
Kako piše Tanjug, "Fijat" je povećao svoj većinski udeo u "Krajsleru" za dodatnih pet odsto, na ukupno 58,5 odsto i to zahvaljujući novom modelu automobila.
Fijat je povećao akcije zahvaljujući tome što je proizveo vozilo sa niskom potrošnjom goriva od 5,88 litara na 100 kilometara.
Američka vlada, koja je 2009. finansirala reorganizaciju "Krajslera" u okviru stečajnog postupka, dala je u julu 2009. 'Fijatu" 20 odsto akcija američke autokompanije u zamenu za "Fijatovu" ekspertizu na polju upravljanja i korišćenje njihove tehnologije, prenela je agencija AP.
Italijanski "Fijat" je postepeno povećavao udeo u "Krajsleru" tako što je ispunjavao zacrtane ciljeve poslovanja američke firme i otkupljivao državni udeo u "Krajsleru".
Krajsler je saopštio da je probna verzija novog automobila "dodž dart" ostvarila potrošnju goriva od 5,88 litara na 100 kilometara na testiranju koje je krajem decembra sprovela američka Agencija za zaštitu životne sredine.
Taj model bi trebalo da se nađe u prodaji u prvoj polovini ove godine.
Udeo od pet odsto u "Krajsleru" koji je dobio "Fijat" bio je u rukama fonda Sindikata zaposlenih u autoindustriji, koji i dalje poseduje udeo 41,5 odsto u američkoj firmi.
Autor: Tanjug.rs
Foto: Dodge
@mile antena
1.ko je zasluzan za povecanje prodaje Chrysler)Jeep-ovih modela za 26%?
2.ko je zasluzan za neverovatnu potrosnju jednog americkog vozila (misaona imenica za Amere)
3.kako ce Ameri zdravstveno podneti duplo manju kubikazu motora a skoro 3 puta nizu prosecnu potrosnju?
4.da li ti licno verujes da je ova potrosnja istina ili opet neka "majstor-italijanska" prevara? :)
1. ekonomija se popravila, svi su imali rast prodaje osim toyote i honde koji bi verovatno zabelezili rast da nije bilo haosa u japanu.
ako mislis da je fiat zasluzan - navedi mi sta je to fiat uradio za chrysler do sada. nemoj samo reci "eto razvio im je ovaj model" - ovaj model se nije prodavao u 2011. jos uvek ne postoji nijedan chryslerov proizvod sa fiatovom mehanikom.
2. dart jos nije izasao u prodaju i pitanje je kada ce izaci. i opet nije nista ekonomicniji nego ford focus i chevrolet cruze koji se vec neko vreme prodaju.
i istina je da je fiat pomogao chrysler u razvijanju malog auta, prva stvar koju su uradili u chrysleru (bas zbog toga i jesu dobili vlasnistvo od 58.5%).
3. 3 puta manju potrosnju? znaci prosecan americki auto trosi oko 18 litara? fino je znati da mi auto toliko trosi, a ja budala sve vreme verovao da mi trosi ispod 10 litara (iako je 18 godina star). :))) mora da moja matematika nije tacna. :)))
4. pokazace vreme, ali sumnjam. evo zasto
http://www.autoblog.com/2012/01/05/why-the-2013-dodge-dart-wont-really-get-40-mpg-combined/
@mile antena
5.sta to konkretno znaci ako Fiat ima 58%?
6. objasni mi kako to americka vozila toliko manje trose od evropskih a da uopste ne vode racuna o tome?
Naucna fantastika...
1. Odlican marketing
1a. Skoro svaki model (osim Nitro, Liberty, Caliber) znacajno redizajniran, posebno sto se tice unutrasnjosti (Mercedes je urnisao sve Chryslerove modele ocajnom plastikom).
1b. Koja je sansa da bi danas Dodge Charger ili Chrysler 300 imali 8-stepeni auto menjac da je ostao Mercedes vlasnik? Ili kvalitet unutrasnjosti kao sto je danas imaju?
Novi Dodge Dart imace i 9-stepeni auto menjac, a da li bi tako bilo da Fiat nije postao vlasnik? Da li bi imao moderni mali turbo benzinac?
4. Ostvarena potrosnja je po CAFE standardu i tu potrosnju postuju svi proizvodjaci automobila pri odnosima sa Americkom vladom, pa tako i Fiat.
