home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Ford razvija tzv. Traffic Jam Assist, inteligentnu voznu funkciju koja koristi sličnu tehnologiju od već dostupnog sistema za parkiranje, adaptivne brzine krstarenja, pomoći za Lane Keeping i PowerShift menjača koji svi zajedno omogućavaju da vozilo automatski zadrži brzinu (korak) sa drugim vozilima u saobraćaju.

Ford je, takođe poboljšao trenutni aktivni sistem za parkiranje, sopstvenu tehnologiju koja omogućava paralelno parkiranje bez dodirivanja volana rukama vozača. Ford-ovi rani prototipovi ove dve tehnologije za pomoć vozačima su dizajnirani da komuniciraju sa okolinom vozila, da smanje stres vozača i pomognu da se smanji zastoj u saobraćaju.

″Razvoj ove tehnologije je deo prvog koraka u putovanju ka novoj budućnosti. To je poduhvat za koji verujemo da će uštedeti vreme, očuvati resurse, omogućiti manju emisiju izduvnih gasova, poboljšati bezbednost i pomoći u smanjenju stresa vozača.″, izjavio je Paul Mascarenas, podpredsednik i tehnički direktor istraživanja i razvoja u Ford-u.

Traffic Jam Assist (TJA) je inteligentna vozna tehnologija koju Ford razvija u svom srednjoročnom planu za 2017. godinu i dalje. Ona koristi radarsku tehnologiju i kameru kako bi vozilo držalo  korak (brzinu) sa drugim vozilima u saobraćaju, pruža automatsku kontrolu upravljanja vozilom kako bi ostalo u svojoj putnoj traci, smanjuje stres vozača i potencijalno poboljšava protok saobraćaja (vozila). Pojedinačne studije obavljene simulacije, otkrile su da tamo gde je 25% vozila na putu opremljeno tako da automatski prate saobračaj ispred sebe, vreme putovanja može biti skraćeno za 37,5 odsto, a kašnjenje smanjeno za 20 odsto. TJA ima potencijal da prati saobraćaj ispred vozila zadržavajući poziciju vozila u sredini putne trake gde ne postoje pešaci, biciklisti ili životinje i gde su trake jasno obeležene. Mnoge osetljive tehnologije potrebne za pružanje TJA-a u saobraćajnim gužvama već su dostupne na aktuelnim Ford-ovim modelima uključujući Focus, Fusion i Escape. Ova razvijena tehnologija, odgovoriće na promenu saobraćajne situacije ispred vozila i komuniciraće sa vozačem po bilo kom dešavanju. TJA bi takođe uključio karakteristike koje pomažu da vozač ostane priseban i da je u kontaktu sa kontrolom vozila, čak i kada je sistem aktivan. To takođe može biti opozvano u bilo kom trenutku.

U bliskoj budućnosti, Ford planira da dalje razvija i svoju tehnologiju aktivne pomoći pri parkiranju, popularnu funkciju vozila koja omogućava vozačima da se paralelno parkiraju bez dodirivanja volana rukama. Ford je dodao tzv. perpendicular (normalno) parkiranje već postojećem paralelnom manevaru parkiranja. Unapređeni sistem bi iskoristio tehnologije uvedene kod sistema aktivne pomoći parkiranju. On koristi ultrazvučne senzore da identifikuje odgovarajuće parking mesto, obraćajaći pažnju pre na njegovu širinu nego na dužinu, a zatim  usmerava vozilo u slobodni parking prostor koristeći pomoć električnog servo-volana (EPAS).

Aktivna pomoć pri parkiranju, aktivira se pritiskom na dugme na centralnoj konzoli automobila. Kada se otkrije odgovarajući prostor za parkiranje, sistem će obavestiti vozača da se zaustavi pomoću zvučnog i vizuelnog upozorenja. Vozaču se onda saopštava da stavi menjač u hod unazad (rikverc) uz pomoć kočnice i kvačila, ako je potrebno, dok se automobil kontroliše pomoću volana. Funkcija normalnog parkiranja vozila, koristila bi zadnje parking senzore u vozilu za praćenje dimenzija prostora koje vozač ne vidi pri pokušaju parkiranja. Kada nema dovoljno prostora da se izvrši manevar parkiranja u jednom pokušaju, sistem će zamoliti vozača da pomeri vozilo napred ili nazad po potrebi. Kada je vozilo savršeno parkirano, vozač dobija signal da je postupak uspešno završen.

Izvor: Netauto.rs



čitanja : 1176



Komentari