
Kako piše Tanjug, italijanski Fijat biće primoran da zatvori jednu od svojih domaćih fabrika, ukoliko se nastavi kriza na evropskom tržištu automobila. Osim ukoliko prodaja u SAD ne bude povećana, izjavio je izvršni direktor kompanije Serđo Markione.
"Ako nivo prodaje u Evropi ostane na trenutnom nivou u narednih 24-36 meseci, jedna fabrika u Italiji postaće višak", rekao je Markione.
"Ukoliko uspemo da proizvodne kapacitete usmerimo ka SAD, problem će nestati", dodao je on, osvrnuvši se na plan za povećanje prodaje automobila proizvedenih u Italiji na tržištu SAD, koje je u boljem stanju nego evropsko.
"Nastavićemo da smanjujemo investicije u Italiji, u skladu sa situacijom na tržištu ovde, koja nikad nije bila ovako loša", rekao je šef Fijata, u vreme kada je automobilski sektor u Evropi teško pogođen ekonomskom krizom.
U Italiji je prodaja novih vozila u junu smanjena deveti mesec zaredom, uz pad od 24,4 odsto na godišnjem nivou, pokazali su ove nedelje podaci Ministarstva saobraćaja.
Prodaja novih automobila je u prvih šest meseci 2012. smanjena za 19,73 odsto, u odnosu na isti period lani, navodi Ministarstvo.
Kompanija Fijat, čije su marke, između ostalih, lanča, alfa romeo, krajsler, džip i dodž, u junu je zabeležila pad prodaje od 23,38 odsto na godišnjem nivou, ali je njen tržišni udeo uvećan na 30,7 sa 30,3 odsto iz juna 2011.
Fijat trenutno ostvaruje korist od profita kog ostvaruje njegov američki partner Krajsler, čija je prodaja u maju uvećana za 30 odsto na godišnjem nivou, i bez kog bi Fijat beležio deficit.
Autor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs
Zasto bi Fiat dolazio u sukob sa svojim sugradjanima i izazivao nemire po Italiji kad moze da zatvori npr. jednu nebitnu fabriku u Srbiji gde radi par desetina Italijana?
@ Bojan
Platiti 1.000 radnika u Italiji po 1500-2000€ ili platiti 800 radnika u Srbiji po 450€ ?
A ovi u Srbiji mogu da rade ko konji! Šalu na stranu, koliko FAS trenutno ima zaposlenih?
@Bojan
haha, pa ko bi normalan zatvorio tek otvorenu fabriku?!?
Nebitnu, kako kazes, od koje zavisi buducnost cele Fiat grupacije, ironija ili ne...
Dobro,jesam malo preterao,ne bih voleo da zatvore FAS ali mi isto tako nije jasno koji su aduti na koje racuna FAS koji ce obezbediti plate za radnike? Punta vise niko ne kupuje,ovaj 500 L nemogu da priuste gradjani Srbije niti mislim da ce ici kao alva u svetu! Videcete vi,za dve tri godine ponovo ce se proizvoditi jugo, florida i kec ! Umesto da su Napravili "narodni" auto sa cenom do 5 000 eura,mi uvozimo neke krseve iz Evrope sa vracanom kilometrazom!
Fabrika u Kragujevcu nije ni napravljena zbog srpskog tržišta, ni regionalnog. Pre svega zbog radne snage, blizine EU, i trgovinskih sporazuma koje ima Srbija. Tako bar kazu u Fiatu.
@bojan
pa ti kao da ne zivis u Srbiji!
Ko je rekao da ce bilo sta da pravi za nase trziste, slepo crevo u Evropi koje proguta jedva 20 hiljada automobila godisnje? Stvarno inspirativno za bilo kog proizvodjaca da bi razmisljao o nasim problemima i narodnom autu......