
U kompaniji Bosch rade na sopstvenom sistemu za otkrivanje simptoma umora i pospanosti kod vozača, a ova tehnologija mogla bi da se nađe u primeni do kraja 2012. godine.
Prema istraživanjima američkih i nemačkih agencija koje se bave problemima sigurnosti u saobraćaju, veliki broj saobraćajnih nesreća u ovim zemljama izazvan je zamorom vozača.
Tako je studija Američke nacionalne agencija za sigurnost u saobraćaju (NHTSA) pokazala da je za 20 odsto udesa u SAD odgovoran umor i pospanost vozača, dok su njihove nemačke kolege utvrdile da je to drugi najčešći uzrok sabraćajnih nesreća u ovoj državi.
Poput nekih drugih kompanija iz automobilske industrije i Bosch radi na razvoju i usavršavanju sistema za rano prepoznavanje simptoma pospanosti kod vozača.
U toj kompaniji kažu da su za razvoj ove tehnologije iskoristili već postojeće senzore iz ESP sistema koji detektuju ugao okretanja upravljača u automobilu. Ti senzori, tvrde u Bosch-u, mogu jednostavno da se iskoriste i za postupak utvrđivanja umora kod vozača.
Sistem bi merio koliko često se dešava da vozač, nakon dužeg intervala u kojem nije pomerio upravljač, naglo i impulsivno zaokrene volan.
Ove informacije kombinovale bi se sa drugim podacima, kao što je brzina vozila. Kada sistem detektuje da su nagli i iznenadni pokreti učestali, vozač bi bio upozoren vizuelnim indikatorom na instrument tabli da treba da zaustavi automobil i da se odmori.
U Bosch-u očekuju da bi sistem mogao da postane funkcionalan u serijskim modelima automobila do kraja ove godine.
Preuzeto sa: B92.net
Па ово је Мерцедес представио још 2008-е са новом Е класом (212).
Систем се зове "Attention assist".
https://www.youtube.com/watch?v=3-tBtYCtJMs
https://www.youtube.com/watch?v=Y8mhsoQA2ps
@Pitbull
Uze mi rec iz usta:) No, mozda je doslo vreme da se tehnologija podeli sa industrijom, nema smisla da nesto tako korisno cuvaju samo za sebe.
@Pit
Sad odgledah drugi klip, ono je fenomenalno kako su osmislili sistem. Ipak, 6D-Vision na mene ostavlja jaci utisak.
Posle nekoliko godina, konkurencija ce dobiti ovo. Naravno ako budu umeli da ugrade. :D
@W
Мерцедес увек безбедносне системе да и другима.
Тако је било са готово свим системима, након неког времена, дозволе конкуренцији. :)
Ономад кад сам био на Наваку, Питер Хекет рече да Мерцедес годишње у безбедносне системе улаже неку енормну цифру. Не могу да се сетим сад тачно која је цифра у питању, знам да сам се фрапирао кад сам чуо, 2 милијарде долара годишње чини ми се.
И онда је изнео статистику колико је драстично смањен број судара, погинулих итд са увођењем АБС-а, ЕСП-а итд.
"nema smisla da nesto tako korisno cuvaju samo za sebe."
Тако је, због безбедности и дају технологију другима, онда је то и рекао Хекет.
Е, али остале чаролије не деле другима, наравно. :)
П.С. Или је цифра чак 4 милијарде годишње. Знам да је било нешто баснословно велико.
За мене барем. :)
За њих је то пословно улагање. :)
@W
Константно они улажу, не знам јеси гледао ово :
https://www.youtube.com/watch?v=9-x72GNNodg
А актив-боди-контрол из 99-е? :)
https://www.youtube.com/watch?v=tzDwTCQKusg
Неки ни данас то немају. ;)
@Pit
Znam, znam, citah o toj caroliji, magiji, da li su novinari Car&Driver-a imali priliku da ih vozikaju u tome, nisam siguran.
@W
Јесу.
Ево код колега прво. ;)
http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=333706
http://www.caranddriver.com/news/mercedes-benz-news-magic-body-control-system-driven
http://www.auto-buzz.com/wp-content/uploads/2010/09/mercedes_benz_magic_body_control_prototype_12.jpg
Imam ozbiljan problem sa voznjom na autoputu. Pre neku noc, vracajuci se sa Balasevicevog koncerta, imao sam problema sa koncentracijom dok sam vozio od NS do BG-a. Stvarno je napor, pogotovo sto su mi svi zaspali u kolima. Kako sam dosao do regionalnog puta sa svim semaforima i krivinama tako sam se rasanio. Mrzim autoput...
