
Francuski poslanik i stručnjak za industrijsku špijunažu Bernar Kareon izjavio je da ima indicija da je Kina umešana u špijuniranje francuske kompanije za proizvodnju automobila „Reno”.
Kareon je francuskom radiju rekao da „nekoliko obično pouzdanih izvora” tvrdi da je kineski kupac pokušao da pribavi tajne informacije od trojice top menadžera „Renoa”, koji su početkom sedmice suspendovani.
Francuska kompanija je suspendovala trojicu menadžera pod optužbom za industrijsku špijunažu, a francuski mediji su preneli da su zaposleni umešani u curenje informacija o elektrotehnologijama, koje usavršava „Reno”.
Imena i dužnosti suspendovanih radnika nisu navedena, ali je poznato da su bili članovi direkcije kompanije i članovi tima za projekte električnih automobila.
Zvanični predstavnik francuskog automobilskog koncerna je objasnio da je odluka o njihovoj suspenziji doneta posle istrage, pokrenute krajem avgusta 2010. godine, kada se i saznalo za curenje informacija iz „Renoa”.
Kompanija „Reno” je 2007. godine bila uvučena u skandal vezan za curenje informacija o električnim tehnologijama, kada su sredstva javnog informisanja objavila slike budućih električnih automobila i neke njihove karakteristike.

Kako je ranije objavljeno, kompanija „Reno” planira da 2011. godine pokrene prodaju električnih verzija automobila „fluens” i „kangu”, kao i električne modele „zoi” i „tvizi”.
Autor : Tanjug.rs
Foto : RenaultProcitah da se autonomija elektricnih vozila gore severno po Beneluksu i Skandinaviji, prilikom ovih skorasnjih mrazeva, spustila sa deklarisanih 160 na realnih 50 kilometara! A uz to i veliki problem je grejanje kabine koje je takodje na struju...imace jos podosta Kinezi da pricekaju da bi pokrali kvalitetnu i upotrebljivu tehnologiju!! :)
@Gagiba
tako je! pricekace do kvalitetne tehnologije, ali kada se kinezi zalaufaju, njihovih R&D timova ce se plasiti svi veliki igraci (evropa, japan, usa) - kao i u ostalim domenima: od bilijara do telekomunikacija.
@Gagiba,
Struja je meni spansko selo,o njoj znam samo po knjigama o biografiji o Nikoli Tesli i to je to.Ali kad je bila vest o prvim isporukama Volt-a u Severnoj Americi(na moj komentar kako je dobra reklama kad istovaruju sa kamiona Volt-a a okolo svuda sneg),neko sa bloga mi je objasnio da te baterije zapravo i nemaju neke smetnje na hladnoci,i da im cak odgovora niska temperatura.Vise ne znam u sta da verujem.
Kina im je, čini mi se prošle godine, vratila veliki broj automobila zbog propusta u proizvodnji i nedostataka koje tamnošnje tržište ne toleriše, pa im sada Reno "uzvraća udarac" u prazno, misleći da u Kini kao u Srbiji mogu da stvaraju "deponiju" ...
Glavni menadžeri, ako to stvarno jesu, krivce treba da traže među sobom i direktorčićima Renoa po zemljama gde imaju ispostave ...
Mnogo toga bi otkrili kao u Srbiji, na primer ...
Sve ovo pišem na bazi sopstvenog lošeg iskustva sa dva Clio 3 1,2 i to iskustvo je potkovano na dokumentaciji koju posedujem ...
Poruka budućim kupcima automobila, da dobro razmisle pre donošenja odluke o kupovini ...
@Dragan Ćirić
Jel ono bi ti fenomen što kupi jednog klija a dobio dva, pa sad hoćeš i trećeg?
A što reče 1 ovde da pežo i citroen uče od renoa kako se prave kola, mora da je jeo bunike
@Energy saver
E moj, crnjane, predstavi se neću ti ništa ...
Ja se borim da drugi kupci ne dožive moju sudbinu ... Nedavno me je pozvao kupac Klia 3 sa istim primedbama ...
Belin treba da odgovara za prevaru, obmanu i dovođenje kupaca u zabludu ...
Inače, u pravu si za "novi" novac, dobio sam stara kola ..
@Dragan Ćirić
Nisam ja crnjan. Crnomanjast jesam.
Šta očekuješ kad si kupio klija iz Turske?
E sad ti nama objasni kako dobi dva oćeš i trećeg. Svi koji su bili na bilo kom auto sajtu znaju tvoj SLUČAJ!
Ja sam niko, običan student. Nema teorije zavere.
Nego, ako to menjaju i ja bi kupio klija, pa posle jedno dve godine bi ga menjao bez doplate. Pa onda ponovo...
I uzgred bi kukao na Belina. Ah, sram ga bilo!
Kupio sam Megan 1,5 Dci.
Nisam bio baš zadovoljan, jer sam provodio dosta vremena u servisu u Čačku. Održavanje Reno auta, takođe, je nerealno skupo za kvalitet koji se nudi.
Igrom slučaja, više puta sam susretao gospodina Ćirića u Agrostroju. Pokazao je fasciklu sa dokumentacijom. Video sam i Zapisnik o potrošnji goriva koji je potpisao neko iz Reno Beograd .
Bio sam prisutan i kada je šef servisa fotografisao gume.
Nemam nameru da bilo koga branim, a iz mog teksta zaključite da li i dalje vozim Megan.