home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: Politika.rs

Najava serijske proizvodnje „Fijatovog” modela „500L” za 4. jul nije ostvarena, tako nešto sad se očekuje tek u septembru

Mi nismo izdali nikakvo saopštenje, bio je jedini odgovor Ive Đurić, portparolke kompanije „Fijat automobili Srbija”, na pitanje da li je u Kragujevcu počela serijska proizvodnja novog modela „500L”, najavljena za četvrti jul ove godine. Portparolka FAS-a zapravo nas je podsetila na svoju raniju izjavu datu listu Politika da će o početku serijske proizvodnje u zajedničkoj kompaniji naše države i torinskog giganta svi mediji biti istovremeno obavešteni, saopštenjem. Da li to znači da u Kragujevcu još nije počela tako dugo najavljivana i više puta odlagana serijska proizvodnja „velikog fiće”?

Biće da je upravo o tome reč, ali ovu pomalu diplomatsku izjavu portparolke FAS-a nismo uspeli do kraja da izanaliziramo. Jer, svi koji nešto znaju o „Fijatovim“ planovima u Srbiji juče su bili u Torinu, na svečanoj prezentaciji voznih karakteristika modela „500L”, auta u koji su Vlada Srbije i italijanski gigant do sada uložili približno milijardu evra.

Ono što doznajemo iz fabrike jeste sledeće: Karoserija je spremna, Lakirnica i Montaža, takođe, ostaje samo da se uredi Preseraj. Radovi u ovom pogonu još nisu završeni, pa otpresci i dalje stižu iz Italije, a što se tiče radnika, oni početak serijske proizvodnje čekaju „ko zapete puške”.

Prema ranijoj izjavi predsednika sindikata kompanije FAS Zorana Markovića, svi radnici su pozvani da se okupe još četvrtog juna. Tada su dobili poslednja uputstva za serijsku proizvodnju, ali iako dobro „našpanovani” tokom višemesečnih priprema i obuke u Italiji, oni će, po svemu sudeći, još malo sačekati da pokažu šta znaju.

Prema informacijama do kojih smo došli, serijska proizvodnja automobila „500L”, koji će se izvoziti na tržišta SAD i EU i prema rečima naših političara spasiti srpsku ekonomiju, počeće tek posle „feragosta”, kolektivnog godišnjeg odmora Italijana koji traje celog avgusta. Tokom četiri nedelje ovog meseca u Italiji, praktično, ne radi ništa, budući da ovaj praznik nije samo običan odmor, već i najstarija porodična svetkovina starih Latina, ustanovljena još u rimsko doba, za vreme vladavine cara Avgusta.

Autor: Brane Kartalović

Foto: arhiva Autoblog.rs / Fiat



čitanja : 1180



Komentari

Koje godine?

Autor Pesimista 06 Jul 2012, 10:29

Haha, proizvodnja je počela odavno. Pitanje je šta je za nekog serija, pet, dvadeset ili sto automobila? Centrala u Torinu je dala zeleno svetlo za serijsku proizvodnju i sad sve zavisi od FASa. A logično je i početi ozbiljnije posle odmora.

Autor B. M. 06 Jul 2012, 13:00