
Nakon što je u maju postavljen novi rekord za električne automobile na legendarnoj nemačkoj stazi, "zeleni pakao" bi uskoro mogao da dobije novog pretendenta za ovu sve značajniju titulu.
Naime, u maju je Peugeot sa svojim konceptom EX1 ostvario vreme od 9:01.3 min
koje će Toyota, tačnije njihovo sportsko odeljenje Toyota Motorsports GmbH
(TMG) pokušati da obori rekord sa prototipom
prikazanim na ovim slikama.
Kako napominju u TMG-u, automobil je napravljen na bazi iskustava Toyote sa
bolidima Formule 1 u razvojnom centru u Kelnu čiji vazdušni tunel Toyota
iznajmljuje svima koji su spremni da plate. Između ostalih, pominje se da je i
Ferrari testirao svoje F1 bolide upravo na tom mestu.
Automobil sa kojim će Toyota pokušati da obori rekord za električna vozila na Nirburgringu
koristi sistem KERS, a za pogon su zadužena dva električna motora Evo Electric sa
kombinovanom snagom od 280 kW (381KS) i 800 Nm obrtnog momenta. Baterije su
proizvod firme Li-tech, 520 V i kapaciteta od 41,5 kWh.
Prototip je opremljen 1-stepenim prenosom, a masa mu iznosi 970 kg. Ubrzanje od
0 do 100 km/h traje oko 3,9 sekunde, a postiže najveću brzinu od 261 km/h.
Autonomija ovog automobila, navode u Toyoti, iznosi 200 km, ali u trkačkim uslovima
će se znatno smanjiti.
Izvor : Autonet.hr