home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Fiat će sledeće godine pokušati da napravi još veći proboj u segmentu najmanjih gradskih automobila.

Naime, i pored dolaska nove Pande, Fiat će zadržati i trenutni model u ponudi, koji će biti značajno jeftiniji. U osvajanje evropskog tržišta će ipak krenuti sa niskim cenama. Fiat čak direktno navodi i to da je cilj ponuditi Pandu po prihvatljivijoj ceni od cene Volkswagenovog Up-a. Koliko su uvereni u uspeh Pande tokom sledeće godine govori i to da planiraju da prodaju oko 230.000 primeraka.


To je prilično opitimistički plan prodaje i pored toga što će u isto vreme prodavati novu i staru Pandu. Što se tiče pozicioniranja ova dva automobila na tržištu, Fiat je objavio da će stara Panda biti prodavana kao Panda Classic, uz smanjenu cenu.

Izvor: Proauto.ba

Foto: Fiat



čitanja : 1570



Komentari

Zelim ovakvu u pastelno plavoj ili zelenoj boji. Nista vise mi ne treba...

Autor Uros Cuore Sportivo 16 Dec 2011, 22:03

I ja mu to zelim! :)

Autor carobnjak 16 Dec 2011, 22:25

Pa gde su do sada imali veliko ucesce...u premium klasi mozda hhahahahahaha

Pa ono nisu nikada ni bili nesto drugo osim fabrika za stancanje gradskih auta

Autor Dragan 16 Dec 2011, 22:26

@Dragan,
JOS vece.

Autor Uros Cuore Sportivo 16 Dec 2011, 22:46

Ja ih stvarno pratim šta rade, simpatični su mi iz nekih ličnih razloga, ali me zbog njihovih gluposti već boli glava. Prvo, ova nova panda će biti promašaj i to Marchione zna. Šta sad, prodavaće staru i novu, koje su uzgred napravljene na istoj platfotmi, i kako će uvjeriti da nova zaista vrijedi razliku u cijeni? Zato što je malo duža? Na toj platformi imaju već i 500 (koji već polako posustaje, a u US je fijasko) i novu Y, koje definitivno ne vrijedi koliko košta (gura se u kategoriju minija i audija a1, a nije im ni do koljena). Prave punto classico koji je preskup i prevaziđen po svim mjerilima. GP odnosno evo je OK, ali je takođe preskup. Krenuli su bombastično sa bravom, pa kad je malo posustao na početku (opet zbog cijene), oni su naprasno odustali od njega, najavljujući kako neće imati nasljednika. Lancia delta je auto bez ikakvog smisla: kao neki luksuzni kompakt za krstarenja, pa mu uvale 1.9 twinturbo, a auto nema adekvatno vješanje za taj motor. Definitivno ima treba kompaktni MPV (tipa zafira, touran, C4picasso), ali Freemont to definitivno nije. Kome je palo napamet onu rugobu dovesti u Evropu, pa zna se kako je prošao ovdje kao dodge sa VW motorom. Sjetimo se debakla sa cromom; vrlo kvalitetna, ali auto za koga? Giulietta je nekvalitetno napravljena iznutra, izbacili su 159, a gdje je giulia; možda dođe za 4-5 godina, kad svi eventualni fanovi pokupuju seat exeo (ili nasljednika), audi a4, BMW 3. MiTo im definitivno nije trebao, mislim da je to podvala onoga De Mea, da alfa definitivno propadne (a propašće svejedno ako ovako nastave)i da je kupi VW. Zatim je De Meo otišao da radi za VW. Za lanciu themu ćemo vidjeti kako će tržište primiti talijaniziranog amera (najvjerovatnije isto kao što je primilo thesis). Nasljednika 166 ni na vidiku, mada se već o njemu priča godinama, a za to vrijeme švabe prodaju BMW 5 i audi a6 u nezamislivim količinama. I nna kraju, twinair im uopšte nije trebao, zato jer je preskupo koštao u razvoju, a previše troši.

Autor Milan 16 Dec 2011, 23:00

@Milan
a sta bi ti napravio da se tebe pita?

P.S. cena Evo-a je na nivou konkurencije.

Autor carobnjak 16 Dec 2011, 23:22

@ Milan
90% si u pravu!
De Meo je sabotirao MiTo ZNAJUĆI PRITOM da odlazi u VW koncern! Za Giulietu grešiš i za GP (evo).
@ carobnjak
Evo ili Corsa? Naravno Evo

Autor Dejan L 16 Dec 2011, 23:54

Bice veci udeo, dajte nam ovo da prozivodimo sledece god ili nesto na bazi Uno-a .