@UCS
Voznja autoputem uz postovanje ogranicenja je stvarno dosadna.
Jednom sam vozio od Zeneve do Shafhausena (nekih 300 km autoputa), a prethodno upozoren da je put preplavljen kamerama, a vozio drugarovu alfu 159, 2.4, 210 hp sa klackalicama na volanu, :) i svo vreme nisam presao 140 kmh. Isti auto ispred mene, isti iza mene, isti pored mene, isti predeli, sve je monotono, da umres od dosade.
E, sad, kad ne moras pratiti ogranicenja autoput je ekstra. Nemacki autoban je zakon!
@Damko,
Moracu da ti verujem na rec posto mojih 75 konja nije bilo dovoljno za vise od 120km/h sa cetvoro putnika. Da nisu radili put kod Indjije ne bi se ni setio autoputa. Vise volim krivudanje i povermene semafore nego autoput na duze staze. Bas stravican osecaj kad ti se oci zaklapaju a znas da su ti tudji zivoti povereni. Doduse, drugo je kad neko prica sa tobom ili pevas uz radio, ili je dan...
Mada, sumnjam da bi se smorio uz 159-ku... :D
@UCS
Meni je 159 najbolja ponuda iz alfe, cak se polovna moze kupiti za neku ok cenu. Ova je bila neka "ti" izvedba, 19-ice felge, zamisli kad je na svajcarskom autoputu (jedna deonica duzine mozda 1 km koja kao da je sastavljanja od ploca duzine 10-ak metara) uspela da nam "istrese" bubrege. Drugar se opasno brinuo kako ce se istom uputiti na "ferie" (sto vole taj izraz, niko ne kaze tamo odmor :) ) u Srbiju. Inace samo gazenje bele linije potpuno menja zvuk u automobilu, primeti se to i na drugim autima, ali ovde je bilo bas naglaseno.
A sto se tice krivudavih puteva, volim i ja to, mada bih one semafore izostavio iz te price. ;)
Pozdrav.
@Damko,
Pa da slican put imas od Sremskih Karlovaca do NS, tzv Banstol ako se ne varam. Napravljen od betonskih ploca. Pomislis da ti se guma ispumpala od zvukova koji dopiru iz podvozja u jednakim inervalima.
A tu Alfu 159ti imam na desktopu na poslu. Crvenu sa srebrnim retrovizorima :D Veciti sanjar....
Pozdrav!
@Uros
Koliko to ima od NS-a do Bg-a autoputa?Ja isao dosta,i duze i krace relacije...Skoro mi se pogodi 2 dana za redom,Nis-Beograd pa nazad,zadrzavanje u Bg max sat vremena,a treci dan Nis-V.Gradiste,isto zadrzavanje sat najvise i nazad...Mozes da zamislis kako mi je bilo,ti si barem na koncert bio :))) Mada ovo za V.Gradiste izadjes sa autoputa za Pozarevac,pa barem do tamo ima i krivina i svega,pa se navozis...Uglavnom,naporno je ali 2 dan,bio za Bg,vratio se,jesi umoran,tamo vamo ali mogao bih opet za Bg odmah,ne znam kako ali volim volan,mada pomislis na autoput,2 sata minimum na autoputu,pa te to odvlaci,zestoko!Jos kakvih budala sretnes na gore,pa na dole...Inace,znam da ne stedim pa se malo zagubim pa idem preko 160-170 duze vreme,nije mi za to sto je ta brzina,nego ovi policajci :))
"ti si barem na koncert bio."
Ау јбт, погоди ме падеж. :)
Релација БГ-НС има 80км.
@Damko
haha, ti i Alfa?!?
Cudo da se nije odmah pokvarila kad je vatreni Volkswagenovac usao unutra... :)))
@dusan,
Batajnica-NS nekih 60km. Mozda da vozim bolji auto pa bi se zabavljao mada ne vidim sta tu moze da se radi ako se postuje zakon. Ovako upalim klimu u mom Loganu, pustim muziku ali kad padne mrak....Kao u horor filmu, nista ne pomaze. Ni Guarana. :D
Npr, deonica BG-Zlatibor mi je kao iz snova. Tu nema zime...
Чаробњак
Ја сам знаш већ који табор, загрижени, али би радо возио 159 и Бреру.
159 црвену , као што УЦС рече, а за Бреру не знам која боја, нисам их много виђао.
Знам само да има позадину као ЈЛО ! :)))
Једино шта би могло да буде "срећније" на овим Алфама је ентеријер...
