
Preuzeto sa: Novosti.rs
Javno preduzeće “Putevi Srbije” od naplate ”prolaza” prihodovalo 14,4 milijarde dinara. Čak 55.949 prevoznika prošle godine dalo izjavu da neće da plati “šetnju” drumovima
Auto-putevima Srbije lane je prokrstarilo ukupno 34.051.042 vozila, što je za 544.212 vozila više nego u 2010. godini. Tako su “Putevi Srbije” od naplate putarine ostvarili prihod od 14,4 milijarde dinara, što je za 2,63 odsto više nego u 2010. odnosno dodatnih 369 miliona dinara u kasi ovog javnog preduzeća. Najveći porast broja vozila od 4,89 odsto zabeležen je u takozvanoj četvrtoj kategoriji, a to su šleperi, za koje je putarina i najskuplja. To znači da se “teškaši” ipak nisu opredelili za alternativni Koridor 4, koji prolazi kroz Rumuniju i Bugarsku.
Više od polovine, tačnije 17.401.802 vozila, prošlo je auto-putem Beograd - Niš, dok je najveći porast saobraćaja sa 4,54 odsto zabeležila deonica Beograd - Novi Sad, kojom je saobraćalo nešto više od pet miliona vozila. Kako za “Novosti” kaže Milenko Caković, direktor sektora za naplatu putarine, neuparenih kartica je 0,06 odsto, što znači da je naplativost gotovo stopostotna. Naime, zahvaljujući odeljenjima analike i video nadzora, koji proveravaju rad inkasanata, poslovođa, kontrolora, onemogućen je bilo kakav vid organizovane krađe na naplatnim rampama.
- Neuparenost kartica je posledica divljih izlaza, zbog kojih budžet Srbije ima godišnju štetu od oko 1,2 miliona evra - ističe Caković. - Kada je loše vreme, odnosno kada vozila ne mogu da koriste divlje izlaze, neuparenih kartica nema. Ipak, zahvaljujući saradnji sa MUP pokušavamo da rešimo i taj problem.
Caković kaže da je prošle godine čak 55.949 vozača dalo izjavu da odbija da plati putarinu, što je za 13,29 odsto više nego u 2010. godini. Zbog velikog broja predmeta deo zaposlenih je preraspoređen na poslove obrade izjava, a do leta će svi nesavesni vozači ili kompanije za koje rade, biti utuženi.
- Od ukupnog broja onih koji su odbili da plate putarinu čak 81,17 odsto su vozači teških kamiona - kaže Caković. - Reč je o našim vozačima, jer stranci nemaju pravo da pišu izjave. Naime, svi vozači šlepera dobijaju od vlasnika kompanije novac da plate putarinu, ali to zadržavaju za sebe, pišu izjave, a onda posle godinu dana napuste firmu i to preduzeće posle mora da plati “Putevima” ne samo punu cenu putarine, već i troškove postupka kao i kamatu.
Cena putarine na relaciji Beograd - Niš za automobile iznosi 730, a za šlepere 4.390 dinara i ove godine neće biti menjana.
VINJETE
U Srbiji bi sistem naplate putarine putem vinjeta bio neisplativ i iziskuje značajna ulaganja, kaže Milenko Caković. Sa druge strane i zemlje, koje koriste vinjete za naplatu putarine, a to su Austrija, Slovenija, Češka, Slovačka, Mađarska, Bugarska uvele su ili planiraju da uvedu direktnu naplatu po pređenom kilometru. To planira i Nemačka, jer joj je neophodan novac za održavanje puteva.
Autor: T. Spalević
Nije NORMALNO da se putarina od Subotice do Niša plaća 1400 din... Loposka država...
@zec
Najvise Beograd-Nis...
A,na dole najgori...
Neke deonice su da crknes od muke...
Vinjete su skuplje? Ajd neka mi neko objasni kako je skuplje staviti deset skenera za vinjetu nego napraviti pet mostova od BG do NS?
Vala nece biti neke stete iako nisu platili. Otislo bi to u privatni sektor(dzep).
@zec
Nije kod nas putarina skuplja nego u okolini. Kroz Hrvatsku treba blizu 20 evrića. U Grčkoj putarina Solun - Atina je oko 30 evrića. U Italiji, Francuskoj je sukuplje nego ovde. Ko hoće auto put mora da palti, ko neće ima gudure, pa nek vozi džabe.
E bas da vidim kad ce to Nemaska, Austrija i Madjarska da pocnu sa direktnom naplatom putarine. Gospodono pa oni su sa direktne naplate presli na vinjete, ali onda ne bi bilo leba za vas dzabalebarose, lopove i lazove. A u ostalom glupo je kad nema guzvi u spicevima zbog naplatnih rampi, ne deluje vaspitno na gradjane. Sto ih vise maltretiras oni ce bolje da slusaju
Moze li neko da napise kolika je prosecna plata u putevima srbije, koliko su stsnova podelili u poslednji 10tak godina i po dva su neki dobili, tu je leglo kriminala i korupcije na teret osiromasenog naroda, za insajder su spremni gori od Kolubare 100x ! ! !
"U Srbiji bi sistem naplate putarine putem vinjeta bio neisplativ i iziskuje značajna ulaganja" - ahahahahhahahahaha
Ne, nego bi se videlo koliko nam je putarina zaista skupa! Koliko bi koštala sedmodnevna vinjeta kada u jednom danu vožnje možete napraviti račun od skoro 3000 dinara. I da, vozio sam ja i po Austriji, Italiji i Francuskoj, samo nesto ne mogu da se setim da mi je auto skakao po rupama na putevima koji su prepuni tunela vijadukta i mostova. A Nemačku sa savršenim putevima bez putarina ne bih ni komentarisao. S R A M O T A !