Auto best"! Pa novinari i onako rade sve za pare.
Sad bi tebalo inženjeri da odlučuju o najboljem novimaru i najboljem članku!

Autor Mange 19 Okt 2010, 14:55

Ma neka Ameri crknu i njihova potrošnja od 20 L, makar ih i ova ,,vest'' naterala na to da puknu od muke

Autor Dejan L 19 Okt 2010, 15:34

Ameri su se nekako i drzali kad su procitali vest - ali kad su videli tvoj komentar, naglo su poceli da crkavaju.

Autor Cika Sima 19 Okt 2010, 16:17

@Mange 100% si u pravu.
P.S. Fale im jos strucnjaci iz Albanije!!!

Autor Bagzi 19 Okt 2010, 16:19

Po zadatim kriterijumima za naredne godine, CO2 ce "opteretiti" manje modele jer se kao parametar uzima tezina vozila... Jedino ako promene...

Autor Panchev9 19 Okt 2010, 16:57

Panchev9
Neki link za to?

Autor Moron 19 Okt 2010, 17:06

Novi AB ima tekst o tome...
Jel ga imas?

Autor Panchev9 19 Okt 2010, 17:08

@Moron
Evo ima i na netu...
11 i 12 strana...

http://www.polovniautomobili.com/autobild-magazin/2010-oktobar-19/?pageNumber=11
Pozz

Autor Panchev9 19 Okt 2010, 17:10

Provokacija uspela
Lepite se ko muve!

Autor Dejan L 19 Okt 2010, 17:14

Cestitam! Steta sto se motor raspada vec posle 100km...

Autor carobnjak 19 Okt 2010, 17:39

@Panchev9
ne brini, sad ce Fiat da potplati da se i kriterijumi za tezinu i CO2 promene u njegovu korist, samo da bude najbolji!

P.S. ionako je sve silne titule do sada posteno platio...:)))

Autor carobnjak 19 Okt 2010, 17:49

@Mange
kako objasnjavas da ovaj minijaturni Fiat 500 napred ima vise mesta nego novi Megane?!?
Provereno, sedeo u oba na sajmu, nisam mogao da verujem!
Naravno nazad nije ni za decu, ako se prednje sediste povuce max. unazad.
Pozdrav! :)

Autor carobnjak 19 Okt 2010, 17:57

carobnjak
Pozdrav!
Sam si ispravno odgovorio na svoje pitanje. Mali auto sa dvoja vrata, napred može da pruži potreban prostor i komfor i za visoke osobe, čak i bolje od nekog porodičnog automobila.

Inače, autor teksta stvarno misli da je CO2 štetan gas!?
Sramota.

Inače za motor twin air nisam ništa rekao, ni uzmi ni ostavi, dok ga jednog dana ne "osmotrim" i ne probam, ali je sigurno da je izašao novi model peglice.

Autor Mange 19 Okt 2010, 18:31

carobnjak
Tesko ce Fiat tu da "ucestvuje"... Konkurencija je "jaka"...

Autor Panchev9 19 Okt 2010, 18:34

@Mange
a ti mislis da CO2 nije stetan?!?

Autor carobnjak 19 Okt 2010, 18:36

carobnjak
Ugljen dioksid je sastavni deo vazduha, manje od jednog procenta i nephodan je za suživot živih bića, pa se kao takav ne može kvalifikovati kao štetan gas.
Kao doktor,mnogo bolje od mene znaš da je i kisenik u većem procentu nezdrav.
Inače ušteda emisija CO2 ovakvim savremenijim motorima je jako beznačajna u odnosu na šumske požare, termoelektrane, čeličane a posebno na emisiju CO2 usled potrebe za grejanjem na fosilna goriva.
Drugo je emisija štetnih gasova definisanih Euro standardima o emisiji štetnih gasova.

Autor Mange 19 Okt 2010, 18:54

PS
Bolje bi bilo proizvođačima automobila, da naprave akciju i obavežu se da će za svaki prodati automobil, negde na planeti posaditi po jednu sadnicu drveta.
Efekat bi v+bio mnogostruko veći.

Autor Mange 19 Okt 2010, 19:08

Ma lazu sigurno, Fiat je to, ili lazu ili su to ukrali od Nemaca, treceg nema.

Autor boki 19 Okt 2010, 19:14

@Mange
naravno to je tacno ali samo ako bi koncentrarcija CO2 u vazduhu ostala ista ali se to ne desava upravo zbog zagadjenja!
A sta mislis sta je uzrok smrti kod plucnih bolesnika? upravo CO2!

