
Na adresu Saveta za borbu protiv korupcije je stigla knjiga od sto strana na kojoj je svaka reč cenzurisana - prekrivena crnom bojom da ne bi bila čitljiva.
U pitanju je ugovor koji je Vlada Srbije, odnosno Ministarstvo ekonomije sklopilo s Fijatom o zajedničkom ulaganju u Kragujevcu, piše Blic.
Cenzurisana knjiga stigla je kao odgovor na zahtev saveta, koji istražuje da li je aranžman s Fijatom isplativ i napravljen u korist građana Srbije.
O bahatosti vlasti koja važne podatke krije od svojih građana svedoči o podatak da je za godinu dana čak 14 javnih preduzeća i državnih institucija izabralo da plati duple kazne samo da ne bi otkrilo informacije koje su tražene na zahtev poverenika za informacije od javnog značaja.
Vlada nijednom nije naložila da se izvrši zahtev poverenika.
"Bio sam zgranut kada sam dobio knjigu od sto strana cenzurisanu. Već mesecima istražujemo da li je aranžman povoljan za građane Srbije i svaki ugovor koji smo do sada tražili i dobili imao je zatamnjene delove u kojima se govori o sumama novca. A cenzurisana knjiga je zaista bila šok za mene. Obrazloženje je da je cela zatamnjena jer Fijat smatra da su ti podaci službena tajna", kaže Danilo Šuković, član saveta za borbu protiv korupcije.
Šuković otkriva da Savet nije uspeo ni posle nekoliko meseci temeljnog istraživanja da otkrije da li je aranžman sa Fijatom u interesu građana, da li je racionalan ili Srbija više daje nego što dobija zauzvrat.
"Izazivaju sumnju da se institucija "službene tajne" koristi da bi se nekom omogućile mutne radnje. Podaci poverenika za informacije od javnog značaja da čak 14 državnih organa ni po koju cenu ne otkriva informacije objašnjava zašto nam je nivo korupcije tako visok, indeks korupcije je 3,5", kaže Šuković.
Izvor : B92.net i Blic.rs
DOPUNJENO I
Dinkić: Nema razloga da se ne objavi kompletan ugovor sa Fijatom
Lider Ujedinjenih regiona Srbije Mlađan Dinkić izjavio je danas da ne vidi nijedan razlog da se ne objavi kompletan ugovor sa italijanskim proizvođačem automobila Fijat.
"Ne vidim nijedan razlog da se ne objavi kompletan ugovor sa Fijatom, posebno onaj deo koji se odnosi na obaveze države Srbije", izjavio je Dinkić za Radioteleviziju Vojvodine.
On je podsetio da se obaveze Srbije prema kragujevačkom Fijatu konstatuju u budžetu države, koji na kraju usvaja Narodna Skupština.
Bivši ministar ekonomije rekao je da je, koliko mu je poznato, Agenciji za borbu protiv korupcije poslat dokument od oko 1.000 stranica, ali da je italijanska strana imala primedbu na objavljivanje Aneksa ugovora koji sadrže poslovnu tajnu.
"Što se mene tiče, kao nekog ko je doveo Fijat u Srbiju, ja sam za to da se ceo ugovor objavi, jedino što treba poštovati jeste želja investitora da se ne objavljuju tehnički detalji ugovora i specifikacije automobila. Mislim da to i ne interesuje Agenciju", ocenio je Dinkić.
On je rekao da ne zna šta piše u tehničkoj specifikaciji, ali je naveo da se finansijski detalji ugovora uvek mogu objaviti i da se kompletna dokumentacija nalazi u Vladi Srbije.
Aitor : Beta.rs
DOPUNJENO II
Cenzurisani pojedini delovi Aneksa ugovora sa „Fijatom"
Pojedini delovi Aneksa ugovora Vlade Srbije sa „Fijatom” su cenzurisani i nisu dostupni javnosti na zahtev te italijanske automobilske kompanije, potvrdio je danas direktor vladine kancelarije za saradnju sa medijima Milivoje Mihajlović.
