
Češka "Škoda" planira da u narednih deset godina udvostruči ponudu na oko 1,5 miliona vozila godišnje, a već u 2011. će izaći na tržište sa novim modelom, manjim od "fabije", rekao je na konferenciji za novinare predsednik upravnog odbora "Škode" Vinfrid Valand.
U predstojećih pet do deset godina više od polovine "škoda" bi
trebalo da se proizvodi van Češke, uglavnom u zemljama u naglom razvoju -
Kini, Indiji ili Rusiji.
S druge strane, firma ne razmatra širenje na američki kontinent, ali predviđa
da će proširiti kapacitete fabrika u zemlji i da će zapošljavati nove radnike,
prenela je agencija ČTK. "Treba da povećamo broj radnika u tehnološkom
razvoju, prodaji i indirektno zaposlenih, ali takođe moramo i da povećamo
produktivnost", rekao je Valand.
On nije isključio mogućnost da bi u budućnosti "škode" mogle da se
uvoze u Češku, ili da fabrike "Škode" proizvode automobile i pod
drugom markom. Pored vozila manjeg od "fabije", "Škoda"
priprema i porodični model, koji bi po veličini bio između "fabije i
"oktavije". Za deset godina bi, prema Valandu, na putevima u svetu
bilo deset, umesto sadašnjih pet modela "škoda", a
"oktavija" i dalje treba da bude glavni prodajni artikl.
Valand je istakao da "škoda" ne treba da bude jeftina marka. On je
demantovao spekulacije o pritisku matičnog koncerna "Folksvagen" na
"Škodu" da snizi kvalitet svojih automobila, da ne bi postala
konkurencija "Folksvagenovim" modelima. "Vremena kada je 'škoda'
bila jeftini 'folksvagen' su prošla", rekao je on i dodao da
"Škoda" u budućnosti neće snižavati kvalitet i opremljenost svojih
vozila.
"Škoda" je od januara do septembra povećala profit za 115 odsto, na
šest milijardi kruna (240 miliona evra). Prodaja vozila te marke porasla je za
13 odsto, na 568.990 automobila. U poslednjem tromesečju ne očekuje se veća
odstupanja od aktuelnog trenda.
Autor : Tanjug.rs
Render : Autoexpress.co.ukSvi su pljuvali IQ i Toyotu u smislu sta ce kome ovo... Kada vidi ovo odjednom svi proizvodjaci prave svoj "mikro" model.
Nije ovo IQ klasa, nego AYGO klasa.
Takav model je i potreban Skodi, kao i hatcback "golf klase" , izmedju Fabie i Octavie koji se ocekuje 2012.
Posle toga me ne bi cudilo da izbace i full size SUV sa 4.5-4.6m...
BTW, 1.2 TDI ili mozda 1.0 TSI (zasad nepostojeci) ocekujem u ovom auticu.
@ Dejan
Ali to neće biti IQ veličine od 3m, već će biti u klasi i10, sparka i sličnih modela od 3,5m dužine, tzv A klasa, poštoj je fabija trenutno 3,99m (B klasa), znači biće to model pola metra kraći od fabije, a ne ceo metar poput IQ-a
A ako Škoda napravi svog Golfa, biće to muka za VW, ionako oktavija golfu mrsi konce! VW do sada nije dozvoljavao da Škoda ima hečbek C klase!
Pošto već škoda koristi TSI motore, zna li neko kako su postigli da kod 1.8 TSI maksimalna snaga bude ista u rasponu od 4.500 do 6.200 rpm? Kod 2.0 TSI je max. snaga od 5.100 do 6.00 rpm, a mislim da je slično i kod 1.4 TSI ( ima isto neki "raspon", mada ne znam na pamet koji ).
Čitao sam negde kako su postigli da im "moment" buda ravna linija u odredjenom rasponu, ali za "ravnu" snagu tamo nije pisalo ništa ...
I, da li svi TSI motori imaju dve turbine ( ili sam tu nešto pobrkao )?
@ lok
Dok sam ja otkucao, i dok je otišlo, bio si brži pola min od mene
Razumemo se odlično
@ Dejan
Često lupaš i mešaš klase imenjače
@Moron
nemaju svi 2 turbine, onaj jaci 1.4TSI od 160KS ima recimo.
1.4TSI u VRS ima jednu turbinu i kompresor.
1.4TSI postize 90KW na 5K rpm.
Dejan L,
OK, nego meni lici na slici kao bas malen, ovde se nigde ne navode dimenzije.
A Aygo postoji i sa pet vrata, gde ce ovde biti pet vrata?!?!?!
Nesto nisam siguran da ce biti te velicine kao sto pricate.
Ali ajd valjda se bolje razumete, ja ocenjujem po ovoj slici.
PS
Sto se tice lupanja, pa i ti cesto nesto odvaljujes ili objasnjavas jasne stvari...
:-)
lok
Piše na B92 ( ako je to "reper" ) kod testa za A1, da motor 1,4 TSI od 90 kw snagu razvija u rasponu "4750-5150 o/min". Tako piše ...
Ne znaš kako su ostvarili "ravnu liniju" snage u tom "rasponu" ( i oni 1,8 i 2.0 TSI, svaki u svom "rasponu" )?
@ Dejan
A šta misliš da ja lupam tek onako? Objasnice ti carobnjak, on je svaki put prokužio da li lupam ili podj... neke ovde
@ Dejan L,
Skontao sam to kada se pojavi neki Audi itd.
Pa ne mozes tako tovariti ljude, vidis da se primaju!
Ali bas se primaju.
http://www.rts.rs/page/stories/sr/story/1131/Video+dana/787136/Vrata+za+bezbri%C5%BEno+parkiranje.html
Kad počne TSI da kašlje, razleteće se novčanice iz gazdinog novčanika, ali bolest će trajati dugo, izmoriće i bolesnika i gazdu.
I gle, gulpsti. Dve turbine. Malo li je jedna, sad treba i dve remontovati.
Inače TSI zaista počne da kašlje, zagrcne se i u Nemačkoj sa benzinom a kod nas će biti grcanje sa "knedlom".
Inače, što prosto kad može složeno. Problem na turbodizelu je turbina a sa turbo benz.
Eh, kukala mu majka!
Leksus? Nije da ga ne volim, ali takva marka, tog kvaliteta, sa takvom tehnologijom, a dizajn kao kontejner, dizajn iz devedesetih. Možda u SAD i prodje ali realno gledano, ako misli da konkuriče MB, Audi, BMW brendovima, teško. A znaš zašto?
Ovde su proporcije (odnos dužine, širine, visine i sam odnos proporcija hauba:kabina:gepek, sofisticiranih linija, preciznog savijanja lima, oblika koji imaju definiciju savršeni, a leksus meša stilove, koji ne idu 1 s drugim.
Glavna tema je postao taj famozni TSI. Žašto kupiti nešto nepouzdano, skupo i sa velikom potrošnjom? Za te novce se može komotno ući u neki TDI, pouzdan, sa sličnim karakteristikama a o potrošnji neću da pričam.
Voziti "trkački" po putu sa nepouzdanim i opasnim kolima nije pametno a nije ni muški.
Ova kola sa TSI u Nemačkoj kupuju klinci i šarlatani.
Brza kola sa ružnim zvukom, je komentar prolaznika a proizvođači više ne moraju da se viteški nadmeću u proizvodnji normalnih sportskih kola.
@ Dejan L,
Nisam siguran sta hoces da kazes u drugom pasusu (nema veze), ali se ipak moras sloziti da je dizajn stvar ukusa.
I nekome se svidja, a nekome ne.
@Mikica
Gde to pise da je TSI nepouzdan?
Jos nisam cuo ni za jedan problem, osim naseg sa niskooktanskim benzinom, a i to je reseno pre nekoliko dana novom verzijom ECU softvera koji ti u servisu odrade brzo i dzabe.