Drugi, EPA ("prilagodjeni" CAFE) standard potrosnje se koristi u vecini slucajeva (u svakodnevnom zivotu) i on je blizi realnoj potrosnji.
Dok je ovaj prvi, CAFE standard, skoro identican nerealnim podacima koji daju svi proizvodjaci u Evropi - od Americkih, Nemackih do Korejskih.
@bole jesi siguran da ce Dart imati 9 brzina? S klasa bi trebala biti prvi auto sa ) brzina...
Autor bole 05 Jan 2012, 22:05
Vazno je da se Mercedes resio onih plastikanera, i lepo se opario. Vise volim znak evropske firme nego komplet onih americkih plastikanera. Smece uvek, smece zauvek.
@carobnjak,
niko nije rekao da americki auti trose manje od evropskih, ali ti garantujem da ne trose 18 litara kao sto urbana legenda kaze. dobro je, barem ovaj put niste preterali kako obicno bude (po urbanoj legendi trose minimalno 30 litara :))).
@bole,
sve je to super, ali postoji jedan problem - 40 mpg, kompakt auti, 9 brzina automatik - nista od toga jos uvek nije doslo u ameriku, tek treba za nekih 6 meseci (ako i tada). kakve to veze ima sa prodajom u 2011?
istina je da su svi chrysleri dobili nove enterijere, ali veruj mi da nisu izmislili toplu vodu sa tim. njihovi enterijeri su bili toliko losi da je svaki napredak bio premija.
@mile antena
ja sam rekao SKORO 3 puta sto mu dodje oko 15 litara... :)
Tvoji podaci o potrosnji tj. uporedjivanja govore upravo ono sto sam rekao.
Zapamti:nema goreg auta od americkog sto se potrosnje tice! Ostalo je vec diskutabilno...
Nisi mi odgovorio na 5.pitanje!
Ima jos:
7.zasto udeo Fiatovog vlasnistva raste?
8.do kog procenta se predvidja da raste (da li je to predvidjeno sporazumom)?
9.kako ti se dopada novi Dart?
kada su fiat i chrysler potpisali ugovor, fiat nije dao ni centa chrysleru. uradjena je razmena - fiat pomaze chrysleru da razvije manje aute, a u zamenu dobiva % vlasnistva chryslera i pravo da koristi chryslerove fabrike. tako da su i jedni i drugi zadovoljni. fiat se konacno probio na americko trziste posle 20 godina pokusavanja, a chrysler je dobio partnera za manje aute jer nikad u svojoj istoriji nisu znali napraviti manje aute.
nisam siguran koliki deo chryslera ce fiat preuzeti.
za dart cekam da vidim cele slike, do sada su slikali samo deo po deo. nikako mi se ne svidja sto su kopirali zadnji deo sa 2012 dodge chargera, generalno ne volim dizajn vecih auta na manjim.
@mile antena
a sta ces reci na ovo:
"And on July 21, Fiat reported that it paid $500 million to purchase the U.S. Treasury's remaining 6 percent (fully diluted) ownership interest in Chrysler Group and $125 million to purchase the Canadian governments' remaining 1.5 percent (fully diluted) ownership interest, bringing its fully diluted ownership interest to 53.5 percent. In addition, Fiat paid $75 million to obtain assignment of the U.S. Treasury's rights under the Equity Recapture Agreement."
Nadam se da si razumeo koliku lovu je Fiat ulozio, tj. da od tvoje price nema nista! :)))
P.S. eno ti fotke Darta-a na forumu...
znaci platili su manje od $600 miliona za skoro 60% kompanije.
mislis da su to neke pare? pa kirk kerkorian je platio pre par godina vise od toga za manje od 10% kompanije :)
cekam sliku celog darta, da vidim kako se sve uklapa. samo mi se ne svidja sto su koristili dart ime, unistavaju ime klasicnog modela sa ovim koji na kraju uopste i nije dodge
@mile antena
onda nemoj da kazes da nije platio nista!
Novi Dart pozadi uopste ne lici na Charger, ne znam odakle ti to?
@mile antena
I nema nikakve veze sa prodajom u 2011.
Jel vidis broj 4. ispred tog pasusa? Procitaj sad carobnjakovo pitanje pod rednim brojem 4 i valjda ce ti biti jasno.
