home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

U razvoju elektromobila mnogo je nepoznanica. Istraživači predviđaju da će u narednom periodu bolje ići hibridi koji kombinuju klasična goriva i struju.

Istraživači su razvili kompjuterski model kako bi simulirali razvoj električnih automobila - u zavisnosti od političkih ili drugih odluka - od poreskih olakšica do performansi baterija. 

Prema ovom scenariju, cilj savezne vlade je da se na ulicama uskoro nađe milion električnih i hibridnih automobila. "Taj cilj bi trebalo da bude postignut bez posebnih napora i podsticaja. Doduše, ne 2020, kako je to zamišljeno, već nešto kasnije", kaže vođa projekta Mihael Holterman.

"Bez ikakvih akcija ili olakšica, po našem modelu, 1. januara 2020. na ulicama ce biti 462.000 električnih i hibridnih automobila uključujući i državna i industrijska vozila. Jedan milion ćemo dostići dve i po godine kasnije.“

"Razvoj bi se mogao ubrzati bude li država subvencionisala elektromobile", kaže ekonomista Jerg Radeke. Ipak, subvencionisanje prilikom kupovine ne bi imalo ekonomskog smisla: "Naš rezultat je da bi ovakva mera donela više štete nego koristi. Glavno je da bi troškovi bili veći od koristi. Prema tome, ne vredi povlačiti taj potez."

Naučnici polaze od toga da država gubitke od poreza na gorivo neće izjednačiti povećanjem poreza na električna vozila. Osim toga, oni smatraju da će povećanje broja električnih automobila značiti i da će proizvođači prestati da se trude da postojeće motore sa unutrašnjim sagorevanjem učine što efikasnijim. Naposletku, granična vrednost emisije ugljen-dioksida koju je postavila Evropska unija odnosi se na prosek dobijen od svih modela jednog proizvođača.

Nemačka vlada je i pre ove studije odlučila da kupce električnih automobila ne nagrađuje specijalnim premijama ili subvencijama. Novac će umesto toga biti usmeren na istraživanje i razvoj novih tehnologija. Nemačko ministarstvo za zaštitu životne sredine finansira projekat "Tržišni model elektromobilnosti“. Matiasa Samsona, koji je uključen u ovaj projekat, rezultati studije nisu iznenadili, piše "Dojče vele" (Deutsche Welle).

"Mi već toliko raspravljamo o tome sa mnogo različitih aspekata da ne bih govorio o pravom iznenađenju. Nije još potvrđeno ni jedno ni drugo. Na primer, električni motori će svakako još dugo da se koriste u kombinaciji sa klasičnim, to jest, nosioci koncepta elektromobilnosti će još dugo biti takozvana hibridna vozila. Čisto električni automobili neće tako skoro steći veliku rasprostranjenost.“

Prema procenama istraživača, na nemačkim ulicama će biti 870.000 isključivo električnih automobila tek 2050. godine.

Preuzeto sa : Mondo.rs

Foto : Renault



čitanja : 3307



Komentari

Na pitanje iz naslova nema nikakvog odgovora u tekstu?!? Samo na konto SUS motora i nekih ekonomskih peripetija...

Autor Uros Cuore Sportivo 24 Okt 2011, 15:17

Jel ce neko da mi objasni koja je razlika u ovom renou i nisanu ispod jer nema razlike, jel oni to rade nesto zajedno ?

Autor MC 24 Okt 2011, 15:28

@MC,
Reno poseduje dobar deo deonica Nisana. Dobar deo stvari rade zajedno tako da si dobro posumnjao... :D Zajednicki projekat.

Autor Uros Cuore Sportivo 24 Okt 2011, 15:38

1. fali mu cena, previsoka je.
2. niko ne navodi podatak da je baterija oko 5.000€.
3. koliko velikih servisa može da se uradi za 5.000€.
4. fali mu zvuk, izleti iza ugla i pregazi pešaka, a da ga ni čuo nije.
5. za divljač važi isto (al' ajde, namenjeni su gradskoj vožnji)
6. kakva ekologija ako baterija iscuri i ako se kiseline i ostali toksini razliju po putu.
7. gde ih napuniti ako vam crkne na sred autoputa u serd saobraćajnog špica?
8. ružni su do zla Boga

Autor Dejan L 24 Okt 2011, 16:06

Tviziju fale prozori i vrata, ili samo prozori(ako se DOPLATI za vrata???).

Autor Ludvig 24 Okt 2011, 21:10

Mnogo je protivnika elektroautomobila prvo naftni lobi koji je jos pre 100 godina presekao razvoj ovih auta. Sve sto se ne moze naplatiti nikada nece zaziveti u praksi. Ne mislim tu samo na elektropogon nego i na druga goriva koja su isplativija za obicnog smrtnika. Tehnicka resenja se kriju u necijim fiokama.

Autor bk 24 Okt 2011, 21:54

Nije mi bas jasno koji je fazon u guranju elektro automobila, kada se u praksi tehnologija sa Hidrogenom pokazala nenadmasiva u svakom pogledu.

Za Hidrogensku tehnologiju je ostao jos samo rezervoar da se resi, a vec se prica da su i to odradili sa novim materijalom koji sadrzi kevlar.

Autor Barosso 25 Okt 2011, 03:19

@Barosso
Pitaj druga "bk" - on sve zna, od tajni naftnog lobija do samih tancina nenadmasivih elektro-motora.

@Dejan L
Ne fali mu zvuk, necemo valjda da se vracamo na zvuk vw dizela sa pocetka 80-ih.

Autor Cika Sima 25 Okt 2011, 18:29