home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Železnički transport automobila novog Fijatovog modela “500L” od Kragujevca do Luke Bar počinje sutra, najavile su Železnice Srbije. Prvi voz će od Fijat automobila Srbije u Kragujevcu sa 16 vagona prevesti ukupno 208 novih automobila “500 L” namenjenih izvozu.

Novi Fijatov model “500L”, koji se ekskluzivno proizvodi u Kragujevcu, počeće zvanično da se prodaje u Evropi od 1. oktobra. Taj automobil se od prošlog meseca može poručiti u Italiji i na većim evropskim tržištima, a biće plasiran ukupno na više od 100 tržišta u svetu uključujući i SAD, kao i region Azije i Pacifika.

Železnice su najavile da će do kraja godine sa 130 vozova transportovati 26.000 automobila, a za 2013. je planiran prevoz 160.000 automobila sa 14 vozova nedeljno.

U Fijat automobilima Srbije (FAS) ranije je rečeno da se sve u vezi sa proizvodnjom i prodajom novog modela “500L” odvija planiranom dinamikom i da će od oktobra početi prodaja, najpre na prioritetnim tržištima – u Italiji i u Srbiji.

U Srbiji će cena osnovne verzije tog automobila biti 13.490 evra, a u ponudi su tri motora. Reč je o dva benzinska motora (105 KS 0.9 “TwinAir” i 95 KS 1.4 litra) i jednom turbo-dizel motoru (85 KS 1.3 “MultiJet 2″).

FAS je objavio da je serijska proizvodnja novog Fijatovog modela “500L” u Kragujevcu počela 4. jula i najavio proizvodnju oko 30.000 tih automobila do kraja godine. U FAS-u očekuju da će najbolja prodaja biti na evropskom tržištu, a trećina prodaje trebalo bi da bude ostvarena na tržištu SAD.

Zbog povećanja obima proizvodnje novog modela “500L” u fabrici je nedavno počela da radi i druga smena. Radno vreme prve smene je od šest do 16 časova, dok se u drugoj radi od 20 sati uveče do šest sati ujutro. Sa proizvodnih traka, prema saznanjima, dnevno silazi 100 modela “500L”, a u obe smene u proizvodnji radi po 300 radnika.

Autor: Tanjug.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Beta.rs



čitanja : 1045



Komentari

Znaci pocelo je. Najveći izvozník Made in Serbia.

Autor B. M. 12 Avg 2012, 14:50

Evo posla za železnicu!
Direktor železnice je izjavio kako nemaju posla, evo im sad posao.
A drugo neka aktiviraju ponovo vozove za transport uglja, a ne da ugalj pored vozova i pruga, prevoze privatnici (poslanici iz Vlade privatnim kamionima i zgrću milijarde).

Autor Dr Deki 12 Avg 2012, 18:44

Doco, ti si optimista, pruga je prosečne brzine 45km. na sat. Odakle pare za modernizaciju? Jedino i nju prodati Talijanima. Moralí su i vagone da kupe za ovaj auto.

Autor B. M. 12 Avg 2012, 20:38

@ B.M.
Gubitak železnice u 2011. godini je celih 12.milijardi dinara. Svake godine još od vremena Šranačića, kada je železnica izgubila poslove transporta u saradnji sa DRŽAVNIM preduzećima. Kao npr. EPS, Kolubara kopovi - transport uglja! Sartid! NIS !!!
Ali zato privatni kamioni narodnih poslanika, ministara i tajkuna prevoze i po 25h dnevno!
Daj Bože da ovo sa Fijatom iole doprinese železnici!
Ali me plaši da se u ovom ugovoru opet krije procenat nekog iz VLADE, a da železnica opet ne ostane oštećena za taj ,,mali'' procentić, hahaha

Autor Dr Deki 12 Avg 2012, 22:35

Ne samo zeleznice, na pr. luka Bar ima 20€ po autu. Kad je Yugo polazio za SAD to je označeno kao posao veka. Na ispraćaju je bila Milka Planinc, predsednica vlade SFRJ. Radilo je preko 50 kooperanata iz svih republika. Ukupno u SAD je izvezeno oko 150.000 auta, što sad treba FAS godišnje da izveze po svetu.

Autor B. M. 13 Avg 2012, 08:27