
Preuzeto sa: Autoklub.jutarnji.hr
Čini se da, nakon 2010., ni u 2012. neće biti Zagreb Autoshowa na Velesajmu
Iako još nije zvanično, nakon odluke PZ Auta, najvećeg i najmoćnijeg uvoznika koji zastupa pet brendova (Volkswagen, Audi, Škodu, Seat i Porsche) da definitivno neće učestvovati na ovogodišnjoj izložbi, gotovo je sigurno da će ona biti otkazana.
Kriza prodaje novih automobila koja u Hrvatskoj traje gotovo tri godine prevelik je teret da bi se uložila velika sredstva za salon koji traje samo desetak dana.
Optimisti na ZV-u
- Mi se ponašamo kao da sajam ide dalje. Sve ćemo učiniti da priredbu održimo u najavljenom terminu i za sada još nismo odustali - izjavila je Nataša Mrđen Budisavljević iz Zagrebačkog velesajma.
Pitanje je da li može da se održati sajam kada je već sada jasno da neće biti glavnih igrača. Zagreb Autoshow se nalazi i u OICA međunarodnom kalendaru automobilskih sajmova. To znači da svi zastupnici koji odluče da izlažu moraju da se pridržavaju skupih korporativnih pravila, a u današnjoj finansijskoj situaciji to je jednostavno nemoguće.
“Internacionalni status Zagreb Autoshowa propisuje nam visoke standarde izlaganja koji povlače i visoke troškove učešća na sajmu, što mi u ovoj ekonomskoj situaciji teško možemo opravdati”, saopštili su iz Uprave PZ Auta koji je i zvanično odustao od ovogodišnjeg nastupa.
Prodajni salon?
Trenutno u stvari niko od uvoznika nije eksplicitno rekao da želi da učestvuje, zato je jasno da Autoshowa sigurno neće biti u nekadašnjem obliku. Postoji eventualno zamenska mogućnost, a to je neka vrsta prodajnog sajma koji nema iza sebe oznaku OICA, odnosno manje je finansijski zahtevan.
To bi značilo golo izlaganje automobila bez skupih štandova. Vozila bi se praktično odmah i prodavala. Taj bi sajam pre zanimao čiste trgovce, a manje zastupnike i ako Velesajam ponudi povoljne uslove za svoje prostore, moguće je da se održi krnje izdanje sajma, neka vrsta 'automobilskog vašara'.
Izlagačima nudili popust od 4 odsto uz avansno plaćanje
Spektakularni Zagreb Autoshow kakav je bio u prošlosti više sigurno neće postojati, a glavnog krivca treba tražiti u nekadašnjim čelnicima Velesajma koji su krizne 2010. godine bahato pristupili zastupnicima nudeći popust od samo četiri odsto, i to za avansno plaćanje prostora. Tada su zastupnici prvi put okrenuli leđa sajmu, a kada se videlo da se može i bez njega, vrlo su male šanse da se u dogledno vreme vrate na stare pozicije, jer nastup bez plaćanja prostora stoji minimalno 100.000 evra po svakom brendu.
Foto: arhiva Autoblog.rs
Samo tako, napred, bahato, jedva cekam i ovaj beogradski sajam da nestane.
Dosta su se bre neradnici cesali o preduzetnike, kakvi god oni bili.
Dao im "caca" sajam, i oni rebnuli cene, kao da zive u Franfurtu...
Po meni, sajam ima smisla odrzavati u zemljama gde bilo ko moze da kupi ono sto se na sajmu izlaze.
Tako da u zemljama Balkana gde zaista mozda 10% stanovnistva (a realno 2.5%) moze sebi da priusti novi auto, zaista mi nije jasno cemu sajam!
Kada su uvoznici manje vise i onako svi ulozili ogromne pare za svoje poslovne prostore!
Da ne pricam da na sajmu tesko da moze da se koncentrisano pogleda ono sto coveka interesuje.
Brzo kucam, izvinjavam se na greskama!