home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Blic.rs

Vozačima se trenutno najviše isplati da voze na tečni naftni gas (TNG), s obzirom na to da su ostali derivati kod nas preskupi. Nakon čestih poskupljenja benzina, cena plina duplo je niža, a ne bi trebalo da u toku letnje sezone značajnije poskupi.

S obzirom na to kolika je razlika u ceni, ugradnja plina u prosečnom putničkom automobilu može da se isplati za oko pola godine.   

Dosadašnje promene cena (u dinarima)

                                  januar     februar      mart       april      maj        juni

benzin                        120           120        122       123        125        128

TNG                             70              68          65         63          60          59

U poređenju s cenama drugih derivata koje su od nove godine stalno išle naviše, cena auto-gasa je padala, pa je svakako isplativije preći na potrošnju ovog goriva. Trošak ugradnje plina u zavisnosti od vozila trenutno je od 300 do 1.000 evra.  

Dakle, prosečna cena ugradnje je oko 800 evra, plus 50 evra za atest. Iako u prvom trenutku deluje skupo, ova investicija se ipak vrlo brzo isplati.  

Takođe, ispada da je mnogo isplativije platiti skuplju ugradnju jer će kasnije uštede pri potrošnji biti veće. Automobil sa ugrađenim TNG uređajem troši između 10 i 15 odsto više, ali je zato cena TNG upola manja od cene benzina, pa se računa da je šest meseci dovoljno da se trošak isplati. 

Trenutno plin možete ugraditi u bilo kojem servisu, a nakon toga morate dobiti atest koji izdaju Auto-moto savez Srbije ili Mašinski fakultet u Beogradu. Atest je potvrda da su uređaj i instalacije u skladu sa predviđenim propisima i bez njega nije moguće registrovati automobil.  

Zakon obavezuje vozače da u roku od sedam dana pribave atest i da u saobraćajnu dozvolu upišu da je u vozilo ugrađen auto-gas. 

Cena plina u regionu

(u evrima)

- Bugarska     0,62

- Slovenija      0,72

- Rumunija     0,66

- Srbija           0,60

- Hrvatska      0,69

- B i H             0,50



čitanja : 3217



Komentari

Ovo je tako netačno izračunato, gde su brojke i podaci?
Za 800€ koliko košta sekvent TNG može da se kupi 600 L goriva
Sa 600 L goriva (ako auto troši 7.5 L/100km), može da se pređe 8.000km
A ako se uračuna i atest i još neke gluposti onda tng uređaj ne košta 800, već 900€
sa 900€ skoro 9.000km
A u Srbiji prosečno vozilo pređe 10.000km za god dana

Autor Dejan L 08 Jul 2011, 11:13

@Dejan L,
Je l znas nesto u uticaju plina na delove motora? Medj komentarima na Blic.rs se pominje i kraci vek auspuha itd... Ja planiram da ugradim plin u Logana pa me zanima malo cinjenica o tome.

Autor Uros Cuore Sportivo 08 Jul 2011, 11:36

@Uros Cuore Sportivo
Bolji je plin u odnosu na benzin zato sto ne ostavlja garez u motoru (cilindru), manje je opterecenje na motor zbog manje jacine detonacije kod sagorevanje ali i zbog manjeg oktanskog broja (jer kod nas jos uvek ne postoji laboratorija koja ce utvrdjivati kvalitet i oktanski broj pa se spekulise da je on oko 88 oktana) tu je i sve poularna ekologija - malo zagadjuje a jedan od problema mogu biti sedista ventila mada se i ona mogu zameniti kvalitetnijim.

Autor Orlo 08 Jul 2011, 12:08

Zaboravio sam da kazem i duzi radni vek motora zbog gore navedinih stvari i kod nekih motora je moguca i veca potrosnja ulja(zbog nedostatka aditiva u plinu).

Autor Orlo 08 Jul 2011, 12:15

@Orlo,
Hvala na info-u!
Ma citam bas na Blic.rs ovu vest, ima brdo komentara dobrih/losih, izmedju ostalog i:

"Da li je neko zaboravio da spomene da se pri koriscenju gasa auspuh menja jednom godisnje, pumpa za gorivo jednom u dve godine, ventili zapeknu,....pa izvolite sabrati i ove troskove."

