home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kada je Ford predstavio globalni Focus Amerikancima sredinom prošle godine, plan je bio jedan – unaprediti jedan od omiljenih izbora kupaca u automobil koji će konkurisati za sam vrh.

Iako je Ford uspeo da proda 175,717 Focusa američkim kupcima tokom 2011. godine taj plan ipak nije ostvaren. Prodaja Focusa je skočila za 2% u 2011. godini, ali kada se pomene da je u jednom trenutku bila na +22% pre nego što je globalni model debitovao postaje jasno da ovaj automobil ipak nije opravdao svoja očekivanja. 

Takođe, objavljeno je da je čak 45% prodatih Focusa završilo u kompanijama za iznajmljivanje automobila. Takva vozila se uglavnom prodaju po nižim cenama i na duži period štete prodajnoj vrednosti.

I na kraju, plan da se Focus bori za sam vrh takođe nije ostvaren. Focus je nazadovao za tri pozicije i završio tek kao šesti najprodavaniji automobil u klasi iza modela Toyota Corolla/Matrix (240,259), Chevrolet Cruze (232,588), Honda Civic (221,235), Hyundai Elantra (186,361) i Volkswagen Jetta (177,360).

Razloga za neispunjena očekivanja ima nekoliko. Dizajn, pre svega, igra veliku ulogu kao i visoka cena. 2012 Focus je u mnogo većoj meri premium automobil u poređenju sa prethodnikom pa tako i nije iznenadila viša početna cena koja iznosi $17,200 za sedan i $18,000 za hatchback, što je u proseku od $1,400 do $2,200 više od konkurencije.

Focus je takođe jedno vreme imao problema sa kvalitetom novog šestostepenog automatskog menjača, a na nekoliko meseci je bila stopirana i proizvodnja nakon što jedan od snadbevača nije uspevao da napravi dovoljan broj delova za enterijer.

Na kraju, ako se po jutru dan poznaje, šta očekivati od globalnih modela Fusion/Mondeo, Escape/Kuga, Transit/T-Series...

Autor: Zoran T. – Autoblog.rs

Slike: Ford 



čitanja : 2274



Komentari

Mislim da iz ovog proizvodjaci trebaju izvuci pouku a to je da ne prave tkzv. globalne modele i tako stede novac nego da ima razlika u modelima za SAD i EU. Obilo im se o glavu ipak nisu isti zahtevi kupaca sa ove i one strane bare.

Autor Orlo 28 Jan 2012, 11:32

Prvo meni ovaj dizajn prednjeg dela uopšte nije globalni, farovi su neverovano nedefinisani i ne znam šta je pesnik hteo da kaže kada ih je kreirao. Maska je drugi odvratan deo, a Latitude štopaljke su sve samo ne globalne!
Konzervativan dizajn, umerene proporcije, kao i doslednost dizajnu kuće iz koga dolazi mogu se okarakterisati ako globalni.
Ova zbrka linja nikako, niti je po EU ukusu, niti je po USA ukusu, a vala nije ni za Kinu

Autor Dejan L 28 Jan 2012, 11:47

ma ruzno auto + skupo = katastrofa ...

Autor mire_tz 28 Jan 2012, 15:47

Osnovni problem ovog vozila ili novog C-maxa je cena, koja je nenormalna. To sto je nekom ruzan, a u ostalom mozda prosecan, lako bih progutao, ali cenu ...

Autor moron 28 Jan 2012, 16:19

Potpuno se slažem da je dizajn spoljašnosti a prvenstveno prednjeg dela odbio dosta kupaca. Meni je prethodni focus napred bio dosta lepši. Unutrašnjost je dosta bolja ali su generalno odličnu šasiju sa dosta dobrim voznim karakteristikama jednostavno upropastili tzv. globalnim dizajnom. Na kraju ostaje cena koja je do skora bila u rangu golfa 6 a zna se ko je ko i koliko će ko da vredi posle jedno 5 godina eksploatacije. Inače videli u fordu da tako ne ide pa su evo od skora počele i akcije tako da je sada fokus umesto 15 000 spusten na 12000 za osnovni ali solidan paket. Kada bi samo bio malo lepši ...