Autor NemanjaBB 17 Dec 2011, 00:25

@Dejan L
naravno, ali pre svih Rio! :)

Autor carobnjak 17 Dec 2011, 00:34

@ Milan

Dosta pogrešnih stvari si napisao. Stvari koje nisu tačne.

------------------

- Nova Panda je napravljena na novoj platformi.
Pošto naravno meni nećeš verovati, pogledaj ovaj video:
https://www.youtube.com/watch?v=GfZy7Ox0Vls
Review by autocar.co.uk
(od 40 sekunde ako te mrzi da gledaš sve).

- Mini platforma za A segment
- Small za B i L0
- Compact za C segment (Giulietta je prvi model na njoj)
To su nazivi novih Fiatovih platformi.

------------------

- Na italijanskom tržištu (najvažnijem za Fiat grupaciju) u periodu septembar 2010. - septembar 2011., prodato je ukupno 77.318 Pandi. Tim rezultatom već odlazeća Panda je bila na vrhu prodaje u A segmentu. Samo budala bi se odrekla te prodaje i naravno da će zato nastaviti da je prodaju kao Pandu Classic, sa nižom cenom.
To rade svi veliki proizvođači, tj. prodaje se stari model sve dok ima ekonomske isplativosti za to.
Tako je nakon izlaska Peugeot 207 modela, nastavio da se proizvodi i prodaje model 206, tako je nakon izlaska nove Astre nastavila da se pravi stara sa nazivom Classic, isto je uradio i Ford sa svojim Focusom, itd...

------------------

- Nova Lancia Ypsilon je imala odličan start prodaje, to lako možeš izguglati.

------------------

- Odustali od Brava???
Model je izašao sada već davne 2007. godine (poslednji kvartal).
U petogodišnjem planu Fiata koje je predstavljen u aprilu prošle godine možeš pročitati kada će izaći njegov naslednik. Konkretno, piše:
''New C-Hatchback'', praviće se i u karavan verziji. Poslednji kvartal 2013. je vreme njegovog izlaska na tržište.

------------------

- Lancia Delta je premium automobil u C segmentu.
U okviru Fiat grupacije je jasna njena namena.
Pojednostavljeno, Fiat je narodni auto, Alfa sportski, Lancia luksuz.
Ipak, njeni prodajni rezultati nisu nikada bili na očekivanom nivou.
Naravno, kao i uvek kada su ekonomske krize, ljudi se prvo odriču luksuza, a što ono rekosmo da je bio zadatak ove Lancie? ;)

------------------

- Freemont uopšte nema tu ulogu koju pominješ.
Tu ulogu će imati upravo model iz Kragujevca koji zamenjuje Lanciu Musu i Fiat Ideu. Zato će i postojati njegova varijanta sa 7 sedišta...

Freemont je inače odlično prihvaćen na tržištu, što opet lako možeš izguglati.
Za manje od 5 meseci od premijere na salonu u Ženevi (mart 2011.) Fiat je dobio skoro 16.000 porudžbina i zato od Chryslera tražio povećanje proizvodnje u njihovoj fabrici u Meksiku.
Inače, Fiat je planirao da u prvoj godini proda 13.000 komada, ali eto koliko im je dobro krenulo...
Samo tokom jednog vikenda početkom juna kada je u salonima širom Italije održan tzv. ''open day'', Fiat je primio skoro 3.000 porudžbina za Freemont.

Pominješ Dodge motore u Freemontu, kako su sa njima došli u Evropu...
- 2.0 MultiJet sa turbinom promenljive geometrije, dostupan u varijanti sa 140 KS ili 170 KS. Ovaj poslednji u varijanti i sa pogonom na svim točkovima od oktobra 2011.
To su osnovne varijante motora u Freemontu i naravno da Dodge nema veze sa MJet motorima.

------------------

- Giulietta...
Od starta prodaje otišla je u preko 100.000 primeraka.
Pre dva meseca, u Evropi je postojalo malo više od 23.000 kupaca koji su čekali da im se isporuči njihov primerak.
Čini mi se da im je i tu bio pogodak, kada već ima tolika lista ljudi koji čekaju...

Naravno, imajući u vidu da je na tržištu od maja 2010. godine, njena prodaja usporava jer nije ni normalno da uvek bude na tako visokom broju kao što bude u prvih godinu dana nakon pojave novog modela.
Ali, prodaja je i dalje više nego uspešna.

