U štampi je sve više naslova tipa: „Dajmler prodajom vozila zarađuje više nego ikada“, „Audi udvostručio zaradu u prvih šest meseci“, „BMW vidno jača“. Iako su prognoze i procene bile loše, dogodilo se potpuno suprotno.
Izveštaji o poslednjim zaradama, objavljeni pre nekoliko dana, kažnjavaju sve pesimističke prognoze kakvih je donedavno bilo. Nemačka automobilska industrija prodajom svojih luksuznih limuzina, pre svega u Rusiji i Kini, doživljava pravi procvat.
Dajmler je u prvoj polovini ove godine zabeležio promet od 51 milijarde evra, što je za 10 odsto više od prošlogodišnje zarade. Neto zarada se udvostručila u odnosu na prošlu godinu i iznosi 2,9 milijarde evra. Pritom je iznenađujuće da se pored vozila srednje klase prodalo veoma mnogo terenskih vozila, poznatih i kao SUV vozila. Taj tip vozila je sve kvalitetniji i udobniji. Dajmler zato već na jesen planira da izbaci na tržište Mercedes-Benc M-klase.
Audi za petama Dajmleru
Tik iza Dajmlera je Audi, koji sve više povećava pritisak u borbi za drugo mesto u proizvodnji automobila visoke klase. Folksvagen je u prvih šest meseci ove godine, prodajom automobila po Aziji, zaradio više novca nego ikada ranije: 1,68 milijardi evra, oko 70 odsto više nego prošle godine.
BMW će u utorak (2.8.) saopštiti svoj izveštaj o zaradi. Ali prema ocenama stručnjaka i bavarska svetski poznata firma poslovala je bolje nego prošlih godina.
VW na putu da bude vodeći
Najveću pažnju među nemačkim proizvođačima budi Folksvagen. Ekonomski list „Handelsblat“ posvetio mu je veliki tekst čiji naslov glasi: „Čudo iz Volsfburga“. Veliki koncern, koji je pre dve decenije imao ozbiljnih problema, sada je postao „zvezda auto-industrije". U prvoj polovini godine neto zarada Folksvagena bila je 6,5 milijardi evra, što je skoro jednako ukupnoj prošlogodišnjoj zaradi.
Folksvagen je tako na putu da postane najveći i najprofitabilniji svetski proizvođač automobila. Ove godine prodaće preko osam miliona vozila i time će se priključiti dosadašnjim vodećim firmama Tojoti i Dženeral motorsu. Sve veća potražnja na velikim tržištima za Folksvagen je „pravi vetar u leđa“, kaže šef Martin Vinterkorn. U Kini, Indiji, severnoj i južnoj Americi očekuje se rast prodaje. Zaradu koju je Folksvagen ove godine ostvario, premijer Donje Saksonije Dejvid Mekelister ocenio je kao „više nego zadivljujuću“. Ako tako bude nastavio, Folksvagen će ostvariti svoj veliki cilj, da postane glavni svetski proizvođač automobila.
Autori: Klaus Ulrih, Boris Rabrenović
Odg. urednik: Jakov Leon
Preuzeto sa : Dw-world.de
Zna se dobro ko pravi najbolje automobile, a opet ko se među njima još izdvaja i postavlja standarde širom svemira, naravno VAG koncept.
Baš juče videh novu E klasu karavan u gradu. Gospodski auto,ozbiljan,otmen. Mada bi ja uvek pre limuzinu izabrao. Ali ko ima potrebe za najprostranijim karavanom... :)
Davno sam ja rekao da je svadja oko toga ko je boji Audi, Merc ili BMW bezveze.
Svi proizvodjaci auta u Nemackoj se svake godine dogovore kako ce koji model izdati tako da pokriju celokupno svestko trziste, jer je njima najbitnije da je NEMACKA auto-industrija najjaca na svetu. Kraj price.
Kina i Rusija brale, samo zahvaljujući njima... Evropa je vec (pre)zasićena i u krizi, a Ameri su ionako vec u čabru... Kritikuju ih za ljudska prava i štošta još, ali izgleda nisu gadljivi na njihove pare...
ljudi ja sam odlepio za ovom novom `peticom`530d. znaci jedva cekam kad cu da se skrpim da je kupim. sinoc me tip vozio... tacno se bre oseca moc i kvalitet automobila, jos je ovaj njegov u full-u. inace vozim a6 3.0tdi 2007 ali bmw-u skidam kapu.
