
Američki predsednik Barak Obama napravio je pauzu tokom sastanaka u Lisabonu i posvetio se jednoj od svojih omiljenih aktivnosti u poslednje vreme – promovisanju električnih automobila, javila je agencija AP.
Nakon samita NATO i diskusija o Avganistanu, Obama je testirao vozilo „opel ampera” koje je bilo izloženo na mestu održavanja skupa.
Američki predsednik je upalio automobil, konstatovao kako se ne čuje i novinarima okupljenim oko njega poručio da je električni automobil „budućnost”.

„Opel amperu” proizvodi Dženeral motors u Detroitu, a iduće godine bi taj automobil trebalo da počne da se prodaje u Evropi.
Proizvodnja ovakvih automobila deo je Obamine agende kada su u pitanju ekonomija i čišta enerija. Američki predsednik obećao je da će do 2015. godine na američkim putevima biti oko milion hibridnih električnih vozila.
Autor : Beta/AP
A struja se dobija iz potpuno obnovljivih izvora? Kako da ne, nego daj taj ZERO Point uredjaj da ne bude frke ;)
dmc,
Ima smisla sto govoris, ali odakle se tek nafta dobija i kolika ona zagadjuje u preradi, proizvodnji i koriscenju.
Kontam da je ipak struja manje zlo.
@Dejan: da, ali mislis da bi se potraznja za naftom smanjila? Koliko ja znam sva plastika se pravi od nafte, znaci struja moze delimicno da ublazi problem koji mora biti resen jednom za stalno, dakle elektro automobili bi bili super da se struja dobija samo od sunceve energeije, od vetra, od hidrocentrala... ali koliko ja znam energija se trazi sve vise i vise, i sa ovoliko termoelektrani se ne psotize nista, da ne pricam da je nuklearna samo kopanje jame sebi, zato kazem, potrebno nam je nesto potpuno drugacije, a siguran sam da Obama zna o cemu pricam ;) POZDRAV
@dmc,
Slozices se da se negde mora poceti i to sto pre,pogotovo sto ce to olaksati tu pomenutu granu industrije za bar neki procenat.Zamisli da su Teslu savetovali da ostane u Srbiji i da ogranici sebi vidike,sad bi imao Edisonovu centralu u komsiluku na svakih kilometar zato sto je njegova jednosmerna struja tako ogranicava...A kad smo vec kod nuklearnih centrala,Rusija koja je imala incident sa Cernobiljom,danas ima nekih dvadesetak nukl.elektrana a jedna Francuska,uprkos tom negativnom iskustvu, ima 59 i planira sledecu(ukupno 78% ukupne proizvodnje i jos izvozi) uprkos svim rizicima.Pa i Srbija uzima udeo u buducoj u Bugarskoj...Svaki pocetak je tezak,ali ce to biti pogon buducnosti.Zasto Emirati ulazu onoliko para u infrastrukturU?Zato sto ce im posle nestanka nafte ostati taj izgradjeni raskos kao magnet za turizam kao jedini prihod,jer druge grane privrede nemaju.You do the math....
Ispravka,Rusija raspolaze sa 31 reaktorom a plan je da poveca na 59.A do 2015. ulozice u taj sektor 42,7 milijardi dolara.Internet je cudo!:)
A trece(zaista mi nije zelja da smaram:) Americka privreda uveliko zavisi od uvoza nafte,koja dolazi sa sve vise nestabilnih podrucja(Bliski istok je bure baruta,blizina Irana je problem,Venecuela ima predsednika koji nije njihova marioneta,Meksicki zaliv je na udaru ekologa oko katastrofe British petroleum-a itd.).A ona sve to ulaganjem u vojnu industriju,i prisustvom svoje vojne sile oko tih strateskih tacaka treba da obezbedi.Ako bude bar malo nezavisna,to je veliki plus za njih i olaksica za poreske obveznike.Svako dobro i laku noc.
Proizvodnja nafte ce jos dugo biti strateski vazna jer ne mogu da zamislim traktore na struju pa i mnoge druge gradjevinske masine. Smanjena je potrosnja po jednom motoru ali je povecan ukupan broj vozila pa Sheici ne treba da brinu za prodaju nafte. Cak ni etanol ni biodizel nije resenje na duge staze jer ugrozavaju proizvodnju hrane mada bi u tom segmentu africki kontinent mogao da ima neku perspektivu posto je u vecini neiskositen za proizvodnju secerne trske i uljane repice pa i za proizvodnju struje iz solarnih panela u oblasti Sahare.
jutros sam procitao vest da je u SAD uspesno izvrsena fuzija, odn. da se dobila el.energija iz fuzije, pa se prva fuziona elektrana ocekuje za 10ak godina.
e, tek tada moze da krene expanzija e-automobila sirom sveta.
@Chedomir,
A zamisli traktor na elektropogon sa momentalno dostupnim maksimalnim obrtnim momentom,koliko bi mu to znacilo.A ionako traktori prelaze male distance u toku svog radnog dana..Ne znaci im nista tezina usled velikog broja baterija,aerodinamika itd. Ponavljam,sto si nezavisniji od fosilnih goriva to bolje!