Mali turbo benzinci su odlicna stvar, manje trose za svoju snagu od atmosferaca, i bolje vuku 2000-5000rpm.
Kada navuku 250.000km imace slicne probleme kao dizeli, a to je kilometraza koju cu preci za 20 godina.
@lok
Na koliko obrtaja Yeti "povuče"? Da li je "lenj" ispod tog broja obrtaja?
@lok
Pročitajte po forumima, raspitajte se na ulici, pogledajte šta stručnjaci misle.
Potrošnja benzina nije mala i ravna je ili veća od običnog benzinca sa sličnom snagom.
Jeti troši preko 7 litara na autobanu, na skromnim brzinama do 130km. Niko ne napisa o ljenjosti pri polasku. Svaki uspon je nezgodan za stati. Motor se davi a kad prihvati stvara nelagodnost "poleta", pa se svaki čas mora raditi na gasu.
Za jednog terenca to nije pohvalno a o tvrdoći i lošim kočnicama ne treba pričati.
Klasicni benzinci ce uskoro biti proslost! Isto se desilo i sa dizel motorima bez turba...
@carobnjak
VW 1.2TSI nije prijatan za vožnju. Stalno polijeće, kad mu pustiš gas on se ukoči, nikad se ne može voziti konstantno.
Ja nisam odličan vozač, prosječan sam, ali je muka sa ovim vozilom krenuti, ili se ugasi ili kopa i otima se. Na malim obrtima ne ide nikako, kao da se ugasi.
Potrošnja je neverovatno velika za motor od 1200cm.
@Mikica
WTF? Pricas o motoru kojeg hvali svako ko je probao?
Savetujem ti da i sam probas.. uveren sam da ces razbiti aluzije.
@Predrag
Vuce u kontinuitetu od 2000rpm do ~5000rpm, dok ispod 2K rpm se ponasa kao malo jaci 1.2HTP, za razliku od kojeg ima 4 cilindra :)
Pre dan-dva je ovde rekao da ima 1.8 TSI, da je presao oko 30.000 km i da je 'zadovoljan potrosnjom'. Ako to móze da izrazi brojevima i kaze nivo,interval i cene servisa. Unapred hvala!
@lok & carobnjak
Ja sam vozio taj Jeti pre pola godine, kao iznajmeljeno vozilo.
Motor i jeste problem što se njime ne može krenut ispod tih 2000okreta. U normalnoj vožnji motor je nervozan. Jedino je u brdu dobar, ako se sa njime ne stane.
Potrošnja nije mala. Auto je jako neudoban pozadi, sedišta su pod pravim uglom, kao u gradskom autobusu.
Kočniče treba pripaziti nizbrdo i na naglom kočenju, jer teža gura.
O ljepoti neću pričati. Zadnji kraj je četvrtasto ružan maksimalno a prednji, uokviren visokim, četvrtastim krovom i ružnim dodatnim svetlima koja ne vrede ničemu.
I na kraju. U Nemačkoj se ne može kupiti ovaj 12 TSI. Da li je to slučajno?
@lok
Jooj, samo da nije "mrtav" ispod 2000 o/min. kao moja prethodna Fabia 1.4 16V 86 KS. Ubiću se odmah! Leon 1.2 TSI koji sam probao, je bio sasvim OK u tom režimu obrtaja...
Predrag
Ti, kao budući "inženjer strojarstva", ne znaš odgovor na ono "moje" tehničko pitanje?
@Mikica
Informacije su ti kao da slusam nekog lovca sa Bubanj potoka.
Cuj, 1.2 TSI se ne moze poruciti u Nemackoj???
Evo ti nemacki cenovnik pa vidi jel nema 1.2TSI:
http://skoda.de/download.php?id=226
Btw, 1.2TSI i TDI140 su Yetijevi bestseleri.
E da, a gde si to iznajmio Yetija u Aprilu?
@Predrag
Ma u Fabiji ce isto da se ponasa kao u Leonu 1.2TSI.
Isti motor, slicna tezina.
To da je 1.2TSI lenj sam cuo sam sada od Mikice, a posto taj motor vozim u Yetiju (ne porosipam pamet sa googla [mada nigde nisam uspeo da procitam da je motor lenj]) mogu ti reci da ce u Fabiji da prasi samo tako.
Ako zelis da pretices, to sigurno neces moci ispod 2K rpm, to ni sa najnovijim dizelima ne moze :))
I da za kraj razbijemo vise aluzije, ko zna da procita ovaj graf.. ne treba mu nikakvo dalje objanjenje (1.6MPI vs 1.2 TSI):
http://briskoda.net/forums/topic/155853-12tsi-vs-16mpi/
Predrag
Ono danas je bila šala. Nekada zez... isprovocira i neki pamemtan komentar.
Mikica
Za jetija si u pravu. Gušenje prestaje posle 1700-1800rpm. Ume da bude mrtav u obrtajima polaženja. A jeti je jako nesretan jer pored toga ima dugačku prvu brzinu i težinu od 1500kg. Na uzbrdicama preko 10% stvarno je nezgodan za polaženje.
Predrag
E ovde ćemo videti da li je do jetijevog motora ili do menjača, ovaj nedostatak mikicinog "mrtvila" na niskum obrtajima.
Jeti stvarno troši oko 7L pri umerenoj vožnj na auto putu.
A "ona zadnja rečečenica Mikice" se verovatno odnosi na jetija 1.2 TSI a ne na sve 1.2 TSI motore za tržište Švabije.
Moron
1.2 TSI ima jednu turbinu, a pritisak natpunjenja se kontroliše pomoću tzv. Wastegate elektronski upravljanog ventila, koji služi za odvođenje viška nadpritiska. Znači nema turbinu promenljive geometrije...
1.4 TSI ima mehanički kompresor, turbinu i interkuler. Za ostale nisam siguran... Mislim da imaju isti koncept kao 1.4 TSI.
I kriva obrtnog momenta i kriva snage se drže konstantnim pomoću elektronike. Sve to je moguće zbog primene direktnog ubrizgavanja (pogledaj krivu momenta za FSI motore), turbine, kompresora, raznih aktuatora...
P.S. Još jednom: kod 1.2 TSI turbina stvara određeni nadpritisak, a višak se odvodi pomuću elektromagnetnog ventila (odredili su da na pr. od trenutka kada motor postigne 175 Nm pri 1550 o/min., da se ta vrednost drži konstantnom do 4100 o/min. tako što se sav višak nadpritiska odvodi u atmosferu), a kod 1.4 TSI mehanički kompresor (koji se pogoni pomoću kolenastog vratila), stvara određeni nadpritisak do oko 2400 o/min. kada mu se "pridružuje" turbokompresor, sa kojim "zajedno radi" do 4500 o/min...
Sve je stvar podešenosti elektronske upravljačke jedinice.
Još nešto, nisam na smeru za motore SUS, već za Motorna vozila, gde se uči sve osim motora SUS... ;) Imao sam samo jedan predmet sa njihove katedre... Ostalo sam sam naučio, a tek treba da učim... ;)
@Mange
1.2 TSI se prodaje u Nemackoj. Ne znam odakle Mikici taj podatak da se ne prodaje. Pogledaj iznad par postova nemacki cenovnik za Yetija.
Istina za duzu prvu brzinu. Naime, tako je projektovano zbog ekstremnih uzbrdica gde bi kraca prva overkill za motor, a u 2. ne bi mogao da povuce.
Ja ga u prvoj navlacim do 50km/h :)
lok
Nemoj porediti 1.2 TSI sa 1.6 MPI, poredi ga sa reno novim 1.6 16V 110ks ili pežo 1.6 16V...
Znači, garantujem da megan 1.6 16V, skoro za litar manje troši od Jetija TSI, brži je u brdu značajno a na auto putu da ne pominjem.
