
Preuzeto sa: Danas.rs
Prvi primerci novog Fijatovog modela, koji će se proizvoditi u kompaniji Fijat automobil Srbija (FAS) u Kragujevcu, sići će sa proizvodnih linija i montažnih traka u utorak, 13. decembra. Reč je o probnoj seriji od nekoliko desetina automobila, koji su u završnoj obradi na montažnim trakama, i koji će uskoro biti testirani na putevima Srbije.
Silasku prvog automobila, prema saznanjima našeg lista, prisustvovaće predsednik Srbije Boris Tadić, ministar ekonomije i regionalnog razvoja Nebojša Čirić, bivši ministar ekonomije i lider URS Mlađan Dinkić, gradonačelnik Kragujevca Veroljub Stevanović i generalni direktor FAS-a Antonio Ćezare Ferara.


Rekonstrukcija proizvodnih i poslovnog prostora u kompanijii Fijat automobili Srbija privodi se kraju. Fabrika koja je projektovana za proizvodnju 300.000 vozila godišnje će, prema sadašnjim planovima, biti otvorena između 10. i 15. aprila iduće godine, kad će u njoj startovati i serijska proizvodnja prvog novog model. Taj model će svetsku promociju imati mesec dana ranije, početkom marta 2012. na sajmu automobila u Ženevi.
„L zero“ će ličiti na „fijat 500“
Iz proizvodnih pogona nove fabrike automobila u Kragujevcu narednog utorka izaći će automobil koji nosi radni naziv „L zero“, sa pet sedišta, koji će biti dug nešto više od četiri metra, i koji će u prednjem delu ličiti na popularni „fijat 500“.

Autor: Z. Radovanović
Renderi: Quattroruote
Moraju političari da se slikaju pa to ti je...
Ajd' da vidimo i taj mali auto od preko 4m, pa neka ga testiraju na našim dobrim putevima... ima da se rasklimataju u roku od par nedelja!
:-)) znaci ovo je "padobran" za izgubljenu kandidaturu, jue na EU samitu! Pa ovaj FAS vredi svaku paru budzetskih obveznika, koju su ovi s vlasti dali FIjatu!
Nekoliko desetina probnih modela... Probni modeli služe da se utvrdi gde škripuće, šgrguće, čvaka, krcka, šta smeta u kabini i kako to smestiti tamo gde ne smeta ili obraditi i prepravidi tj. redizajnirati, tako da bude funkcionalno i ergonomski adekvatno. Zna se ko je majstor za MALE AUTOMOBILE. Nova Panda ima 14 ostava za sitnoce, prednja sedišta se mogu pomerati 21cm uzdužno, a u prtljažnik staje točak od 16 cola! Sve to u 3.65m
Ako su ovako pripremali sve dosadsnje modele, jasno mi je zbog cega nijedan nije uradjen kako treba. Naprave par automobila, testiraju ih 4 meseca i to je to. Na taj nacin ce stalno imati promasene modele i pored sve sklepacine (muljanja istih komponenti na bezbroj nacina).
Mislim da bi im reklamni slogan mogao biti: "Testiran u najtezim uslovima, na putevima koji su na zacelju liste kvaliteta na svetu, u SRBIJI"
"E da i zbog pregrada za sitnice...koje nemaju drugi proizvodjaci...." ;)))))))))
@neđo, država ulaže u objekte a Fíat u mašine i opremu. Finansira se kreditom koji uzeli zajedno od EIB, FAS će vraćati, a garant je država.Prevelika je to suma za naš državni budzet. Od kredita su i do sada građeni skoro svi veći objekti, Sartid, Đerdap, Zastava itd.
@Predrag
Apsolutno si u pravu, znamo od kad su se pojavile spijunske slike Golfa VII kojeg su testirali cak i sa drugom sasijom, a on je predvidjen tek za kraj 2012-pocetak 2013... Pa se posle ljudi cude zbog cega je VW kvalitetniji od Fiata
Za probne modele ne postoji nikakav zacrtani "vremenski period" koji treba da dokaze kvalitet (???) nego svako vozilo treba da predje 100 000 km!
A pitajte taksiste za koje vreme je to ostvarivo...
@carobnjak
To možda Fiat testira vozila 100.000 km. Čak je i Zastava testirala svoja vozila mnogo više.
P.S. i sta ima toliko da se testira kad ce vecina komponenti biti preuzeta od postojecih modela (kao sto rade i SVE ostale marke)!
Mozda plastika?
@Predrag, carobnjak
Testirati auto koje je planirano da se proda u 300.000 primeraka godisnje samo 100.000 km je smesno, vrlo neozbiljno.
Interesantno. Nijedan komentar tipa novi model je laz i nikada se nece pojaviti. Kako sad to odjednom. I kao sto sam uvek govorio. Sad kad nemate argument da novog modela nece nikada ni biti, sad ste nasli nove primedbe.
@125
da, to nam je u Srbiji standardna prica, nazalost!
Zato nam tako "bajno" i ide...
@carobnjak
Ja znam da politicari zloupotrebljavaju novi model za svoju promociju, a nemaju nikakve zasluge za njega. Fiat je sam dosao.
Ali to nije razlog da se sumnja u nov model. fabrika je 90% gradjevinski zavrsena, oprema recimo 50%, nov model je vec tu. Bice kvalitetan iako mnogi ovde sumnjaju jer je proizveden u Srbiji. Sumnjamo sami u sebe. O tome pricam.
@125
da, razumeo sam te!
Ja sam odavno navikao da kod nas vlada slogan "Tudje pljujemo a svoje nemamo"!