Juce iza Majdana neka plavo-siva boja 520 d i e220cdi 4matic beli....nijanse na stranu 5 po mom ukusu agresivnosti i lepote....e klasa je robusnija
@NemanjaBB
Agresivnija??? Mora da se šališ. Prošla 5-ca jeste bila agresivnija od prošle E klase. Sad je obrnuto.
http://blog.iseecars.com/wp-content/uploads/2010/09/mercedes_eclass_2010.jpg
http://autorivals.files.wordpress.com/2010/01/20115seriesfs1.jpg?w=433&h=297
Može da ti se više svidja,svako ima svoj ukus. Meni je nova 5-ca mlaka u odnosu na prethodnu. Napred najviše. Ostalo izgleda ok. Enterijer u BMW-u (svakom) mi je iza Mercedesa i Audija. Dok exterijer Banglovih modela je vrhunski. Iako mi se izuzetno svidja "kljun" nove E klase,moram da priznam da novi A6 ima možda i najagresivniju njušku,pa E klasa pa 5-ca.
@NemanjaBB
P.S. Odlična fotka za poredjenje :)
http://www.flickr.com/photos/gauravthombre/4646609495/
Još nisam video beli A6 uživo,pa zadržavam mišljenje da mi E klasa ima najlepši kljun. :) Ovakva naravno :)
http://thecarfanatic.com/wordpress/wp-content/gallery/ny-e-class/e550-sport-sedan-7.jpg
A6 sam video nekoliko komada novih,jako lep,možda najlepši prednji deo od svih Audija. Ali još nisam video belog. :)
Petica jeste najagresivnija, ali nije sve u agresiji, nešto je i u eleganciji!
A nešto u ekstravaganciji.
Ja sam danas video saab 95 na OMV pumpi, drugačiji je od svih, čist, elegantan i ogroman, dizajnerski svaka čast za SAAB.
Slazem se da A6 ima najagresivniju njusku, E klasa takodje lepa, a BMW5 je losiji od proslog modela. Medjutim, E klasa bi bila perfektna- da ispegla liniju koja ide oko tocka na zadnjim vratima, i skalndalozne (rusko-kineske) farove na limuzini. Inace je odlican auto, vozio me taxista u Becu, ja sedeo pzadi, zadremao sam od aerodroma do hotela, koliko je udobna...
Ma nisu oni čuli za Puntišu inače bi sve ovo drugačije izgledalo:))
A još kad bi znali kako je lep taj Italy design, ovi gore bi odma bankrotirali :))
Bmw 5 nova me uvek ostavlja bez daha kad je vidim!Fantasticna!Upadljivija,lepsa i agresivnija od prethodne...Bas malopre sam je video,cujes naravno samo gume,okrenes se ono angel eyes,naostrena,pozadi takodje vrhunska...Kako god da okrenes vrhunska,enterijer je tek za MEDALJU!Zestoko bih se razmisljao oko Bmw 5 i A6,E klasa me nesto ne odusevljava posebno...
@dominic
Tako ti je uvek kad sednes u BMW!Dok sam vozio 320i,svaki put kada znam da moram da idem negde,ja sam srecan :))
Petica kao da nije nemacki auto, sav je nesto plastican i cudan. Dok to nije slucaj sa A6 i E klasom. :)
@PIT
Ma tupavije mi deluje e klasa, pogotovo od pozadi...:)
@Dejan L
Lazem se u vezi 5, a 9-5 nisam video..
@McL
E sada sam sve cuo, sva sreca da znam da je petica plasticna i bas zbog toga sam danas odustao od kupovine videvsi tvoj komentar :D hahahahaha
"Tik iza Dajmlera je Audi, koji sve više povećava pritisak u borbi za drugo mesto u proizvodnji automobila visoke klase"
Sve je rečeno...
@Gagiba
Imidz, tradicija, ime, ko šiša, a? :) Samo je bitna prodaja, a? Iako ih izvlace jeftini automobili.
@McLaren
Imidž: Taksi, Pogrebna vozila, Špedicija...