Na konferenciji za novinare u Vladi Srbije, on je rekao da je, prema podacima ministarstva ekonomije, „Fijat” tražio da se stavi oznaka tajnosti na deo Aneksa tog ugovora, jer bi objavljivanje tih podataka štetilo njegovim interesima.
Prema rečima Mihajlovića, ceo Aneks ugovora biće dostupan nezavisnom regulatornom telu koje bude imenovala Vlada Srbije. Ministar ekonomije i regionalnog razvoja Nebojša Ćirić izjavio je ranije danas da su u verziji ugovora sa „Fijatom”, koji je poslat Savetu za borbu protiv korupcije, „zacrnjeni” aneksi ugovora koji su poslovna tajna i to na zahtev te italijanske kompanije. Ćirić je istakao da se radi o određenim stvarima tehničke prirode, koje su „osetljive” za realizaciju projekta „Fijata” i zbog toga ne mogu biti objavljene.
Radi se o aneksima koji se odnose na novi model, na određene stvari koje treba da budu urađene u fabrici, određene mašine, način rada i, prema mišljenju centrale „Fijata” u Torinu, to predstavlja poslovnu tajnu, objasnio je ministar.
Autor : Tanjug.rs
SRAMOTA!
Ustanak pod hitno!
Gde je revizor i šta on radi?
Kakva je uloga agencije, sem izmišljenih radnih mesta?
Tajna može da bude samo dizajn novog modela i tehnologija motora, a finansijski ugovor NE SME I NIJE NIKAKVA TAJNA koja može da ugrozi poslovanje neke kompanije.
Zar postoji neko ko je očekivao nešto dobro???
Mladja dobio "čast",a za uzvrat ih mi finansiramo iz drvžavne kase.
Lovely Jubbly, što kaže Del Boy...
Od samog početka "aranžmana" sa Fiatom pričam da je to nešto najgore što se dogodilo u ovoj zemlji od bombardovanja. Najzad je stigla i potvrda da sam u pravu. Mnogima je trebalo 3 godine da shvate da je u pitanju težak lopovluk. Sada je kasno za bilo kakvu pobunu, pošto više nemamo, niti ćemo ikad imati fabriku koja PROIZVODI automobile. "Sklapačnice" se ne računaju. To je smejurija.
Niste u pravu, Fiat kaže da je to poslovna tajna i OK. Zar svi na svetu treba da saznaju kako je ugovorio Fijat. Ta kompanija planira povećanje proizvodnje i jos novih fabrika. Naravno, ne mislim kako je naša vlada dobra.
@ B M
pa ne bih se slozio! @ Predrag je lepo objasnio - nije problem da poslovna tajna budu novi modeli i tehnologija/metodologija (plan) proizvodnje istih, ali finasijski aranzman koji se dobrim delom tice budzetskih obveznika, jer ga oni finasiraju, ne moze biti skriven crnim flomasterom, od njihovih (nasih) ociju!
@B M
"Niste u pravu, Fiat kaže da je to poslovna tajna i OK."
Ovo me podseća na ono : pa ti više veruješ svojim očima nego meni?!
Razumem da su za neke Fiat,vlada,mediji autoritet i da sve što oni kažu,mora da bude tačno ili ispravno. Ali (srećom) ja ne spadam u tu grupu.
Kako to misliš da nešto bude tajna a radi se o našem novcu,nas,poreskih obveznika. Želim da znam na šta i kako se troši novac. Ti ako ne želiš,to je tvoj problem. Ne interesuje me Fiat u Italiji,ali ovde mora da položi račune šta je i kako dobio. Naravno,to ne odgovara ni vladi ni Fiatu,da se ne bi razotkrile kriminalne radnje. Zato je bolje CENZURIŠI !
Iovako ovaj narod funkcioniše kao zombi,pa mu ništa neće smetati. Mogu da rade šta hoće,narod se neće buniti. To je naša tragična realnost.
