home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Američki General Motors (GM) odlučio je da "ubaci" novu snagu u izradu obnovljene čuvene "korvete" u koju će uložiti 131 milion dolara i zaposliti novih 250 radnika, u okviru plana modernizacije fabrike za montažu automobila Bovling Grin na jugu Kentakija.

Ulaganje će omogućiti GM da proizvede novu generaciju "korvete", čiji bi prvi model trebalo da se pojavi najverovatnije početkom 2013. godine, prenele su agencije.

Gotovo 400 radnika sada montira "ševrolet korvetu" u fabrici Bovling Grin, u kojoj se to vozilo izrađuje od 1981. godine. U toj deceniji je proizvodnja dostizala najviši nivo i tad je bilo 1.000 zaposlenih, izjavio je Dejvid Kaldvel, portparol "Ševroleta", koji je jedna od GM filijala.

Investicija u Kentaki je deo 3,4 milijarde dolara vrednih GM ulaganja u SAD od sredine 2009. godine, kako bi se zadržalo ili otvorilo 9.500 ranih mesta. Cena "korvete" kreće se oko 50.000 dolara, a prošle godine je izrađeno 15.000 takvih modela.

Nakon lanjskog pada prodaje od devet odsto, isporuke su skočile 2011. GM je prodao oko 4.300 tih vozila od janaura do aprila, 22 odsto više nego u istom periodu minule godine.

GM je izbegao bankrot 2009. godine, uz finansijsku podršku američke vlade. U aprilu, GM je povećao ukupnu prodaju u SAD 26 odsto.

Izvor : Economy.rs

Render : Car and Driver



čitanja : 2408



Komentari

@mile antena

au brate, mnogo dobra ova Corvetta, bice nesto i od vas...

Autor carobnjak 06 Maj 2011, 10:49

dobar auto ali zastarela tehnika..i motor..

Autor ivan 06 Maj 2011, 10:51

To Amerima i nije vazno, samo da je sto vise kubika i da sto vise trosi i oni su najsrecniji...

Autor carobnjak 06 Maj 2011, 10:54

Corvette C3 je moja omiljena generacija.

http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Corvette_%28C3%29

Autor Uros Cuore Sportivo 06 Maj 2011, 11:31

@Uros Cuore Sportivo
ej, takodje! :)))

Autor carobnjak 06 Maj 2011, 11:43

Meni Z06. :)
Ima par komada kod nas.
Crvena mi se najviše svidja.

Autor PITBULL™ 06 Maj 2011, 11:51

@Uros
Vrhunska!

Autor dusan 06 Maj 2011, 11:53

@Uros Cuore Sportivo
pazi ovaj koncept iz 1965. koji je prethodio modelu C3:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/38/Mako_Shark_II_and_Mako_Shark.jpg

Autor carobnjak 06 Maj 2011, 11:56

@carobnjak,
Odlican koncept,jos u ovoj "ajkulastoj" boji:D Znam da je i Pininfarina uradila neko "evropsko" vidjenje Korvete na bazi C2.

http://www.gizmag.com/go/8257/

@dusan,
Z3 je moj omiljeni muscle car..

Autor Uros Cuore Sportivo 06 Maj 2011, 12:11

@Uros
Moji omiljeni muscle je Charger :))

Autor dusan 06 Maj 2011, 12:15

@UCS
Lepa je ona što si postavio.
Ali samo na slici. :)
Zamisli da se votiš u tome ili u Z06. Mislim realno ne može da se poredi. Razlike se prave izmedju jedne generacije a kamoli više. Lepo je ono,ali samo na slici. :)
Ili ako imaš baš puno para pa da je kupiš da krasi garažu i ponekad je provozaš iz za*ebancije.
Inače za pravi auto,da ga voziš,Z06. Ne znam jesi ga čuo uživo?
I izgleda odlično.