Činjenica jeste da VW nije umeo da napravi malog, normalnog benzinca, čime su u potpunosti prešli na TSI.
Ostao je jedino HTP, koga se ni konkurencija ne bi postidela.
@lok
Nemoj samo da mi se pri vožnji na usponi, i pri prebacivanju iz prvog u drugi stepen prenosa, na oko 3000-3500 o/min. "guši", ili da se "gušenje" dešava kada vozim na (blagom) usponu u drugom stepeni prenosa oko 20-25 km/h i kada mu pri tom dodam gas. U tom slučaju ne menjam Letećeg (Yugo-Pežoa):)).
Mange
Šta je s' tobom danas??? Hoćeš da kažeš da je trebalo da kupim 1.2 HTP 70 KS???
@ Predrag
Ma lupa, pusti ga, moja je 1.2 i plus nije tsi, pa se ne guši. Svašta
@Predrag
Samo da dodam da motori 1.4TSI >131KS nemaju kompresor.
Btw, 1.4TSI dolazi u cak 8 razlicitih "snaga", od 122 do 181KS (Fabia RS, Ibiza Cupra)
Predrag
Daleko od toga da je HTP bolji od TSI! Nisam to rekao. Ali kažem, da od malih atmosferskih motora VW vredi jedino HTP i da ga se i konkurencija ne bi stidela. Možda nisam dobro precizirao.
Kod 1.2 TSI se nemoj nadati prihvatljivoj vožnji ispod 1800rpm a ostalo je odlično.
Kolika će potrošnja biti 1.2 TSI u fabiji je za mene isto misaona imenica. Kad bi se našli podatci za jetija 1.2HTP o potrošnji pa da se uporedi sa mojim iskustvom, mogao bi da komentarišem ozbiljnost datih podataka za fabiju.
I jako je bitno, kakav će biti prvi stepen prenosa i rikverc, jer škripanje može jedino tu da nastane.
@Mange
naravno da je Megane sa 1.6-16V brzi od Yetija 1.2TSI, hatcback je pobogu nije SUV :)))
@Mange, Moron, lok
Sada sam u časopisu "Automotive engineer", koji sam danas "pokupio" na fakultetu, pronašao da 1.2 TSI ima interkuler, koji je zbog kompaktnosti konstrukcije, smešten u usisnoj grani. Piše i da je pritisak ubrizgavanja goriva 150 bar-a, a da je stepen kompresije 10:1 (što je velika vrednost za turbo motore - praktično je ista kao i kod atmosferskih benzinaca).
Predrag
Meni nije bilo jasno kako ne vidim interkuler, na turbo motoru u 21 veku. Razmišlao sam da nije u rashladnoj tečnosti ili slično. U podacima ga nema.
Kako je u usisnoj grani? Onda opet usisava vruć vazduh iz kulera?
Mange
Evo ovo piše: "Assembling the water-cooled charge air cooler inside the intake manifold improves packaging. There is also less air volume in the system, so response is better."
Predrag
Tačno sam pogodio da je hlađen rashladnom tečnosti. Nalazi se u valjkastom kućištu pored turbine. Možda nije efikasnosti kakve treba, ali značajno je manja zapremina sistema.
Mange
Evo pogledaj, o njemu govore od četvrtog minuta:
https://www.youtube.com/watch?v=PY91c8JCwv0
Ovo su "proporcionalno" najveca vrata u istoriji... Potencijalno, doduse...
Oslastilo se Skodi uspeh zadnjih par godina...
Jos jedan "CC i Touareg" i da zaokruze gamu...
Predrag
znao sam ( tj. pročitao sam kod onog dr. MArušića ) za taj ventil za kontrolu pristiska radi "jednolikog" momenta. Nisam znao da je elektroventil. mislio sam da je "običan", kao na ekspres loncu ... Sada, kada znam kakav jeste i da se sve to "kontroliše", jasno mi je ( "blisko" mi je mozgu to što kažeš ) kako i održavaju snagu na istom nivou u odredjenom rasponu.
Svakako hvala za obajšnjenje
Mislim da nijedan TSI nema 2 turbine. Kao sto rece Predrag, oni jaci (od onog sa 118kw) imaju kombinaciju mehanickog kompresora (za nize) i turbine (za vise obrtaje). Samo jednu turbinu ima i 1.4 TSI 90kW.
@Predrag, Mange & Co...
Japanci su bili pioniri u viseventilskim benzinskim motorima. Sta se desava danas, zasto nemaju ove down-sizing turbo benzince?!?
@Cika Sima
Tacno, my bad. Bio sam ubedjen da je twincharged 2 turbine, a zapravo se odnosi na turbinu i kompresor.
@Mange
"Znači, garantujem da megan 1.6 16V, skoro za litar manje troši od Jetija TSI, brži je u brdu značajno a na auto putu da ne pominjem."
I megan 1.2 TSI bi trosio manje od jetija 1.2 TSI, bio bi brzi i u brdu i na auto-putu, iz prostog razloga sto ima skoro 200 kg manje.
Ali cisto sumnjam da je megan 1.6 16V (narocito onaj od 74kW, ali i onaj od 81kW)) (znacajno) brzi u brdu, od na primer golfa VI 1.2 TSI.
P.S. Inace, moram da primetim da se Mikica nalupao za sve pare sa svojim zakljuccima. Narocito spominjajuci "strucnjake".
carobnjak
Verovatno ne mogu da garantuju za dugotrajnost, jer njihovi benzinci prelaze vise desetina hiljada kilometara...
Mozda i ubace kada dostignu zeljeni kvalitet...
Imas tamo slike sa jutarnjeg...
@carobnjak
"Japanci su bili pioniri u viseventilskim benzinskim motorima. Sta se desava danas, zasto nemaju ove down-sizing turbo benzince?!?"
U Auto-bildu je pisalo da su odustali 90-ih od toga, navodno zbog troskova.
Slicno, Tojota je odavno objavila da nece raditi na razvoju dizel-hibrida jer misle da je koncept apsolutno neisplativ a Nemci rade i na tome (i vec imaju "primerke").
@Panchev9
ali i turbodizeli su kod njih zakasneli rariteti! Zasto?
@Carobnjak
Mogu da zamislim koliku bi snagu Honda mogla da izvuce iz svojih iovako standardno jakih benzinaca, dodavanjem ikakve vrste natpunjenja.
(Koliko samo Subaru izvlaci iz 2000ccm sa turbom u WRX STi verziji..)
Ne znam zasto, oni se jos uvek drze varijabilnog zazora ventila koje kad se upali (VVTI kod Toyote, VTEC kod Honde) ponekad se cini da povuce kao turbo.
Zanimljivo da nemaju ni u najavi male turbo benzince
carobnjak
Dugo godina dizeli nisu bila opcija kod Japanaca...
A onda kada su ih napravili, doslo je do dileme koliko je dizel isplativ... Cim Honda nece da "ponarodnuje" 2.2 diesel motor na jedno 1.8, sve je jasno...
Jednostavno, mnogo su se prodavali nekada sa BMB motorima jer su kupci cenili pouzdanost...
lok
U potpunosti se slazem...
Civic Type R(koji odlazi u istoriju zbog Euro normi) je imao 201 ks...
Ludilo... Pogotovo u visokim obrtajima...
Jos nesto vazno - norme izduvnih gasova, visoka registracija za motore vecih zapremina i mnogo vise cene goriva su razlike Evropa - SAD. A SAD su glavno trziste za Japance.
carobnjak
"Zašto nemaju japanci (honda, tojota) motore sa nadpunjenjem?"
Eto vidiš, ne jede se sve što leti. Honda i tojota imaju ratvijenu kulturu proizvodnje benzinskih motora i vvt-i tehnologije. Budućnost turbo ere, će vreme pokazati. A to je već pokušavano u dva navrata.
lok
"Ne znam zasto, oni se jos uvek drze varijabilnog zazora ventila koje kad se upali (VVTI kod Toyote, VTEC kod Honde) ponekad se cini da povuce kao turbo."