Tradicija: Dvokolice, trokolice, pouzdan proizvođač traktora...
Ime: Dobijeno po ćerci nekog privrednika...
Ko ga šiša: Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft ga beli do glave a i Audi ubrzano prinosi makaze!!!!
@McLaren
To mozda Mercedesu prodaju izvlace CL63Amg ili SLS?Da nije A i B klase Mercedes bi jos vise kaskao :)
O imidzu,imenu,tradiciji da ne govorim,tu su negde svi...Znaci ako hoces imidz,nije bitno sta ces voziti od ova tri proizvodjaca...
@Gagiba
Na ulicama i putevima gde prolaze stranci se jako dobro vidi koliko Audi napreduje :)) Audi automobila koliko hoces,i nove A6,prethodne,A4 stvarno bas mnogo,i nove i prethodne,A5 Sportback kao alva,kupea ima ali manje malo,ipak ljudi sa tim bas ne putuju,ali ga ima...A8 takodje vidjam mnogo vise od 7-ica i S klasa npr...Q7 ne mozes da prebrojis,X6 vise vidjam npr od X5...Q5 isto bas doooostaaa,A7 isto vidjam....
Audi je sve jaci i jaci,prodaje sve vise i vise,konkurenti se polako razmisljaju :))
P.S
Nova Bmw 5 karavan je najzad lepa petica karavan...Prethodne mi nisu imali nesto dobar zadnji deo,ova je savrsena...Vidjam nju vec dosta,uvek je propratim :)))
@dusan
Sproću okolnosi da si delimično naklonjen Audiju usuđujem se proceniti da iz tog razloga iste najviše primećuješ na ulici! :)
Definitivno je Folcika jako pogurala ekspanziju Audi vozila a više puta pomenuh sopstvenu impresiju povučenu sa prethodnog Bg sajma o impresivnosti Audi game. Zaista su mi ostavili jači utisak od MB.
Moram još nešto da priznam. Ka lično Audije teže razlikujem na putu. Ok, prepoznam model ali mi zaista treba malo više vremena a počesto mi pomogne i kad pročitam koji je!! :)))
A što se tiče razmišljanja konkurenata, tu za sada ima samo jedan konkurent koji treba duboko da se zamisli šta mu je činiti!!
P.S. Ima još jedan u najavi ali taj je još uvek nedodirljiv... :)))))
@Gagiba
Da naprave anketu po svetu, video bi ko je tata... Ne budi smesan.
@McLaren
U pravu si. Dobro si procitao. BMW-i ce sve vise i vise biti izradjivani od plastike. E sad verovatno nisu dobro preneli ti novinari, posto neki mesaju obicnu plastiku i plastiku poznatiju pod imenom "UGLJENICNA VLAKNA".
Prave oni po neki BMW i od gline. Na pocetku.
@McLaren
pa ako bi napravili ankete kod nas (na brdovitom Balkanu) taj o kome pricas bi mogao da bude tata. Po svetu.....mislim sta da ti kazem:
http://www.rankingthebrands.com/The-Brand-Rankings.aspx?rankingID=30&year=260
obrati paznju, FUNDAMENTALNO OBRATI PAZNJU, na mesta broj 3 i 8!!!
Bmw i Audi zauzimaju pozicije br 1 i 2 kada su u pitanju luksuzne sportske limuzine. Mercedes je najudobniji, pa je omiljen kod Taxi vozila. Meni je A5 Sportback ubedljivo najupecatljiviji model, u S-line opremi, sa 19" felnama.
@boris
A za sta sluzi SL65, C63 Black series, SLS, SLR? Takvo nesto Audi i Bmw mogu samo da sanjaju. Realan sam, licno vozim Audi.
@toma
Te kvazi liste mi ne pokazuj. Koji bre brdoviti Balkan, to ti je svugde. :) Dovoljno samo da vidis sta voze svetski bogatasi i sve ce ti biti jasno. :) Najpoznatije i najcenjenije vozilo na zemaljskoj kugli. A Bmw? hahah ne budite smesni. Dobar auto, i nista vise. Neka se oni izbore sa Audijem, posto sam primetio da dosta ljudi koji su vozili Bmw su presli na Audi. Bolji je, tu nema dileme.