Autor PITBULL™ 06 Maj 2011, 12:25

@PITBULL™,
Ipak bi ja C3 nego C6(primetio sam da smo se zbog moje greske sa Z umesto C oboje preshaltovali haha :).Bash mi deluje elegantno, ako Jaguar E type, pogotovo u kabrio verziji. Vozi ga i Chris Rock u "Rush hour" ako se secas, crni kabrio...
Da razjasnim, C6 je iz perioda koji trenutno ne volim, a to su "rane/srednje" devedesete, previse oblina na mestima gde bi voleo da vidim uglove.Prolazna faza u sustini:D.
Video sam C6, naravno u crvenoj boji u BG-u, Uzeo bi je u targa opciji eventualno.

Autor Uros Cuore Sportivo 06 Maj 2011, 12:37

@PITBULL™,
Moja greska, ja mislim na C5 a ti na C6. C6 je lepsi bash bash...

Autor Uros Cuore Sportivo 06 Maj 2011, 12:40

@Uros
Ne Chris Rock,vec Chris Tucker!Kraljina ! :)
http://www.netcarshow.com/dodge/1968-charger/1024x768/wallpaper_01.htm
Moj brat :D

Autor dusan 06 Maj 2011, 12:45

I Viper je dobar. Bezobrazan. Mislim čak da je brži od Vette,ali meni je Vette gotivnija. Gledao sam kad su predstavljali Z06,moderno je uradjena. Što se tiče odltajmera,da ali samo uz kompletiranu garažu. :)
Oni više služe da krase garažu nego da se voziš njima. Ponekad se provozaš malo iz za*ebancije. Inače moraš da imaš nešto dobro svaki dan za vožnju.
Bukirao sam mesto na ovom dogadjaju sad na Navaku,zvezdana vožnja,pa javljam utiske kakvi su SLS AMG i CLS 63 novi. :)

Autor PITBULL™ 06 Maj 2011, 12:46

P.S. Highlihgt kod Vette i Vipera su 7.0 - 7.3 i 8.3-8.4 motori. :)))
8 400 kubika u Viperu ! :)
Mora da ide ! :)
I da traje.
Mora i da se čuje. :)

Autor PITBULL™ 06 Maj 2011, 13:02

@dusan,
Nisam neki ljubitelj Charger-a, deluje nekako previshe dugacko i tesko, mali tockovi, neproporcionalno.Pogotovo u onoj verziji za homologaciju za Dejtonu, znash sa onim nosem i ogromnim spojlerom pozadi. R/T verzija, chini mi se. Kapiram da bi ga ti vozio sa onom General Lee zastavom konfederacije na krovu a? :D Camaro mi je s druge strane sjajan, lepshi od Mustanga svojevremeno.
P.S. Koleginica me zeznula za Chris-a, nista joj vishe ne verujem. :D
@PITBULL™,
Ne vidim razlog zasto C3 ne vi vozio kao svakodnevni auto, pored jos jednog. Pazi, nije oldtajmer za nasu klimu ako ga ne odrzavash redovno, to stoji. Ali Kalifornija npr. suva klima idealna za limariju, suncani dani u godini koliko hoces... Sto da ne. Lakat na vrata, vetar u kosi, dobra muzika i neka crnka na suvozacevom mestu...Nirvana :D

Autor Uros Cuore Sportivo 06 Maj 2011, 13:02

@UCS
Nemoj zezati. :) Kad bi ušo u njega i vidiš sve ono staro,zastarelo,osećaj u vožnji,performanse itd.
I sedneš npr u ZR1. :)
Ok je taj čičica za ponekad,da kruziraš lagano,ali smorio bi te kao glavni auto. Barem mene...

Autor PITBULL™ 06 Maj 2011, 13:08

@Uros
Ne bih sa zastavom onom...Crnog mat bi ja vozio :D To mi je zelja,samo on da bude...Moze i Chelenger...Znam za tu verziju sa nosem...Meni se i ona svidja...
@PITBULL
U SAD to voze svakog dana...Znam da je neki poznat glumac,gledao sam na tv-u pre godinu,dve,neverovatno zeleo Jaguar E type,imao je jos par klasika,ali je hteo njega,i kupi mu supruga,kaze sa njim ide svugde,on mu je za svakodnevnu voznju.Kaze uziva :)

Autor dusan 06 Maj 2011, 13:16

@PITBULL
Vajper je ubica...Pogledaj vreme Vajpera ACR na ringu ;) Brzi od Korveta,svih Ferarija,Lamboa,GT-R-a...Samo nije naravno od kralja(da mu ne spominjem ime ;) )