Nije varjabilni zazor ventila, nego faze bregastog vratila a to nije odvojeno od turba, jer i on ima bregastu. Ne korošćenje VVT-i kod turba pokazujeba je razoj u toku.
Cika Sima
I tebi svaka čast na stručnosti. Nisam znao da je jeti teži od megana. Hvala te me prosvetli. Pa ako može jedno pitanje kad si poznavalac turbo tehnike. Dali se turbina okreće u smeru kazaljke na satu ili obrnuto?
Zašto ferari, porše & co, proizvode atmosferske motore?
Znate li da su turbo motori F1 sa početka 80-tih imali 1600cm3 i preko 1000ks?
Činjenica je da proizvođači koji se nisu proslavili sa atmosferskim benzinskim motorom forsiraju turbo a drugi će naravno držati priključak.
@Mange
Nisam ja pobornik turbo motora, niti sam branio samu tehnologiju nego ti nisi citao pazljivo. Nisam ni mislio da ne znas, ali tvoje poredjenje jeste bilo obmanjujuce.
A turbina se okrece kako Mange kaze. Ako Mange kaze promeni smer, ona promeni. Ako Mange kaze turbini "leti" ona leti.
Cika Sima
lok je poredio 1.2 TIS sa kantom od motora 1.6 MPI. Ja sam samo odrovorio da ga uporedi sa reno 1.6 16V.
A i tog golfa 1.2 TSI će megan 1.6 16V oljuštiti.
I garantujem za manju potrošnju.
PS
Megane 1.6 16V od 0-100 je 10.5s, krajnja brzina 195km;
golf 1.2 tsi od 0-100 je 10.6s. krajnja brzina 188km/h
@Mange
Da li si znao da taj Meganov motor na dyno testu ima celih 10KW manje nego na papiru?
@Mange
bice posle Nove godine, cim se dozvoli slobodan uvoz goriva...
Ali zato imas Skode, Seat, Audi sa svim TSI motorima, u Srbiji.
Na VW sajtu imas Golf 1.4 TSI :
http://www.volkswagen.rs/modeli/golf_1/brojke_i_podaci/tehni_ki_podaci/?motor=410
@Mange
Ne znam. Mislis nema u cenovniku, ili imas neki info od POrscheSCG?
lok
Golf 1.2 tsi se ne prodaje u Srbiji. A taj motor je napravljen baš za golfa.
Ne volim preterivanja. Mislim da je glupo i ekonomski nepopravdano prodavati mala kola do vrednosti 11-12 000€ sa tubo benzincem.
Golfa 1.2 tsi nema zbog problema sa održavanjem u našim uslovima.
Vozio sam dosta reno clio 1.2 tce, u jetiju sam prešao neku hiljadarku i mogu da kažem da potrošnja nije mala kao što piše.
I ono što pominja gore merenje snage na dinamometru je nešto što ne možeš naći u fabričkim podacima. Fabrika daje snagu za motor na zamajcu, koja je manja i više od 10%, nego na točku. Uslovi meerenja u hali nisu isti kao na drumu. Turbo motori imaju trenutno veću snagu od deklarisane, ali u nepovoljnim uslovima, viših temperatura, većeg opterećenja snaga pada.
Primer za to je baš dnyo test, na kome se često turbo motori raspadaju, izgorevaju klipovi itd.
Sportska vožnja sa turbom nije laka, ume da bude ćudljiva, motori su značajno osetljiviji.
Eto skoro sam zajedno sa mojim pajtašem uspeo da spržim oktaviju 2.0 turbo 20v.
Naravno, izgoreo je klip a turbina je bila okaljena.
PS
Trebalo je da pise da je snaga na zamajcu približno i orjentaciono 10% veća nego na točku.
@carobnjak, Mange
To je link ka tehnickim podacima, nijedan TSI golf se odavno ne prodaje u Srbiji. Od benzinaca jedino nude "svemocni" 1.4 59kW.
Moze da se vidi u drugom linku, Hari nije bio bas iscrpan ovog puta. :P
@Mange
"Megane 1.6 16V od 0-100 je 10.5s, krajnja brzina 195km;
golf 1.2 tsi od 0-100 je 10.6s. krajnja brzina 188km/h"
Pa onda ja mogu da ti kazem - imas 1.4 TSI (90kW), 0-100 9.5s, max 200km/H, a ti ces - imas i megane turbo 1.4 (96kW) (btw za 0.01 sporije do 100 :P) pa onda ja mogu imas i 1.4 TSI (118kW) i tako u krug...
Ali u sustini, meni te brojke ne znace nista.
A i jedino mi je merodavno da, na primer, uporedis motore istog proizvodjaca - bas kao sto je uradio lok. Znaci, megane turbo i atm, vw turbo i atmosferski ili, inicijalno, skoda turbo i atmosferski. ;)
P.S. Btw, pitah te vec 2 puta (a ti me iskulirao) - ako te ne mrzi, pisni nesto o astrinom atmosferskom 1.6 (85kW).
Naveo sam da se nalazi na SAJTU a NE u cenovniku!
U Hrvatskoj i okolnim zemljama se automobili verovatno drugacije odrzavaju...
Mange: "Zašto nema golfa 1.2tsi u Srbiji?"
carobnjak: "Na VW sajtu imas Golf 1.4 TSI :
http://www.volkswagen.rs/modeli/golf_1/brojke_i_podaci/tehni_ki_podaci/?motor=410"
Ajde objasni mi ponovo? Mislim da se ovo "u Srbiji" ne odnosi na "sajt VW-a u Srbiji"!! Treba da ode na sajt da ga provoza? Ili si samo zbog podataka stavio? I koji si klinac onda stavljao link ka sajtu gde postoji samo jedan TSI? Za model za koji te on nije ni pitao??
Rec je o TSI motorima, generalno.
"bice posle Nove godine, cim se dozvoli slobodan uvoz goriva...
Ali zato imas Skode, Seat, Audi sa svim TSI motorima, u Srbiji."
12:32
P.S. to znaci da su modeli spremni, ceka se ono sto sam napisao...
Pitaj "lok"-a koji motor ima u Yetiju i Predraga kakvu Fabiu ceka! Verovatno su ih kupili u Kini...
Sto se Golfa tice, kad je "common-rail" mogao da kasni desetak godina, moze i TSI par meseci...
Ako si vec zapeo za cenovnik, onda pogledaj Audijev gde ces naci sve TSI motore, cak i za Srbiju:
http://www.audi.rs/yu/download/preisliste/Cenovnik_Audi_Novi_A3.pdf
Cika Sima
U zadnje vreme jako retko provozam po koji opel.
Sve što bi ti rekao o tom motoru, astrinom atmosferskom 1.6 85kW, bilo bi čisto nagađanje. Ako se uzmu u obzir oni stariji modeli, performanse nikada nisu bile problem, potrošnja je bila veća a kvalitet loš.
"Sto se Golfa tice, kad je "common-rail" mogao da kasni desetak godina, moze i TSI par meseci..."
Tvoja sujeta i prenarasli ego su zaista neverovatni. Trenutno oni nadjacavaju sve tvoje kvalitete u razgovoru.
Za tvoju informaciju, vw golf 1.4 TSI se prodavao u Srbiji. Ali su ih kasnije povukli iz prodaje.
@Mange
Kakve veze ima da li svi mere na zamajcu ili svi mere na tocku, kada VW NA TOCKU ima snage koliko pise da ima NA ZAMAJCU? :)
Ne branim VW, ali opste poznato je da ubrzanja u katalogu budu uvek i u realnosti ista, ako ne i malo brza. Sto za gro ostalih proizvodjaca jednostavno nije slucaj.