@McLaren
Ko je gde preso, ne znam. Ali znam da je pre 15-tak godina, mercedes prodavao 600.000, a BMW 400.000 vozila. Danas znas i sam kakva je situacija. Da merc nema one smesne A klase bilo bi jos goro po MB. Tako da ko je sa cega, i na sta presao, veliko je pitanje. Ali sa vrlo jasnim odgovorom!
hahah pa Bmw prodaje seriju 1, X1 i X3 najvise. Mercedes to prodaje slabije jer ce sada da izadju novi modeli. Vazno je da shiba, CLS, S, C, E, ML... :)
@McLaren
serija 7 se trenutno prodaje vise od S klase, serija 5 limuzina i karavan, prodaju se (i to prilicno) vise nego E klasa sedan, karavan, kupe i kabrio zajedno, C klasa se prodaje vise od serije 3, A i B klasa se prodaju vise od serije 1. A prodaja CL je smesna po brojkama. A da, ML da se prodaje malo slabije uporedjivao bi ga sa X6, a pored X5 on vec 5-6 godina nema sta da trazi. 80.000 vise samo u prvoj polovini godine, a pri tom BMW nema tako jeftine automobilcice kao MB. Samo opusteno. Razlika je iz meseca u mesec sve veca!
Autor McLaren 31 Jul 2011, 11:30
hahahahahahahaa pa iskreno, nemam bas za peticu, imao sam za keca, ali sam pazario drugi auto ako cemo iskreno....
A fina petica, recimo 20d sa finom operemom je oko 50 soma, tako da....jbg, sta cu ti ja kada ti vozis McLaren-a... :( :P
Sve auto-industrije imale su značajno povećanje prodaje (između ostalog FIAT-56 milijardi €, Lada) izuzev SAAB i japanskih firmi (zemljotres i cunami).
Razlog dobrim prodajama su rusko, kinesko, indijsko i južno američko tržište.
U Nemačkoj se prodalo 3 miliona vozila (pa je prva u Evropi), a drugi su Rusi sa 2 miliona. Rusko tržište ima stabilnu tendenciju rasta, dok Evropa ima tendenciju pada. U jednom mesecu ove godine pad je bio 8%, a prošli mesec skoro -2%.
Dok Japancima nije smrklo, drugima je svanulo. Japanci imaju drastične padove prodaje i gubitke.
@McLaren - pa ima i RED BULL Formulu 1 koja kida i Ferarija i Mercedesa... Ja ti pricam o automobilima koji su napravljeni za svakodnevnu i masovnu upotrebu (barem u normalnim zemljama), a ovi koje ti navodis kao ultra sportske - to nisu. Mecka je za sofera, a direktor ili putnik u taxiju - na zadnje sediste. Tako je vec 125 godina. :)
@boris
Ne lupaj, ono sto sam naveo su normalni automobili. E sad ko zna-zna. Sta hoces ti sa Red bulom, pa vrati se malo unazad pa vidi ko je osvajao. Jedna lasta ne cini prolece. :)
@McLaren
Hahahaha...Sta navodis bre Cl i ovo,to nesto pomaze Mercedesu u prodaji?
Kao sto M5,M6,760Li ili R8,RS6,Q7 V12 ne pomazu Bmw-u i Audiju po prodaji,tako i ti neki modeli Mercedesa ne pomazu Mercedesu....Tu su zarad imidza,npr da Audi kaze evo mi imamo Q7 sa V12 Tdi motorom,gde je vama?Prestani da razmisljas ko klinac,ako i nisi klinac.
@Gagiba
Ne,Ne...Jesam fan Audija,mislim glupost,nikad nisam brojao sta je proslo i koliko itd,ali onako po mojoj proceni je vise Audija i Bmw-a od Mercedesa...A4 zadnje 3 generacije bas dosta,novi se bas dosta vozi,volim kad mu iz daljine vidim one opasne oci :)) Sto neko rece,A5 Sportbek je stvarno pojava,znaci i kupe i Sportbek su stvarno pojava,sportbek me odusevljava...Novi A6 sam danas opet video 2,3 puta,strava je!Malopre mi nova Bmw 5 bila parkirana ispred radnje,naravno strane table,ulepsala mi radnju :D
Vrati se pa procitaj tekst jos par puta mozda budes bolje video i ukapiras.