------------------

- Alfa Romeo 159
Nema više dovoljne tržišne potražnje za tim modelom.
Problem je što naslednik neće sledeće godine i pojaviće se tako rupa između prestanka proizvodnje modela 159 i dolaska novog moela.

------------------

- MiTo
Zna se šta je uloga tog modela. On ju je odigrao kako treba što opet pokazuju rezultati prodaje.
To nije auto kome je cilj da bude jedini automobil u porodici, niti je pravljen sa ciljem da se prodaje u 100.000+ komada godišnje.

------------------

- Thema...
Ustvari, malo unapređeni 300C...koji je opet na staroj platformi iz vremena saradnje Chryslera i Mercedesa.
Dodat je delić italijanskog stila, naročito u unutrašnjosti:
https://www.youtube.com/watch?v=1KHQoYF1_a0

Međutim, i njima je jasno da to ne može biti dugoročno rečenje, tj. uzimati modele Chryslera i staviti im Lancia značku, plus napraviti luksuzniju unutrašnjost.
Zato i:
http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=51274

------------------

Autor Neša 17 Dec 2011, 03:16

@Neša
E to se zovu ARGUMENTI! :)))

Veliki pozdrav tebi i forumu www.fiat-lancia.org.rs

Autor carobnjak 17 Dec 2011, 10:29

@ carobnjak
Kažu, da će Panda cenom ozbiljno konkurisati VW-u UP!
A gde je tu Škoda Citigo? Koliko će Škoda Citigo biti jeftiniji od UP-a? Bojim se da će Pandini aduti biti ne cena, već 5 vrata i dizajn. Eventualno prtljažnik može da se doda kao 1 od aduta. Možda i potrošnja twinair motora, vreme će pokazati!

Autor Dejan L 17 Dec 2011, 11:15

Nemoj da je neko vredjao HRH Fiat inace...
To je jedna moderna grupacija koja ne koristi preradjene modele vec vise od 10 godina, tudje motore, tudje pare, tudje platforme itd....

Autor Orlo 17 Dec 2011, 11:18

@Neša,
Bravo!

Autor Uros Cuore Sportivo 17 Dec 2011, 11:22

@Dejan L

prema onom sto sam video Panda je za klasu iznad tih "jeftinjaka"...

Vreme ce pokazati!

Autor carobnjak 17 Dec 2011, 11:29

P.S. mozda ce im konkurisati stara Panda! :)))

Autor carobnjak 17 Dec 2011, 11:30

@Neša
Prvi pasus : Ok

Drugi: Nikad proizvodjaci ne ostavljaju "Classic-e" zbog velike prodaje, nego zbog pomenute nize cene i prodaje zaliha(delovi dobavljaca, nizi troskovi proizvodnje)..

Treci: Lancia Ypsilon i dobra prodaja- to je vezano jedno za drugo koliko je i "perfect storm" u vezi sa idealnim uslovima za pecanje..

Cetvrti: i Fiat je uvideo od samog pocetka da je pogresio sa Bravo-m.. A velika ulaganja su potrosena na model.. Cena mu je bila rizicna i problematicna, jer us "visokom" cenom hteli da povrate velika ulaganja.. Skuplji od nadolazecih Korejanaca, a ne mnogo jeftiniji( ili slicne cene) sa Evropskim konkurentima..
Steta, jer je dobro uradjen automobil..

Peti: i kao sami model Delta, i kao brend Lancia je otisla u nepovrat.. Nema vise nista od tradicije.. Luksuz je najlakse napakovati..
Previse godina pravi minus celoj Fiat grupaciji.. Da hoce da se odvoji, ali nema nista od toga..

Sesti: Freemont po "default-u" zbog izgleda nema sanse za velike brojke.. Fiat je tu samo hteo da ima u ponudi model vise i to je Ok.. I tvoje brojke od 13.000 to dokazuju..

Sedmi: Giulietta ostaje gotovo jedina kao "dobro zaokruzena prica".. Dobro uradjen automobil.. Jos kad bi cenom bila malo prihvatljivija.. Zelim joj svaku srecu zbog razlicitosti..

Osmi: steta za 159.. Veliki broj vlasnika ih otudjuje u drugoj godini vlasnistva.. Nije dzaba.. Retko lep automobil, kako u limuzinskoj, tako i karavan verziji.. Cekamo naslednika.. To je samo 2g.. Brzo ce proci..

Deveti: MiTo je poprilicno odigrao svoju ulogu.. Ali kao i njegovi konkurenti, ne predstavlja racionalnu kupovinu, nego "lifestyle" izraz vlasnika/ce..

Deseti: Thema ne postoji.. Ali 300C sa lancia znakom postoji.. Nema leba za grupaciju od njega..

