
Preuzeto sa : Novosti.rs
Sa primanjima od oko 380 evra i prosečnom cenom benzina od 1,38 evra za litar, srpski vozač je u daleko nepovoljnijem položaju od svojih kolega u regionu
U Srbiji je za prosečnu platu moguće natočiti oko 275 litara benzina BMB 95 i nešto više dizela. Sa primanjima od oko 380 evra i prosečnom cenom benzina od 1,38 evra za litar, srpski vozač je u daleko nepovoljnijem položaju od svojih kolega u regionu.
Vozači u Republici Srpskoj, koji imaju prosečnu platu od oko 420 evra, bezolovni benzin evrokvaliteta (BMB 95) plaćaju samo 1,18 evra po litru u proseku, što znači da mogu da kupe oko 355 litara goriva. Još poraznije po srpske vozače jeste upoređivanje sa dve zemlje iz okruženja koje su članovi EU. Tako u Sloveniji vozači sa prosečnom platom od oko 985 evra i cenom supera od 1,28 evra po litru mogu da mesečno natoče 769 litara goriva, a u Austriji čak, za nas neverovatnih, 1.800 litara!
Liberalizacija tržišta i izjednačavanje cena akciza na uvozne i domaće derivate, kao ni to što je cena sirova nafta u ponedeljak, ponovo, „skliznula“ čak na 79,10 dolara po barelu, nije donelo nikakvu blagodet našim vozačima.
- Udeo državnih zahvatanja u ceni dizela je 44 odsto, a benzina 53 odsto, što je najviše u regionu - ocenjuje Nikolas Petri, zamenik generalnog direktora NIS. - Marže na naftne derivate u Srbiji su na nivou regiona ili niže, od osam do 10 odsto, dok je u Bugarskoj na primer 13 odsto. Razlog viših cena je u visokim akcizama države.
Aleksandar Mileusnić, predstavnik Udruženja naftnih kompanija Srbije kaže da
je efekte od liberalizacije tržišta i sniženja cena na svetskim berzama
neutralisalo julsko povećanje akciza na dizel sa 30,47 na 37 dinara i
bezolovnog motornog benzina sa 45 na 49,5 dinara. Kako on tvrdi, da je ostalo
staro formiranje cena, sada bi cena BMB 95 bila deset dinara viša, a kod
evrodizela bila bi razlika još veća.
pa kada su marze ogromne. nije NIS kriv vec nasi koji su navukli tolike kacize. drzava uzme vise od pola. sramota! nad nama su nasli da zaradjuju za svoje politicke kampanje.
blago onima sto zive blizu granice sa Srpskom!
ISPA - fond EU za kapitalne investicije namenjen velikim infrastrukturnim projektima , udeo KOFINANSIRANjA 50:50%. Dobijen novac 2004. za koridor 10, potrošen na izborne kampanje, sada neko treba da vrati! Pošto su novac pojeli i popili, a projekat nije gotov, novac sakupljaju kroz akcize. Mrkonjić i Velja su krivi za sve, Jocić je produžena ruka, a Šarančić je produžena noga. Kao ministri za kapitalne investicije i direktori najvećih saobraćajnih malverzacija. Sad neko mora da nadoknadi novac, a ko će nego radnička klasa!!!!!!!!!!!!
@Dejane
Nisam znao da smo mi i dobili pare za ceo koridor 10... mami*u im jarecu!
@Bozza
Pa kad se pomeša sa poslaničkom i platom političara,dobije se prosek od 380e. :) Raja 200-250,političari 120-150 hiljada i eto ti proseka. :)
Neki imaju i više. Naravno,ovo je samo zvaničan deo. To da plate ručak negde. A stvarno, uzimaju milione.
Nazalost u srbiji ne postoji volja politicara da se trude da narod bolje zivi,dok ne budemo u tom smeru razmisljali nema ni jeftinijeg goriva kod nas . Hrvatska je smanjila akcize na goriva kako ne bi uticalo na poskupljenje derivata u vecoj meri!!!
bajatovic ima 12 000 eura + jos jedan posao.
i na NBG je preko 500 prosek.
@Dejan L
Pare od akciza su vlastodršcima za dnevno troškarenje a pare za predizbornu kampanju su pre neki dan namakli i to za nepun dan. Prodali su obveznica za milijardu evrića i dodatno nategli omču oko vrata generacijama koji će da preuzmu državu kad ove bagre završe po zatvorima ili pre toga pobegnu u inostranstvo.