@dusan
"ali onako po mojoj proceni je vise Audija i Bmw-a od Mercedesa"
Trebao bi da znaš da se u Srbiji Mercedes najviše prodaje od pomenute trojke.
A tvoje ocene su taman toliko validne kao i ova izjava.
@Brizga
Ne znam brate gde ti živiš i o kojoj zemlji pričaš. U Srbiji se najviše prodaje Mercedes,pa onda Audi,pa BMW.
Znam da je Mercedesa prodato u Srbiji 2,5 puta više od BMW-a. Imaš barometar na vrelim gumama,kao i po raznim časopisima srpsko tržište.
Fakat je da sprski putevi ne odgovaraju premijum vozilima a BMW kod nas svakako ima najneprivlačnije vozne uslove. Audi kud i kamo i špiluje po ovim katadžombama a Merc bez sumnje najbolje amortizuje putne kratere. Cenim da je zbog toga odnos prodaje u Srbiji toliko različit od ostatka sveta. I naravno, plus naš čuveni mentalitet (krstača od pola metra na retrovizoru, potkovica na masci hladnjaka..) koji čak i ovde na blogu ima reprezentativne primerke!! :))
Sad slučajno pogledah na Fejsbuku, Audi i Mercedes imaju po oko 3600 000 fanova a BMW oko 6 200 000. :))
Zanimljiva stvar koliko ljudi gotive taj BMW!!
Valjda taksisti nemaju previše vremena da provode na mreži... ;))
@ Gagiba
Poslušaj ovaj test, penzionerski ili ne! Srećom za nepismene je na srpskom jeziku, za klasu ispred ( C klasa)
http://www.b92.net/automobili/autologija.php?yyyy=2011&mm=07&nav_id=526837
@Dejan L
Simpatičan test. Nisam ni znao za ovu emisiju da postoji. Inače,vozio sam baš takvu C klasu,200cdi. Sasvim dovoljna,ne treba više. Enterijer je stvarno vrhunski,za 2 klase ispred,a ne za jednu. Mogu da kažem da su blagi sa sloganom "za klasu" ispred. Ali najmanje za klasu je ispred konkurencije. Tako suvereno guta put i rupe da sam se ja zaprepastio. Nisam osetio razliku u udobnosti u odnosu na E klasu ! Sa ovom C klasom,zaista nema potrebe za višom klasom i skupljim autom. Prvo izdanje je tek od skoro počelo da mi se svidja otkako su krenuli sa ofanzivom AMG stajling bela itd. Ali nije to to,nije kao ova. :) Ova je baš mnogo odskočila,ono što mi je najviše smetalo na prvoj (far) su izmenili i sad je prelep. A i enterijer,koji je bolji od konkurencije,su napravili da bude 2 klase iznad a ne jednu. Fantastičan auto. A takodje sam probao C350 4-matic. Ono nije normalno,metak ! Kako ide onaj auto,ko čigra je,razbio bi sve na stazi i E klasu i SL-a,ma sve :)))
@Dejan L
Zanimljiv prilog, samo su malo smarali sa reklamom za navigaciju. Ali sve kritike na izbor automobila, tacnije motorizacije. Trebali su testirati 250 CDI, u tom slucaju bi hvalospevi na racun ubrzanja imali nekog smisla. Ovako imam osecaj da ovaj novinar privatno vozi nesto od 50-60ak konjica, pa moze da bude odusevljen sa 136ps na 2,800rpm. :)
Samo 2 klase ispred.. :)
Testove sam gledao na yt i deluje kao osvezenje( osim sto reklamira R leasing)..
I opet je iza ovakvog ceda...