To je moje vidjenje..
Pozdrav

Autor Panchev9 17 Dec 2011, 12:48

To što oni platformama menjaju imena, ne znači da su nove. Oni su najpoznatiji majstori za kalemljenje, a kao rezultat svaki put dobiju šklopociju.

Autor Predrag 17 Dec 2011, 13:16

@Predrag

Nesa vam je lepo napisao sa ARGUMENTIMA kako stoje stvari , a to sto ti i tebi slicni nemate nikakve argumente vec pisete tipa "sklopocije" itd , to samo dokazuje koliko ne znate i nemate nikakve jake argumente vec se sve svodi na vredjanje i banalnost ! Huh 12:10 dovidjenja prijatno , mirza :)

Autor djene 17 Dec 2011, 14:03

@Čarobnjak
Ja bih napravio to da bih najprije prekinuo kanibalizam u vlastitom dvorištu, nagurali su previše modela u malu klasu (ne govorim od cijeloj grupi nego samo o FIAT-u): 500 i sada dvije pande panda, pa šta ako stvarno izbace taj topolino o kojem pričaju već nekoliko godine. Pa punto classico, koja je njegova namjena, da se pravi samo za srpsko tržište? A da ne govorim za svjetsko tržište gdje još imaju nuovo uno i palio, koji su tu negdje (kao palio je smješten pola klase više). RASIPAJU RESURSE!!!! Drugo, kažeš da je evo u rangu konkurencije sa cijenom: da, sada možda je, ali kad je GP izašao, sa 1.3 mjt motorom, 5 vrata i malo boljom opremom je koštao skoro 17000 EUR! Oni spuštaju cijene kad auto "ispuše" na tržištu, a ne kad treba ostvariti početni udarac na tržištu.
@ Neša
- panda nema novu platformu, nego platformu pande iz 2003., koja nje modificirana najprije za 500 (koju koristi i ford Ka, odnosno on je 80% fiat 500), pa onda novi Y i nova panda. TO NIJE NOVA PLATFORMA. Uostalom, sramota je da nova panda osvoji samo četiri zvjezdice na EuroNCAP testu. Nemoj uzimati autocar kao neku referencu. Budući Small i L0 koriste platformu koju koristi GP odnosno evo, koju koriste i corsa i novi aveo. Platforma giuliette je ista ona kao kod stila, koja se koristi i na bravu, a na alfi samo ima novu zadnju osovinu (novi pojednostavljeni multilink - genijalno rješenje); stilo i bravo imaju polukrutu osovinu.
- nije "C hatchback", nego "C medium, a kako će izgledati vidjet ćeš ako negdje nađeš 2012 dodge dart, imaš ga i na ovoj web stranici, objavljeno prije 3-4 dana. To će biti kompaktna limuzina ( i SW), Marchione je sam rekao nedavno da je kompaktna klasa mrtva. Navodno razvijaju crossover koji će zamijeniti bravo (nešto kao nissan qashqai). Treba njima i c-medium, i crossover i nasljednik brava. Odnosno, ako je fiat predstavljen "davne 2007", što je sa golfom 5, odnosno 6, koji je predstavljen 2003? A kako se on prodaje?
- znam ja dobro kako je koja marka pozicionirana u griupaciji. Delta je luksuzni kompakt, a isto to je audi a3. Da li je audiju a3 posustala prodaja? Nije! Šta ti to govori? Da nešto nije u redu.
- Hoćeš reći da će L zero konkurirati turanu i zafiri. ne znam samo po čemu, to je MPV na bazi GP, boriće se protiv merive & co.
- Šta je freemont, MPV dugačak 4, 9 metara. Da, imao je relativno dobar start, ali samo u Italiji (gdje im je prodaja ove godine najgora u posljednih 20 godina). Pročitaj bolje šta sam napisao za freemont, nisam rekao da ima dodgeov motor, i znam jako dobro koji motor se ugrađuje za Evropu, nego se taj auto ranije prodavao kao dodge journey i u EU i imao je volkswagenov 2.0 TDI PD. Pogledaj malo po net-u.
- za giuliettu sam rekao da je nekvalitetno napravljena iznutra, djeluje sklepano, možeš zavući ruku ispod plastike konzole mjenjača zato što je neko htio da uštedi 4 šerafa (tu je aktuelni bravo puno bolji!)
- za 159 nema više potražnje i to je to, je li? A zašto nema, taj auto je realno puno bolji od recimo odlazećeg BMW-a serije 3. Pa passat je izašao u isto vrijeme, preživio jedan facelift i prodaje se kao lud (recimo da nisu u istoj kategoriji pošto je alfa "premium", ali sam ga uzeo kao primjer).
- opet tvrdim da im MiTo nije trebao, bar u ovoj fazi kada loše stoje, trebali su usmjeriti resurse na razvoj Y, koji bi trebao "obarati s nogu" jer taj auto ima tradiciju skoro 30 godina i dugo je bio bez kokurencije.
- Kod 300/theme grešiš i to jako, to nije "malo modificirani 300C" nego potpuno novi auto sa POTPUNO NOVOM PLATFORMOM (koja će nositi novi quattroporte i jedna manji model i nasljednik 166, ako se ikada pojavi)i kada su preuzimali Chrysler, Marchione se žalio da je ta platforma toliko puno koštala da se na njoj mora napraviti najmanje milion automobila da bi se isplatila. Bez obzira što kod većine "forumaša" vlada mišljenje da je to modificirana platforma mercedesa w 124.Bivši 300C je isto imao autentičnu chryslerovu platformu, samo je imao mercedesove osovine (straga W 124, naprijed W 140). Bez obzira na superioran diesel koji ma thema (novi VM-ov sa recirkulacijom ispušnih plinova, koji je izvorno razvijen za GM, 2007 godine), opet će se na tržištu provesti kao bos po trnju. Zašto? Zato što su trebali uložiti još malo novaca, pa na "kostur" ne samo na platformu staviti sasvim nove panele i to bi bio potpuno drugi auto (slučaj: prvi audi a3 i prvi seat leon, sada audi a1 i seat ibiza SC, ista ne samo platforma, nego kompletan kostur, samo drugi paneli jednako je novi auto) . Na ovu opciju su se najvjerovatnije odlučili zato što je chrysler 300 već bio gotov kada je FIAT preuzimao chrysler.
Problem FIAT-a je što se čak javno hvale kako su recimo brava razvili za samo 18 mjeseci. Ne može se auto razviti za 18 mjeseci. Može, ali kakav će biti. Činjenica da niko od evropskih proizvođača trenutno nema bolje motore (i dizel i benzin, osim twinair-a), ali kiksaju na detaljima, pogotovo u unutrašnjosti, i štede tamo gdje se vidi, a ne kao VW, tamo gdje se ne vidi.
Vidim da uređuješ forum fiat-lancia.rs, ako to zbilja radiš, moraš malo više čitati i upoređivati podatke, a ne iznositi paušalne ocjene...