@ПИТБУЛ™
znam gde si, ali znam i da znas sta je Alfa, za razliku od nekih! :)
@Чаробњак
Па наравно, зар сумњаш? ;)
Нисам ја као ови поједини сеоски типови са блога. :)
Као што рекох, иако нисам "Алфиста", тј загрижени заљубљеник у Алфе, одлично знам шта је Алфа и имам изузетно поштовање за њу а и минимум два модела која би возио. :)
Брера и 159.
Ја не волим "ПоршеЈца" већ Ламба, да се разумемо. ;)
А и никад нисам чуо да неко каже "возим Ламбајца" или "Фераријца". :)))
Хаха.
Али сам чуо да возе "Поршејца" и "Бемвејца" (цитирам пријатеља који вози БМВ). :)))
@ПИТБУЛ™
za "Поршејца" nisam cuo ali "Бемвејца" i mi na severu koristimo... :)
@Чаробњак
Хахаха.
Тај пријатељ је управо са "Севера". :)
Мени је то смешно, срећа да за Мечку нема таквих израза. :)
Најсмешније ми било кад ми је сав одушевљен показивао како привлачи врата 7-ца (2004 год) кад ју је узео.
А ја се насмејем и кажем му, то је Мерцедес представио 92-е у слону (W140). :)
"Imam ozbiljan problem sa voznjom na autoputu. Pre neku noc, vracajuci se sa Balasevicevog koncerta, imao sam problema sa koncentracijom dok sam vozio od NS do BG-a. Stvarno je napor, pogotovo sto su mi svi zaspali u kolima. Kako sam dosao do regionalnog puta sa svim semaforima i krivinama tako sam se rasanio. Mrzim autoput...
Autor Uros Cuore Sportivo 07 Maj 2012, 21:42
"
Vrlo je sebicno od saputnika da spavaju dok ti vozis, a pogotovo nocu. Da imas malu decu, pa jos da razumem.
Uglavnom, nikada se ne spava u kolima!!! Svi treba da pricaju sa vozacem i da ga drze budnim!
@PITBULL
Moze da se pogresi sa padezima,ja ti poticem sa Juga i toga se naravno ne stidim,a mi juznjaci smo ti takvi kakvi smo,svi znaju nase naglaske i padeze,mada zlatan sam za zemljake ;)
@Uros
Ha,i ja ne volim noc,autoput...Uopste ne volim van grada bilo gde da vozim nocu,mracan put pa naleti neko iza krivine,zaslepi farovima,ne vidis lepo...Mada ja,kao i mnogi drugi sam milion puta morao da vozim,ali kazem,ne volim nocu van grada...I da,i ne treba ti vise od 130-140 na autoputu,inace ova deonica nije bas duga,nemoj kao ja da moras da ubijes 220km u jednom pa za pola sata opet toliko,e to je umaranje...
@Krmica
Meni licno u vecini slucajeva i odgovara kad drugi spavaju,pustim muziku,pevusim i uzivam,jos ako je neki lep put ka nekoj planini,pa krivine ono ovo,prelepo :)
@Pitbull
https://www.youtube.com/watch?v=eSi6J-QK1lw
A da MB ne izmislja toplu vodu i samo joj daje neko fensi ime da bi slabije obavesteni ljudi mislili da je to nesto novo???
Bose je to vjesanje predstavio 2004. a evo i dokaz:
http://www.bose.com/pdf/technologies/bose_suspension_system.pdf
skroluj do dna stranice.
Mercedes je predstavio ABC 1999.
http://en.wikipedia.org/wiki/Active_Body_Control
@carobnjak
Nisam ja "vatreni Volkswagenovac" nego jednostavno kad 10 nepismenih pocne da blati vw, a najnoviji vw koji su vozili je golf 2 iz 1985. godine, onda moram da "drzim vagu". Ipak je golf u toj klasi nesto sto je jako dobro odmereno, cenom, kvalitetom, pouzdanoscu...
Alfa mi se uvek svidjala, ali cinjenica je da im pouzdanost ranije nije bila na nekom nivou (nekad posedovao 164 3.0).
Alfa 159 je odlican automobil, fino izgleda, a ovaj motor koji je u ovoj koju sam vozio je extra, 210 hp, zao mi samo sto nisam smeo zbog ogranicenja da ga forsiram.
Sto se tvoje realnosti tice, cesto si potpuno nerealan, ipak je fiat blize tituli najgore automobilske marke nego najbolje, a ti isti znas velicati i velicati. Shvatam sto si ti kupio punto 2001-2002. godiste, ok, finansije igraju bitnu ulogu, cak bih ga i ja za takvu neku cifru uzeo u razmatranje, ali bio bih potpuno svestan zasto sam i kakav auto kupio.