
Železnički transport automobila novog Fijatovog modela “500L” od Kragujevca do Luke Bar počinje sutra, najavile su Železnice Srbije. Prvi voz će od Fijat automobila Srbije u Kragujevcu sa 16 vagona prevesti ukupno 208 novih automobila “500 L” namenjenih izvozu.
Novi Fijatov model “500L”, koji se ekskluzivno proizvodi u Kragujevcu, počeće zvanično da se prodaje u Evropi od 1. oktobra. Taj automobil se od prošlog meseca može poručiti u Italiji i na većim evropskim tržištima, a biće plasiran ukupno na više od 100 tržišta u svetu uključujući i SAD, kao i region Azije i Pacifika.
Železnice su najavile da će do kraja godine sa 130 vozova transportovati 26.000 automobila, a za 2013. je planiran prevoz 160.000 automobila sa 14 vozova nedeljno.
U Fijat automobilima Srbije (FAS) ranije je rečeno da se sve u vezi sa proizvodnjom i prodajom novog modela “500L” odvija planiranom dinamikom i da će od oktobra početi prodaja, najpre na prioritetnim tržištima – u Italiji i u Srbiji.
U Srbiji će cena osnovne verzije tog automobila biti 13.490 evra, a u ponudi su tri motora. Reč je o dva benzinska motora (105 KS 0.9 “TwinAir” i 95 KS 1.4 litra) i jednom turbo-dizel motoru (85 KS 1.3 “MultiJet 2″).
FAS je objavio da je serijska proizvodnja novog Fijatovog modela “500L” u Kragujevcu počela 4. jula i najavio proizvodnju oko 30.000 tih automobila do kraja godine. U FAS-u očekuju da će najbolja prodaja biti na evropskom tržištu, a trećina prodaje trebalo bi da bude ostvarena na tržištu SAD.
Zbog povećanja obima proizvodnje novog modela “500L” u fabrici je nedavno počela da radi i druga smena. Radno vreme prve smene je od šest do 16 časova, dok se u drugoj radi od 20 sati uveče do šest sati ujutro. Sa proizvodnih traka, prema saznanjima, dnevno silazi 100 modela “500L”, a u obe smene u proizvodnji radi po 300 radnika.
Autor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Beta.rs
Evo posla za železnicu!
Direktor železnice je izjavio kako nemaju posla, evo im sad posao.
A drugo neka aktiviraju ponovo vozove za transport uglja, a ne da ugalj pored vozova i pruga, prevoze privatnici (poslanici iz Vlade privatnim kamionima i zgrću milijarde).
Doco, ti si optimista, pruga je prosečne brzine 45km. na sat. Odakle pare za modernizaciju? Jedino i nju prodati Talijanima. Moralí su i vagone da kupe za ovaj auto.
@ B.M.
Gubitak železnice u 2011. godini je celih 12.milijardi dinara. Svake godine još od vremena Šranačića, kada je železnica izgubila poslove transporta u saradnji sa DRŽAVNIM preduzećima. Kao npr. EPS, Kolubara kopovi - transport uglja! Sartid! NIS !!!
Ali zato privatni kamioni narodnih poslanika, ministara i tajkuna prevoze i po 25h dnevno!
Daj Bože da ovo sa Fijatom iole doprinese železnici!
Ali me plaši da se u ovom ugovoru opet krije procenat nekog iz VLADE, a da železnica opet ne ostane oštećena za taj ,,mali'' procentić, hahaha
Ne samo zeleznice, na pr. luka Bar ima 20€ po autu. Kad je Yugo polazio za SAD to je označeno kao posao veka. Na ispraćaju je bila Milka Planinc, predsednica vlade SFRJ. Radilo je preko 50 kooperanata iz svih republika. Ukupno u SAD je izvezeno oko 150.000 auta, što sad treba FAS godišnje da izveze po svetu.