home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: Blic.rs  

Fabrika automobila „Fijat automobili Srbija“ napravila je prvih petnaest modela „el zero“, koji su već poslati na testiranje. Italijanska kompanija, koja je do sada u Kragujevac uložila više od 750 miliona evra, spremna je za proizvodnju novog vozila namenjenog tržištima Evropske unije i Amerike.

Testiranja mogu da traju i do dva i po meseca: Novi model

Novi model „el zero“ kompanija „Fijat“ testira u svojim najboljim institutima u gradovima Kazinu i Torinu, u laboratoriji „Mirafijori“. U testiranjima na udar se koriste lutke od specijalnog materijala, koje su opremljene čipovima i senzorima i koje u potpunosti oponašaju ljudski organizam.

„El zero“ je vozilo koje ispunjava sve najsavremenije standarde za bezbednost, što znači da je opremljen standardnim pojasevima za sve putnike i u njega su ugrađeni i vazdušni jastuci koji putnike štite od bočnog i frontalnog udara. Kada se pojavi u prodaji, na proleće naredne godine, biće bez sumnje jedan od najbezbednijih automobila koji se proizvode u Evropi. Testiranja mogu da traju i do dva i po meseca.  

- Lutke beleže sve defekte i povrede koje bi zadesile čoveka u saobraćajnoj nezgodi. Bezbednost putnika u vozilu jedan je od najznačajnijih faktora koji utiču na prodaju vozila. Zbog toga su ispitivanja u takozvanim kreš testovima, odnosno u veštački izazvanim sudarima, bitna pre puštanja bilo kojeg novog modela vozila u masovnu proizvodnju. Novi model automobila se testira na dva udara, na frontalni, s prednje strane, i na bočni udar. Brzine na koje se proverava bezbednost putnika su oko 60 kilometara na sat, pri kojima vozilo koje se testira udara u betonsku prepreku. Ispituju se sudari s lutkama koje odgovaraju prosečnoj porodici, tako da se zna da muškarac teži u proseku 78 kilograma i da je visok oko 180 centimetara. Testira se i bezbednost dece, tako što se na zadnja sedišta postavlaju lutke koje odgovaraju deci do tri godine strosti. Danas se meri sve, pa čak i efikasnost naslona za glavu na sedištima koji su bitni pri udarima odpozadi, kaže izvor „Blica“.

Kako je izjavio Antonio Ferara, direktor FAS, „za svaki novi model automobila kompanije moraju da ulože oko 600 miliona evra, ali ‘Fijat’ u kragujevačku fabriku ulaže više od milijardu evra“.

- Promenili smo celu fabriku, sve je novo, a kupljena je najmodernija oprema iz Italije, Nemačke i Japana. Novi model koji će se ovde proizvoditi za tržište Evrope, ali i Amerike, spada u segment B klase i treba da nasledi uspešne modele „fijat ideu“ i „lanča muzu“. Praviće se u dve verzije novog vozila, sa pet i sedam sedišta. Instalirana je oprema koja može da proizvede od 30 do 60 automobila na sat, što znači da je godišnje moguće napraviti 250.000 primeraka. Kolika će proizvodnja stvarno biti, zavisi pre svega od potreba tržišta, izjavio je Ferara.

Automobil neće biti jeftin, već će prema svom kvalitetu i karakteristikama dospeti u visoku B klasu.

Traže radnike na birou

Kompanija „Fijat“ je Nacionalnoj službi za zapošljavanje poslala zahtev za 4.000 radnika mašinske struke koji imaju do 31 godinu. U sledećih mesec dana, kako nam je najavljeno, i u fabrikama koje za „Fijat“ prave delove biće potrebno još 3.000 radnika istog profila.

Autor: Nebojša Radišić 

Renderi: arhiva Autoblog.rs / Quattroruote


čitanja : 1539



Komentari

Drago mi je sto ce se ljudi zaposljavati...i sto konacno ima nekih rezultata onolikih finansijskih inekcija, a kvalitet hm...ne sumnjam u njega bice na maksimalnom nivou, naravno, za Fiat. ;)
Bilo bi lepo u skorijoj buducnosti da se jos neki novi model pravi u KG...ko zna mozda Fiat preseli deo proizvodnje iz Italije u Srbiju kako bi smanjio troskove.

Autor Orlo 11 Dec 2011, 23:59

@Orlo,
+1

Autor Uros Cuore Sportivo 12 Dec 2011, 01:01

Traže radnike do 31god.? Na Zapadu bi odgovarali na diskriminaciju po osnovu starosti.

Autor B M 12 Dec 2011, 04:45

Орло рече:
,,...ko zna mozda Fiat preseli deo proizvodnje iz Italije u Srbiju kako bi smanjio troskove''.
А шта ако ФИАТ пресели део или целу производњу у неку трећу земљу или затвори фабрику. Са Латинима треба бити посебно обазрив са Уговорима.
Оно прецртано у прошлим Уговорима, никако ми се не свиђа чим Латини нешто крију.

Autor Ж.Маринковић 12 Dec 2011, 08:22

haha, da seli proizvodnju? U Srbiju možda. Fiat proizvodi 4 miliona auta godišnje, a planovi su mu preko 6mil. Sumnjam da negde ima jeftiniju radnu snagu i veće pogodnosti. Tih 200.000 će već utopiti negde. A nama ostaje Punto, za LO narod nema para.

Autor B M 12 Dec 2011, 09:33

Jedina dobra vest je sto ce tih 7000 cc ljudi dobiti posao, a sad za plate da ne govorim ... a sto se tice Punta i Fijata i L0 neka ga kupuje buranija, samo nek nasi imaju od cega da zive.

Autor Ljuba 12 Dec 2011, 11:35

Možemo i o platama, u svim fabrikama Fiata u svetu prosečna plata ne može biti ispod proseka države u kojoj proizvodi. Poslovna politika firme je takva. Petogodišnjim planom Fiat iz Srbije planira godišnji izvoz preko milijardu € autodelova što znaci dolazak još komponentaša.

Autor B M 12 Dec 2011, 12:58

Nadam se da će biti pametni ovaj put i da mu neće zapucati cijenu do plafona...ne zbog nas, nego zbog tržišta na kom namjeravaju nastupiti. S lanciom Y su stvarno petjerali, a auto realno, ne valja ništa.

Autor Milan 12 Dec 2011, 15:48

@Ж.Маринковић
ako je suditi po nasem mentalitetu, drugo nismo ni zasluzili...

Autor carobnjak 12 Dec 2011, 21:48

@carobnjak
Evo ga stiže Fiat from Srbia!
Sećaš se priče o dizajnu, Pinifarina i ostali. Izgleda oni ne znaju za tvoje priče o prefinjenom dizajnu, pa će u Srbiji da prave kočje, ako je suditi po slikama :))

Autor Energy saver 12 Dec 2011, 22:33

@Energy saver
Fiat nikad nije bio prvi u dizajnu, ali su zato Italijani pravili remek dela za druge marke...

Moram priznati da ovaj L0 nije po mom ukusu ali to i nije bitno, samo da se nesto pravi pa makar bio i Reno 4! :)))

Imas pozdrav od mene, ostani uvek onaj stari! :)))

Autor carobnjak 12 Dec 2011, 22:49

@carobnjak
Ma samo neka fijat pravi, slažem se ja. Nego je pitanje ko će im kupovati ovakvu rugobu, pored velike ponude dosta jeftinijih vozila, a pristupačnijih dizajnom? Zato se bojim da proizvodnja bude kratkog daha.

Autor Energy saver 12 Dec 2011, 23:03