
Nedavni pokušaj jedne kineske banke da otkupi 50 odsto vlasništva nad švedskim brendom „Saab“ po svemu sudeći je propao, pa će to veoma verovatno označiti i njegovo gašenje.
Da bi dogovor oko preuzimanja uspeo, neophodno je da uslovi odgovaraju svim akcionarima, švedskoj i kineskoj vladi, kao i prethodnom većinskom vlasniku, američkom „Dženeral motorsu“, koji je i glavna kočnica, pošto nijedan ugovor do sada nije odgovarao njihovim interesima.
Izvor: Blic.rs
Foto: Saab
Meni nije jasno kako GM-u vise odgovara da ugasi brend, nego da ga proda...
oni su ga na neki nacin vec prodali, ali kao bivsi vlasnici odlucuju o njemu. GM je dosta unistio saab od kako ga je poupio, preuzeo je sve njegove centre i instalirao svoje marke, unistio mu avangardni i preopoznatljiv stil. Saab je rpestao da bude sinonim za dobre turbo motore i dobru voznju, u njegovo zlatno vreme bmw i audi nisu mogli da mu prismrde, ali proklete pare i globalizacija.
realno, da gm nije kupio saab i investirao tolike pare u njega saab bi propao jos pre 20 godina. ovako mu je gm samo produzio zivot.
nekad jednostavno dodje kraj necega. steta, jer novi 9-5 je prelep automobil.
Ne mogu da verujem da ce se ugasiti jedan od najinovativnijih evropskih brendova.
Ameri neće da Kinezi za male pare (zapravo - nema tih para) kupe Saabovu tehnologiju (pa i GMovu), više im se isplati da ga ugase. S te strane ima logike.
@dzigi hteli oni ili ne Kinezi ce u tome uspeti, ako ne preko saaba onda preko nekog drugog proizvodjaca ili sami. Tamo zivi dosta ljudi i ne vidim da neko moze da im zabrani da proizvodeu automobile istog kvaliteta ako ne i viseg. Ovde se radi o trzajima americke industrije koja ne moze sebi da prizna da odavno nije glavna, koreanci su ih oduvali a kamo li evropa, sta ce tek kinezi da im rade to ce videti. A do tada meni je jako zao sto se gasi brend. Njega je GM mnogo vise unistio nego poboljsao, auto je jos 70tih imao sve elektronsko, podizace, prekidace, odlicne turbo motore, pre bih rekao da je GM ukrao od saaba a ne da su oni popravili saab.
@Rade,
gm je sve to sta si nabrojao za saab imao jos tokom 1950ih godina u vecini buicka, oldsmobila i cadillaca. gm nije imao sta da krade od saaba. zar mislis da veliki gm ima sta da krade od neke male kompanije koja je bila na ivici bankrota i pre nego sto je gm kupio?
kao sto sam spomenuo gore, gm je samo produzio saabu zivot za 15 godina. da nije bilo gm-a, saab bi ova sudbina stigla pre 15 godina.