
Preuzeto sa: Blic.rs
Za nepunih godinu dana, od kako je po važnijim lokacijama u Beogradu postavljen sistem kamera za automatsko evidentiranje saobraćajnih prekršaja, broj nedozvoljenih vožnji žutom trakom, prolaska kroz crveno svetlo i prekoračenja brzine smanjen je čak devet puta.
Primera radi, saobraćajna policija je juna prošle godine u Beogradu zabeležila 11.801 prekršaj zbog vožnje trakom rezervisanom za javni saobraćaj, dok je samo nekoliko meseci kasnije, u februaru 2012, taj broj smanjen na svega 1.237.
Dragan Bogosavac, načelnik Uprave saobraćajne policije Beograda, otkrio je da su od 1. juna 2011, kada je sistem počeo s radom, do maja ove godine kamere evidentirale više od 58.000 saobraćajnih prekršaja.
- Kamere za automatsku detekciju saobraćajnih prekršaja postale su neminovnost. Njihovom primenom počeo je da se menja način na koji Beograđani pristupaju vožnji. Pre uvođenja ovog sistema bilo je potrebno tridesetak policajaca samo da, na primer, na Brankovom mostu obezbedimo nesmetan prolaz žutom trakom za vozila javnog prevoza, a čak ni tada rezultati nisu bili ni približno dobri kao posle korišćenja kamera - objašnjava Bogosavac.
On još dodaje i da je ovaj sistem sve više zastupljen u razvijenim zemljama, navevši primer Pariza u kojem se dnevno naplati čak dva miliona evra od saobraćajnih kazni snimljenih kamerama.
Statistika Ministarstva unutrašnjih poslova pokazala je da beogradski vozači najčešće budu uslikani zbog ulaska u žutu traku, čak 54.000 od uvođenja sistema, dok je oko 2.000 prošlo kroz crveno svetlo i isto toliko prekoračilo brzinu. Iako je najveći broj prolazaka kroz crveno i prekoračenja brzine zabeležen u Bulevaru Mihaila Pupina i Bulevaru kneza Aleksandra Karađorđevića, ipak je najpotrebnije postaviti kamere oko škola.
- Prioritet je da kamere postavimo u zonama škola. Trenutno proveravamo infrastrukturu i telekomunikacione veze na pojedinim lokacijama, gde se nadam da će do kraja godine biti postavljene prve kamere. Jedna od mogućih lokacija je i ugao Crnotravske ulice i Bulevara oslobođenja - kaže načelnik beogradske saobraćajne policije.
Kako kažu iz MUP-a Srbije, cilj razvijanja sistema saobraćajnih kamera nije naplata što većeg broja kazni, već smanjenje broja prekršaja.
- Uspećemo onog dana kada vozači budu razmišljali o prekršajima, ne zbog straha od kažnjavanja, već zbog posledica po druge i sebe - zaključuje Bogosavac.
Autor: Marko Petković