
Japanski "Nisan", koji ima ambiciju da postane najveći prodavac električnih vozila na svetu, dobio je porudžbine za kompletan prvi kontigent električnog vozila "lif" u SAD čak i pre nego što se automobil pojavio u prodajnim salonima, prenele su agencije.
Američki kupci će sada morati da čekaju najmanje još jednu godinu da kupe električni
"lif", pošto su "Nisanovi" dileri do sada dobili više od
20.000 porudžbina, čime je iscrpljena prva tranša isporuka.
Sledeći korak biće da ubedimo "pragmatičare" da jedan električni
automobil može da uštedi novac, ističu predstavnici "Nisana." Novi
"lif" naći će se u upotrebi kasnije ovog meseca, a "Nisan"
je već krenuo u akciju podiznja stanica za dopunu baterija kod više od 40
američkih dilera.
Više od 90 procenata kupaca koji su rezervisali "lif", čija je
maloprodajna cena 32.780 dolara, živi u okolini od 10 milja od jednog od tih
dilera. Do januara 2011. godine, više od 150 dilera imaće stanice za dopunu
baterija na ciljanim tržištima, kao što su Kaliformija, Oregon, Vašington,
Arizona i Tenesi.
Naredna isporuka "lifa" još nije određena, ali se očekuje da će to
biti do oktobra 2011. godine. "Nisanovi" kapaciteti su sada
ograničeni na jednu fabriku u Japanu, a proizvodnja će se dramatično
povećati u 2012. godini kada proradi fabrika u Tenesiju, u kojoj može da se
izradi 125.000 vozila.
Japanska kompanija takođe planira da ponudi kompletno električni komercijalni
ven u 2014. godini. "Llif" je vozilo sa
litijum-jonskim akumulatorom, srednje veliki hečbek u kojem se udobno može
voziti pet odraslih osoba. Da bi zadovoljio stvarne potrebe vozača, autonomija
mu je veća od 160 kilometra.
"Nisanova" tehnologija omogućava lako i praktično punjenje. Brzim
punjačem "nisan lif" se može napuniti na 80 odsto punog kapaciteta za
nešto manje od 30 minuta. Punjenje na kućnoj električnoj utičnici traje oko
osam sati.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Nissan
Ma ovo i moze da prodje samo u SAD!
Kandidat za auto godine? Pih...
carobnjak
I prius je bio auto godine, ne bi me jako iznenadilo.
ovo je prvi elektricni auto na svetu koji ce se prodavati u vecim brojevima. dizajn je najmanje bitan
Mislim da sa ovim trendom uvodjenja elektro automobila treba ozbiljno poraditi na cistim izvorima energije koji bi ih adekvatno ispratili.Jer cemu ovaj ekoloski auto na struju,kad za njega zagadjuje termoelektrana zbog vece opterecenosti mreze..Mozda ja gresim,razmisljam u okviru nasih prostora.Bilo bi sjajno kad bi se ovaj auto punio na vetrenjachu ili solarni panel smesten na krovu kuce vlasnika.
@Uros Cuore Sportivo
veruj mi da je lakse kontrolisati zagadjenje u termoelektrani snaznim filterima koja uostalom moze biti vise stotina kilometara dalje od grada nego da ti raspali golf 2 dizel ispod prozora izbacuje dimnu zavesu
@joca
Gosha dvojka kad krene uz vece brdo,kad mu zacepis gas,pa to pogusi bre sve iza sebe xD xD hahaha :D
carobnjak
Meni je logičnije da "ovo" bude auto godine nego đulala i ajkula :))
Novi početak za nove generacije. Za sada ograničen n gradsko - prgradsku vožnju.
A i dizaajnerski donosi novi zanimljiv i jedinstven trend.
Eh, baterije...
Ko reši problem dobiće dve Nobelove nagrade.
Ekološki automobili za čiju izradu se koristi neekološka tehnologija
Čemu to?
Pri udesima te baterije mogu da nanesu veće zlo prirodi , nego bilo koji vremešni krš dugi niz godina
Moron
hahaha :)) Ovo je bilo na moj račun ;) Obećali su mi da će stići u ovoj godini, ako ne krajem novembra, onda krajem decembra. Danas su me "tešili" preko telefona... Kažu da je ogromna potražnja za 1.2 TSI motorom, i da ne mogu da postignu da proizvedu koliko se traži... Od ponedeljka treba da zovu nekog Čeha, koji je u Škodi nadležan za naš region, i da ga "mole" da proizvodnju mog automobila prebaci u ovu godinu, po mogućstvu što pre...
Predrag
Znao sam da dremaš negde pored i da te samo treba malo "bocnuti" :)
Šta je-tu je, mesec "gore-dole", stići će novi škodilak. Znam da lako nije, ali ...
Moron
Učim Tribologiju :( Tu sam ja sa vama... sve znaš, šta da ti pričam ;)
P.S. Došlo mi je pre neki dan da im kažem: "Hvala vam lepo, ali vratite vi meni moj novac, pošto ne poštujete rokove isporuke. Odoh ja kod vaših komšija po i30 1.6 CRDi Imagine". Ali, još uvek se nekako suzdržavam... Ne gube mi se tolike pare... Verovao ti meni ili ne, kupovinom ove nove Fabie, u "plusu" sam oko 600 eura (+ 2 besplatna servisa +25% na delove i usluge), odnosno, da je sada kupujem (bez zamene prethodne), koštala bi me 600 eura više. Da sam kupio automobil bilo koje druge firme, u startu bih bio u "minusu" 2700 eura...
Predrag
Razmišljaj o nečemu drugom. Biće ti lakše. Ovak će ti se smučiti auto per nego što ga dobiješ.
Kad dođe, doćiće. Imaš druga kola nije šteta.
Nego, to je njihov stari fazon. Dobićeš je dogodine, ovogodišnju.
I tu oni od škode valjaju 10%, to jeste onaj popust što ti ga dadoše.
Tebi je sve jedno, kad dođe dobro došla.
"kad god dosla, dobrodosla si(Ti), jer jedno za drugo Vi ste stvoreni"...
Pozz
Predrag
Znaš, svako jutro kada se ustanem, pogledam kroz prozor dole ispred zgrade kažem sebi "Dobar". Tako kažem, ali, da li je baš tako dobar i mudar izbor, možda i ne želim znati :) Ne mislim da je tvoj izbor loš, daleko od toga, bliži je razumu, ali ocena svake "dobrore" zavisi od repera, koje sam postavljaš :)
Mange
Važi Mange, potrudiću se ;) Evo, trenutno razmišljam o habanju (učim ga);)
P.S. Imam ja mog Letećeg :))
U gradu, kada je veća gužva, troši 8,24 l/100 km, a kada je manja gužva 7,4 l/100 km. Na otvorenom putu sam uspeo da mu spustim potrošnju na oko 4,8-4,9 l/100 km (ovu potrošnju sam izmerio, kada sam pre dve godine, svaki dan putovao iz AR u KG, pošto sam bio na praksi u Zastavi). Tada je Leteći bio kod kuće :))