Autor Vladan 28 Jan 2012, 16:19

Dubiozan potez da gurnu Fokusa vise premijum, pri cemu su poharali Volvo sisteme sigurnosti i ubacili u Fokus i digli cijenu. Ruku na srce u ovom rangu ne trebaju ti sistemi, radari, lane assist i druge gluposti. Opet pokusali su kopirati VW sa globalnim modelima ali za razliku od VW oni nisu samo mehaniku podjelili nego i citav dizajn im je globalan. Neko je vec pisao dizajn je previse nadjidan, pokusava biti previse moderan i mislim da ce slicno Hyndai dizajnu vrlo brzo zastariti.Prvo sto su pretjerali sa kinetic dizajnom, pa prenji dio napravalili previse jednostavnim a zadnji previse nadjidanim, ja se jezim od preraslih svjetla novog Fokusa, tako da mi je ustvari ljepsi u sedan varijanti. Unutrasnjost jeste napredak ali za prosjescnog korisnika My Ford sistem je prekomplikovan i prespor, sad treba da izade update sistema vidjet cemo sta ce biti. Slazem se sa prethodnim Focus nesmije i nemoze se takmciti sa Golfom u cijeni. Po meni potajni kandidati ove klase su novi C4, I30 i Ceed.

Autor Edo 28 Jan 2012, 16:50

Dobro izgleda sedan verzija..
Sto rece "neko" cena je "odbojna"..

Autor Panchev9 28 Jan 2012, 17:05

provozao sam americku verziju kada je izasla. auto ko auto ide stvarno super, mogu preci i preko dizajna, ali $20,000 koliko su trazili za osnovni model nebi nikad dao, za te pare se moze voziti volkswagen passat ili kia optima. honda civic je recimo nekoliko hiljada jeftinija, nije dobra za voznju kao focus, ali ipak drzi daleko bolju preprodajnu vrednost.

Autor mile antena 28 Jan 2012, 17:08

@Vladan
13 hiljada, tacnije 12990.

Autor carobnjak 28 Jan 2012, 17:16

@ Vladan

ma ja bih jedino uzeo karavana ...moze i benzinac 1,6 od 125 ks...nesto amlo opreme preko paketa...sivi recimo...

Autor Jovanovic 28 Jan 2012, 17:34

Izvinjavam se moja greska u vezi cene , akcijska cena je 13000. Mada ne znam koliko će i to biti interesantno kada se za neki mesec pojavi I30 i novi ceed jer je to njegova prava konkurencija. Navikli smo da Ford nudi dosta opreme i solidan kvalitet u paketu sa dobrim voznim osobinama a za cenu koja je niza od konkurencije, međutim dosli su neki novi klinci i sada ćemo videti koliko će ova dva gore spomenuta modela koštati ali da su moderni i lepi a bogami i kvalitetni to im niko ne može osporiti. Ako znamo da nova elantra sa 132 ks trenutno košta 13000 i da uz brdo opreme ide i metalik boja onda je za očekivati da i30 bude nesto jeftiniji a to će onda biti ozbiljan šamar nekima ovde ovaj naduvanim kako da kažem džabe je swe sawrseno ja nemam te pare.

Autor Vladan 28 Jan 2012, 18:03

@Vladan
tako je, samo sto kod Elantre za te pare dobijas 132 ks a kod Focusa citavih 85...

Autor carobnjak 28 Jan 2012, 18:19

@Vladan,
sve kompanije to rade. nude mnogo po cenama nizim od konkurencije dok ne steknu ime, i onda lagano povecavaju cene.
sacekaj jos jedno 5-6 godina, videces da ce i hyundai i kia uraditi ustu stvar

Autor mile antena 28 Jan 2012, 18:30

Vladan
A znaš li koliko vazdušnih jastuka ide uz tu elantru od 13.000 što je "puna opreme"?
"Čak" dva komada... Pa, neka putnici medju sobom podele. Ali, barem imaju taj "metalik", što je jako značajno za bezbednost :)

Autor Moron 28 Jan 2012, 18:40

@Moron
bolje 2 jastuka nego 85ks na onakvu grdosiju...

Autor carobnjak 28 Jan 2012, 18:56

@mile antena
koliko KS ima vas bazni Focus?

Autor carobnjak 28 Jan 2012, 18:56

@carobnjak,
2.0L 160 hp

Autor mile antena 28 Jan 2012, 19:09

@mile antena
au, duplo jaci...
E takav ovde kosta min.25000 eura.
Toliko o povoljnosti!