Autor dusan 06 Maj 2011, 13:20

@PITBULL™,
Cenim da ne gotivish nesto oldtajmere, a? :D Nema tu sta da te zeza, sve je analogno i bez "suvishnih" stvari bez kojih realno mozesh da zivis, a izive si(vozio) pre jedno 15-ak godina. Umesto navigacije karta, kruz kontrol nije preka potreba itd, ESP/ABS/Hill holder mis'im stvarnooo... Osnove, sustina voznje...Kapirash? :D
Gledao si davno u Top Gearu kad su vozili E type i Aston Martin DB5. Oba su imala svoje bubice svojevremeno, ali sad postoje firme koje ti prilagode mehaniku/elektroniku sadasnjem vremenu. Odnosno tjuniraju sve ono sto se ne vidi. E type je svojevremeno bio poznat po tome sto ti je bio potreban licni autoelektricar da ga upalish a DB5 imao slabe kocnice i relativno lose upravljanje. Otklonish to i uzivas u pogledu.

Autor Uros Cuore Sportivo 06 Maj 2011, 13:22

@dusan
Čuo sam jednom Vipera u Beču.
Ala se ono čuje,cela ulica bruji. :)
@UCS
Pa i nisam neki. Uzeo bi neki kad bi imao na bacanje. :)
Nikad ne može stara baba da te zadovolji kako mlada devojka ;)
Pre bi ja uzeo ovako nešto :

https://www.youtube.com/watch?v=76DgyurNwVc&feature=feedf

;)

Autor PITBULL™ 06 Maj 2011, 13:26

@dusan,
A jesi gledao West coast customs na Diskaveriju (milion puta repriziraju) kad su onom glumcu iz "CSI Miami" serije obradili Chargera. Zeleni sa ogromnim felnama a zastavu su mu odradili na "nebu" u kabini. Brutalan..
A taj drugi je onaj glumac iz neke serije o medicini zar ne? Samo mu je ruzna boja za onaj E type.

Autor Uros Cuore Sportivo 06 Maj 2011, 13:31

Ulažu manje para nego Fijat u Zastavu, hahahahaha

Autor Dejan L 06 Maj 2011, 14:05

@Uros cuore sportivo.
Charger je nezgrapan, imao je fabricke 14ice, a duzina za 2generaciju(najpopularniju) duzina 5,28m, sirina 1,95 i visina 1,35, tezina, samo oko 2,2T.prva generacija oko 5,17 a treca 5,09m.Veliki muscle car auto, kao koncept pojavio se 1965, a 1966 u serijskoj prizvodnji.1968druga gen. 1971 treca gen. 1975 cetvrta-cordoba-charger.motori od 5,2 V8 do Magnum440 od 7,2l u 1969 375ks, a kasnije verzije do 1971 six pack sa 390, 1972 385 posto se uvode mere zastite prirodne sredine i snaga motora je pocela da se smanjuje a 1972 iz ponude je izbacen cuveni HEMI 426(7L) sa 425ks, na papiru, a zapravo je bilo i +450!od 0-100 za 4,7s!!!Nadmasi to BMW!Ne mesajte pony car i muscle car aute, Dodge challenger je bio pony(1970-1974) a Charger(1966-1978)muscle car bilo je i brazilskih verzija i valiant-charger i daytona za 1969 prvi seriski auto koji je presao barijeru od 200mph(325km/h)Hemi.i od 2006 kao sedan sa 4vrata.bio je i u dukes of hazard sa konfederaciskom zastavom na krovu...Kultni muscle car iz 1960ih.