Vodjen tom analogijom, i gledaju malo snagu na tockovima na rri.se siguran sam da taj Megan ne moze da stigne do 100 kao sto pise u katalogu, vec mu treba nekih 11s sigurno.
@Cika Sima
hvala na informaciji, nisam to znao...
Ne vidim nikakvu sujetu niti razlog tvoje preokupacije time...
Odgovori na sva pitanja ako se smatras "ekspertom" i ako bi da ispadnes faca!
P.S.
Malo nevezano za pricu o motorima:
Komsija mi vozi Megane coupe vec 8 meseci i daje ga za 30% manje nego sto ga je platio. Nije zadovoljan dci motorom (1.5dci 85KS) kaze da je lenj, a ponajvise ga je razocarala preglednost pozadi o kojoj nije toliko razmisljao kada ga je kupovao.
I znas sta kupuje? :))
@Predrag
pozdrav, gde si? :)))
Reci ti svima nama koji motor te ceka?
"@Cika Sima
Ne vidim nikakvu sujetu niti razlog tvoje preokupacije time..."
Naravno da je cista sujeta i nista vise. Na pitanje "zasto nema golfa 1.2 TSI u Srbiji" ti odgovaras sa "evo ti link ka 1.4 TSI na vw sajtu" - ja sam to samo saljivo prokomentarisao (tome sluzi smajli na kraju, znas) a ti si poceo da odgovaras kao nezdrav i da se branis.
Znam da je razlog gorivo i nema apsolutno potrebe da sirimo dalje, a prodavao se golf V 1.4 TSI u obe verzije (90kW i tadasnji 103kW), mislim da od pocetka nema VI u ponudi sa TSI motorima. Inace, inicijalno su za TSI motor u Nemackoj preporucivali superlus gorivo, a ne obican bezolovni.
lok
Merenje ubrzanja od 0-100km/h vozila, nema veze sa podacima o snazi motoraa i o standardima po kojima su merenja vršena.
Snaga po motora se daje po DIN standardima na zamajcu, pri tem. od 20°C, na nadmorskoj visini 0m. Gubici transmisije i drugi otpori kotrljanja su oko 10%.
Turbo motori imaju trenutnu snagu veću od deklarisane od 5-10%. Tako reno 1.2 tce ima sigurnih 105ks, u punom režimu (over power ili over bost) u vremenu od 30-45sec (fabrički podatak), inace snaga je deklarisana na 100ks. Za TSI fabrika ne navodi ovako nešto, ali u praksi uvek postoji, ako ništa do reakcije optočnog ventila turbine.
Zato ti kažem, sve što pročitaš negde nije sveto pismo.
Želja mi je da probam ovu Predragovu fabiju TSI.
Nemam neku zamerku na TSI motore, osim cene, održavanja i probleme koje ono nosi. Dovoljno je reći da se u njim ane smeju koristiti aditivi za čišćenje sistema ubrizgavanja, pa ti vidi kakve samo to prbleme nosi sa sobim! Specijalan aditiv košta papreno, mislim znatno više od 100€, a trebalo bi ga koristiti jednom u 10 000km u našim uslovima.
Inače brza, sportska vožna sa turbom traži privikavanje, što reče onaj Mikica motor je nervozan, ponekad zna da iznenadi.
Inače turbo benzinci daju mogućnost običnim vozačima, da pobaju čari vožnje koje znalci koriste i na običnim motorima.
@Cika Sima
pa ni ti nisi ukapirao da je ovo bila sala, (13:46 ) pa sta?
Hoces da kazes da ostali modeli koriste drugi TSI motor i drugacije gorivo?!?
Da ti prijavim da sam na NS-sajmu sedeo upravo u Seatu 1.2 TSI, nisam nesto primetio da se ne prodaje...
lok
Opredeljivanjem čoveka za jedan automobil kao jeti, čovek pokazuje svoj karakter kao vozača, i pošteg shvatanja automobila.
Ja jeti lično ni pod razno ne bi kupio, osim eventualno varijantu 4x4.
Zašto nekome treba jeti (i slična vozila)? Terenske mogućnosti su ravne 0. Stabilnost u krivini je loša, da ne kažem 0, jer je jeti za razliku od konkurencije bolji. Kočnice pri većim brzinama su loše. Velika masa povlači za sobom veliku potrošnju goriva, pogoršava i onako loše terenske mogućnosti i vožnju po snegu i ledu. Neki ga kupuju za vožnju po gradu. Pa to je tek notorna glupost. Aerodinamički parametri su mu na 0.
O lepoti neću. Ja lično ne mogu da ga gledam a posebno onj ružni klockasti zadnji kraj.
Udobnost napred je OK a pozadi je katastrofa, do te mere da je mojoj ženi prvi put otkada ja znam pozlilo u vožnji.
I šta ostaje. Mogućnost kurčenja po ulicama pod plaštom "džipa"
I eto zaglavio sam se sa njim u Grčkoja na plaži u pesku, tamo gde je moj drugar sa meganom prošao bez problema. Čak i onaj ASR, ne znam čemu služi, osim što pali lampicu.
@carobnjak & Co.
Pozdrav Čaki & Co.!
Smučiće mi se 1.2 TSI i pre nego što mi stigne :(((
Da zamenim ja za HTP? On je kao "sigurica". Čuje se kao razjarena motorna kosačica. Ako ništa drugo, onaj 1.4 16V je bar bio tih...
... u svakom slučaju, vidim da ću i dalje "plakati" za Letećim... :(((
Predrag
Postoji li negde u Srbiji fabija TSI, kao test vozilo?
Imam veliku želju da je probam.
Samo se sećam citata iz testova za golf 1.2 tsi, da je osećaj bolji nego što zaista ide. To iz iskustva važi i za jeti.
Koliko ubrzanje ima do 100? Trebalo bi ravno 10s ili mic manje.
@Mange
Nije sveto pismo, ali snaga jeste prvi i najmerodavniji pokazatelj 0-100km/h. Naravno, pored tezine vozila i pod pretpostavkom da porizvodjac ne laze kao KIA :)
1.2 TSI ce u Predragovoj Fabiji da stize do 100km/h za okruglo 10s (youtube), sto je pola sekunde manje od kataloga.
Nisam znao to za aditive, hvala na informaciji!
Mange
Nema Fabia 1.2 TSI kao test vozilo :((
Kao test vozilo sa tim motorom ima samo Leon. Možda će uskoro biti ibiza i A1. Proveriću u ponedeljak da li su ih možda dobili kao test vozila...
Fabia 1.2 TSI: 191 km/h; 10,1 s od 0-100 km/h;
potrošnja: 6,8/4,5/5,3 l/100 km
Neka u svakom od režima bude veća i do 2 l/100 km, biću zadovoljan...
Mange
P.S. Probaćeš moju, ali posle perioda razrade :)) Do tada ću ti prenositi utiske ;)
Predrag
10s do sto je rezultat za poštovanje. Krajnja brzina od 191km/h je niža od očekivane za nekih 5km/h. Možda potiče i od loših aerodinamočkih paramatara.
A po onim podacima o potrošnji moglo bi se zaklučiti da bi moja prosečna potrošnja bila 7-7.5L/100km.
20% grad, ostalo brdo i autoput.
@Predrag
samo da epilog price ne bude da su T-jet motori bolji i pouzdaniji od TSI...:)))
Mange
Bez šale, sa koje strane turbine staneš kada gledaš na koju stranu se vrti ( u smeru kazaljke ili kontra )? I kuda se vrti ( u levo ili u desno ) i zašto je to bitno ( ako je bitno )?
Predrag
Pošto ti voziš yugo PSA, kakav je taj yugo i njegov motor u odnosu na klasični ( ne pitam da li ti semerinzi "upadaju" unutra, to si već nešto pominjao ) i kakav je menjač ( sa dif. ) u odnosu na yugo?
