
Opel unapređuje mobilnost i ispunjava svoje obećanje: revolucionarna, uglađena i praktična Opel Ampera je prvi evropski električni automobil koji vam pruža mogućnost da odete bilo gde i bilo kada. Prve isporuke serijskih modela će biti realizovane do kraja ove godine.
Točkovi modela Ampera imaju elektronski pogon u svakom trenutku. Jedinstvena litijum-jonska baterija of 16 kWh napaja unapređenu pogonsku jedinicu od 111 kW/150 KS i omogućava joj da ostvari 40 do 80 km električne vožnje sa nultom emisijom – u zavisnosti od terena, vozne tehnike i temperature – kada je potpuno napunjena. Prema ECE R101 regulativi za merenje potrošnje goriva i emisije CO2 , Ampera troši manje od 1.6 l/100 km i emituje manje od 40 g/km CO2 (preliminarni podaci).
Na putu, Amperin Voltec električni pogonski sistem obezbeđuje aktivne performanse i obećava iskustvo u vožnji bez premca. Trenutni obrtni momenat od 370 Nm omogućava ubrzanje od 0-100 km/h za oko 9 sekundi i maksimalnu brzinu od 161 km/h. Ampera donosi skoro bešumnu električnu vožnju pri upotrebi baterije i visoko prefinjene NVH performanse čak i pri vožnji sa produženim dejstvom.

Jednako jedinstven kao njen Voltec električni pogonski sistem je Amperin upečatljiv dizajn. Sveden, aerodinamično efikasan stil obuhvata kabinu koja zamenjuje konvencionalne brojače i instrumente ekranima visoke definicije u boji, koji su osetljivi na dodir.

Ovo je takođe automobil koji je praktičan za upotrebu. Format karoserije sa petoro vrata nudi udoban smeštaj za četiri odrasle osobe sa zadnjim sedištima koja se skroz sklapaju i sa kapacitetom prtljažnika od 310 litara.

Ampera koja će se naći u prodaji krajem ove godine otelovljuje Opelovu tradiciju u pružanju naprednih tehnologija koje donose realne pogodnosti po realnim cenama. Kao i svi Opelovi proizvodi, Ampera ima doživotnu garanciju/garanciju na 160.000 km (Nemačka/V. Britanija) i garanciju od 8 godina/na 160.000 km za baterijski sistem.
Ampera će se naći u prodaji širom Evrope po preporučenoj maloprodajnoj ceni od 42.900 evra (sa PDV-om; uzevši u obzir razlike u setovima dodatne opreme na tržištima, cene u svakoj zemlji mogu da variraju). Za razliku od ostalih proizvođača, Opelova cenovna politika eliminiše zabune jer uvek navodi ukupnu cenu automobila i baterije.
Opel očekuje da prodaja modela Ampera u 2012. godini dostigne oko 10,000 jedinica.
Ampera predvodi ponudu Opelovog vodećeg industrijskog programa proizvoda električne mobilnosti, koji uključuje male, čiste automobile koji se kreću na baterijski pogon namenjene gradskoj vožnji i razvoj vozila sa pogonom na vodonične ćelije koja generišu sopstveno snabdevanje električnom energijom.
Opel očekuje da će u 90% vremena vozači birati jednu od dve glavne opcije vožnje: Normal i Sport. „Sport“ opcija pojačava osetljivost pedale gasa. Tu su i dve dodatne opcije za posebne situacije pri vožnji: „Mountain“ (planinska) opcija obezbeđuje dovoljnu količinu energije za održivu vožnju na planinskim putevima. „Hold-charge“ (ekonomična) opcija štedi preostali kapacitet energije baterijskog pakovanja aktivacijom benzinca – ovo je korisna opcija za potpunu upotrebu Amperinog pogonskog sistema koji radi na bateriju, za upotrebu u zonama sa ograničenom emisijom, kao što su urbana područja i gradski centri.
Ampera se ponaša kao fino podešen sportski sedan. Razvijena od strane Opelovih inženjera u Riselshajmu, karakteristike njene šasije su unapređene kako bi zadovoljile očekivanja pronicljivih kupaca.
Prednje vešanje je na MekFerson oprugama sa laganim prednjim kontrolnim polugama i hidrauličnim čaurama. Polunezavisno zadnje vešanje ima torzionu osovinu koja kombinuje prednosti konvencionalne torzione osovine sa malom težinom i konstantnom kontrolom nagiba točka.
Električni sistem upravljanja sa kućištem inkorporira prvoklasan kvalitet ZF komponenti. Ima dvostruko ozubljenje, jedno za upravljanje a drugo za pomoć, pružajući varijabilno okretanje.
Veliki broj testova je sproveden kako bi se obezbedila bezbednost sistema litijumsko-jonske baterije, uključujući i nepropusnost pri uslovima vlažnog ili poplavljenog puta. U hitnim slučajevima, baterija lako može da se izvadi od strane spasilačkih službi.
Ampera će se sklapati u General Motorsovoj fabrici Hamtramk u Detroitu. Baterije se proizvode u GM-ovoj fabrici za pravljenje baterija u Braunstounu, u blizini Detroita, prvoj fabrici tog tipa koja je izgrađena u SAD od strane ovog vodećeg proizvođača automobila.
PR Opel