
U razvoju elektromobila mnogo je nepoznanica. Istraživači predviđaju da će u narednom periodu bolje ići hibridi koji kombinuju klasična goriva i struju.
Istraživači su razvili kompjuterski model kako bi simulirali
razvoj električnih automobila - u zavisnosti od političkih ili drugih odluka -
od poreskih olakšica do performansi baterija.
Prema ovom scenariju, cilj savezne vlade je da se na ulicama uskoro nađe milion
električnih i hibridnih automobila. "Taj cilj bi trebalo da bude postignut
bez posebnih napora i podsticaja. Doduše, ne 2020, kako je to zamišljeno, već
nešto kasnije", kaže vođa projekta Mihael Holterman.
"Bez ikakvih akcija ili olakšica, po našem modelu, 1. januara 2020. na
ulicama ce biti 462.000 električnih i hibridnih automobila uključujući i
državna i industrijska vozila. Jedan milion ćemo dostići dve i po godine
kasnije.“
"Razvoj bi se mogao ubrzati bude li država subvencionisala
elektromobile", kaže ekonomista Jerg Radeke. Ipak, subvencionisanje
prilikom kupovine ne bi imalo ekonomskog smisla: "Naš rezultat je da bi
ovakva mera donela više štete nego koristi. Glavno je da bi troškovi bili veći
od koristi. Prema tome, ne vredi povlačiti taj potez."
Naučnici polaze od toga da država gubitke od poreza na gorivo neće izjednačiti
povećanjem poreza na električna vozila. Osim toga, oni smatraju da će povećanje
broja električnih automobila značiti i da će proizvođači prestati da se trude
da postojeće motore sa unutrašnjim sagorevanjem učine što efikasnijim.
Naposletku, granična vrednost emisije ugljen-dioksida koju je postavila
Evropska unija odnosi se na prosek dobijen od svih modela jednog proizvođača.
Nemačka vlada je i pre ove studije odlučila da kupce električnih automobila ne
nagrađuje specijalnim premijama ili subvencijama. Novac će umesto toga biti
usmeren na istraživanje i razvoj novih tehnologija. Nemačko ministarstvo za
zaštitu životne sredine finansira projekat "Tržišni model
elektromobilnosti“. Matiasa Samsona, koji je uključen u ovaj projekat,
rezultati studije nisu iznenadili, piše "Dojče vele" (Deutsche
Welle).
"Mi već toliko raspravljamo o tome sa mnogo različitih aspekata da ne bih
govorio o pravom iznenađenju. Nije još potvrđeno ni jedno ni drugo. Na primer,
električni motori će svakako još dugo da se koriste u kombinaciji sa klasičnim,
to jest, nosioci koncepta elektromobilnosti će još dugo biti takozvana hibridna
vozila. Čisto električni automobili neće tako skoro steći veliku
rasprostranjenost.“
Prema procenama istraživača, na nemačkim ulicama će biti 870.000 isključivo
električnih automobila tek 2050. godine.
Preuzeto sa : Mondo.rs
Foto : Renault
Na pitanje iz naslova nema nikakvog odgovora u tekstu?!? Samo na konto SUS motora i nekih ekonomskih peripetija...
Jel ce neko da mi objasni koja je razlika u ovom renou i nisanu ispod jer nema razlike, jel oni to rade nesto zajedno ?
@MC,
Reno poseduje dobar deo deonica Nisana. Dobar deo stvari rade zajedno tako da si dobro posumnjao... :D Zajednicki projekat.
1. fali mu cena, previsoka je.
2. niko ne navodi podatak da je baterija oko 5.000€.
3. koliko velikih servisa može da se uradi za 5.000€.
4. fali mu zvuk, izleti iza ugla i pregazi pešaka, a da ga ni čuo nije.
5. za divljač važi isto (al' ajde, namenjeni su gradskoj vožnji)
6. kakva ekologija ako baterija iscuri i ako se kiseline i ostali toksini razliju po putu.
7. gde ih napuniti ako vam crkne na sred autoputa u serd saobraćajnog špica?
8. ružni su do zla Boga
Tviziju fale prozori i vrata, ili samo prozori(ako se DOPLATI za vrata???).
Mnogo je protivnika elektroautomobila prvo naftni lobi koji je jos pre 100 godina presekao razvoj ovih auta. Sve sto se ne moze naplatiti nikada nece zaziveti u praksi. Ne mislim tu samo na elektropogon nego i na druga goriva koja su isplativija za obicnog smrtnika. Tehnicka resenja se kriju u necijim fiokama.
Nije mi bas jasno koji je fazon u guranju elektro automobila, kada se u praksi tehnologija sa Hidrogenom pokazala nenadmasiva u svakom pogledu.
Za Hidrogensku tehnologiju je ostao jos samo rezervoar da se resi, a vec se prica da su i to odradili sa novim materijalom koji sadrzi kevlar.