I kakav je menjač ( sa dif. ) yuga 55 u odnosu na keca, kako se to u vožnji ogleda, ta razlika diferencijala?
Prosvetli ...
@Mange 14:54
Sto si stavio zenu pozadi, jesi mozda vozio Mikicu napred? ;)
Moron
Prenosni odnosi u menjaču i glavnom prenosniku su isti kod svakog Yuga, a isti su kao i kod Skale. Jedino se kod Floride sa PCM motorom, razlikuje prenosni odnos u glavnom prenosniku.
Što se tiče razlike u vožnji, to ne mogu da ti opišem, to moraš da doživiš :)))
Kod klasičnog Yuga 55, problem je bio karburator. MPI varijante (1.1i i 1.3i) su već imale mnogo bolje performanse ;)
P.S. Nije nigde upadao semering, već je curelo ulje na Floridi, a semering inače nije (po meni) "obezbeđen" na adekvatan način.
lok
Nisam Mikicu nego vlasnika Jetija a moja i njegova supruga su bili pozadi i mogu ti reći da im je priselo tih 2500km.
Mojoj ženi kad pomeneš jeti, zajeti joj se u glavi.
Predrag
Ja sam vozio yuga 55, sa karburatorom. I nisam imao neke loše emocije. Naprotiv, delovao mi je živahno i okretno. Doduše, bio je skoro nov, a i davno je bilo.
Imaš ti neke tehnička parametre, razlike u perfomansama za sve te yugiće, da ja to malo sagledam.
p.s. što se tiče semeringa, jednom si pisao da neki PSA koji si imao nema graničnik ka unutra ( ili tako nešto ) i da se dešava da semering ode na pogrešnu stranu?
Moron
Ono sa smerom okretanja turbine punjča, je bila zez..., ali u principu nejčešće se kolo u izduvnom kanalu okreće u kontra smeu kazaljke na satu a kolo u usisnom kanalu u smeru kazaljke na satu.
@Mange
Jbg, ja cak sa decom do Grcke i nazad nisam imao tih problema.
Eto, ako se odlucis da uzmes Yetija jednog dana, nosi Dramamin u dzepu i problem resen :))
Moron
Česta je stvar na pežou da ispada semering. Naravno to se desi (ako se desi) na novom u prvim kilometrima. I fiat ima tu falinku u zadnjem periodu.
Inače taj pežo motor je "sporohodan" u odnosu na juga 55, i jako elastičan.
Najveća mana im je dihtung glave motora.
Inače za juga 55, je žalost što svaki nije pravljen kao 65. Razlika u ceni bi bila max 50€. Jugo 65 je bio tane za 55. Razlika je u kaburatoru, usisnoj grani i filteru vazduha.
Mange
Znači, opet "navlaka":)
A kako ( bez rasturanja motora ) provališ da si "spržio klip" ili "okalio" turbinu i šta ovo drugo u naravi znači i kako se oboje "leči"?
lok
Ja nisam pristalica vozila kao jeti. Moram ti reći da je jedi doista za dva koplja ispred dustera, osim prve brzine, rikverca i terenskih mogućnosti.
Između ta dva auta razlika u težini je oko 250kg! Neverovatno!
I ono što vredi na jetiju je motor.
A za udobnost pozadi nemam ništa pozitivno.
Moron
-U model „Koral In 1.1“, ugrađivan je četvorotaktni Oto motor, sa četiri cilindra u liniji, radne zapremine 1,116 cm³, maksimalne snage 40.4 kW pri 6.000 o/min, i maksimalnog obrtnog momenta od 77.4 Nm pri 3.000 o/min, napajan gorivom pomoću karburatora IPM 32 MGV 12.
•Vrsta goriva: olovni super benzin
•Potrošnja goriva u litrima na pređenih 100 km:
- pri 90 km/h: 5.9 l
- pri 120 km/h: 7.6 l
- gradska vožnja: 8.9 l
•Maksimalna brzina: 145 km/h
•Maksimalno ubrzanje od 0-100 km/h: 16.8 s
•Maksimalani uspon koji vozilo može da savlada u prvom stepenu prenosa: 34 %
•Maksimalani uspon koji vozilo može da savlada u poslednjem stepenu prenosa: 4.5 %.
-U model “Koral In 1.1 CW”, ugrađivan je četvorotaktni Oto motor, sa četiri cilindra u liniji, radne zapremine 1,116 cm³, maksimalne snage 45 kW pri 6.000 o/min, i maksimalnog obrtnog momenta od 80 Nm pri 3.800 o/min, napajan gorivom pomoću karburatora Carter-Weber 7Y 2M-RA.
•Vrsta goriva: olovni super benzin
•Potrošnja goriva u litrima na pređenih 100 km:
- pri 90 km/h: 5.6 l
- pri 120 km/h: 7.8 l
- gradska vožnja: 9.5 l
•Maksimalna brzina: 150 km/h
•Maksimalno ubrzanje od 0-100 km/h: 15 s
•Maksimalani uspon koji vozilo može da savlada u prvom stepenu prenosa: 35 %
•Maksimalani uspon koji vozilo može da savlada u poslednjem stepenu prenosa: 4.5%.
-U model “Koral In 1.3CW”, ugrađivan je četvorotaktni Oto motor, sa četiri cilindra u liniji, radne zapremine 1,301 cm³, maksimalne snage 47.8 kW pri 5.800 o/min, i maksimalnog obrtnog momenta od 95 Nm pri 3.500 o/min, napajan gorivom pomoću karburatora Carter-Weber 7Y 2M-RA.
•Vrsta goriva: olovni super benzin
•Potrošnja goriva u litrima na pređenih 100 km:
- pri 90 km/h: 6.1 l
- pri 120 km/h: 8.1 l
- gradska vožnja: 9.8 l
•Maksimalna brzina: 155 km/h
•Maksimalno ubrzanje od 0-100 km/h: 14 s
•Maksimalani uspon koji vozilo može da savlada u prvom stepenu prenosa: 42 %
•Maksimalani uspon koji vozilo može da savlada u poslednjem stepenu prenosa: 5 %
-U model “Koral In 1.1i”, ugrađivan je četvorotaktni Oto motor, sa četiri cilindra u liniji, radne zapremine 1,116 cm³, maksimalne snage 46 kW pri 5.600 o/min, i maksimalnog obrtnog momenta od 85 Nm pri 3.800 o/min, sa ubrizgavanjem goriva i elektronski kontrolisanim radom, od strane upravljačkog sistema Bosch Motronic M4.6 (primenom ovog sistema, u kombinaciji sa katalizatorom, zadovoljen je EURO 2 standard o toksičnosti izduvnih gasova).
•Vrsta goriva: olovni super benzin (za motore bez katalizatora), odnosno bezolovni benzin (za motore sa katalizatorom).
•Potrošnja goriva u litrima na pređenih 100 km:
- pri 90 km/h: 5.7 l
- pri 120 km/h: 7.7 l
- gradska vožnja: 9.1 l
•Maksimalna brzina: 150 km/h
•Maksimalno ubrzanje od 0-100 km/h: 15 s
•Maksimalan uspon koji vozilo može da savlada u prvom stepenu prenosa: 35 %
•Maksimalan uspon koji vozilo može da savlada u poslednjem stepenu prenosa: 4.5 %.
-U model “Koral In 1.3i”, ugrađivan je četvorotaktni Oto motor, sa četiri cilindra u liniji, radne zapremine 1,301 cm³, maksimalne snage 49 kW pri 5.500 o/min, i maksimalnog obrtnog momenta od 95 Nm pri 3.800 o/min, sa ubrizgavanjem goriva i elektronski kontrolisanim radom, od strane upravljačkog sistema Bosch Motronic M4.6 (primenom ovog sistema, u kombinaciji sa katalizatorom, zadovoljen je EURO 2 standard o toksičnosti izduvnih gasova).
