
Vlasnici automobila nisu jedini koji se bave štednjom novca za gorivo. Vojska SAD predstavila je svoj Fuel Efficient Demonstrator (FED) Bravo koncept na dizel-hibridni pogon na društvenoj manifestaciji Society of Automotive Engineers (SAE) World Congress u nadi da će obezbediti smanjenje troškova i ostalih rizika kod isporuke goriva svojim vojnim vozilima.
Pod haubom ovog FED Bravo koncepta nalazi se Ford-ov 4.4 litarski twin-turbo V8 dizel agregat sa 268 KS. Težak 7.600 kilogarama, FED Bravo ima šestostepeni automatski menjač i hibridn pogon koji prenosi snagu na zadnju osovinu, pored električnog motora koji isporučuje snagu na prednje točkove.

Motori se napajaju litijum-jonskim akumulatorom koji takođe može da koristi energiju regenerativnog kočenja. Kao i svi drugi hibridi na tržištu, model poseduje Start-Stop tehnologiju za čuvanje goriva i može prevaliti do 5 km samo na električni pogon. U nadi da će smanjiti težinu ovog koncepta, inženjeri su koristili ugljenično-keramičke kočnice umesto standardnih čeličnih diskova. U odnosu na tradicionalne Hummer modele, FED Bravo troši 28,7 L/100 goriva u gradu i 16,7 L/100 km goriva na autoputu. Iako to možda ne zvuči impresivno u poređenju sa konvencionalnim hibridnim vozilima, model Hummer troši za 30 odsto više goriva od ovog koncepta.
FED Bravo je za sada strogo tretirani koncept, ali nema sumnje da će se neke od tehnologija koje se nalaze u njemu sigurno pojaviti u budućim vojnim vozilima.
Izvor: Netauto.rs