Autor carobnjak 28 Jan 2012, 19:13

@ mile antena
Ajde pokušaj 1 da shvatiš i zašto! Jer se za Američku verziju štedi i na plastici i na raznim drugim stvarima.
Kao i VW što za američko tržište ima enterijer plastičan kao kod Dačije. Zato što je u americi normalno da se vide zavrtnji, a potrošnja nije bitna. Zato što je u Americi i Hyundai siromašniji nego u Evropi. Znači utuli u glavu da EU vozila imaju kvalitet i vrhunsku završnu obradu

Autor Dejan L 28 Jan 2012, 19:39

@Dejan L,
a ti znas sve to na osnovu ... cega?

Autor mile antena 28 Jan 2012, 19:54

restilizacija prednjeg branika...sto pre
restilizacija stopaljki kod modela sa petoro vrata hitno!!!!

novi model jeste malo vise premium tako da je i za ocekivati da prodaju manju kolicinu vozila...sirotinja ce morati da izabere od sada neku drugu marku , npr hyundai ili kiu

ne znam koja je bistra glava ocekivala da podigne kvalitet a da zadrzi trzisni udeo??....i pri tom da jos podigne cene....

meni licno je drago da je ford krenuo u ovom pravcu,par stvari da izmene i samo strpljivi da budu.....u ovom trenutku 4vrata sa 1.6 ili 1.6 dizel varijantom milina

sto se focusa tice koliko sam ja video on jedini ima esp u klasi za 13000 eura,ako neko kaze da je i to nepotrebno,onda gospodo kupite punta i komentarisite negde drugde

dobar pravc za ford jos samo malo smer da nasteluju i bice to medju top tri u klasi

Autor nikokaoja 28 Jan 2012, 20:57

Ma ESP ce svi u Evropi imati pravo uskoro ako nemoraju vec sad, bez obzira da li se radi o Puntu ili S klasi. Mislim da je jadno od Forda da vise nudi onu osnovnu benzinsku verziju od 85 KS. Pa novi Megan u najslabijoj verziji sad ima 100 KS. Da li Golf jos ima onaj 1,4 l benzinac od 85 KS u ponudi? Cinjenica ostaje da pravo puno znaci dizajn za prodaju sa ovako blend dizajnom tesko ti nekom mozes dokazati da je Focus auto sa najboljim voznim osobinama u C segmentu. Dok dodjes do voznih osobina njega je vec dizajn i cijena odbila. Eto iskreno sto ce Fokusu oni silni radari, kamere i sigurnosni sistemi od Volva, edukujte me ko jos to u C segmentu nudi a da ne pricamo o parama za Audi A3 BMW 1 seriju ili slicno?!

Autor Edo 29 Jan 2012, 00:57

Ne slažem se da Ford ima ambiciju da pređe u premijum, samo sa ovim debilnim dodacima može da košta skuplje od Audija A3. Bazni Fokus benzinac od 105KS košta 13500€ a turbo-benzinac ecoboost od 180KS i Titanijum paketom košta 19000€, mislim da su realne cijene za novi model.

Autor bakicar 29 Jan 2012, 09:12

Onaj "za 13.000" eura ne postoji. Postoji za 13.990 bez klime i sa 85 ks, sa klimom je 14.990, a sa 105 ks je 16.290. Skupo!!!

Autor Moron 29 Jan 2012, 16:29

@Moron
Lično sam bio u salonu i ovaj od 105KS i 13500€ ima klimu;
http://ford.ba/Akcijske_Ponude
Najslabiji fokus je dizel od 95KS, uopšte nemaju taj benzinac od 85KS.

Autor bakicar 29 Jan 2012, 21:33

@bakicar
U Americi je još manja cena.

Autor Ex Italo fan 29 Jan 2012, 21:58

Na sajtu lepo stoji:

FORD Focus

Ambiente 5vr 1.6 VCT 85KS M5 Euro V

Cena po cenovniku 15.105 €
Popust -2.115 €
Konačna cena 12.990 €

http://www.ford.rs/Akcije/Focus__Ambiente

E sad, sto bas tog modela nema u salonu, a verovatno ga nece ni biti, je vec stara, dobra prica ...

Autor carobnjak 30 Jan 2012, 16:19