home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Tanjug prenosi pisanje japanskog poslovnog dnevnika "Nikei" koji je objavio da "Tojota" vodi razgovore sa nemačkom kompanijom BMW o saradnji u proizvodnji ekoloških automobila.

U okviru tog sporazuma nemačka kompanija bi isporučivala dizel motore za "Tojotina" vozila , dok bi "Tojota" podelila svoju tehnologiju za proizvodnju hibridnih automobila, prenela je agencija AFP.

To bi bilo drugo "Tojotino" povezivanje u oblasti "zelene" tehnologije sa nekim velikim stranim proizvođačem automobila, posle sporazuma iz avgusta o razvoju hibridnih sistema sa američkom kompanijom "Ford".

Portparol "Tojote" je ukazao da je izveštaj lista "Nikei" zasnovan na "špekulacijama" i odbio je da ga komentariše.

Prema predloženom sporazumu, BMW bi isporučivao dizel motore za putnička vozila "Tojote", najverovatnije srednje veličine od oko 2.000 č koji bi se prodavali u Evropi, ukazano je u članku.

BMW je krajem 2010. sklopio sporazum sa francuskom grupacijom "PSA Pežo Sitroen" o zajedničkom razvoju hibridnih sistema za subkompakt vozila.

"Tojota" nastoji da uz pomoć svojih hibrida poveća tržišni udeo u Evropi gde oko 60 odsto putničkih vozila pokreću dizel motori.

Očekuje se da tražnja dizel automobila poraste, budući da se takvi motori smatraju efikasnim načinom za smanjenje emisija ugljen-dioksida, a tehnološki napredak u toj oblasti je od ključnog značaja , s obzirom na pooštravanje regulative za emisije štetnih gasova.

Kako jak japanski jen umanjuje cenovnu konkurentnost "Tojotinih" hibrida, ta kompanija želi da poveća prodaju svojih dizel vozila putem dobavljanja dizel motora od BMW, naveo je "Nikei".

Autor: Tanjug.rs

Foto: Toyota



čitanja : 1073



Komentari

Industrija traži pomoć radionice
AHAHAHAHAHAHHAHA

Autor Dejan L 27 Nov 2011, 16:39

od koga ce drugog da uzimaju dizele nego..od bmw..koji su najbolji..

Autor ivan 27 Nov 2011, 18:09

@ ivan
Nisam te to pitao.
Ti i toma tvrdite kako BMW može sve sam, kako će i3 i i8 da budu čudo NEVIĐENO, kako samostalno razvijaju električno vozilo.
Pre 3-4 dana sam napisao nešto na temu ELEKTRIČNI AUDI A3, gde su BMW fanovi tvrdili da BMW ima bolju tehnologiju.
Aha, pa je pozajmljuje od Toyote! Industrija, a ne ume da napravi svoj elektroauto!
Jaka industrija, bla bla bla

Autor Dejan L 27 Nov 2011, 18:51

najzelenija Toyota i najbolji BMW.. logicno

Autor NemanjaBB 27 Nov 2011, 18:59

@ Nemanja
Po čemu najbolji kad ne može samostalno da napravi električni (hibridni) auto?
Kad ne može da napravi konkurenta SLS-u i R8-ici?
A joj bre, pukli ste na 2 polja, na elektroautima i na supersport autima

Autor Dejan L 27 Nov 2011, 19:09

@Dejan L
A Audi samostalno pravi automobile. Audi ih zapravo ne pravi. Pravi ih VW. Novi Q3 se proizvodi na istoj proizvodnoj liniji kao Seat, a tako je i sa ostatkom proizvodnog programa. Nece me iznenaditi ako na nekoj slici sa proizvodnih traka iza neke A6-tice ugledamo Skodu Superb. Ne budi smesan...zar ti, fan Audija, smes da se javis na ovakvoj temi. Sram te bilo. Drugo ovo je samo spekulacija da je Tojota nesto kao ponudila BMW-u, da bi dobila najbolje dizel motore na planeti. BMW ima u prodaji serijske hibride (active hybrid 7 i x6) vec 2 godine, od proleca krece hibrid 5, a od jeseni sledece godine hibrid 3. Zatim naravno i3 i i8. Ako sa tojotom bude neke saradnje, to ce se odraziti na neki BMW model posle 2015. Dakle ti si fan prpakovanih Volkswagena i Lamborginija. Sram te bilo kad imas obraza da prozivas bilo koga.

Autor toma 27 Nov 2011, 23:23

@toma
Otisao si predaleko...Audi za A6 npr ima sopstvenu platformu npr,novi A8 ima novu sopstvenu,Q7 cak isto cini mi se,A4 isto...Tako da ne idi toliko daleko,Audi po svemu sto se pise sam funkcionise.