"Efekat staklene bašte je izraz za zagrevanje planete Zemlje nastalo poremećajem energetske ravnoteže između količine zračenja koje od Sunca prima i u svemir zrači Zemljina površina. Ovaj efekat predstavlja rezultat povećanja količine zračenja koje ne može od površine Zemlje da bude emitovano u svemir, već ga atmosfera upije i postane toplija. Atmosfera Zemlje odbija deo (37-39%) energije koju Sunce direktno emituje (pojam pod nazivom albedo), dok ostatak (zračenje manjih talasnih dužina) pada na tlo i zagreva ga, a tlo potom emituje infracrvene zrake (manjih talasnih dužina) koji, u normalnim okolnostima, uglavnom odlaze u svemir. Međutim ukoliko u atmosferi postoje gasovi koji upijaju ovakvo zračenje, doći će do povećanja temperature atmosfere. To se dogodilo sa atmosferom Zemlje u poslednjem veku.

Ukratko, Sunce emituje energiju raznih talasnih dužina, dobar deo toga stigne do Zemljine površine, doprinosi stvaranju i održavanju svog života na Zemlji, a deo tog zračenja potom biva emitovan u svemir i priroda je u ravnoteži. Ako nešto zadrži deo tog zračenja, ravnoteža se kvari i nastaju problemi. Ono što zadrži zračenje je poznato pod nazivom gasovi staklene bašte, a problemi koji nastaju su poznati pod nazivom globalno zagrevanje.

Efekat nastaje na sličan način kao u stakleniku, gde Sunčevi zraci vidljivog i ultraljubičastog dela spektra prodiru kroz staklo i greju tlo ispod stakla. Tlo potom emituje infracrveno zračenje koje ne može proći kroz staklo, zadržava se unutra i tlo ostaje zagrejano. Usled toga je u staklenicima mnogo toplije nego izvan njih. Na isti način se ponaša i planeta Zemlja ukoliko postoji neka materija koja će se ponašati kao stakleni krov. Prilikom izbacivanja iz fabričkih dimnjaka i auspuha automobila ugljenik(IV)-oksid (poznatiji kao ugljen-dioksid) i ostali štetni gasovi formiraju omotač oko Zemlje koji propušta toplotu da prodre do površine ali ne i da se vrati u vasionu. Na ovaj način površina Zemlje postaje sve toplija i iz godine u godinu temperature su sve više.

Razlog koji dovodi do efekta staklene bašte, usled kojeg dolazi do zagrevanja površine Zemlje drugačiji je od onog u staklenoj bašti, gde do zagrevanja dolazi usled smanjene cirkulacije vazduha i mešanja zagrejanog vazduha,a ne zbog same apsorbcije Sunčevog zračenja."

P.s. tu akciju sadjenja drva je vec imao Renault, a sto je prekine?

Autor carobnjak 19 Okt 2010, 20:06

@Mange
a gde si to cuo da je kiseonik stetan? Da ne postoji mozda CO2 u bocama kao protivotrov?!?

Autor carobnjak 19 Okt 2010, 20:18

Sagledao sam onu „formulu“ za CO2 u AB-u i njenu „nepravednost“ prema lakim automobilima i moguće izmene... Ja mislim da je sve to naopako.
Počev od normativa za utvrdjivanje prosečne potrošnje ( iz koje sledi i prosečna emisija CO2 ), jer taj normativ umanjuje uticaj težine vozila na prosečnu potrošnju, pošto je, koliko znam, odnos „gradske“ i „otvorene“ 4:7 ( pa se smanjuje uticaj težine vozila na prosečnu potrošnju ). Takodje, ona „otvorena“isto ima takav ciklus da se relativizuje uticaj mase ( zbog čega i predstavlja samo sferu teorije, koju je u praksi ju je gotovo nemoguće ostvariti ). Kada bi odnos gradske i vangradske bio 1:1 i kada bi „vangradska“ više odgovarala realnosti, „teška“ vozila bi imala daleko veću prosečnu emsiju CO2. Dakle, „teškaši“ su već ovde „normativno“ pogodovani.
I onda još imaš onu blesavu formulu za utvrdjivanje granice „kažnjavanja“, koja opet favorizuje veću masu .
Nije teško zaključiti da li su onu formulu pravili „teškaši“ ili „atletičari“ ...
Nego, ima li neko drugu, razumniju formulu? Možda ja grešim ...

Autor Moron 19 Okt 2010, 20:19

Moron
:)
Pa nije to formula AB-a, nego
iz evropskog zakonodavstva... Javice kada budu promenili...
Zreo si za stranku zelenih...

Autor Panchev9 19 Okt 2010, 20:23

carobnjak
Potpuno se slažem sa tvojom opštepoznatom ekološkom pričom.
Čovek uništava velike zelene površine, prašume, pluća ove planete a ostavlja površine sklone eroziji. To niko ne pominje a šteta je mnogostruko veća od emisije CO2.
Jednostavno potražite po internetu, koliko putnički automobili učestvuju u potrošnji fosilnih goriva a samim tim i emisiji co2, pa se lako može utvrditi da je cifra zanemarljiva.
Jena prirodna katastrofa daleko više naruši eko sistem nego svi automobili za 1 godinu.
I ja ovako laički znam da kad bi čovek duže vreme živeo na čistom kiseoniku, ne bi dugo poživeo. Čovek sa bolesnim plućima naravno da ima viška co2 u organizmu. Ako kao laik grešim ispravi me.
Pa po ovim teorijama, ograničiće ljudima da dišu, kreću se a radi manje emisije CO2.
I na kraju, fosilna goriva i jesu nastala u planetarnom eko krugu, nije uvezena sa Marsa ili Meseca, pa po osnovnim principima očuvanja energije, njenom oksidacijom se ne može dogoditi apokalipsa, jer stvaranjem njene mase je oslobođena odgovarajuća količina kiseonika.