•Vrsta goriva: olovni super benzin (za motore bez katalizatora), odnosno bezolovni benzin (za motore sa katalizatorom).
•Potrošnja goriva u litrima na pređenih 100 km:
- pri 90 km/h: 5.8 l
- pri 120 km/h: 7.6 l
- gradska vožnja: 9.5 l
•Maksimalna brzina: 156 km/h
•Maksimalno ubrzanje od 0-100 km/h: 13.8 s
•Maksimalani uspon koji vozilo može da savlada u prvom stepenu prenosa: 42 %
•Maksimalani uspon koji vozilo može da savlada u poslednjem stepenu prenosa: 5 %.
-U model “Koral In L” , ugrađivan je četvorotaktni Oto motor, sa četiri cilindra u liniji, radne zapremine 1,124 cm³, maksimalne snage 45.79 kW pri 5.400 o/min, i maksimalnog obrtnog momenta od 96.38 Nm pri 3.200 o/min, sa ubrizgavanjem goriva i elektronski kontrolisanim radom, od strane upravljačkog sistema Bosch Motronic M7.4.4 (primenom ovog sistema, u kombinaciji sa katalizatorom, zadovoljen je EURO 3 standard o toksičnosti izduvnih gasova).
•Vrsta goriva: bezolovni benzin
•Potrošnja goriva u litrima na pređenih 100 km:
- pri 90 km/h: 5.68 l
- pri 120 km/h: 7.47 l
- gradska vožnja: 7.65 l
•Maksimalna brzina: 151.3 km/h (u četvrtom stepenu prenosa)
•Maksimalno ubrzanje od 0-100 km/h: 16.2 s
•Maksimalan uspon koji vozilo može da savlada u prvom stepenu prenosa: 42 %
•Maksimalan uspon koji vozilo može da savlada u poslednjem stepenu prenosa: 7 %.
P.S. Da, semering kolenastog vretila nema graničnik ka unutra, pa pri montaži može da upadne u motorski prostor.
Moron
Popravka oktavije 2.0 20v T, je koštala oko 2000€. Sve se videlo kad je motor rasklopljen a turbina je bila plava, kao čelik posle kaljenja. Auto je sada urađen i nasviran + čipovan, tako da je nešto preko 200ks.
Mange 30 Okt 2010, 22:24
misliš na Yugo 60, 1,1 sa dvogrlim karburatorom...
Mange 30 Okt 2010, 22:29
i 30 Okt 2010, 14:54
Imamo sličan stav, o nazovi terencima.
Predrag
Malo sam "smunjen"... To su sve yugići? Čudno, taj najbolji, neki “Koral In L”, ima najbolji moment, a skoro najgore ubrzanje ( samo je gori onaj prvi, sa karburatorom ).
Što reče Panchev9, a oni "fire"?
Mange
Jedan "klipić" i jedna "zviždaljka", dva somića? Brate ... I kako to čovek "preprži" u vožnji, kakav greh napravi, da sve to glavom plati?
Ex Italo fan
Svi stari jugići sa dvogrlim su imali 65 ks. Kasnije se pojavio vakumski dvogrli karburator sa onim čudnim filt. vazduha i sistemom "cevčica"-zajebancija koja je loše išla. Inače klasični dvogrli Weber 2x32, i regulacija dizni, daje najmanje 65ks. Inače taj motor se mogao lako dovesti i do 75ks (sicevi ventila st. kompresije i reg. karburatora) a uz sportsku bregastu i 100ks.
Ovaj od 65ks je garantovan manje trošio od tralje 55ks.
@Moron
drug nam je prolupao, umesto o Skodi dize hvalospeve Yugu?!?
Nadam se da ce prestati kad Fabia stigne...:)))
Može li neko da nađe na guglu ubrzanje 0-100km/h za sakso ili 106 1.1 od 60ks, da uporedimo sa ovim Predragovim Yugom?
Mange
Rekao si: "Činjenica je da proizvođači koji se nisu proslavili sa atmosferskim benzinskim motorom forsiraju turbo a drugi će naravno držati priključak."
Reno je jedan od "pionira" turbo tehnike. Da li reno danas samo "hvata priključak" ili "forsira" turbo?
Mange
Taj 32-32 DMTR se ugrađivao u keca 1,1 sa oznakom super 64KS i 1,3 koji su zvali specijal 75KS. Osim karburatora razlika je bila i dupla cev izduva. Kasnije se kod konforta 1,3 i specijala iz njegovog perioda pojavio taj 32-30 sa kojim su imali svega 65KS. Jugo je od početka imao ud duplih karburatora samo 32-30 pa je 1,1 bio 60KS, a 1,3 65KS. Uz gore pomenute dorade dosta dobre efekte davao je i ozbiljniji izduv.
Mange
http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=36267
saxo 13,8 sec i nešto oko 160
@Mange
15.3 sek!
http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=78155
Tako ovi kazu...
http://www.cars-data.com/en/citroen-saxo-11i-sx-60hp-7223/specs.html
Kako je moguće da prema "Carfolio" taj isti motor u 106 ubrzava 13,8 ( ide 154 ), a u saxu 15,3 ( ide 162 ).
Panchev9
Gde si ti našao 12,8?
Moron
Što se renoa i "turba" tice drži se u sredini. Turbo motore ne forsira u kampanji. Za megan se prodaje recimo 1.4 tsi u kompletu sa CVT transmisijom, što je po meni neka ideala ali i potpuna monotonija vožnje. U Srbiji se taj model ne može kupiti.
Od ponude turbo ben. je samo klio i tvingo da 1.2 tce i laguna od 2.0 T.
Očigledno da tržište Srbije još nije za te zahtevne motore.
Ex Italo fan
Da li se sećaš koje su gume fabrički dolazile na kecu "specijalu", sa onim alu felnama? Je li ono bio TG-505 ili kako beše?
Moron
To nisu isti automobili !
Prosto...
Adresu sam postavio...
A motori jesu...
Panchev9
Verovatno razlika u diferencijalu. Onaj startniji je sporiji i obrnuto ...
Ex Italo fan
Stari kečevi su imali jednostruki izduv, osim supera SC i specijalaS. 1.1 motor je imao sa dvogrlim 65ks a onaj 1.3 negde oko 73ks.
Kasniji GTL-ovi su imali duži prenos 17-ca, dupli izduv i povećan stepen kompresije, tako da su se samo zamenom usisne grane i karburatora dobijala ta 65ks.
Razlika između SC i S je bila u različitim izduvnim granama, drugačije su "režali" ali su slično išli, bolje reći za ono vreme su leteli.
Veliki broj tih motora sam prepravio i doradio...
Mange
Ta CVT transimisija, nikada vozio nisam, ali me strah pomisliti na kvar tako nečega. Ne znam kako se DAF pokazao sa time, koliko je to bilo pouzdano.
A ne znam ni šta CVT radi od perfomansi kola
Razlika u sarkama na vratima ce pre biti...
Diferencijal je tu minoran parametar... :)
Po svemu sudeći taj koral L je "henikepiran" sa onih 15.2s od 0-100.
Ima raznih podataka, ali po mom iskustviu skso i 106 1.1 60ks, trebalo bi da od 0-100 "stižu" za oko 14s.
Motor je valjda TU-2, ako se sećam ali on bi trebao da ima 88nm a Predrag navodi za ovaj iz juga 96nm, što mislim da je nemoguće.
Toliko o povoljnom prenosu u jugu koral L.
Predpostavljam da je menjač jugov 17/63.
Moron
Renault daje garanciju za segmentni kaiš u CVT menjaču na 300 000km. Nisam ga ni ja vozio ali ako si vozio male skutere, video si šta čine sa onako malim prdavcem., zahvaljujući tako sličnom menjaču. Naravno renaultov je kompjutreizovan a ovaj čista prosta mehanika.