@hh,
bio je neunistiv auto, slant six (chryslerovi i6 motori) su neki od najkvalitetnijih motora ikada na americkom trzistu.
a postojale su i performance verzije, kao sto je ova
http://4.bp.blogspot.com/_2lf8jIdQ1p8/TUEROVrmfhI/AAAAAAAAAGs/NO3YufU_SvY/s1600/gss1.jpg
@carobnjak,
jeli znas kako izgleda zadnji deo chargera?
http://image.motortrend.com/f/36096568+w786+ar1/2012-Dodge-Charger-SRT8-Super-Bee-rear-three-quarters.jpg
@mile antena
naravno da znam! Jedino zajednicko im je sto su zadnja svetla spojena, bas nista drugo...
Neverovatno koliko se mistifikuje Fiat kao spasioc i to sto (ni)je ucinio za Chrysler...Chrysler je popravio kvalitet u vozilima grupacije zbog konkurencije (koja im je otimala kupce pogotovu Korejci i Japanci mada i domaca konkurencija ima sta da ponudi) koja zna da napravi bolji auto, i zato sto su imali los kvalitet plastike...da sigurno je Mercedes odlucio da budu losiji, a zasto kada nisu ni u istoj ligi...
Orlo, daj nam neki argument.
Kakva je bila plastika u starom Sebringu i Mercedesovom Sebringu? 300m i 300C?
Kakva je plastika kad je Fiat dosao?
Kakvi su menjaci bili ranije a kakvi kad je Fiat dosao?
Mercedes je za 10 godina uzeo od Chryslera 10 milijardi, dao ima Crossfire i unakazio unutrasnjost svih modela, bez ikakve nove tehnologije.
@bole
Kakva je plastika bila kod konkurencije u to vreme? Isto slabijeg kvaliteta, a zasto bi se Chrysler izdvajao, dalje spominjes kada je Fiat dosao...hm koliko sam upucen 300C, Grand Cherokee (pretpostavljam da na njih tipujes kao modele sa boljim enterijerom) su razvijani pre spajanja sa Fiatom, osim ako ne tvrdis da su ih razvili za "pola sata".
Osim toga menjace ne pravi Fiat nego ih Chrysler razvija sa ZF-om, a opet to je njihova politika i prilagodjavanje trzistu, nemoj samo da mi kazes da je morao Fiat da im kaze sta treba da rade a da to oni do sada nisu znali.
Dok je Chrysler spavao Japanci i Korejci su sa svojom velikom gamom osvojili trziste pogotovo manjim jeftinijim vozilima koja cine vecinu prodaje. Dalje da je Chrysleru bilo lose odmah bi "brak" propao sa MB-om, cisto sumnjam da bi Ameri sebi dozvolili bad dill, ali su imali koristi imali su motore (dizel), platforme koje jos koriste itd...e i da svaka od firmi unutar Daimler-Chrysler je radila odvojeno uglavnom zbog toga sto nisu imali marke/aute u istom cenovnom rangu...
Novi Sebring je imao losiju plastiku od starog modela, isto 300c u odnosu na 300m.
"Brak" Chryslera i Mercedesa je zavrsen pocetkom 2007. godine. Fiat dolazi u prvoj polovini 2009. Naravno da je Grand Cherokee skoro u potpunosti rezultat samostalnog rada Chryslerovih inzenjera. Fiat je tu doprineo sa promenama od veoma malog znacaja (ne mozes za 1,5 godinu promeniti dizajn unutrasnjosti ali mozes uzeti kvalitetnije materijale), zato je i Fiat pomerio predstavljanje Cherokeeja za pola godine.
Vec sam naveo na koje modele tipujem (Avenger, Caliber, Journey, Caravan, 200, Town and Country, Compass, Wrangler, Patriot, 300, Charger, Durango). Fiat nije zasluzan za dizajn unutrasnjosti 300 i Chargera ali je doprineo (usmerio novac) da se koriste soft touch materijali. I u Caliberu je ostao skoro isti dizajn interiora, ali se koristi kvalitetnija soft touch plastika.
Chrysler ne razvija menjace sa ZF, vec ih kupuje, a uskoro ce poceti i proizvodnju pod licencom.
Da li bi da je danas Mercedes vlasnik Chryslera, 300 i Charger imali 8-stepeni automatski menjac, dok E klasa ima 7 stepeni?
Nije Chrysler bio na spavanju vec u nesvesti jer ga je Mercedes gusio.
