
Sledećeg meseca na predstojećem Frankfurt Motor Showu Mazdi će biti uručena nagrada Euro NCAP Advanced za sistem kontrole zadnjeg mrtvog ugla (RVM – Rear Vehicle Monitoring) koji je primenjen na Mazdi3.
Euro NCAP je ispitao Mazdin RVM i koji je impresionirao mnogobrojnim
bezbednosnim karekteristikama. Sistem pomaže vozaču da izbegne opasne situacije
ili čak sudar sa drugim vozilima za vreme preticanja ili prestrojavanja iz
jedne u drugu saobraćajnu traku. Dva senzora, koji su ugrađeni sa svake strane
zadnjeg branika, konstantno mere udaljenost do okolnih vozila i njihovu brzinu.
Pri brzini višoj od 60 km/h, Mazdin RVM sistem upozorava vozača treperavom
lampicom u bočnom retrovizoru da je neki automobil ili u mrtvom uglu, ili će da
dođe u to područje u sledećih pet sekundi iz udaljenosti od 50 metara. Ako
vozač uključi pokazivač pravca u smeru nadolazećeg vozila, lampica počinje brzo
da treperi i oglašava se upozoravajući zvuk da vozač ne bi menjao trake. Sistem
je dizajniran da bi radio u svim vremenskim uslovima i za prepoznavanje svih
vrsta vozila, uključujući i motocikle.
Mazda je došla do saznanja da se skoro pet odsto nesreća događa između vozila
koji voze u istom pravcu, od kojih je 80 odsto pri menjanju trake. Uzimajući u
obzir karakteristike sistema, Mazdin sistem RVM ima potencijal da pomogne pri
izbegavanju više od polovine ovakvih nesreća.
Mazda je bila prvi japanski proizvođač automobila koji je ovaj sistem
predstavio u Evropi na Mazdi6 2008. godine. Nakon toga, sistem je 2009. godine
počeo da se ugrađuje i na Mazdu3 i Mazdu CX-7. Naći će se i na novoj Mazdi CX-5
koja će na IAA imati svetsku premijeru.
Izvor : Netauto.rs