U vreme kada Citroen predstavlja nove i privlačne DS modele, pre tačno 50 godina, Citroen je predstavio AMI 6. Tako je 24. aprila 1961. godine, proizvođač iz ulice Quai de Javel izbacio novi model na tržište želeći da obogati ponudu.
Kako bi popunio prazninu između popularnog 2 CV predstavljenog 1948. i modela DS predstavljenog na Salonu u Parizu 1955. godine, Citroen uvodi model AMI 6 čiji je dizajn osmislio dizajner kuće Flaminio Bertoni.
Velika posebnost ove trovolumenske limuzine upravo je njen neponovljivi stil naglašen uvučenim zadnjim staklom. AMI 6 bio je naminjen modernim ženama kojima se Citroen kroz reklame obraćao rečima "Pour vous Madama" (Za Vas, gospođo).
Citroen AMI 6 je doživeo veliki komercijalni uspeh. Sa karavanskom verzijom predstavljenom u septembru 1964. godine, pa sve dok ga nije zamenio AMI 8, prodato je čak 1.039.384 primeraka. AMI 6 bio je i najprodavaniji automobil na francuskom tržištu 1966. godine.
Baziran na platformi modela 2 CV, AMI 6 preuzima poznati dvocilindrični vazduhom hlađeni motor povećane radne zapremine na 602 ccm, a koji je razvijao najveću snagu od 22KS. Ovaj motor će se sistematski razvijati sve dok na vrhuncu karijere ne dostigne snagu od 35KS. Bio je povezan sa 4-stepenim menjačem, dok je potrošnja goriva iznosila 6 l na 100 km, a najveća brzina 105 km/h.
Povodom proslave pedesetog rođendana modela AMI 6, Citroenova fabrika će 8. jula biti polazna tačka za vožnju i trku po Francuskoj koju organizuje klub ljubitelja ovog modela, francuski Amiclub. Okupljajući vlasnike Citroena AMI 6, AMI 8, AMI Super i M35, 50 godina modela AMI 6 proslaviće putovanjem od 2.600 km kroz 14 etapa.
Izvor : Sarajevo-x.com
Zatim je dosao Ami 8 koji je bio za nijansu "pristojniji":
http://24.media.tumblr.com/tumblr_ksxvhyU3yp1qzsctzo1_500.jpg
Karavan verzija:
http://www.stationwagonforums.com/forums/gallery/files/9/1/0/ami8.jpg
Sportska verzija M35 (da li lici na Skodu Coupe tj. ona na njega?):
http://www.citroenet.org.uk/prototypes/m35/m35-1.html
Ovaj Ami 6 je pravi automobil za carobnjaka :)) Dizajn mu je stavljen u prvi plan, a sve ostalo nije bitno :)) To on ceni ;)
@Predrag
Zadnji deo krova pretvoren u spojler. Kad ide niz brdo da ne poleti :)
Carobnjak-mobil je ovo:
http://www.netcarshow.com/citroen/1971-sm_automat/800x600/wallpaper_02.htm
U donjoj ulici kod mene ima 1 zaljubljenik u spačeke
Ima i bordo Ami 8, zviždi mu motor kad ide uzbrdo
Video sam ga nedavno kod Studenjaka na NBG. Ili ga volish ili ne... Meni je koliko toliko prijatan za oko samo na drugoj fotki.
ovakav krov trebaju da imaju svi auti, ovo je odlicno iskoristen prostor. za razliku od danasnjih vozila gde se izgleda svi takmice ko ce vise spustiti krov. postoji gomila suv crossovera kojima je krov toliko nizak da je teze uci na zadnja vrata nego sto bi bilo da imaju samo 2 vrata
Ima jedan moj pajtos jedan na prodaju samo brek, boja ista kao ovoga na slici, tip, top.
Samo je problem akumulator 6V.
Zahvaljujuci obliku krova zadnje staklo je uvek ostajalo cisto bez obzira na kisu ili sneg. Ovaj auto se prodavao u cenovnoj klasi kao i Fiat 850 i Renault 4, u odnosu na koje je nepobitno bolji. Kasnije je izbacen Renault 6 kao direktna konkurencija Ami-ju 6. Sto se truljenja tice, ako se sasija dobro zastitila, prvih 15 godina se vozio bez ikakvih problema. Motor, kao i kod spaceka i diane, neunistiv.