Moron
bile su Kromodora felne sa Abartovim potpisom 4,5j13 sa gumama 165/70SR13, nisam siguran da li je bio TG505 ili TG605.
Ex Italo fan
Prve alu felne u mom životu. Bile su jače od đavola. A prve gume TG 505, od kojih još potiče moja mržnja prema tigru. Trajalke T-5 su bile neprikosnovene na suvom i vrućem asfaltu.
Mange
Pa, dobro, nisu to kožni kaiševi, kao kod DAF-a. Ali, verujem da ima tu još dosta "zezova" koji mogu da omanu u tom menjaču. Mada, jeste genijalna ideja pomoću tog menjača držati motor stalno u opsegu max. obrt. momenta. Mada, sada, kada postoji TSI, čemu takav menjač?
Moron
Upravo radi iskorišćenja takvog obrtnog momenta i manje potrebe za "radom" tog kaiša, što mu značajno prudužava vek. Inače ovi 16V, bi ga samo "rnjali" po remenicama.
PS
Moje mišljenje.
Moron
proverio sam ipak su na 101 specijalu bile TG605. Inače slovenački Avto Magazin radio super test na 50000 km 1979.
Mange
Ja sam razumeo da kaiš mora da "šeta" po remenicama ( kao na beskonačnom broju prednjih i zadnjih lančanika bajsa ) da bi uskladjivao brzinu kretanja sa skoro "fiksnim" obrtajima motora ( u zoni max. momenta ). Zašto bi kašiu bilo lakše na motoru koji max. moment ima kao TSI ( u rasponu ), nego na nekom kao VVTI motoru?
Ex Italo fan
Da, ja sam sada našao sliku TG 505 i video da nije, tj. da je to bila ona "obična" ( kao, recimo Trajal T5 ), a da je specijal terao TG605. Davno bilo ...
Panchev9
Imaš ispod petlje na Auto komandi, odlično rade, svaka preporuka. Tamo sam ja fabrao neke, 15 cola, taman za ...
Moron
Hvala...
Veruj mi da su mi i dalje u mislima... Preciziracemo sta znaci ispod petlje...
Moron
Zato što recimo turbo radi jako povoljno od 2-5000rpm a VVTi ipak je značajno manje elastičan.
Pa i za obične automatske menjače se smanjivala snaga za račun upravo te elastičnosti i to na baš na VVti motorima.
Kako radi ne znam a voleo bi da probam.
Na skuteru dok ubrzava drži konstantne obrtaje, dok menjač ne dođe u mah poziciju a onda obrtaji počinju da rastu.
Isti CVT menjač se sada ugrađuje i u nisan ali ne znam u koji i sa kojim motorom.
Panchev9
Bile su lepe dok su ( fabrički ) bile ofarbane kao da si niklovane. Ali, to se lako ošteti ( i počne da ljušti ). Taj lik to super ispekari i posle ofarba, imaš bar 6-7 nijansni boja na izboru. Čak i one što accord koristi ...
Mange
Hvala za to oko CVT-a. A da znaš da ne mervira zvuk tih skutera, taj uvek isti zvuk, isti obrtaji. Ne mogu da provalim po zvuku da li i koliko ubrzava ...
Mron U pravu si za gume. Na običnim čeličnim felnama sam vozio TG505 a na Komodora alu. bile su TG 605 i to niskoprofilne gume, možda i prve u proizvodnji. One 5050 nisu postojale niskoprofilne.
Eh, davno to beše, već se zaboravilo, a nekada sam za to živeo.
Mange
Baš davno. Drug Tito je još živ bio ... A bilo je i još "tristaća", onih 1300, 1500 ...
Moron
Životni san mi je bio da nađem dvogrli karburator i dvostruku usisno izduvnu grane. To se na žalost nije moglo kupiti a imalo je na pojedinim policijskim plavim 101. Kola su se prodavala ali karburator sa granam (koje sam dobio iz Italije)je kod mene dugo živeo.
Mange
I ja sam prvi dvogrli nabavio u Italiji, a jedan sam čak kupio polovan u Štokholmu. Kasnije sam provalio da isti raspon šrafova ima i CX 2,0, samo su grla 34-36. To je bila prava stvar uz 1,3, a posle i 1,5 motor.
Nisu kola danas kao nekada, nema tu više šta da se radi i čačka... Danas su kao sponzoruše, dosta skupo za imati, a sve po sistemu gledaj me, ne diraj me ...
Lahka noć definitivno!
Moron
Honda u Džez ugrađuje CVT koji elektronski simulira opromene sedam stepeni prenosa, baš zbog nervoznih.
Ex Italo fan
Pasovali su razni Weberi sa fiata i drugih... Odlično se pogodio i 28-36. Prvo grlo malo sa malim diznama a drugo "Njoči i ždere"
Čak smo ugrađivali i sa pinc gauera (skinuto na vojnom otpadu) valjda bi 36-38 i to na 1300.
Moj drugar je iz Italije nabavio sportsku bregastu, jako skupu i kovane klipove A1. Motor se vrteo do 9000rpm a snaga je bila, tak oda je 101 bio brži od 132-ke.
Mange
Kad se setim da sam za Fiću išao po Abartove opruge za ventile u Trst. A danas zakačiš dizela ili turbo benzinca na računar promeniš mapu i teraj...
@Ex Italo fan
Jeste,ali je pitanje dokle ce da traje to teraj. :)
Ja sam razmisljao da cipujem auto ali sam odustao nakon saveta majstora.
Kaze da je steno i da mi savetuje da to nikako ne uradim.
Kaze da pocne da trosi ulje,odu dizne,skracuje se radni vek motora itd.
Mada ja se vodim jednom logikom,da je to dobro pa Mercedes bi to uradio.
Nisu ovi pametniji od fabrike.
Fabrika to namesti da bude optimalno da traje.
A ovi sto cipuju kazu da nij stetno,nego da se samo mora voditi racuna da posle brze voznje auto malo radi da smiri turbinu.
E sad...
U svakom slucaju je sigurnije nista ne pipati.
Ex Italo fan
Na žalost ja nisam mogao da dobijem pasoš. Bilo je Tito posle Tita.
Sve me je koštalo dvostruko.
@Panchev9 & Mange & Moron & Co.
Testirao sam Letećem elastičnost! Evo "rezultata":
- od 30-60 km/h (3. stepen prenosa): 5,18 s
- od 60-100 km/h (4. stepen prenosa): 10,4 s
- od 80-120 km/h (5. stepen prenosa): 16,71 s
Ponoviću test za 1500 km, nakon zamene: ulja, filtera, svećica, čišćenja dizni, "step" motora... Tada ću probiti zvučni zid :)))
@lok
U vreme moga interesovanja za Jeti 1.2 TSI, on se tada nije mogao kupit u Njemačkoj, jer jednostavno nije namjenjen tom tržištu.
Jeti je nastao na osnovama Tiguana, koji, barem tada, nije postojao u opciji 1.2 TSI.
Nigde nisam tvrdio da se 1.2 TSI, kao motor ne prodaje u Njemačkoj.
@Mikica
Iz ovoga sto ti rece meni uopste nije jasno sta si ti tvrdio. :)
Ima ovde mnogo kvalitetne rasprave, imas i ljude na koje mozes da se ugledas, a imas i pojedince koji, kao i ti, misle da ce ljudozder da dodje da pravi kajganu od njihovih ... ako kazu da su pogresili.
Jeti 1.2 TSI se prodaje u Nemackoj. Ende station. Sve ostalo je obicno naklapanje.
Ili si mozda zaboravio da isljucis svoj svemirski modulator pa si se interesovao za Jeti pre nego sto ga je skoda i napravila? :P