
Preuzeto sa : Mikro.rs
Guglov (Google) projekat automobila sa automatskim vozačem narastao je tokom vremena u jedan od najvećih poduhvata ove kompanije.
Do sada je njegova flota autonomnih vozila prevalila preko
300.000 kilometara, u Nevadi je usvojen zakon kojim se dozvoljava robotizovano
upravljanje kolima, a u avgustu je zabeležen i prvi saobraćajni udes u kome je
učestvovalo vozilo kojim ne upravlja čovek već softver. Doduše, ispostavilo se
da je udes skrivio jedan član tima koji nadzire vožnju, jer je u nezgodnom
trenutku isključio autopilot, pa se jedan Guglov automatizovani (Tojotin)
Prijus kucnuo sa drugim koji je bio zaustavljen.
Kako ovaj automatizovani sistem uspeva da se zaustavi na crvenom svetlu ili
izbegne da udari u pešaka nije se znalo sve do prošlog meseca, kad su profesor
Sebastijan Trun sa Stenforda, koji je vodio razvoj samoupravljivog vozila, i
Guglov inženjer Kris Urmson, održali predavanje u kome su otkrili kako to
vozilo radi. Predavanje je održano u San Francisku na međunarodnoj IEE
konferenciji posvećenoj inteligentnim robotima i sistemima i na njemu su
Sebastijan i Kris pokazali i video snimke iz kojih se vidi kako računar koji
upravlja vozilom vidi svet oko sebe.
Ruku na srce, Gugl jeste objavljivao neke detalje i video snimke o svom
projektu, ali ovog puta nije bio previše škrt u slici i reči.
U središtu sistema je Velodajnov (Velodyne) laser sa 64 zraka montiran
na krov, koji skenira i snima laserska merenja kako bi napravio 3D model sveta
oko sebe i koreliše ga sa mapama u visokoj rezoluciji. Zahvaljujući tome kreira
pravce kretanja kojima se izbegavaju prepreke i poštuju saobraćajni propisi.
Vozilo je opremljeno i radarom, GPS uređajem, inercijalnom mernom jedinicom i
drugim senzorima koji ga drže na putanji i obezbeđuju da ima predstavu o svom
okruženju u krugu od 360 stepeni. Programirano je da bude krajnje učtivo, tako
da se zaustavlja pred svakim pešakom koji prelazi ulicu i strogo poštuje
saobraćajne znake, ali kad zatreba ume da bude i agresivno prema onim vozilima
koja se ne pridržavaju osnovnih pravila, recimo onog o prvenstvu prolaza.
Kompletniju priču, sa mnoštvom slika i video snimaka, možete pogledati OVDE.