
Preuzeto sa: Novosti.rs
Predstavljen nemački prototip elektromobila „srit skuter“, Republika Srpska u finalnoj trci za dobijanje licence za proizvodnju vozila
BANjALUKA - u Republici Srpskoj bi uskoro mogla da počne proizvodnja automobila na električni pogon tipa „strit skuter“, a cena automobila na domaćem tržištu bila bi oko 20.000 KM.
Tim povodom, u četvrtak je u Banjaluci na Trgu Republike Srpske, u prisustvu predstavnika Vlade RS i kompanije „Novi Jelšingrad“ predstavljen prototip ovog automobila, čija bi proizvodnja mogla da počne ukoliko se u domaćim kompanijama ispune sve tehničke pretpostavke.
Automobil ima obim rada od 100 do 150 kilometara sa jednim punjenjem, što je izuzetno rentabilno vozilo, a proizvodiće se za unapred poznatog kupca, jer je njemački patentaš automobila već obezbedio tržište.
Ministar industrije, energetike i rudarstva Željko Kovačević rekao je da će Vlada i resorno ministarstvo pružiti kompletnu podršku ukoliko se ukaže prilika za proizvodnju ovog vozila.
On je izrazio optimizam da će kompanije iz RS uspeti da dobiju mogućnost za proizvodnju elektromobila, jer su ušle u najuži krug pregovaranja.
Ministar nauke i tehnologije Jasmin Komić izrazio je uverenje da će pokretanjem ovog projekta biti ostvareni uslovi za prateći naučnoistraživački rad.
- Uvereni samo da će doći do proizvodnje elektromobila u Banjaluci - poručio je Komić.
Stručni konsultant kompanije „Novi Jelšingrad“ Dragan Vučetić rekao je da će se u toku ove godine znati da li će se automobil proizvoditi u RS i da je cilj preduzeća iz Srpske da imaju proizvodnju više od 50 odsto delova. On je dodao da će jedan od prvih kupaca elektromobila biti nemačka pošta, koja je sklopila ugovor za 20.000 vozila i da se, ukoliko na domaćem tržištu bude vladalo interesovanje, kapacitet proizvodnje može podići.
LICENCE
Prema rečima Dragana Vučetića, RS je u finalnoj u trci za dobijanje licence za proizvodnju vozila, a sledeća faza razgovora biće krajem avgusta i početkom septembra. - U prvoj fazi 2014. godine proizvodi se 300 automobila nulte serije, da bi korak po korak proizvodnja došla na oko 25.000 automobila godišnje - istakao je Vučetić.
Slike sa sajta Klix.ba:



Било би добро да се то деси, али с обзиром на силни лоповлук, постао сам превише скептичан према Републици Српској. А и цена је превелика за домаће тржиште, једино решење је извоз.
@hh
Pa ti vjerujes u ovo ko da ne zivis ovde idu izbori mora malo marketinga za naivne glasace. Ovde su namjerno unistili firme koje su mogle raditi a sad da prave nove, mozda jedino su svabe izracunale da ce ovde raditi jadnici za 200 evra mejesecno koje ne moras isplacivati al su izgleda izgubili iz vida da ce morati malo tenisa ovde da igraju sa prvim reketom RS.
Samo napred, navijamo!
Cena je potpuno nebitna jer se ne pravi za tržište već poznatog kupca, tako da autić može da košta hiljadu ili milion eura, proizvođača baš briga.
Kažem i ja da bi bilo dobro, ali čim je tu upetljana "vlada" i "prvi reket", ministri daju izjave tipa gore danas za bolje sutra, a poučeni "investicijama u RS" u proteklih nekoiliko godina... bojim se da od ovoga svega ovoga nema ništa. Ja ne znam da li je neko od ranijih komentatora iz Banjaluke, ja uslovno rečeno nisam, jer sam došljak koji zbog rata tu živi već nekih 16 godina, ali moram nešto da kažem: NIGDJE NISAM VIDIO DA SU LJUDI PRIRODNO TALENTIRANI ZA ELEKTROTEHNIKU I ELEKTRONIKU KAO OVDJE, to je prosto nevjerovatno. Tim više što je u BL prije rata imala razvijenu elektronsku industriju: ovdje su sredinom 80-ih konstruirali glasovno-operirajući kompjuter... I sad nakomn uništenja kompletne priovrede ovdje, ko bi svarno proizvodio ovaj automobil?
Kijevich 06 Jul 2012, 16:26
Bosanci?
Ovde se govori o Republici Srpskoj, a ne o Bosni i Hercegovini.
Uostalom, još uvek se ne zna dali će ovaj proekat, ikada, zaživeti.