Autor Milan 17 Dec 2011, 14:12

@ Milan
Ajde da kažemo da je Delta preterano preterana za klasu u kojoj je. Ne bi smela da košta više od Audija A3 i Volvoa C30.
Y ,od mene ima plus jer je konačno dobio još dvoja vrata, ali cena... dimenzije... dizajn... PROMAŠAJ!
MiTo je u startu morao da ima 5 vrata.
Giulietta je dobila pregršt nagrada, više od nemačkih, nego od italijanskih novinara stručnjaka.
Bravo je kiksnuo sa cenom.
Punto grande/evo sada ima OK cenu, ali uskoro tj. pod hitno će morati da stigne zamena ili će nastati velika rupa.
Takodje zameram i to što gubitaše ne izbace iz grupacije.
I da li će VW kupiti Alfu ili Opel? Opelu se smeši sudbina koju je doživeo SAAB.
Šta kažeš na beubednost Dačije, u full opremi dobije 3 zvezdice, a osnovna oprema (sa 1 airbagom) izgleda bezbedna kao kinezi. Glupo bi bilo da Fijat košta manje od Dačije.
Brak sa Krajslerom, hmm, dobijaju tržište Amerike, a da li je ono spremno za Fijate i Alfe? Ili možda kupci naviknuti na Krajsler i Dodž očekuju lepše dizajnirane automobile sa mnogo opreme i mnogo muzike za isti novac?
Maserati i Ferrari svojom reputacijom mogu da pomognu u odluci da se izabere neko Fijatovo vozilo.
I tamo ima Hyundaija i Kija, isti problem za Fijat kao i u Evropi, konkurencija sa Istoka.
Ja se bojim da Fijat ne ispuši, ko god uđe u brak sa Amerima, taj potone. Ako treba i ako im zaškripi, ima i bombardovanje Italije da izazovu, samo da Ford i GM ne košta dolazak Fijata! Prljavi su ko čunkovi

Autor Dejan L 17 Dec 2011, 15:34

@Milan
Bravo za komentar!
Samo ono za platformu novog Aveo i Corse D nisi u pravu. GM i Fiat su imali zajednicku platformu na kojoj su radjeni Corsa D i Punto 3( i jos gomila drugih Fiat modela). Novi Aveo koristi potpuno novu platformu Gamma II koju ce koristiti i naredna Corsa....

