home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako piše Tanjug, britanska vlada namerava da podigne dozvoljenu brzinu kretanja vozila na autoputevima, sa sadašnjih 112 kilometara na sat, na 128 km/h, naglašavajući da će prva promena takve vrste u periodu od skoro pola veka biti od koristi za privredu.

Britanski ministar saobraćaja Flip Hamond izjavio je da je sadašnje ograničenje "zastarelo" i da će konsultacije o novom predlogu početi ove godine, kako bi se novi limit primenio u 2013. godini.

On smatra da će povećanje brzine na autoputevima doneti ekonomsku korist vrednu stotine miliona funti pošto će putovanje trajati kraće vreme. Sadašnje ograničenje brzine kretanja vozila uspostavljeno je 1965. godine.

Opozicione partije, grupe za bezbednost na putevima i ekološki pokreti najoštrije kritikuju taj plan, naglašavajući da povećanje brzine neće ništa doprineti privredi, sem što će povećati troškove vozačima, a doći će i do povećanja zagađenja na putevima.

Autor : Tanjug.rs



čitanja : 1188



Komentari

128, a ne 130?
Ljudska glupost je beskonačna

Autor Dejan L 01 Okt 2011, 08:40

@Dejan L

112kmh = 70 mph

128kmh = 80 mph

podižu brzinu sa 70 na 80 mph a prevedeno na kmh je 128

Autor savesni vozač 01 Okt 2011, 08:47

Desni volan, kilometraža u miljama, u Evropi je Km/h zvanična jedinica.
U svemu oni moraju da gume ludilo

Autor Dejan L 01 Okt 2011, 09:14

@Dejan L 08:40
Odlično si primetio!! Ljudska glupost je svarno beskonačna...

Autor Гагиба 01 Okt 2011, 09:32

@Dejan L

u metričkom sistemu koji koristimo mi i veći deo evrope, jedinica brzine je izvedena i nije Km/h već m/s.

Autor savesni vozač 01 Okt 2011, 09:37

Uvek ce i biti posebni i razliciti, ponose se time. British tradition. Meni nisu simpaticni, ali ko sam ja da sudim... Nazalost, mi se stidimo svega onoga sto bi trebalo da bude nas ponos, zato smo ovde gde smo...

Autor boris 01 Okt 2011, 11:36

Гагиба 01 Okt 2011, 09:32
:)))

Cudim se da su imali ovako mali prag..
Mada su puni onih kamera i sl..

Autor Panchev9 01 Okt 2011, 11:47

rekao bih da im je ovo povecanje brzine sasvim u redu.

u francuskoj je 1974. jedan deo godine ogranicenje na autoputevima je bilo 140km/h.

u italiji i francuskoj je danas ogranicenje 130 (po lepom vremenu), a u spaniji i portugaliji 120.

statistike ne pokazuju direktan odnos izmedju brzine i mortaliteta na putevima. jedan od primera je nemacka sa njenim deonicama od 130, 140 i "neogranicenim" zonama autoputeva.

Autor veljko 01 Okt 2011, 13:34

*ebes ti autoput kad ne mozes nagaziti ko covjek.

Autor hh 01 Okt 2011, 15:21

Da ima pravde u svetu, svaka drzava bi trebala da ima autoput bez ogranicenja brzine kao u Nemackoj... :)

Autor loshmi 01 Okt 2011, 17:58

@ loshmi
Nemci su za Britance EVROPA

Autor MC 01 Okt 2011, 19:51

"... sem što će povećati troškove vozačima, a doći će i do povećanja zagađenja na putevima."
Vozačima neće povećati troškove jer to nije obavezujuća brzina.
Zagađenje: da li je veće ako vozite 2h brzinom 114kmh, ili 1:45h brzinom od 128kmh (proizvoljna proporcija)?
Odn. manja brzina=duži put=veće zagađenje.
Sve u svemu, isuviše su to minorne brojke da bi se zeleni bunili...

Autor dzigi 01 Okt 2011, 22:03

@dzigi

da sve bi to bilo lepo, ali potrosnja automobila ne zavisi od vremena, nego od predjene kilometraze i efikasnosti motora. auto trosi vise (po predjenom km) kad ide 130km/h nego 100km/h, sto znaci da ti je potrebno vise goriva da predjes odredjenu kilometrazu ako vozis brze. naravno nije bas sve toliko jednostavno jer potrosnja zavisi i od toga da li auto ima 5 ili 6 brzina itd.

licno sam za povecanje ogranicenja na pravim autoputevima (u srbiji je to mozda samo bg-nis, ali i to je pitanje), ali je cinjenica da ce potrosnja goriva biti veca ako se vozi brze, iako ce se ustedeti na vremenu.

Autor Filip 02 Okt 2011, 14:28

Glupost, treba u potpunosti ukinuti ogranicenje na auto-putevima.

Autor Damko 02 Okt 2011, 17:53