home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Japanska "Tojota" najavila je da će lansirati 11 kompletno novih i redizajniranih hibrida na benzinski i električni pogon do kraja 2012. godine, u okviru strategije razvoja ekološki prilagođenih vozila zbog sve veće potražnje za "zelenim" automobilima.

Među novitetima biće visoko energetski efikasni kompaktni automobil koji će moći da prelazi najmanje 40 kilometara sa litrom benzina, prenela je agencija Kjodo.

U okviru plana razvoja tehnologije za očuvanje čovekove okoline "Tojota" će krenuti sa prodajom hibridnih vozila sa utičnicom i direktnim napajanjem strujom u Japanu, SAD i Evropi do početka 2012. godine. Cilj je kompanije da godišnje proda više od 50.000 hibrida sa utičnicom, a planirana cena kreće se oko tri miliona jena (36.000 dolara) bez subvencija, u okviru plana jačanja "zelene" linije automobila kako bi se zadržao korak sa sve većom konkurencijom.

Pored toga "Tojota" će ponuditi do 2015. godine jedno hibridno vozilo koje će koristiti sistem "gorive ćelije" i koje će pokretati struja dobijena hemijskom reakcijom vodonika i kiseonika. Potpredsednik "Tojote" Takši Ućijamada izjavio je da kompanija planira da prodaje jednu vrstu električnog vozila u 2012. godini ne samo u SAD, kako je to ranije bilo najavljeno, nego i u Japanu i u Evropi, a takođe se razmatraju isporuke i Kini.

Ućijamada je rekao da će električna vozila, "do daljeg" biti namenjena pre svega putovanjima na kraćim rutama, a da će benzinsko-električni hibridi ostati standard za "zelene automobile" zbog toga što vozači ne žele da brinu o tome dokle mogu da stignu kada prestane električni pogon. Analitičari procenjuju da se najnovijim planoma "Tojota" oslanja pre svega na hibride, koji koriste benzinski i električni motor, posle uspeha koji je postignut sa najprodavanijim hibridom "prijus." Vozila sa utičnicom su ekološki čistija nego regularni hibridi zbog toga što prelaze veće distance nego električna vozila nulte emisije štetnih gasova.

"Tojota" je angažovana na razvoju hibridne tehnologije, kao glavne tehnologije budućnosti, naglasio je Ućijamada u razgovoru sa novinarima. On je pokušao da pokaže da "Tojota" ne zaostaje ni u tehnologiji eleketričnih vozila, iako je poznato da kompanija kaska iza japanskih rivala kao što su "Nisan" i "Micubuši" koji ih već nude tržištu. "Nisan" će isporučiti električni automobil "lif" kasnije ove godine, a "Micubiši" već prodaje model "iMiEV."   

Pored razvoja elektrovozila sa utičnicom, "Tojota" radi i na sportsko-terenskom vozilu sa američkim proizvođačem električnih automobila, kompanijom "Tesla". Koncept model tog vozila je predstavljen na Sajmu automobila u Los Anđelesu, a prodaja tog automobila koji će moći da pređe 100 milja (160 kilometara) sa jednim punjenjem baterije, planirana je u SAD u 2012. godini.

Analitičari veruju da će električna vozila i ostali futuristički automobili godinama predstavljati samo manji deo u ukupnoj svetskoj prodaji, ne samo zbog visoke cene, nego i nedostatka odgovarajuće infrastrukture i servisnih stanica.

"Tojota" je prodala 2,8 miliona hibrida u svetu od kada je isporučena prva generacija "prijusa" u 1997. godini. Japanski auto-gigant sada prodaje više od sedam miliona vozila godišnje, bez obzira što je uzdrman imidž proizvođača pouzdanih kola nakon serije masovnog opoziva oko 11 miliona kola u svetu zbog različitih tehničkih problema.

Autor : Tanjug.rs

Foto : Toyota



čitanja : 795



Komentari

Nadam se, dobro da necemo morati vise da gledamo aktuelna sra*a

Autor Dejan L 18 Nov 2010, 21:03

@Dejan L

lol

primecujem odredjeni dosledni sentiment prema toyoti od tebe

Autor joca 18 Nov 2010, 22:07

Ja ne mrzim toyotu, ali mi je žao kako su posrnuli u dizajnianju, auris je jedina toyota koja je modernog dizajna.
Yaris tu i tamo, al oni farovi...
Rav4 sa onim trouglastim C stubom bzvz
A corola katastrofa

Autor Dejan L 18 Nov 2010, 23:35

@Dejan L

Ovde se apsolutno slazemo, auris je kao moderan ali nista wau...toyota wake up...

Autor joca 19 Nov 2010, 00:14