Audi A6 Hybrid stiže na tržište 2012. godine i kombinuje najbolje osobine – kombinovana snaga TFSI i električnog motora je 245KS i 480Nm, dok je potrošnja samo 6,4l/100km.
Luksuzna limuzina može da dostigne brzinu od 100 km/čas koristeći samo električni pogon i da pređe tri kilometra bez emitovanja štetnih gasova, ukoliko je brzina kretanja 60 km/čas.
Paralelni hibridni pogonski sistem se sastoji od 2,0 litarski TFSI agregata koji je postavljen direktno ispred električnog motora. Benzinski agregat proizvodi 211KS, dok je maskimalni obrtni momenat od 350Nm raspoloživ u opsegu od 1500 do 4200 obrtaja. Audi je, kao i obično, kombinovao direktno ubrizgavanje, turbo punjač i Audi valvelift sistem, koji omogućava da agregat proizvodi više snage i obrtnog momenta.
Za upotrebnu u okviru hibridnog pogona, TFSI agregat je modifikovan tako što je alternator izbačen u potpunosti kao pomoćni agregat. Turbo punjač je modifikovan tako da su njegove performanse prilagođene potrebama hibridnog sistema, a elektronska jedinica za upravljanje radom motora kontroliše i rad električnog motora, kao i ostalih električnih sistema.
Modifikovan je i osmostepeni tiptronic menjač koji poseduje mogućnost isključivanja TFSI agregata i njegovog potpunog isključenja iz hibridnog pogona, ukoliko se pokaže potreba za time.
Kako bi se paralelno mogla puniti baterija i pogoniti naizmenični električni motor, korišćen je pulsno kontrolisani inverter. Inverter je vodeno hlađen i karakterišu ga mala masa i dimenzije. Električni motor ima trostruku namenu – pogonski agregat, starter benzinskog motora i generator. Maksimalna snaga motora je 54KS (40kW) i 210Nm.
Litijum jonska baterija teška samo 36,7kg skladišti potrebnu energiju za rad hibridnog pogonskog sistema. Baterija je veoma kompaktna i ima zapreminu od 26l. Nalazi se u posebnom spremištu ispod prtljažnog prostora koje štiti bateriju u slučaju udesa. Vazdušno hlađena baterija radi na 266V i ima kapacitet od 1,3 kWh. Ukoliko dođe do povećanja temeperature baterije iznad dozvoljene vrednosti, snažni sistem za hlađenje je zadužen da temperaturu vrati u dozvoljene okvire.
Prtljažni prostor i dalje ima impresivnu zapreminu od 375l i može biti uvećan na 850l obaranjem zadnjih sedišta.
Vozač tokom vožnje može odabrati koji režim rada hibridnog pogona želi prostim pritiskom na dugme. EV režim daje prioritet električnom pogonu, D režima koristi oba pogona paralelno, dok S režim angažuje oba pogonska sistema u potpunosti.
Elektronski sistem vozaču prikazuje efikasnost hibridnog pogona na vrlo razumljiv način. Dva pokazivača – pokazivač snage i pokazivač ekonomičnosti (zeleni i narandžasti opsezi) koji jasno ukazuje kako se koristi hibridni pogon u datom trenutku.
Audi A6 Hybrid se suptilno razlikuje od standardnih modela. Zadnji deo, branici i pragovi nose oznake Hybrid, dok je ekskluzivna Artik bela boja na raspolaganju kupcima ovog modela. Takođe, za ovaj model su na raspolaganju posebne 17” felne u kombinaciji sa 225/55 R17 pneumaticima.
Audi A6 Hybrid će sa težinom od samo 1770 kg biti najlakši hibridno pogonjeni automobil u svojoj klasi.
Izvor : Audi.rs
Ovo će biti prava motorizacija za Srpsko tržište. Samo da ne bude skup. Mada i 2.0tdi je pragmatičan izbor. Bilo bi zanimljivo poredjenje izmedju ovde dve opcije,da se vidi koja je bolja.
Pre par dana sam bas lepo zagledao A6...Fantasican,izgleda perfektno...A6 i Bmw 5 su zadali domaci konkurentu ;)
Samo jos da stigne RSSSSSS 6 :)
Dizel manj troši, autonomija na baterije mu je tri kilometra otvorenog puta. Vjerovatno ako s ukljuci grijanje i vozi kroz grad autonomija pada na jedan kilometar. Ovakvi hibridi su totalna glupost
Ovo nisu 17-ce 100%. 19" su po mojoj proceni. Uvek se za slikanje koristi top model.
Nego izbrisaše mi ne znam zašto komentar.
dusane pokusaj makar jednom da sakrijes svoje frustracije i da ne pominjes tatu u svakoj temi,izvoli :
http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/Mercedes-Benz_E-Class/
Toliko o tome. Ovde je tema A6 i to komentarisi,a ne da lupetas gluposti pa stigne poklopac. :)