Autor Lee 06 Maj 2011, 22:32

@Uros cuore sportivo
Decko, propustio sam nesto, ti si naveo verziju sa velikim nosem sa nascar, pa to ti nije R/T verzija nego Daytona!Spojlere je dizajnirala NASA, i bio je dugacak oko 5,5metara, ali je i isao, i u njega su isli samo motori 7,2L(375ks)kao standard i Hemi kao opcija, imao je automatok sa 3 brzine u 80%slucajeva i 4 brzine manuelni.a R/T je bio isto standardni 7,2L a opcija Hemi, a razlikovao se samo po motoru i R/T liniji preko gepeka.Bilo je i SE (special edition) i slabijih verzija sa 318cid LA i 383cid, ali ne u R/T i Daytona, a verzija 500 iz 1969 je imala Hemi.i glumac nije bio iz CSI miamija nego iz obicnog a radili su 1968 na sasiji LX-body Chargera od 2006godine pa navise a ne B-body Charger iz 60ih.

Autor Lee 06 Maj 2011, 22:39

i ne mesaj mustanga, camara i chargera, jer nisu ista klasa, Fordov predstavnik muscle car klase je bio Torino i gran torino a chevroletov chevelle,kao charger dodgeov, a mustang, camaro se porede sa challengerom, a ovaj novi challenger je sada muscle car ali 70ih to nije bio,a mustang je zacetnik cele pony-car klase kada se pojavio 16.04.1964 kao model za 1964 1/2. dizajnirao ga je Li Jakoka.Imas 5 generacija mustanga a 5gen camara i 4gen. firebird-trans-am-formula... camaro/firebird su se proizvodili od 1966-1969/ 1970-1981/ 1982-1992/ 1993-2002, a camaro se vraca 2009 kao model za 2010. Firebird je ukinut, a firebird trans am se prvi put javlja 1969.

Autor Lee 06 Maj 2011, 22:47

@generale Lee:D,
Aj procitaj opet "R/T CHINI MI SE" komentar. Dakle, bile je samo pretpostavka, ja i dusan smo se razumeli. Nije bilo potrebe za "wikipedisanjem". Imam knjigu "Power cars - Craig Cheetham" i josh neke, nije bio problem pogledati podatke ali mi nije dovoljno stalo...Samo smo se malo "oceshali" o temu. Poz i opusti se...

Autor Uros Cuore Sportivo 06 Maj 2011, 23:11

@Lee,
P.S. Komentar od 23:11
Uzeo si mi 2 minuta zivota na nepotrebne podatke... Cenim da ne znash sve to napamet, pogotovo godine (svaka cast ako gresim), ali da te nije mrzelo da sve to trazis. Ako hoces, daj da i ja otvorim knjigu pa da razmenimo koji info. Ako pazljivo procitash sve komentare iznad, osvrnuli smo se na kultne americke automobile. Ako vidish pazljivije, pominju se i Viper, Corvette C3 i C6, Camaro i josh neki. Dakle ako hoces, mozesh mi izlistati i podatke i za njih. Nije da mi je stalo,ali kad si vec krenuo od Kulina Bana... :D

Autor Uros Cuore Sportivo 06 Maj 2011, 23:15

@UCS
Ne godine za chargera znam napamet, i motore posto sam fan muscle-cars automobila, a imao sam priliku i da provozam jednog pretprosle godine u Nemackoj, od druga, i tacno znam za chargera sve, a sto se tice kamara, mustanga(datum nemas na wikipediji), firebirda, itd.Bilo ko zna za mustanga jer je americka ikona ko i corvette, ali i 1953 corvetta je pocela sam kao konkurent za neke evropske posleratne modele, kao austin-hilley, MG, Sprite, itd, a u 60ima pocinje njen uspon i uspon chevroleta kao brenda, ali i Pontiac je imao svog konkurenta (iako je samo ostao koncept) corvetti.Ali chevrolet nije odobrio realizaciju prijekta pa je 1964 ubacivanjem big-block motora u auto srednje klase nastala jos jedna legenda Tempest GTO(pontiac Le Mans)u dve generacije, a 2004-2006 na bazi Holdena/Vauxhalla Monara.Nije mi bila namera da te uvredim vec ispravim gresku, a ja na wikipediji dok pisem koment ne gledam nista, jer me automobili zanimaju i znam ponesto o njima, da nije tako nebi bio na ovom forumu!

Autor Lee 07 Maj 2011, 12:13

i da u vezi corvette c6 i Z06, u pravu si postoje obe, a prva z06 je bila iz 1971 (ako se ne varam) a i sada imas sportsku verziju c6 Z06.Proizvode se u Kentakiju.

