
U novu 2011. godinu, dvojac modela BMW Serije 5 – nova limuzina i novi karavan ulaze okićeni prestižnom "iF" (International Forum Design) nagradom za dizajn proizvoda. Ovom svetski priznatom nagradom, Međunarodni forum dizajnera još jednom odaje posebno priznanje dizajnu i izgledu svojstvenom za Grupu BMW.
Od dana kada je ustanovljena, 1953. godine, "iF" nagrada za dizajn proizvoda postala je pravi zaštitni znak koji označava izvanredno dostignuće u oblasti dizajna. Globalno priznata kao "potvrda kvaliteta", "iF" nagrada označava posebno dostignuće u oblasti dizajna i kao takva obezbeđuje platformu za sve kompanije koje žele da predaju svoje proizvode na profesionalnu procenu kvaliteta dizajna od strane međunarodnog ekspertskog panela. U želji da osvoje ovu prestižnu nagradu, ove godine se u konkurenciji našlo 2.756 proizvoda dostavljenih od strane 1.121 učesnika iz 43 različite zemlje. U kategoriji Dizajna prevoznih sredstava, limuzina BMW Serije 5 i karavan BMW Serije 5 uspeli su da opčine sudije. To znači da su se oba modela kvalifikovala za dalje takmičenje i nagradu "iF Gold", koja bira 50 "najboljih od najboljih".

Dizajn nove limuzine BMW Serije 5 vešto pretvara sve atribute vozila u autentični formalni jezik. Jasna pojava i elegantni dizajn izražavaju sve premium kvalitete limuzine uz nenadmašan komfor u vožnji, dok se, istovremeno, njene sportske vozne karakteristike reflektuju u dinamičnim linijama karoserije i upečatljivom, sveukupnom atletskom izgledu vozila. Neverovatna estetičnost nove limuzine BMW Serije 5 dodatno je naglašena njenim perfektnim, harmoničnim proporcijama i preciznim završnim detaljima.

Odlike dizajna novog karavana BMW Serije 5 okarakterisane su u njegovim
individualnim proporcijama i dizajnu površine – toliko individualnom da kreira
dinamičan i snažan ambijent. Izdužena hauba, kratki prepusti, najduže
međuosovinsko rastojanje u ovom segmentu, izdužene linije bočnog profila i
dinamična, padajuća linija krova, pozajmljuju novom karavanu BMW Serije 5
eleganciju kojoj ne mogu da pariraju rivali u ovoj klasi.

Jedinstveni kvalitet odeljenja za dizajn Grupe BMW prepoznatljiv je poslednjih
godina i po "iF" nagradi za dizajn proizvoda. Ove, 2010. godine,
nagrada je dodeljena za dizajn motocikla BMW F800R, dok je Grupa BMW 2009.
godine pokupila ni manje ni više nego osam nagrada; 2008., nagrada je stigla za
kabriolet BMW Serije 3 dok je motocikl BMW G650 xCountry osvojio sudije.
Prethodne, 2007. godine, BMW kupe Serije 3 osvojio je "iF Gold"
nagradu kao jedan od 50 najboljih učesnika.
Za novu limuzinu BMW Serije 5 ovo nije prva ovogodišnja nagrada: dizajn
neverovatnog kvaliteta ubedio je članove međunarodnog žirija da ga nagrade
cenjenom "Red dot" nagradom. To nije sve. Osvojena je i najcenjenija
nemačka nagrada; Nagrada za dizajn za 2011. godinu Savezne Republike Nemačke.
Pocelo je da me nervira kada na prvi pogled ne mogu da odgonetnem koji je model nekog proizvodjaca u pitanju.
A6 je će sledeće godine dobiti ovu nagradu, kad počne da se prodaje, i sada bi je dobio da je počela proizvodnja tekuće 2010. nam godine
Ne, ne, ne! Pa ovo ne može biti tačno, oni izgleda nisu čitali komentare stručnjaka na ovom blogu, nemaju ovi bre pojma! Kakva "IF" nagrada, kakvi bakrači...
@Dejan
Nemoj da se nerviras. To je lose po zdravlje. U tvom slucaju nervoza se moze veoma lako otkloniti posetom oftamologu. A6 je tuga u odnosu na ovo. Svi noviteti u dizajnu se svode na novitete unutar samih farova - manje ili vise ovako ili onako rasporedjenih led-ova. Kod pravog auta farovi simbolizuju oci, a ceo prednji deo simbolizuje lice. Kad ga vidis ovako namrstenog u retrovizoru, odmah znas sta treba da radis - da se sklonis. A6 nema oci, vec izgleda kao crni reper sa dijamantskim zubima da ti se iskezio u facu. Ili izgleda kao neki insekt, kojeg na srecu nikad nije tesko zgaziti. Mada medju reperima i fensericama imace A6 jako puno poklonika. Nego da ne skrecemo mnogo sa teme. Kada je industrijski dizajn u pitanju "iF" je institucija. Oni su rekli svoje. A sledece godine sam siguran da ce pre jedna druga "6-ica" dobiti ovu nagradu:). Pozdrav svim ljubiteljima pravih vozackih masina!!!
Od svega navedenog slazem se samo za proporcije,koje su fenomenalne i zbog cega se stice utisak da je petica klasa za sebe medju premijum modelima.Niska,dugacka(narocito medjuosovinsko),doprinose da petica izgleda iz profila fenomenalno,ali "lice",a narocito "rep" su mogli biti lepsi.Ipak po meni u zacaranoj trojci najlepsa.
Ko gubi ima pravo da se ljuti. Ovo su konkretni dokazi o lepoti ovog automobila. Vi sad mozete da izmisljate svakojake gluposti i iznosite svoja misljenja koja ne vrede ni ćorav dinar.
Stručnjaci su izneli svoje mišljenje koje se priznaje a moje mišljenje se poklapa sa njihovim. To dokazuje da sam ja sve vreme bio upravu kad sam govorio da je serija 5 najlepsa u čuvenoj trojci.
Znači ja imam bolji osećaja za dizajn.