
Kako piše Tanjug, Brazil sve više postaje "mirna luka" velikih svetskih autokompanija koje nameravaju da na tržištu koje će uskoro dostići četiri miliona prodatih kola, udvostruče proizvodnju, kao što to planira "Pežo-Sitroen" (PSA), dok "Folksvagen", "Fijat", "Dženeral motors" (GM ) i "Ford" izdvajaju milijarde dolara u podizanje novih pogona.
Francuska grupa PSA planira da udvostruči proizvodnju do 2015. godine, u okviru plana racionalizacije i prebacivanja proizvodnje u zemlje sa visokom stopom privrednig rasta zbog ekonomskog usporavanja u Evropi SAD, prenele su agencije.

Najveći američki proizvođač automobila GM procenjuje da će brazilsko tržište
za tri godine dostići četiri miliona.
Očekuje se da će ove godine Brazil ostvariti stopu rasta od pet odsto, 3,69
miliona isporučenih vozila, prema podacima Udruženja brazilskih proizvođača
kola Anfavea. GM namerava da uloži tri milijarde dolara u naredne tri godine i
da ponudi devet modela tom tržištu.


Ali, kineski i južnokorejski proizvođači, koji su do sada "zasipali" Brazil uvozom kola, nedavno su počeli da podižu vlastite pogone, preuzimajući deo "kolača" od četiri već prisutna auto-giganta, kao što su "Folksvagen", "Fijat" i "Ford", koji se nalazi na četvrtom mestu po udelu prodaje automobila na najvećoj južnoameričkoj privredi.

Cilj grupe "Pežo-Sitroen" je da proizvede 300.000 vozila godišnje i da poveća izradu sa sadašnjih 280.000 na 400.000, kaže šef latinsko-američkih poslova kompanije Karlos Gomes.

"To je dugoročna investicija, i mi verujemo u to tržište," rekao je
Gomes. Sporazum o ulaganju potpisali su u sredu predsednik Brazila Dilma Rusef
i predsednik "Pežoovog" nadzornog odbora Tijeri Pežo.
PSA planira da ulaži oko 240 miliona dolara godišnje u okviru plana ekspanzije,
a ukupna investicija biće 940 miliona dolara do 2015. godine. Kompanija sada
proizvodi oko 150.000 vozila godišnje u Brazilu, koji obezbeđuje pet odsto
ukupne prodaje PSA u svetu, sa projekcijom da taj udeo poraste do osam procenata
u naredne tri godine. PSA planira da prebacuje proizvodnju u zemlje sa
tržištima u usponu na kojima se očekuje polovina ukupne prodaje.
Grupa PSA ranije je najavila
plan kresanja troškova za oko 800 miliona dolara naredne godine, što uključuje
i otpuštanje većeg broja radnika zbog stagnacije evropskog tržišta.
Brazil, sa 191,5 miliona stanovnika i 30 miliona vozila, četvrto je najveće
tržište automobila na svetu i u poslednje vreme privlači pažnju vodećih
svetskih proizvođača kola.
U sredu je specijalizovana publikacija "Valor ekonomika" objavila da
nemački "Folksvagen" planira za uloži dve milijarde dolara u novu
fabriku na severoistoku Brazila za proizvodnju 200.000 vozila godišnje.
Predstavnik VW potvrdio je da se analiziraju "mogućnosti povećanja
proizvodnih kapaciteta", ali da još nije doneta čvrsta odluka.

Na brazilskom tržištu sada dominira italijanski auto-gigant "Fijat" sa udelom u prodaji od 22,7 procenata, sledi VW sa 22,3 procenata i GM sa 19,8 odsto.


Brazil je krajem aprila ove godine objavio da želi da sklapa ruska vozila na
svojoj teritoriji i da organizuje montažu ruskih automobila "Lada",
"Tigr" i "Kamaz", prema podacima ruske državna korporacije
"Rostehnologije". Administracija brazilske savezne države Piaui
predložila je da na njenoj teritoriji bude organizovana proizvodnja brenda
"Lada", a mogućnost kooperacije sa ruskom kompanijom
"Kamaz" ponudili su predstavnici države Baija.
Brazil i Rusija su članice BRIK, grupe zemalja sa snažnim privredama u usponu
koju čine još Kina i Indija.
Italijanski "Fijat" i američki "Krajsler", koji je u
vlasništvu torinske kompanije, fokusiraće se takođe na profit u SAD i Brazilu
da bi se prebrodila sve veća neizvesnost na evropskom tržištu, rekao je nedavno
direktor Serđo Markione, a "Reno-Nisan" planira da investira u
brazilske nove pogone 1,8 milijardi dolara.
"Nisan" je početkom meseca najavio da će u novom pogonu u Brazilu
proizvoditi 200.000 vozila godišnje, računajući da bi mogao utrostručiti udeo
prodaje na tom tržištu, dok "Reno" planira ulaganje 200 miliona evra,
čime bi se godišnja montaža kola povećala sa sadašnjih 280.000, na 380.000
vozila.

Autor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Peugeot / Chevrolet / Ford / Citroen / Volkswagen / Fiat / Renault