
Mate Rimac (23) ostvario je san svakog zaljubljenika u automobile. U pogonima u Svetoj Nedelji s ekipom stručnjaka razvio je i napravio supersportski automobil Concept_One (1080KS, 305 km/h) na električni pogon, a sredinom septembra ga je predstavio svetskoj javnosti na najvažnijoj izložbi automobila u drugoj polovini godine - salonu u Frankfurtu (IAA).
S mladim preduzetnikom i inovatorom, rođenim 1988. u Livnu, novinari hrvatskog Auto Kluba razgovarali su nakon povratka sa salona u prostorijama njegove firme Rimac Automobili.
Pre dve nedelje, na sajmu u Frankfurtu, svetsku premieru je slavio vaš Concept_One. Kakvi su danas utisci?
- Fantastični! Teško mi je uopšte opisati osećaj kada sam na konferenciji za medije, pred gomilom okupljenih novinara i poslovnih ljudi iz celoga sveta, posle dve godine rada skinuo veo sa našeg Concepta_One. Ili kada je sutradan na naš štand svratio kontroverzni Chris Bangle i sat vremena proveo u razgovoru sa mnom i našim dizajnerom eksterijera Adrianom Mudrim. Automobil ga je oduševio, raspitivao se o svakom detalju, kao i dan kasnije američki glumac Larry Hagman, poznat po ulozi J.R. Ewinga iz legendarne sapunice Dallas.
Ko su uopšte potencijalni ulagači u Rimac Automobile?
- Od početka projekta nude nam se partneri iz Abu Dabija i Austrije. U međuvremenu smo ušli u pregovore i s jednim nemačkim i jednim potencijalnim investitorom iz Sjedinjenih Država. Za sada nam se najzanimljivijom čini ponuda austrijskog investitora, jer je reč o velikom dobavljaču delova za autoindustriju, pa bi lakše pregovarali s velikim dobavljačima poput Boscha, Valea, Delphija...
Kada ćemo videti drumsku verziju Concepta_One?
- S razvojem serijskog modela krećemo odmah, a krajem sledeće godine odradićemo i obavezne crash-testove. Serijsku proizvodnju pokrenućemo krajem 2013.
Gde ćete proizvoditi automobile?
- Želimo da izgradimo veliku fabriku u Hrvatskoj, ali sve zavisi od investitora, pa nije isključeno ni da odemo iz Hrvatske. Kod nas je strahovito teško išta proizvoditi, jer jednostavno ne postoji mreža dobavljača delova za vrhunske sportske automobile, kao što je to slučaj u Bavarskoj ili u okolini Modene.
Jeste li pronašli nove kupce u Frankfurtu?
- Da i trenutno imamo 10 narudžbina. Uz već poznate kupce iz Abu Dabija, Švajcarske, Austrije i SAD, sada imamo tri zainteresovana kupca iz Norveške i po jednog Islanđanina, Francuza i Rusa. Islanđanin je odmah rezervisao sedmi proizvedeni primerak, jer u garaži već ima sedmog proizvedenog Paganija i sedmu proizvedenu Teslu.
Preuzeto sa : Autoklub.jutarnji.hr