Evropska filijala američkog Dženeral motorsa (GM), udružena kompanija Opel/Voksol planira da iduće godine, povodom 150 godišnjice postojanja, lansira šest noviteta, što je do sada najveći broj novih modela u jednoj godini.
Šef marketinga i prodaje "Opela" Alen Vizer izjavio je da će povodom
jubileja uslediti "najveća do sada proizvodna ofanziva".
On je u intervjuu za "Automotiv njuz jurop" kazao da će biti
lansirano šest novih vozila u 2012. Među novitetima su "zafira turer"
minivan koji će biti lansiran u januaru, a "kombo", lako komercijalno
vozilo pojaviće se u februaru. Narednog leta stižu tri varijante kompaktnog
modela "astra."
"Opel" planira da se do jeseni pojavi manje sportsko-terensko vozilo, a "astra" će sa izmenjenim izgledom biti ponuđena u tri verzije, sa petoro vrata "hedžbek", sedan sa četvoro vrata i verzija sportskih karakteristika koja će biti ponuđena pod oznakom OPC.
Početkom 2012. "Opel/Voksol" će početi da prodaje mini automobil nazvan "junior", namenjen najmlađoj generaciji kupaca. Ali, konačan naziv tog automobila još nije određen.
"Opel", kao jedna od filijala GM-a, još prošle godine je najavio maniji model "junior", koji bi trebalo da spreči pad udela prodaje na
svetskom tržištu i da doprinese smnjivanju gubitaka. Kompanija je uložila 90
miliona evra (120 miliona dolara) u dogradnju fabrike Ejzenah, u kojoj bi se
godišnje izrađivalo oko 100.000 kola.
Novi automobil, koji će biti manji od "korse", namenjen
je gradskoj vožnji, uz nisku potrošnju goriva, saopštio je "Opel".
Kasnije ove godine biće lansirana dva "Opelova" modela, "astra
GTC" i "ampera".
Vizer je rekao da će "Opel" i njegovo britansko odeljenje
"Voksol" uspeti ove godine da prodaju više od 1,28 miliona vozila, u
odnosu na 1,22 miliona prošle godine. Time će zauzeti drugu poziciju, kao drugi
brend GM po prodaji u svetu, posle "Ševroleta."
"Opel" i "Voksol" predviđaju povećanje prodaje novih
vozila za oko 100.000 u narednoj godini, tvrdio je poslovni magazin
"Menadžer". List navodi da "Opel/Voksol" namerava da poveća
udeo u prodaji za pet odsto do 2016.
"Opel" planira da ove godine proda 1,3 miliona vozila, izjavio je
direktor komapnije Karl-Fridrih Štrake, naglašavajući da će kompanija početi
ponovo da posluje pozitivno, godinu dana ranije nego što se očekivalo.
U naredne tri godine "Opel" računa na rast prodaje izvan Evrope za
60.000 do 150.000.
"Opel" pokušava ponovo da posluje sa profitom posle ukidanja 8.000,
od ukupno 48.000 radnih mesta. Prošle godine GM, kao matična kompanija, je na
poslovima u Evropi izgubio 1,76 milijardi dolara.
GM je u periodu krize pre dve godine nameravao da se odrekne nemačke filijale i
pronađe kupca koji bi obezbedio novac za ozdravljenje čuvene robne marke, ali
je odustao od tog plana, najavljujući da će vlastitim snagama stabilizovati
njeno poslovanje.
Izvor: Economy.rs
Foto i renderi: arhiva Autoblog.rs / Opel / Quattroruote.it / Theophiluschin.com / Autowereld.com / Secretnewcars.com