:)
http://www.4starclassics.com/bmw-M3-Sport-Evolution-For-Sale/
Nisu losi Audi i Mercedes. Zamalo da svojim profitom u prvoj polovini godine prestignu BMW......ali racunajuci samo njegov drugi kvartal:)))
@loshmi
Mnogo bi mu bio brz. :D 2,1 sek brzi do 100 od ovog. :)
Panchev9
A4 je tata za njega, da ne pricamo o restyling C klasi. Trojka je smesna, mala, skucena, ruzan enterijer itd. :D
@McLaren
ma nisi ti video uzivo trojku u ZIVOTU:)), a o nekim drugim da ne pricam. Idi da se hranis jos malo, dete:)))
@toma
Bmw 3 pre restajlinga mi se nesto i ne svidja,stopovi pogotovo...E,restajling mi je vrhunski...mada opet mi je A4 no.1 u toj klasi :))
@dusan
ima jedna simpaticna prica vezana za E90 stopove pre restajlinga. Prvobitno nisu trebali da izgledaju tako. Vec su poceli da testiraju prototipove kad je audi izbacio u to vreme novi A4 na kojem su stopovi bili slicni. Srecom pa su trebali da menjaju samo deo na prtljazniku (inace ne bi uspeli da promene do izlaska novog modela), i zbog toga su stopovi na E90 pre restilizacije pomalo nesrecno reseni. Mada uzivo, kad se stane pored auta, nije to mnogo strasno.
http://img580.imageshack.us/img580/8867/cjzed1.jpg
Slažem se za trojku restajling. Pre restajlinga,sedan mi i nije nešto (štopovi najviše). Restajling mi se svidja (štopovi baš lepi,agresivni). Dok mi je kupe lep i pre restajlinga,tj lepši mi je pre restajlinga,najviše zbog farova.
Test koji treba obavezno videti. Posebno od 3:47 pa nadalje:))))))
https://www.youtube.com/watch?v=UQfJQLu7MH0&feature=player_detailpage
@toma
Kakav si ti ocajnik. :D Pa ako ti je trojka lepsa od A4, onda tebi nema pomoci. Posle restilizacije, ima izmenjenih sitnica slolja, unutra je i dalje klot. :D Sa onom smesnom tablom. :)
@McLaren
ja nigde do sada na ovom blogu nisam rekao da je trojka lepsa od A4. To nije moj stil ocenjivanja i vrednovanja automobila. A ako si ti negde to tako protumacio, onda ti nisi ocajnik, vec jednostavno: nepismen!
@Dejan L
Poslušao sam dotični prilog i potpuno si u pravu. Ono jeste prilog za nepismene, srećom ili ne! Primećuješ da kažem prilog jer nije test nego reklama za navigaciju, ulja i lizing a najviše je reklama za taksiste jer bi taman mogli da se uklope sa mesečnom zaradom da pokriju ratu...
@Gagiba
Ako ti je nova C klasa auto za taksiste, onda si gori nego Toma. :D
@McLaren
Svaki mercedes je automobil za taksiste a ova C klasa je idealna jel taksisti mogu da se uklope sa ratom. :)))
Gagiba
Zar nije bila nova C klasa..
Nitro je bio sa leasing-a ali ne znam bas da li je za taksiste.. :)
Meni je prilog Ok.. Makar je nesto novo..
@Panchev9
Restajling C klase je u pitanju ali su morali da ga promene đuture (2000 novih đunti) u odnosu na osnovni model a što, to valjda znaju oni iz MB?!
A prilog... hehe... "U brate što je dobar ovaj volan...uuu što poteže 136 konja...odraše me...uuu brate!!!" hahaha...u jednom trenutku sam pomislio da nije PITBULL onaj novinar ali mi se PIT kud i kamo čini mlađim!! :))) Ali OK je sve u svemu...reklama pet i po minuta i trideset sekundi podataka o automobilu!!! :)))
Gagiba
Znaci ti li si Mirko-fan.. :)
Da je bio Pit, prilog bi i dalje trajao.. :)
Sve bi sebi nabavio od potrebstina kako bi bio pravi maratonski test.. Jedino bi za "ono" imao neku pauzu a za koje vreme bi isla "ustartovana" reklama tipa: ko je naj, naj, naj..
:)
@Panchev9
Volim da pogledam strane priloge, a ima ih sad na netu i više nego što mogu da postignem, pa mi zato ona reklama sa malo priče o automobilu dođe naivna, mada sve u svemu opuštena. Jedino što sam čuo od onog omladinca novinara je njegova fasciniranost volanom?! :))
Ali dobro, sve u svemu...kakav auto, takav i prilog!!! ;))))