
Volkswagenova najnovija tehnologija efikasnosti, sistem deaktivacije cilindara (ZAS), doživeće premijeru s novim motorom 1.4 TSI.
Time je Volkswagen napravio korak napred ka dodatnoj uštedi u potrošnji goriva njihovih modela. VW koristi inteligentni sistem deaktivacije cilindara u TSI četvorocilindrašu.
Radi se o naprednoj tehnici zahvaljujući kojoj se ostvaruje znatna ušteda goriva, a pri tome maksimalna snaga stoji na raspolaganju u bilo kom trenutku. Sistem isključuje rad polovine cilindara u trenucima manjeg opterećenja motora, na primer kod vožnje auto putem, a rezultira uštedom od 0,4 litra goriva na 100 pređenih kilometara. U kombinaciji sa funkcijom start-stop ova ušteda postaje još veća, čak 0,6 l.
Ova inovativna tehnologija postiže najveće efekte kod vožnje umerenim tempom, pa tako naprimer pri 50 km/h u trećoj ili četvrtoj brzini štedi cca jedan litar goriva.
Novi
štedljivi TSI ovako već sada zadovoljava EU6 standard koji stupa na snagu tek
2015. godine. Izuzetna efikasnost ovog pogonskog sklopa nikako ne isključuje
komfor vožnje, pa sa dva aktivna cilindra radi izvanredno uravnoteženo, tiho i
kultivisano.
Isključenje cilindara aktivno je uvek kada se broj obrtaja agregata 1.4
TSI nalazi u rasponu od 1.400 do 4.000 o/min., odnosno obrtni moment
između 25 i 75 Nm. Isti se cilindri automatski pale čim je snaga potrebna, na
jači pritisak papučice gasa. Na ovaj način 1.4 TSI se ponaša kao dva motora u
jednom, snažan i štedljiv.
Izvor : Auto.ba
Generalno previše skupih sistema na 1 agregatu te zapremine, koji će zbog toga koštati kao dizel.
UNLIKE!
Potrosnja bi verovatno bila dosta manja da je u pitanju motor sa 6 ili 8 cilindara...
Genijalna i funkcionalna resenja donosi VWam VW a ne kao fijat multiairi 2 cilindra koji vise trose nego li im prastari 1.2 8V.
"Generalno previse skupih sistema..." Mislim kakav bezveze komentar, da ne upotrebim goru rec.
Tako su nabedjeni majstori pricali sedamdesetuh kada je karburator dobio elektricnu diznu za ler, svaki novi motor im je i jos uvek je, losiji od starog... Da imate predstavu kolika je usteda od oko 0.5 l na ovom motoru, pre neki dan je jedna nova Jetta sa 1.4 motorom stigla iz Kelna sa prosekom malo vecim od 4.5 litre, 1.500 km sa prosekom, hajde 120 km/h i kada oduzmete sledecih pola litre...
Tehnologija je dovoljno napredovala da ovi relativno komplikovani sklopovi mogu kvalitetno da se odrade dok gorivo nema cenu a bice jos skuplje...
dobar sistem.ali mislim da je struja buducnost..to je sistem za siromahe..koje ce da drmaju po dzepu posto ce biti skup..
ma nije ni ovo toliko stara tehnologija.. preuzeto je iz audi-a( http://www.worldcarfans.com/1080626859/audi-variable-valvelift-system-in-detail )..u kome je ovaj sistem imao ulogu povecavanja hoda ventila kada je motoru to potrebno(ista uloga vanosa na bmwu ili tojotine vvti tehnologije,ali drugacije sprovedena)..samo su uradjena manje modifikacije..
Mercedes je imao ovo pre deset a Kadilak pre tridset godina, vidi se na linku koji je postavio hh... I nema veze sa VVTI, VANOS i slicnim sisitemima... Malo se edukujte pre komentara...
Onomad je i Ford imao sličan sistem na prvoj generaciji skorpija sa V6 motorom, ako ne čak i na poslednjioj generaciji granade. BMW je to radio na V12 motorima na serijama 7 i 8.