
Septembarska prodaja automobila u Nemačkoj još jednom je pokazala snagu i bogatstvo tržišta. Sa prodatih 280.689 automobila ukupna prodaja novih automobila je porasla za 8,1 odsto u odnosu na septembar prošle godine.
Ipak, takvo povećanje nije neobično, koliko je neobično to što je u stvari pala prodaja malih automobila, dok se povećala prodaja SUV-ova i luksuznih sedana. U svakom slučaju, prodaja novih automobila u Nemačkoj je do devetog meseca ove godine premašila 2,4 miliona primeraka, što je povećanje za 10,8 odsto u odnosu na isti period prošle godine.
Najveći dobitnici su Volkswagen, Audi i Porsche, dok je i prodaja Forda porasla gotovo za petinu. Ipak, Nemačka više nije ogledalo Evrope. Dok se prodaja automobila u Nemačkoj iz meseca u mesec povećava, gotovo istim intenzitetom prodaja pada u Italiji, Španiji i u Francuskoj. Tako je prodaja u Italiji pala za 5,7 odsto na 146.388 prodatih automobila (nivo iz 1996. godine), prodaja u Francuskoj je pala za 1,4 odsto na 197.784 primerka, dok se u Španiji prodalo 55.572 automobila, što je pad od 1,3 odsto u odnosu na septembar 2010. godine.
Izvor : Proauto.ba
Foto : arhiva Autoblog.rs / Volkswagen