
Toyota je u prvoj polovini ove godine prodala 4.97 miliona vozila širom sveta i tako preuzela prvo mesto od GM-a.
Japanska kompanija je prodala 300.000 više automobila i kamiona od General Motorsa, što je brojka koju će biti teško dostići i premašiti u drugoj polovini godine.
Toyota svoj uspeh zahvaljuje prvenstveno osvajanju novih tržišta u Kini i jugoistočnoj Aziji, kao i rastu tržišnog udela u SAD-u. Za Toyota Motor Corp, brojevi naglašavaju snažan oporavak iz perioda loše prodaje, napredak brenda kako se širi na nova tržišta poput Kine i jugoistočne Azije, dok istovremeno vraća izgubljeni udeo na tržištu u SAD-u.
Obe kompanije su rekle u prošlosti da im nije stalo do vođstva u globalnoj prodaji i da su fokusirane na stvaranje profita. Ali kruna u globalnoj prodaji je zaista stvar ponosa za obe auto kompanije.
GM ipak ne planira da odustane od trke. Prodaja i tržišni udeo GM-a porastao je u Kini, a Chevrolet, njegov najveći brend, je ostvario rekordni rast za sedam tromesečja zaredom, izjavio je portparol Jim Kajin.
Prodaja GM-a bi trebalo da raste, jer 70 odsto njegovih američkih modela će biti obnovljeno ili će biti potpuno novi u naredne dve godine, rekao je Kajin.
Toyota računa na svoj sledeći talas proširenja u jugoistočnoj Aziji, nakon porasta udela na tržištima poput Kine, Indije i Brazila, prenose agencije.
Toyotina proizvodnja je pogođena zbog zemljotresa i cunamija u severoistočnom Japanu prošle godine, a zatim poplava na Tajlandu, što je važan proizvodni pogon za kompaniju. Ipak, kompanija je fabrike i prodaju oporavila brže od očekivanog, zbog čega je vrlo teško da će GM stići Toyotu do kraja godine, rekao je Jeff Schuster, viši potpredsednik predviđanja na LMC Automotive konsultantske kompanije u Mičigenu.
Izvor: Capital.ba
Foto: arhiva Autoblog.rs / Toyota