home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Sledećeg meseca na predstojećem Frankfurt Motor Showu Mazdi će biti uručena nagrada Euro NCAP Advanced za sistem kontrole zadnjeg mrtvog ugla (RVM – Rear Vehicle Monitoring) koji je primenjen na Mazdi3.

Euro NCAP je ispitao Mazdin RVM i koji je impresionirao mnogobrojnim bezbednosnim karekteristikama. Sistem pomaže vozaču da izbegne opasne situacije ili čak sudar sa drugim vozilima za vreme preticanja ili prestrojavanja iz jedne u drugu saobraćajnu traku. Dva senzora, koji su ugrađeni sa svake strane zadnjeg branika, konstantno mere udaljenost do okolnih vozila i njihovu brzinu.

Pri brzini višoj od 60 km/h, Mazdin RVM sistem upozorava vozača treperavom lampicom u bočnom retrovizoru da je neki automobil ili u mrtvom uglu, ili će da dođe u to područje u sledećih pet sekundi iz udaljenosti od 50 metara. Ako vozač uključi pokazivač pravca u smeru nadolazećeg vozila, lampica počinje brzo da treperi i oglašava se upozoravajući zvuk da vozač ne bi menjao trake. Sistem je dizajniran da bi radio u svim vremenskim uslovima i za prepoznavanje svih vrsta vozila, uključujući i motocikle.

Mazda je došla do saznanja da se skoro pet odsto nesreća događa između vozila koji voze u istom pravcu, od kojih je 80 odsto pri menjanju trake. Uzimajući u obzir karakteristike sistema, Mazdin sistem RVM ima potencijal da pomogne pri izbegavanju više od polovine ovakvih nesreća.

Mazda je bila prvi japanski proizvođač automobila koji je ovaj sistem predstavio u Evropi na Mazdi6 2008. godine. Nakon toga, sistem je 2009. godine počeo da se ugrađuje i na Mazdu3 i Mazdu CX-7. Naći će se i na novoj Mazdi CX-5 koja će na IAA imati svetsku premijeru.

Izvor : Netauto.rs



čitanja : 1501



Komentari

Svaka cast, Volvo je ovo imao 2006.

Autor hh 30 Avg 2011, 17:46

@hh

Mozda je ovo neka unapredjena verzijakoju u Volvou nisu predvideli,hehehehe :P

Autor milan 30 Avg 2011, 18:15