Autor Lee 07 Maj 2011, 12:16

@Lee,
Onda svaka cast, ali ovo je, ponavljam, bilo vise komentarisanje auto entuzijasta o americkim kultnim automobilima. Vidish da smo navodili i koncepte, kako americke tako i evropske koji su radili Vette... Primetio si skok komentarisnja sa Chargera na Corvette-u pa na Viper-a.

Slozices se da bi za pravu diskusiji o tim automobilima na ovom post-u bilo malo i 100 komentara koliko ih obicno ima na praznim pricama ko je imao veci profit, BMW ili MB, ko je bolji A6, E, ili 5 series itd...

Meni su ti automobili preko bare iz tog perioda fascinantni ali su mi nekako uvek bili apsurdni, zbog velicine i kubikaze i potrosnje. Nekako mi je evropski nacin "poimanja" automobila blizi. Jednostavno nisam imao prilike da idem u SAD pa da vidim iz prve ruke sve to...

Autor Uros Cuore Sportivo 07 Maj 2011, 12:29

@Uros
Sta ces pa da posecujes SAD...Bio sam u dosta zemalja,preporucujem ti da posetis Italiju(ako vec nisi),ne zbog automobila(moze svasta da se vidi),vec ovako zbog lepote te zemlje ;) Rim je fascinantan,Firenca takodje,Verona,Lido Di Jeselo itd,itd... :))

Autor dusan 07 Maj 2011, 12:51

@dusan,
Imao sam priliku da odem kao student na onaj rad od 6 meseci preko bare, al' je to pri kraju studija pa nisam hteo da se zezam. Jednostavno treba videti taj NY i zapadnu obalu,kako sve to izgleda. Sad je vec malo teze...
Ne morash da mi pominjesh Italiju,to je stara ljubav. Josh od kad je Badjo promashio penal u finalu '94... :D Prosle nedelje sam se prijavio za kurs da naucim jezik. Bio sam u Djenovi, Firenci i Lago di Como ali je sve to bilo na po jedan dan... U planu je Rim pa sve ostalo. :D

Autor Uros Cuore Sportivo 07 Maj 2011, 13:00

@Uros
Pa treba,mada nesto mi nije zelja NY,vise bih voleo Majami,LA(vise volim toplije krajeve) :)...Ali je Italija fantasticna,Rim oduzima dah,tamo sam bio tri dana,jos se full vreme pogodilo,toplo...Bmw 7 ova zadnja samo sto izasla,predstavljena,vidim je kad sam isao do Vatikana :D Koloseum nocu,uhh...Jel si primetio koliko se tamo vise vozi Lancia od Alfe?Ne racunajuci karabinjere sa 159...Jos prvog dana tamo,usli u Italiju,stali na pumpu,a tu S5 i Brera,jedno do drugo(takodje nesto malo proslo kako izasla oba),gde sam prisao,naravno S5 :D
U Rimu,F430 nos u nos sa Bentlijem Kontinentalom :D Sta sam sve video tamo,ali se najvise secam Wiesmann-a,zato sto se nisam nadao da cu bas na njega naleteti...Jos kulturni,biciklista zauzeo celu traku,iza njega kolona,niko da svirne(razmisljam se,kod nas bi mu glavu polomili,u nekoj zgradi bi zavrsio) :DDD E,i u Veneciju sam bio,takodje prelepo,ima Ferarijev lokal,bas tada unutra stojao bolid iz F1...A,u Lido Di Jeselo ima ogroman lokal Lamborghini-a,na gornjem delu portala ogroman bik,prsluci,jakne,sve ima da se kupi,ali kad pogledas cene,okrenes se i odes :)

Autor dusan 07 Maj 2011, 13:37

Italija je Ok, lepa zemlja, (samo sam prolazio tuda, ito pre par godina), ima sta da se vidi, slazem se, ali sto se tice automobila, nikom ne bih preporucio lupovinu polovnjaka od njih, veoma su neodgovorni prema svojim vozilima, jesu jeftiniji, ali su vozila ko kod nas rastrojena!Poz svima

Autor Lee 07 Maj 2011, 22:33