Autor dusan 28 Nov 2011, 00:03

@dusan
samo za Q3 i seat sam rekao ono sto sam video, a ovo za A6 sam rekao da me ne bi iznenadilo ako bih to negde video. Sto se tice platformi, Audi ima samostalnu platformu samo za one modele, kakve VW nema u svojoj ponudi. Ali zato deli se sve sto se moze deliti. Isti su motori, menjaci, elektonski sklpovi,... Kad bi ogolio jednog audija i jednog VW-a zaprepastio bi se koliko bi slicnosti video. Ja sam mozda malo preterao posto sam odgovarao ovom sarlatanu koji bez ikakvog povoda i smisla proziva...

Autor toma 28 Nov 2011, 00:38

@toma
Ma pusti ti njega,ne obracaj paznju...Milion puta se iznerviram ja ovde sa nekima,znas sa kojima ali se iskuliram...
Svakako mislim da bi trebao malo vise da postujes rad Audija,ipak su stavili Mercedes na trece mesto :D
Pazi,za neke modele zasto i ne koristiti isto?Bolje nego da ulazes u bolje...Tako verovatno i razmisljaju...A4,A6(A7),Q7,Q5 i zadnji A8(nova njegova platforma),znaci imaju Audi platforme koje drugi u grupaciji nemaju,mozda jos neko ali nisam siguran...
A1 deli sve sa Poloom,ali zasto za tako nesto i praviti posebno?Ovi najvazniji modeli su bas Audi,to je najbitnije.

Autor dusan 28 Nov 2011, 01:01

P.S
Ja bih podrzao ovo izmedju Tojote i Bmw-a,vrhunski su u svojim oblastima i zasto ne saradjivati?

Autor dusan 28 Nov 2011, 01:03

@Dusan
A4 nema sopstvenu platformu, deli je sa Passat-om, i Superb-om. Busted;)
Hmmmm, Audi se mozda pokazao u najvisem segmentu, buduci da 8-cinu platformu uzimaju za Phaeton-a i Fluying Spur-a?
@Toma
Ipak, nemoj brkati proizvodnu traku sa platformom. Delim tvoj stav prema Audi-ju, ali ipak ima razlike izmedju VW i Audi-ja koji dele istu platformu. U sminci, razume se, ostalo je isto.
I sta BMW ceka sa SS automobilom?

Autor W 28 Nov 2011, 01:13

@Dusan
E sad si ga bas odvalio, Q7 deli platformu sa Touaregom, Q5 sa Tiguanom.
Ti jesi u pravu kada kazes da treba da dele platforme, sa poslovne tacke gledista VAG deli lekcije svima. Ali, kao ljubitelj automobila, kada hocu auto jedne marke, hocu da to bude ta marka. Kada kupis BMW, dobijes BMW, kada kupis Merc, dobijes Merc, kada kupis Audi? Hmmmm... Dobijes prepakovan i uglancan VW. To nije 'bespoke' Audi.

Autor W 28 Nov 2011, 01:20

Nov A4 B8 IMA svoju platformu! Znaci ne djeli je sa drugim modelima (konkretno Passatom). To je bio slucaj sa starim modelima, danas nije tako.

Autor hh 28 Nov 2011, 01:42

@W
Nisam lupio...Samo za Q7 nisam bio siguran.
Trenutni A4 je po izlasku dobio sopstvenu platformu!Prethodni modeli A4 su delili platforme sa Pasatom,ali zadnji ima svoju,novu Audi MLP platformu.Takodje tu platformu koristi A5 naravno i Q5!Dakle nista od toga da Q5 koristi Tiguanovu,koji koristi neku Vw-ovu.A6 i A7 su na novoj.Opet,za A8 si pogresio...I novi A8 ima svoju novu posebno izradjenu platformu.
Komentar si napisao kao u fazonu da me spustis,ali nemoj da pises nesto sto ne znas.Manje motore dele,ali zasto i ne?Sve su to kvalitetni motori,neke napravio sam Audi neke Vw.Nije ni bitno...A6 ili A7 ako kupis,A8,Q5,A5,A4,dobijas Audi,pravi Audi...Ako kupis A1 dobijas uglancani Vw.

Autor dusan 28 Nov 2011, 01:43

@ toma i dusan
BMW fanovi tvrde da BMW može sve sam, da mu nema premca i to je suština moje kritike!
BMW ne može sve sam i nije Bogom dan.
Svi su radionice, a industrija je grana privrede, KRAJ, TAČKA.

Autor Dejan L 28 Nov 2011, 05:32

vidim da niste procitali text..tojota vodi razgovore sa bmw..ja nigde nisam procitao da ce bmw tojotinu tehnologiju da stavlja u svoje automobile..a procitao sam da tojota dixele stavlja u svoje..zato dobro procitajte text..pa raspravljajte..