Autor Orlo 17 Dec 2011, 15:46

@ Orlo
Kada kažeš Punto 3, misliš na Grande Punto. Moraš tako da naglasiš, jer mnogi Punto mk2 redizajn zovu Punto 3.
Ako valja za Korsu, šta fali da je koristi i Fijat. Uostalom, ne radi Fijat platforme niti konstrukciju, čitao sam na hrvatskim blogovima da konstrukciju projektuju neki Austrijski mozgovi, koje je angažovao čak i Audi za model A3. A onda ju je Audi doradio, ojačao itd...

Autor Dejan L 17 Dec 2011, 17:42

@ Milan

Stilo i Bravo su na istoj platformi. Novi Bravo je ionako ispod lima Stilo.
Međutim, Giulietta je na potpuno novoj i nema veze sa prastarom platformom Stila. Imaj na umu da se Stilo pojavio na tržištu u poslednjem kvartalu 2001. godine, a da je njegov razvoj trajao godinama pre toga.
Nije valjda da ćeš početi da tvrdiš da je Giulietta napravljena na platformi sa kraja devedesetih???
Uostalom, daj neki link, da vidimo da to još neko kaže osim tebe.
Usput, evo ti i slike te nove platforme ''Compact'' za C segment:
http://s2.postimage.org/planxveav/image.jpg

http://s2.postimage.org/6rov0vg2v/image.jpg

-------------------

Pominješ modele iz Brazila.
Novi Palio se pravi u Brazilu samo, jedino i isključivo za Brazil i tržišta Južne Amerike.
Da si znao, mogao si u tu svoju teoriju o ''prenatrpavanju'' da dodaš i Stilo, pošto se taj model još uvek pravi u Brazilu. Pravi i prodaje, ali samo u verziji sa 5 vrata.
Eto...za ubuduće...kada počneš sa tim svojim teorijama o ''prenatrpavanju modela'', obavezno pomeni da još uvek prave i Stila. ;)

Fabrika u Brazilu ima svoje poslovne planove, nezavisno od onih iz Torina, donosi pare i uopšte prodaja u Brazilu je odlična što se Fiata tiče.
Imaš npr. Fiatovu fabriku u Turskoj koja je ranije tokom leta dodala u svoju ponudu samostalno razvijenu varijantu Dobla pod nazivom ''Doblo Work Up''. U pitanju je koncept malog kamiona prilagođenog urbanoj upotrebi, naročito u uskim ulicama.
Ista ta fabrika je još ranije potpisala ugovor sa GM-om o isporuci blago izmenjene verzije (kozmetičke promene) Dobla za potrebe Opel/Vauxhall divizije u okviru GM-a, koji ih onda prodaje kao novi Opel Combo.
Fabrika ''Tofas'' je u
50-50 % vlasnistvu Fiat grupe i Koç Holdinga.
Vidiš kako i ona samostalno razvija modele i potpisuje ugovore sa drugima.

-------------------

Grande sa 1.3 MJet motorom nije koštao 17.000 eura.
Da li bi mogao da kažeš na kom tržištu je navodno toliko koštao? Imaj na umu da i zarada uvoznika utiče na krajnju cenu...

Isto tako, normalno je da su cene na početku prodaje bilo kog modela veće nego posle ''podmlađivanja'' modela (nakon par godina), a naročito pri kraju njegove prodaje.
Čak i ako ne dođe do značajnijeg spuštanja cena, povećava se nivo opreme uz ostajanje na istoj ili tek malo nižoj ceni.
To je normalno, uobičejano i rade svi proizvođači.
Niko ne drži istu cenu od prvog do poslednjeg dana prodaje određenog modela.

-------------------

Nova Panda je naravno nova platforma, a ja bih te opet zamolio da navedeš neki izvor koji kaže da nije.
Nova Panda je dobila 4 zvezdice na testu jer testirani model nije imao ESP.

-------------------

Ne postoje budući ''Small'' i ''L0'' koji koriste neku desetu platformu, već su upravno ''Small'' i ''L0'' nazivi novih platformi.
Guglaj na tu temu.

