
Kako piše Tanjug, britanska vlada namerava da podigne dozvoljenu brzinu kretanja vozila na autoputevima, sa sadašnjih 112 kilometara na sat, na 128 km/h, naglašavajući da će prva promena takve vrste u periodu od skoro pola veka biti od koristi za privredu.
Britanski ministar saobraćaja Flip Hamond izjavio je da je sadašnje ograničenje
"zastarelo" i da će konsultacije o novom predlogu početi ove godine,
kako bi se novi limit primenio u 2013. godini.
On smatra da će povećanje brzine na autoputevima doneti ekonomsku korist vrednu
stotine miliona funti pošto će putovanje trajati kraće vreme. Sadašnje
ograničenje brzine kretanja vozila uspostavljeno je 1965. godine.
Opozicione partije, grupe za bezbednost na putevima i ekološki pokreti
najoštrije kritikuju taj plan, naglašavajući da povećanje brzine neće ništa
doprineti privredi, sem što će povećati troškove vozačima, a doći će i do
povećanja zagađenja na putevima.
Autor : Tanjug.rs
@Dejan L
112kmh = 70 mph
128kmh = 80 mph
podižu brzinu sa 70 na 80 mph a prevedeno na kmh je 128
Desni volan, kilometraža u miljama, u Evropi je Km/h zvanična jedinica.
U svemu oni moraju da gume ludilo
@Dejan L 08:40
Odlično si primetio!! Ljudska glupost je svarno beskonačna...
@Dejan L
u metričkom sistemu koji koristimo mi i veći deo evrope, jedinica brzine je izvedena i nije Km/h već m/s.
Uvek ce i biti posebni i razliciti, ponose se time. British tradition. Meni nisu simpaticni, ali ko sam ja da sudim... Nazalost, mi se stidimo svega onoga sto bi trebalo da bude nas ponos, zato smo ovde gde smo...
Гагиба 01 Okt 2011, 09:32
:)))
Cudim se da su imali ovako mali prag..
Mada su puni onih kamera i sl..
rekao bih da im je ovo povecanje brzine sasvim u redu.
u francuskoj je 1974. jedan deo godine ogranicenje na autoputevima je bilo 140km/h.
u italiji i francuskoj je danas ogranicenje 130 (po lepom vremenu), a u spaniji i portugaliji 120.
statistike ne pokazuju direktan odnos izmedju brzine i mortaliteta na putevima. jedan od primera je nemacka sa njenim deonicama od 130, 140 i "neogranicenim" zonama autoputeva.
Da ima pravde u svetu, svaka drzava bi trebala da ima autoput bez ogranicenja brzine kao u Nemackoj... :)
"... sem što će povećati troškove vozačima, a doći će i do povećanja zagađenja na putevima."
Vozačima neće povećati troškove jer to nije obavezujuća brzina.
Zagađenje: da li je veće ako vozite 2h brzinom 114kmh, ili 1:45h brzinom od 128kmh (proizvoljna proporcija)?
Odn. manja brzina=duži put=veće zagađenje.
Sve u svemu, isuviše su to minorne brojke da bi se zeleni bunili...
@dzigi
da sve bi to bilo lepo, ali potrosnja automobila ne zavisi od vremena, nego od predjene kilometraze i efikasnosti motora. auto trosi vise (po predjenom km) kad ide 130km/h nego 100km/h, sto znaci da ti je potrebno vise goriva da predjes odredjenu kilometrazu ako vozis brze. naravno nije bas sve toliko jednostavno jer potrosnja zavisi i od toga da li auto ima 5 ili 6 brzina itd.
licno sam za povecanje ogranicenja na pravim autoputevima (u srbiji je to mozda samo bg-nis, ali i to je pitanje), ali je cinjenica da ce potrosnja goriva biti veca ako se vozi brze, iako ce se ustedeti na vremenu.