Autor ivan 28 Nov 2011, 08:34

@dusan
ja Audija postujem mnogo vise nego sto ti mislis. Vozio sam pre nekoliko meseci do Zlatibora i nazad novi A6 i ovde sam ga bas ishvalio. Tako da je sad nova serija 5 jedini auto iz te grupe koji nisam vozio:(. Novu E klasu sam vozikao po NBG jos pre 2.5 godine. Maltene cim se pojavila.
Kod Audija imam veliki respekt zbog hrabrosti da krenu sa intenzivnijom upotrebom aluminiuma. Konkurencija je uvek dobrodosla. Mada mislim da ce industrija preskociti aluminium i odmah otici na carbon. Mozda su ove "i" modele trebali da nazovu "C" posto su od karbona, kao sto je Audi zbog aluminiuma poceo da oznacava svoje modele sa A:)

Autor toma 28 Nov 2011, 09:09

@ivan
Drugi red :
"dok bi "Tojota" podelila svoju tehnologiju za proizvodnju hibridnih automobila"

Autor ... 28 Nov 2011, 10:27

@ ...
Ja sam to 5x napisao. Ali teška srca prihvatiće na kraju!
Kad god je neka vest o BMW-u koja njima ne odgovara, oni se služe RETORIKOM!

Autor Dejan L 28 Nov 2011, 10:47

@Dejan L
Ti decko ne znas sta je retorika. A tvoj nastup je tek tesko definisati. Vest koja je tek na nivou glasine, da bi u buducnosti dva subjekta mogla saradjivati, ocenio kao vec gotovu stvar, i verovatno mislis da je to ne buducnost, vec proslost. Da nije mozda BMW ugradio tojotinu hibridnu tehnologiju u hibridnu seriju 7 i X6, koji se prodaju vec 2 godine. Naravno da je tojota najiskusnija kad su hibridi u pitanju posto imaju serijsko, veoma prodavano vozilo, vec 6 ili 7 godna. Sto se tice tih tehnologija, BMW je i bez tojote daleko ispred odredjenih nemackih brendova. A sto se tic primene karbona tu kazu analiticari da je BMW barem 4-5 godina ispred najblize konkurencije. A najbliza konkurencija mu je grupacija (grupacija - mislim na saradnju u ovoj oblasti) Ford, Chrysler i GM.
BMW jos malo sa pojma industrija prelazi u Space Agency!(figurativno, u odnosu na neke druge. Ovo u zagradi cisto da ne pocnes da mi guglas i copy/paste definicije svemirskih agencija iz wikipedie):)))) Cek da vidimo kako zvuci: BMW SA ili mozda SA BMW:))
Mercedes vec 5 godina moli i kumi BMW da razmene 5% akcija, i da pocnu da saradjuje. Hmmm, zasto oni hoce, a BMW to nece, tj. glatko ih odbio....
.SA.

Autor toma 28 Nov 2011, 12:31

@Dusan
Procitaj ponovo moj post, pa ces shvatiti sta sam rekao za A8. Za A6/7 nisam nista ni govorio, ne znam sto to na mene adresiras.
Sto se tice Q5, trebalo je da pise Q3, moja je greska, i najpre je nastao A5, ciju je platformu kasnije uzeo A4 i Q5. Otp isto kao sto je i A7 predstavljen pre A6 (C7). (A koliko sam upravo procitao, i oni koriste MLB/MPL platformu).
Sto se tice ostalog, ako se ti osecas spusteno, to je tvoj problem, ocigledno nisi razumeo moj komentar. End of.

Autor W 28 Nov 2011, 13:43

@W
Tako si pisao,kao u fazonu ti nemas pojma.....Tako si pisao,ali ustvari ti si napisao nesto sto nije istina i nemoj da pises tako nesto.
Audi je prestigao Mercedes,brend 2 je,ako nastave kao sto rade,Bmw ce biti jako ugrozen...
Mada,moja 2 omiljena brenda su Bmw i Audi,tako da nije bitno ko je prvi ili drugi,samo neka su tu :)

Autor dusan 28 Nov 2011, 14:38

autor..da podelila a.kome..i ko ce praviti elektro auta..to ne pise..e u tome je problem..

Autor ivan 28 Nov 2011, 17:28

@Toma naravno da je BMW za neke space shuttle npr. fiat, opel, ford :)

Autor hh 28 Nov 2011, 18:54

p.s. a ne znam kakvi ste vi to auto fanovi kad auta gledate kroz broj prodanih primjeraka.
Evo jedno pitanje za tebe, kada bi Mercedes prodao vise primjeraka od BMW-a, da li bi ti onda Mercedes bio najbolji?

Autor hh 28 Nov 2011, 18:58

@hh
ko je ovde gledao broj prodatih primeraka? TRENUTNO, broj prodatih primeraka uopste ne odrazava stanje stvari na terenu. Trebalo bi da razlika u korist BMW-a bude veca nego sto jeste. Tek onda bi broj prodatih primeraka odrazavao pravo stanje stvari.
Meni Mercedes nije bio bolji ni kad je prodavao 50% vise automobila od BMW-a. Odnos broja prodatih BMW-a i Mercedesa odrazava ne samo kvalitet, vec i odnos broja imucnih penzionera i onih koji ce to biti tek za koju deceniju:)))

Autor toma 28 Nov 2011, 19:56