
Kako piše Tanjug, japanska "Tojota" je demantovala medijske špekulacije da će krenuti sa prodajom jeftinih kola u Indiji za oko 6.000 dolara.
"Takav plan ne postoji," izjavio je zvanični predstavnik "Tojote" povodom izveštaja dnevnika "Asahi Šimbuna."
"Asahi" tvrdi da će "Tojota" osnovati novu robnu marku za izradu jefitinih automobila u pokušaju da se izbegne potcenjivanje imena "Tojota", koja je poznata po proizvodnji kompaktnih i energetski efikasnih vozila.
Ne navodeći izvor, list ističe da bi "Tojota" trebalo da se sa novim jeftinijim vozilom pojavi na indijskom tržištu 2016. godine.
Najveći japanski, a do pre dve godine i najveći svetski proizvođač automobila, počeo je 2010 godine u Indiji da prodaje manji automobil "etios" (na slici), ali po ceni od 10.000 dolara, koja je dosta veća u poređenju sa kolima koja izrađuju rivali kao što je domaća "Tata".
Privatna kompanija "Tata motori" prodaje "narodni" automobil "nano" za oko 2.900 dolara. Za sada je to najjeftiniji automobila na svetu, ali skromnih karakteristika.
"Tojota" je saopštila da želi da dostigne cilj po kome će od 2015. godine isporučivati 50 procenata, od ukupno prodatih vozila u svetu, u zemlje sa tržištima u usponu, sa 40 odsto u 2010.
Autor: Tanjug.rs