-------------------

Novi Bravo...
Treba malo duže pratiti Fiat da bi se znalo šta se može očekivati. Evo, pogledaj ove rendere:
http://s3.postimage.org/hw2lfb0ap/fiat_bravo_cross_recreacion_0.jpg
http://s3.postimage.org/y9mkyggg1/fiat_bravo_cross_recreacion_1.jpg
Da li je ovo ikada napravljeno? Naravno da nije.
Priča o crossoveru u C segmentu je kod Fiata aktuelna uvek kada počne priča o novom modelu.

Novi Bravo je npr. na tržištu Italije u periodu septembar 2010 - septembar 2011. prodat u 15.092 primeraka. Poređenja radi, Giulietta je prodata u 25.944 komada.
Još ima tržišnog života za Bravo. ;)
Ispred njega je jedino Giulietta i Golf...a, ubedljivo je najstariji od svih modela.

-------------------

Kompaktna klasa nikako nije mrtva, naprotiv...to je najprodavaniji segment svakog tržišta i ''hatchback'' u njemu je nešto što imaju svi proizvođači.
''C medium'' koji pominješ je limuzina u C segmentu, koju Fiat nakon silaska sa scene modela Marea nema.
Dakle, postojanje limuzine u C segmentu ne isključuje postojanje i hatchback-a, kao što je uporedo sa modelima Bravo/a postojala Marea, pa još i u karavan varijanti.
Nakon silaska sa scene modeli Bravo/a su dobili zamenu (Stilo), ali Marea nije.
Zato Fiat aktivira priču o ponovnoj proizvodnji
''C medium'', ali to ne isključuje i ''C hatchback''.
Linea koja danas postoji ne može da uđe u ''C medium'', jer je to ipak samo B segment sa gepekom.

-------------------

Zašto nema potražnje za 159?
Možda zato što je ti nisi kupio u dovoljnom broju. ;)
Sad ozbiljno, kako će proći neki automobil na tržištu ne određuje samo jedna njegova generacija.
Sa Alfom 159, Fiat je hteo da uđe u trku sa pomenutim BMW serije 3, Audijem A4, Mercedesom C klase. Tako je i formirao njenu cenu. Ako se za neki model može reći da je imao jaku cenu, onda je to 159-ka.
Međutim, za ulazak u to tzv. ''Premium'' društvo treba mnogo više vremena, da znak Alfe postane nešto što se u tom segmentu povezuje sa npr. znakom Mercedesa.

Evo ti paralela:
- Volkswagen Phaeton.
Odličan automobil, napravili posebnu fabriku samo za njega.
Sve odlično.
Ali, sa svakim prodatim Phaeton-om, VW gubi pare. Gubi jer jednostavno kupci Audija A8, BMW serije 7, Mercedesa S klase...još uvek ne mogu da ''svare'' značku VW i tako ekskluzivan automobil.
Sve to znaju i u VW, spremaju drugu generaciju tog modela iako su na prvoj gubili pare. Ali, oni su spremni da 20 godina prave takav automobil sve dok u 21. godini ne počne da bude normalno na tržištu da i VW (sa svojom značkom) može da ima rivala BMW serije 7.

Istu stvar mora da uradi i Fiat. Nažalost, neće je uraditi jer će naslednik 159-ke debelo kasniti.
Ali je suština ista...moraš imati nekoliko automobila, nekoliko generacija određenog modela na kojima nećeš zarađivati novce, ali ćeš graditi imidž.
Daleko od toga da Alfa nema jako ime, ali u svetu kupaca tradicionalno nemačkih automobila, mora još vremena da prođe, još generacija...

Kao što se vidi, nije dovoljan jedan kvalitetan model (159-ka), već treba u nekoliko generacija imati kvalitetne modele, da bi tamo negde treća po redu generacija mogla da kaže...''e, sad se borim sa BMW-om serije 3 i ostalima u tom segmentu...''

-------------------

Naravno da se Bravo može razviti za 18 meseci jer je 70% na njemu Stilo, počev od iste platforme.

Isto tako, nova Giulietta je znatno duže razvijana nego što će biti Fiatov predstavnik u tom segmentu, tj. zamena za Bravo.
A, to će biti tako jer će se koristiti ista platforma.

-------------------

Nova Thema, tj. 300C je na staroj osnovi.
http://www.motorvision.de/artikel/lancia-s-new-thema-and-a-voyager-as-well,12219.html
Valjda ovi iz motorvision.de znaju:
'' ...The basis for the new Lancia ‘Thema’ is the Chrysler 300, which in turn had the platform of the older Mercedes E-Class. But innovative technology with a particular stress on safety features and driving characteristics as preferred by European buyers mean that this re-birth has a good chance of seeing Lancia more strongly represented on this side of the Atlantic.''