Ma koliko ja znam Fiat jos nije izmirio racun sa drzavom za kupovinu Zastave...a ovo o 250.000 automobila je prica za malu decu, toliko su teoretski kapaciteti a ne realna potreba za modelima Fiat/Lancia. Oni racunaju da kada krene prodaja da ce to da poveca izvoz, slazem se, a sta do tada a sta ako model bude propao...verovatno se sada oni tu osiguravaju
Narod je u principu glup. kad je već novac poreskih obveznika problem, zašto taj ugovor nije obelodanjen odmah a ne pred početak proizvodnje. I šta sad hoćete, oterati Fijat ako vam se ugovor ne sviđa? Što neko reće, ako toliko brinete za državu što ima toliko rada na crno i neplaćanja poreza.
Npr. Delta Holding.
Jedna od najvećih kompanija u Srbiji. Da li bi ona bila dužna da povereniku omogući uvid u svoje komercijalne aranžmane?
Mislim da bi ste svi rekli da nije dužna to da radi.
Zašto nije?
Zato što je privatna firma i njen gazda ima pravo da zaključuje onakve aranžmane za koje misli da su korisni za njegovu kompaniju.
-----------------
E, sada idite i proverite vlasničku strukturu kompanije ''Fiat Automobili Srbija''. Možete preko interneta to da uradite veoma brzo.
I...ko je većinski vlasnik?
Privatni kapital.
Tu se završava priča o davanju na uvid poslovnih dokumenata privatnog preduzeća državnom povereniku.
Vlasnički udeo države Srbije je manjinski.
-----------------
Ali, hoćemo da proverimo koliko je para država do sada dala?
Sve što je država dala, platila je iz budžeta.
Država na kraju godine podnosi završni račun svog budžeta. Postoji revizor koji treba da ''pročešlja'' da li je ono što piše u tom završnom računu realno, tj. ima li veze sa mozgom i realnim trošenjem ''narodnih para'', tj. para iz budžeta.
Tu se nalazi odgovor o parama koje je država uložila u FAS.
Ne u papirima privatne kompanije...odnosno, ne mogu se ti papiri dobiti.
Ovo je prevara ravna Veljovoj koncesiji za auto put "Ibarska magistrala".
Koji Fiat trula i propala kompanija, koja ne može ni kuću da zakrpi rupe a kamo da nas u Srbiji uzdigne. Italijani su poznati po uglađenim i lošim stvarima, po onoj spolja gladac unutra jadac. Fiat je komanija koja ne ume ni traktor da pravi.
Oni su ovde da nas "popasu" i malo daju Mlađu i la kampaneli.
Pa od Italijana se i nije moglo ocekivati nista bolje..
Oni moraju da JAVNO pokazu "koliko i cega" jer i drzava Srbija ima udela u fabrici(tj. svi mi koji nismo pitani)..
Kad bi dosli Japanci.. :)))
Eto vam demokratije i demokratske vlade! Ne daju da se vidi kako troše NAŠE PARE i kakve ugovore sklapaju u NAŠE IME...
Miki, a šta je problem da:
...sve što je država dala, platila je iz budžeta.
Država (Vlada) podnosi završni račun svog budžeta.
Postoji revizor koji treba da ''pročešlja'' da li je ono što piše u tom završnom računu realno, tj. ima li veze sa mozgom i realnim trošenjem ''narodnih para'', tj. para iz budžeta.
Tu se nalazi odgovor o parama koje je država uložila u FAS.
-------------------
Šta je problem sa tim?
Dakle, revizijom (kontrolom) završnog računa budžeta Srbije (koji podnosi Vlada) se vidi ne samo gde su otiše pare za FAS, nego gde su otišli i svi ostali rashodi... ;)
Tu se sve vidi.
Pričaš kao da niko nema pojma o parama iz budžeta za FAS, a ustvari iz budžeta idu i te pare, kao i preostalih skoro 10 milijardi eura rashoda.
a jel stvarno mislite da znate o čemu se radi. I to će kao nekakva komisíja da otkrije.Naročito naša. Ja bih Zastavu dao i za dzabe, naročito danas, a država ulaže i ovako i onako.
