
Japanska "Tojota" najavila je da će lansirati 11 kompletno novih i redizajniranih hibrida na benzinski i električni pogon do kraja 2012. godine, u okviru strategije razvoja ekološki prilagođenih vozila zbog sve veće potražnje za "zelenim" automobilima.
Među novitetima biće visoko energetski efikasni kompaktni automobil koji će
moći da prelazi najmanje 40 kilometara sa litrom benzina, prenela je agencija
Kjodo.
U okviru plana razvoja tehnologije za očuvanje čovekove okoline
"Tojota" će krenuti sa prodajom hibridnih vozila sa utičnicom i
direktnim napajanjem strujom u Japanu, SAD i Evropi do početka 2012. godine.
Cilj je kompanije da godišnje proda više od 50.000 hibrida sa utičnicom, a
planirana cena kreće se oko tri miliona jena (36.000 dolara) bez subvencija, u
okviru plana jačanja "zelene" linije automobila kako bi se zadržao
korak sa sve većom konkurencijom.
Pored toga "Tojota" će ponuditi do 2015. godine jedno hibridno vozilo
koje će koristiti sistem "gorive ćelije" i koje će pokretati struja
dobijena hemijskom reakcijom vodonika i kiseonika. Potpredsednik
"Tojote" Takši Ućijamada izjavio je da kompanija planira da prodaje
jednu vrstu električnog vozila u 2012. godini ne samo u SAD, kako je to ranije
bilo najavljeno, nego i u Japanu i u Evropi, a takođe se razmatraju isporuke i
Kini.
Ućijamada je rekao da će električna vozila, "do daljeg" biti
namenjena pre svega putovanjima na kraćim rutama, a da će benzinsko-električni
hibridi ostati standard za "zelene automobile" zbog toga što vozači
ne žele da brinu o tome dokle mogu da stignu kada prestane električni pogon.
Analitičari procenjuju da se najnovijim planoma "Tojota" oslanja pre
svega na hibride, koji koriste benzinski i električni motor, posle uspeha koji
je postignut sa najprodavanijim hibridom "prijus." Vozila sa
utičnicom su ekološki čistija nego regularni hibridi zbog toga što prelaze veće
distance nego električna vozila nulte emisije štetnih gasova.
"Tojota" je angažovana na razvoju hibridne tehnologije, kao glavne
tehnologije budućnosti, naglasio je Ućijamada u razgovoru sa novinarima. On je
pokušao da pokaže da "Tojota" ne zaostaje ni u tehnologiji
eleketričnih vozila, iako je poznato da kompanija kaska iza japanskih rivala
kao što su "Nisan" i "Micubuši" koji ih već nude tržištu.
"Nisan" će isporučiti električni automobil "lif" kasnije
ove godine, a "Micubiši" već prodaje model "iMiEV."
Pored razvoja elektrovozila sa utičnicom, "Tojota" radi i na
sportsko-terenskom vozilu sa američkim proizvođačem električnih automobila,
kompanijom "Tesla". Koncept model tog vozila je predstavljen na Sajmu
automobila u Los Anđelesu, a prodaja tog automobila koji će moći da pređe 100
milja (160 kilometara) sa jednim punjenjem baterije, planirana je u SAD u 2012.
godini.

Analitičari veruju da će električna vozila i ostali futuristički
automobili godinama predstavljati samo manji deo u ukupnoj svetskoj prodaji, ne
samo zbog visoke cene, nego i nedostatka odgovarajuće infrastrukture i
servisnih stanica.
"Tojota" je prodala 2,8 miliona hibrida u svetu od kada je isporučena
prva generacija "prijusa" u 1997. godini. Japanski auto-gigant sada
prodaje više od sedam miliona vozila godišnje, bez obzira što je uzdrman imidž
proizvođača pouzdanih kola nakon serije masovnog opoziva oko 11 miliona kola u
svetu zbog različitih tehničkih problema.
Autor : Tanjug.rs
Foto : Toyota
@Dejan L
lol
primecujem odredjeni dosledni sentiment prema toyoti od tebe