Jedinu platformu i vozilo koju je Mercedes dao Chrysleru je "fenomenalni" Crossfire. Deljenje jednog dela oslanjanja nije deljenje platforme. Platforma od 300C je imala samo zadnje oslanjanje od nekog Mercedesa. Platforma za Grand je od pocetka razvijana samostalno od strane Chrysler/Jeep inzenjera.
"Brak" Daimlera i Chryslera nije bio brak nego cisto preuzimanje i tu se Chrysler vise nista nije pitao.
Nema sumnje da je Chrysler uvek imao dobre inzenjere i da im je Fiat samo dao slobodu u radu i slobodu da pare usmeravaju na pravu stranu.
Nije ih Fiat naucio nista sto pre nisu znali.
@Orlo,
nije chrysler bilo tako lako resiti se daimlera jer su celni ljudi daimler-chryslera bili svabe. kada su poceli nazovi "saradnju" chrysler je imao gomilu novca jer su super poslovali kroz 1980s i 1990s kada ih je vodio verovatno najveci genije koji je radio u americkoj auto industriji - lido "lee" iacocca. a do sredine 1990ih od daimlera je ostalo samo ime. jer su ulozili ogromne pare u razvoj smarta i maybacha koji su iz meseca u mesec gubili ogromne pare, prodaja im je neocekivano pala u americi (najvise zahvaljujuci lexusu), a izgubili su i ogromne pare kada je holandski proizvodjac aviona fokken bankrotirao (ciji je daimler bio vlasnik). tako da vise nisu imali ni prebijene cene za nove modele. prve 3 godine je sve islo ok, svaka kompanija je imala svog predsednika. problem nastaje na kraju te 3. godine - chryslerov CEO bob eaton se penzionise, a CEO daimler (zvao se jurgen nesto, nesecam se prezimena) preuzima celu kompaniju. tu nastaju problemi, jer je taj jurgen tip krenuo da otpusta chryslerove direktore i zaposljava svapske. na kraju je na celo chryslera stigao onaj svabo turskog porekla (zovu ga dr. z, ima cudne brkove :))) i upravo je on krivac za kante koje je chrysler proizvodio od toga (dodge caliber, jeep compass i patriot i slicni). od kada je taj jurgen preuzeo komandu sve pare su odlazile na razvoj mercedesa, smarta i maybacha, a chrysler je dobiva otpatke. i na kraju kad chrysler vise nije imao ni prebijene cente - prodao ga je. od samog starta daimler i chrysler su trebali biti ravnopravni partneri, a kada su se razisli taj jurgen tip je priznao da za njega chrysler od samog pocetka nije bio nikakav partner vec samo divizija i da je daimler usao u saradnju samo zbog toga sto su znali da ce se chryslerov CEO penzionisati za 3 godine i svabe ce onda imati odresene ruke da rade sta god hoce
@mile antena
Vidis nisam znao da su toliki problemi bili i da su Nemci opasne zmijurine, stariji si pa se secas, ja se doduse secam price da je Chrysler imao gubitke 90-ih i da je sadasnji direktor MB-a Diter Zice i jos par ljudi , pocetkom 2000-tih, i uveli nove modele tada 300C itd, popravili stanje ucinili Chrysler profitabilnim.
300c je bio jedan od retkih uspesnih automobila chryslera koje je uradio daimler. mada mislim da tu daimler i nema neke zasluge, 300c se odlicno prodavao zbog retro dizajna i hemi motora, ne zato sto se nekome svidela baza starog mercedesa.
svi ostali (dodge caliber, chrysler crossfire i pacifica, jeep compass i patriot) su bili promasaji najvise zato sto publika nikada nije navikla na takva vozila iz chryslera.
imam jednu super knjigu na ovu temu, i novinar prica da kada je chrysler organizovao sastanak da objavi "saradnju" sa daimlerom kao ravnopravan partner, ustaje jedna starija zena (koja je bila vlasnik dela chryslera) i kaze kako je bila u nemackim logorima tokom 2. svetskog rata, i da nemci nikada nece smatrati chrysler ravnopravnim partnerom vec da ce ga iskorititi i onda ga se resiti ... ispostavilo se na kraju da je bila u pravu
@Mile pa eto, Svabe su jos jednom izvukle korist. Nista cudno - dovoljno je pogledati ko u EU vodi glavnu rijec.