Bilo sad u Dnevniku..
Pazite podatke..
Drzava je ispunila ugovorne obaveze i cak premasila za 3 g svoja ulaganja( vise od 250 miliona evra).. :)))
A Fiat je do sada ulozio 92 miliona evra(od ugoverenih 700 miliona evra).. :)))
Kakav humor.. Kakva lakrdija.. Kakva tuga i jad..
B M : to sto radis u Fiatu, ne znaci da moras stalno da branis lose poteze.. Preskoci ponekad..
Zar je sramota od naroda svoga krasti? Bolje to, nego po tudjim kucama da otimaju
@Panchev9
Zato je Fiat i došao. Ovde Srbija ulaže, a Fiat će Firmu da proda nekim kinezima ili sličnim gulivratima i da obrne koju 100 miliona. Taman da zapuši koju rupu i da bivši Gay 17+ napuni džepove i napravi predizbornu kampanju.
Sad su Regoini Srbije, čisto da narodu zamažu oči. Jer ono što ne valja su radili Gey-ovci a ne oni :))
A zašto kritikujete ugovor koji niste ni videli? Treba li još nešto dodati o inteligenciji narodnih masa. Mislio sam da su na spec. sajtovima ljudi malo razumniji. Za nekoliko dana od posla veka do propasti veka.
@Panchev9
Valjda država sama nije znala da ulaže pa joj treba neko tamo da joj kaže da uloži pare??? :)
Da nije tragično bilo bi smešno.
O Srbijo mila mati,dokle će te ***ati.?
Е мој народе српски.....да годинама већ не причам о лоповлуку бандита властодржачких све ово би ми било трагично али овако...шта рећи...док је оваца биће и неког да их шиша и то је то!!
B M
"Niste videli"?
Ne sinovac..
Ovaj NE MOZE da se vidi..
To je velika razlika..
Raspitaj se da li tako radi Fiat u Poljskoj..
Ako radi, odmah ce da padne sorry..
Energy Saver
Ajde sto Fiat nije ulozio ni 15% ugovorene sume, ali zasto je Srbija ulozila preko 250 miliona?! Zasto "drzavnici" nisu ulozili 30 miliona, kao i partner?
Samo jaši svi smo naši. Talijani Dinkića zakite sa par miliona i onda on osmisli "genijalni",spasilaćki projekat koji će da izvede zemlji iz krize. Kad već akcije (hiljadarke) propadoše,al avaj... Za uzvrat,on im isfinansira sve umesto njih,čak ni ono što su obećali ni to ne moraju,samo u zemlji Srbiji ! I svi zadovoljni ! I Dinkić i Italijani. Naravno,o narodu ko uopšte misli? Sem kad smišljaju kako će da nas oglobe ili slobodno mogu da kažem,OPLJAČKAJU ! Al niko ne može toliko da obeća kao oni ! Zato će raja i ovaj put da se upeca. Isti fazon kao u Americi,dve stranke,samo se menjaju,politika ista,pošto su im gazde iste...
Za taj ugovor se zna odavno, država ulaže u građevinske radove, preuzima brigu o višku radnika, oslobađa Fiat lokalnih taksi 10 god. a Fiat ulaže u opremu, obuku, zapošljava 2480 radnika...Šta ima van toga nepoznato prvi ću da kritikujem. Samo mislim da je i ova vest ispolitizirana.
BM, možda ti znaš odavno, ali drugi neznaju.
Nema bre poslovne tajne da se kriju u drugim državama od države. Oćeš da kriješ podatke pod izgovorom ,,poslovna tajna"? Marš iz moje zemlje i gotovo. Idi tamo odakle si pa u tvojoj zemjli se vadi na poslovnu tajnu.
Ali ako, tako nam i treba. Tako nam i treba, momci, evno nam izbori uskoro, pa oped da izglasamo ove. Moraću da im dam nadimak ,,nacionalni pljačkaši"