Autor Uros Cuore Sportivo 08 Jul 2011, 12:28

@Uros Cuore Sportivo
Ej da je toliko lose niko ga ne bi ugradjivao. Imam iskustvo sa Asconom gde je plin ugradjen na 190.000 km ,i veruj mi na rec, od tada do sadasnjih 445.000 km nije paljen na benzin(pa ni zimi!),i ide ko grom.Problem hm ulje trosi malo vise i to je to ama bas nista nije riknulo pa ni ventili.
Ljudi ocekuju da ugrade jeftinu instalaciju kod komse u supi ili kod nekog indijanca i da ce to da bude ok ali do sada se pokazalo da nije tako, zato bolje otici kod nekog iskusnog i provereno dobrog i nema zime a sto bi bilo kad su renoovi motori pristojnog kvaliteta!

Autor Orlo 08 Jul 2011, 12:35

@Orlo,
Svaka cast za kilometrazu!

Autor Uros Cuore Sportivo 08 Jul 2011, 12:41

@Uros Cuore Sportivo
Svaka cast ali auto nije licno moj...
Inace to je 1.3 motor 70KS - sa karburatorom

Autor Orlo 08 Jul 2011, 12:54

Taj koji je menjao auspuhe i pumpe za benzin mora da je od onih koji voze na plin sa benzinom na rezervi, a auspuh je krpio kod majstor Kreke svaki put.

Sa druge strane, mnogo opasnija je ugradnja jeftinih plinskih sistema kod jeftinih majstora. (gumena creva sa Buvljaka koja popucaju posle prve zime pa šiklja živ plin pod haubom, ili kompjuter na sekvent plinu koji baguje zbog loše strujne instalacije)

Autor Jonie 08 Jul 2011, 13:54

Prvo prodjes kilometara za 800 EURa pa tek onda krenes da otplacujes uredjaj kroz razliku u ceni.....

Autor nikokaoja 08 Jul 2011, 14:56

@Uros CS
Mozda ima nesto tacno i u toj prici, ja sam prosle godine krpio auspuh, a ove godine cu morati da ga promenim, popustio je na drugom mestu.
Audi 80, imam ga vec 3 godine, skoro uvek se vozi samo na plin, i na -20 pali iz prve (mada znam da tada nije preporucljivo)

Autor STrider 08 Jul 2011, 15:35

Kupis original auspuh ili ti neko napravi od od prokrona, i miran si dok ti auto traje. Od ovih, mala privreda auspuha, nema mnogo vajde.

Autor Sinbad 08 Jul 2011, 18:51

Inace gas ima jos jednu veliku prednost. U njemu nema sumpora. Sumpor iz benzina pri sagorevanju stvara sumpordioksid, koji u dodiru sa vodenom parom stvara sumpornu kiselinu.(pri sagorevanju benzina, oslobadaj se i vodena para). Ta kiselina vremenom kontaminira motorno ulje i dolazi do erozije metalnih delova u motoru. Autogas u sebi nema sumpora, pa se ne stvara ni kiselina. To je razlog zasto se motorno ulje moze redje menjati nego kad vozite na benzin. Ako sipate full sintetiku, i vozite na gas, ulje mozete menjati na 25.000 km. Kod voznje na benzin, pogotovo NIS-ov, ulje MORATE menjati na 10.000 km. Jer je veliki procenat sumporne kiseline u njemu.

Autor Sinbad 08 Jul 2011, 18:56

Inace, presao sam oko 200.000km na gas, u Golfu 2 1.6, i nije bilo nikakvih problema sa motorom, a ustedeo sam toliko para da sam mogao da kupim 2 potpuno nova motora. Sipaj sintetiku i ugradi plin kod dobrog majstora, i onda vozis na plin i ne mislis.

Autor Sinbad 08 Jul 2011, 18:58

@Sinbad, STrider,
Primio k znanju, hvala! :D

Autor Uros Cuore Sportivo 08 Jul 2011, 20:28

Ne plinu!
Moje iskustvo u vezi plina je dramaticno, a ugradjen je u najpoznatijem servisu kod Ade Ciganlije!
Za godinu dana je 3x bio na servisu zbog reprogramiranja (gasio se na leru), a kada 3 puta godisnje moras da ides na servis nenadano, onda to ne mogu nikome da preporucim, ma kakva usteda u voznji bila.

To je moje licno iskustvo sa TNG, a znam da nije svima isto i da su neki prezadovoljni. Ja jednostavno nemam vremena za te zejabancije po servisima.

Autor krle 10 Jul 2011, 08:10

@krle
nisi jedini.

Autor Ex Italo fan 10 Jul 2011, 12:59