Može neko iz PR-a Fiata do sutra da priča da je nova, ali nije.
Uostalom, koliko vremena je prošlo za pravljenje ovog novog 300C...18 meseci? Nije valjda manje od toga, jer ti kažeš da je i 18 malo?
Kako tako malo vremena ako je nova platforma...

-------------------

Fiat štedi tamo gde se vidi, VW ne? O čemu ti?
Idi na sajt uvoznika VW za državu u kojoj živiš, pa napiši ovde koliko se doplaćuju patosnice, podizači prozora pozadi, ma čak i kurbla pozadi za prozore se doplaćuje kod npr. Golfa...
A, onda pogledaj šta sve kod Fiata dolazi kao standard.

Evo, reći ću ti deo opreme koju ima moj auto, a u vreme kada se prodavao predstavljao je početni nivo opreme:
- 6 vazdušnih jastuka
- ABS sa EBD-om
- ASR (kontrola proklizavanja)
- manuelna klima
- volan podesiv po visini i dubini
- sedište vozača podesivo po visini i lumbalnom delu
- maglenke napred i pozadi
- metalik boja
- city servo
- el. podesive retrovizore i grejanje retrovizora
- podizače napred
- retrovizori i branici u boji karoserije, itd...

-------------------

Ribrending Chrysler automobila je urađen zato što nije bilo vremena za nove Lancia modele.
Naravno da oni odlično znaju da to nije dugoročno rešenje i da se mora na istoj osnovi praviti drugi auto, tj. mora drugačije izgledati.
Već sam ti postavio vest o tome:
'' Dizajner Lorenzo Ramaciotti, zaslužan za Ferrarijev model 612 Scaglietti, dobio je odgovoran zadatak usklađivanja dizajna dve ''sestrinske'' marke; Lancije i Chryslera.
Šezdesettrogodišnji Italijan je 2007. godine prekinuo penziju i vratio se ''na posao'', a ovih dana objavljeno je da će biti na čelu birane ekipe, zadužene za razvoj budućih zajedničkih modela marki Lancia i Chrysler...
Dizajner Ramaciotti, pod čijim nadzorom su nastali modeli poput Ferrarija 550 Maranello i Maserattija Quattroporte, veruje da koncept preimenovanja modela nije dugoročno rešenje. Moramo raditi na tome da delimo platforme i tehnologiju, ali dizajn mora biti naglašeno drugačiji i jedinstven. ''

Dakle, jedini razlog je vreme.
Lanciji je hitno trebala nova paleta i eto je...preko noći, bukvalno. ;)

-------------------

Autor Neša 17 Dec 2011, 22:01

@Dejan L
Nisam znao da Punto II nakon restyle-a zovu Punto 3 to eto prvi put cujem, ali da mislio sam na Grande Punta / Punto Evo.

Autor Orlo 17 Dec 2011, 22:01

@ Neša
I da dodam, ovde kritikuju ,,zastarele'' platforme.
Koje inače od Fijata uzima Opel, ako neki nisu znali. Ako niste znali JTD motore koristi više brendova van Fijat grupacije! I najvažnije isti taj VW, koristi 1 te istu platformu za Golf 5, Golf 6, Passat B6 i Passat B7, alo 4 modela 1 platforma, iz koje godine je ona?

Autor Dejan L 18 Dec 2011, 00:11

@ Neša
Ti si sebe sam demantirao po nekoliko puta do sada. Neću da ponavljam, proćitaj što sam napisao. Citiraš motorvision, autocar i ostale, za prave tenhičke podatke, ako nemaš bolji izbor, odi na wikipediu. U krajnjoj liniji, nema ništa loše u tome što giulietta koristi platformu stila (A KORISTI, MALO MODIFICIRANU, SA DRUGAČIJIM ZADNJIM VJEŠANJEM, uostalom, kada je izašao, stilo je u nekim elementima bio daleko ispred svog vremena). Što se tiče te platforme, pa da završimo: ako budeš imao priliku, pogledaj mulde (koševe) i pod s donje strane auta kod stila, brava i giuliette i sve će ti biti jasno. Što se tiče 159 i njenog neuspjeha, ja sam dao svoj doprinos i kupio sam jednu.
Moj prvi komentar je imao samo jednu svrhu: FIAT grupacija je rasadnik tehnologije i na određeni način vizionarska kompanija, ali sam htio pronaći odgovor na pitanje zašto proizvode automobile koje neće niko da kupuje?
Neću više komentirati ovaj sadržaj. Prijatno svima!!!

Autor Milan 18 Dec 2011, 09:04