Autor Mange 19 Okt 2010, 20:38

@Mange

Da, to je sustina, bice manje svezeg vazduha za udisanje!

A kako se zove bolest ili stanje u organizmu nastalo usled povecane koncentarcije kiseonika?

Autor carobnjak 19 Okt 2010, 20:41

Ponosam sam sto je Fiat najzelenija marka...:)))

Autor carobnjak 19 Okt 2010, 20:45

carobnjak
Ne znam. Mada sam čuo za izraz super ventilacije pluća, kao posledice, panike ili nedovoljne fizičke kondicije, koja izaziva preterano disanje. Znam da ceo organizam počinje da trni i oduzima se zbog viška kiseonika. Onda pacijentu daju da diše u kesu. To sam gledao negde na TV, čini mi se...

Ipak mislim da je sve ovo oko emisije CO2, personalnih automobila, preterano.
Veći efekat bi se postigao poboljšanjem termoizolacija objekata i smanjenja intenziteta grejanja a posebno smanjenjem prljavih tehnologija termoelektrana i velikih čeličana.

Autor Mange 19 Okt 2010, 20:50

@Mange
haha, nije super, nego HIPERventilacija! :)))
Postoji takvo stanje (neurotska reakcija) ali to nije bolest , lako se resava...
Organizam trne i oduzima se zbog straha a ne zbog viska kiseonika!

Autor carobnjak 19 Okt 2010, 20:52

carobnjak
Pa znam ja da će biti neka omaška. Mada tamo lepo rekoše ba takvo stanje nastaje baš zbog viska kiseonika. Gledao sam kako daju ljudima da dišu u "papirnu kesu".
Super-hiper, znam da bi tako nešto :))

Autor Mange 19 Okt 2010, 21:08

@ svi

Interesantno ali ispade mange u pravu. Znao sam od ranijeda je npr Stivi Vonder žrtva kiseonika (još kao beba u inkubatoru) ali sledeći link prevazilazi moje vrlo skromno medicinsko znanje. Molim za komentar.

http://en.wikipedia.org/wiki/Oxygen_toxicity

Autor zumbans 19 Okt 2010, 21:17

@Mange
Bensedin je jednako efikasan! :)))

Veci problem su kamioni i autobusi, stari "Tamici" koji se raspadaju po putevima u oblaku dima!
A niko ne reaguje...

Autor carobnjak 19 Okt 2010, 21:18

@zumbans
ne ide beba u inkubator nego nedonosce tj. beba koja je rodjena pre vremena! Logicno da ce doci do ostecenja jer njen organizam nije dovoljno zreo za zivot napolju, pa tako ni culo vida...

Ovo si propustio:

"Организам човека (и других аеробних бића) у току свог еволуционог развоја изградио је снажне механизме заштите од оксидационих процеса унутар ћелије и у стању је да кроз више линија одбране доста успешно ограничи транспорт кисеоника чак и у израженим условима хипероксије"

Autor carobnjak 19 Okt 2010, 21:25

P.S.
taj tekst je pun gluposti i nedokazivih teorija!
Nije zasnovan na modernoj/dokazivoj medicini...

Autor carobnjak 19 Okt 2010, 21:27

@ čarobnjak

Eh nisam pogledao stranu na srpskom, no ako sam dobro shvatio trovanje je ipak moguće, uostalom kao i sa drugim stvarima u životu preterivanje škodi, u ovom slučaju ipak pod određenim uslovima dolazi do trovanja.

Hvala

Autor zumbans 19 Okt 2010, 21:35

Ugljen monoksid, Sumporni i azotni oksidi i ugljovodonici su ono što nas truje iz auspuha, raznih "dreševa" i to je definisano Evropskim standardima emisije otrovnih gasova. Tu ne spada oraničenje CO2 ni u kom obliku.
Zamislite samo jedan B747, koji u toku dana potroši 200 tona kerozina ili jednu termoelektranu koja sagori desetine hiljada tona lignita. Kolika je to emisija CO2?
Šta je naspram toga, ako danas u Srbiji 1 000 000 automobila prosečno potroši po 2 l goriva?
Inače tamići, zastavice, stari VW dizeli i drugi traktori su zlo po pitanju emisije ugljen monoksida, čađi, sumpor i azot oksida.
Ekološki pokreti zelenih su najveće prevare na planeti i mašine za pravljenje para i ucenu pojedinih država.

Autor Mange 19 Okt 2010, 21:39