
Prvi kontingent novog automobila „fijat 500 L” krenuo je danas nešto pre 11 časova železnicom iz Kragujevca do luke Bar odakle će brodom biti transportovano 206 vozila u Italiju.
Novi Automobili 500L proizvedeni u fabrici „Fijat automobili Srbija” (FAS) u Kragujevcu do te crnogorske luke biće prevezni sa 16 vagona.
„Ovo je prvi izvoz novog automobila i ide do kupaca u Italiji”, rekao je novinarima direktor proizvodnje u FAS-u Nuncio di Bartolo i naglasio da će do kraja nedelje put Bara otići novi kontigent od 206 automobila.
Prema njegovim rečima, do kraja godine sedmično će ići dva voza sa po 206 automobila 500L i taj broj će se povećavati u skladu sa zahtevima kupaca iz Evrope.
Di Bartolo je istakao da će nov model u zemlje Evrope, pored železnice, biti transportovan i drumskim saobraćajem.
On je istakao da je plan fabrike da dnevno sa traka silazi 500 automobila i da do kraja godine bude proizvedeno ukupno 30.000 „fijata” 500L.
„Ovo je veliki posao za 'Železnice Srbije'“, ocenio je direktor Direkcije železnice za infrastrukturu Milan Maksimović.
Naglašavajući da železnice već sarađuju sa FAS-om tako što transportuju delove za novi model automobila, Maksimović je rekao da je danas iz Kragujevca krenuo prvi voz sa gotovim automobilima.
On je dodao da će iz Kragujevca put luke Bar ići 12 vozova sedmično kada se u Fabrici bude proizvodilo 200.000 automobila godišnje i da je u planu modernizacija i elektrifikacija pruge od Lapova do Kraljeva.
Mašinovođa Sreten Lazović nije skrivao ushićenje što je prvi koji će prevoziti nov model automobila.
„Počastvovan sam što sam prvi koji će novi model da transportuje ali i radostan jer će nam ovaj posao sa FAS-om stvoriti mogućnosti da se obezbede bolje plate”, naglasio je on.
Kako su istakli u Železnicama Srbije prvi kontigent trebalo bi da stigne u Bar nešto pre ponoći.
Autor: Tanjug.rs
Foto: Rts.rs
Video prilog RTS-a možete pogledati na sajtu RTS-a
Vec vidim carobnjaka negde pored pruge kako baca cvece za vozom. Pozdravlja vagone pune fiata 500L, salutira, kao nekad sto se drugu Titu salutiralo.
Da budem iskren, ovaj auto je stvarno preskup, ali sta je sve moglo da nas zapadne da proizvodimo i nismo lose prosli. Jedino ako cena ne pokopa ovaj auto, mogli su to nize i za ostala trzista, da je cena u EU 13500 e kao sto je kod nas (ali sa klimom i boljim paketom opreme (fabricka muzika)), a ne klima toshiba, a muzika zvuk dvocilindricnog motora.
Damko
ja sam to vec uradio a vec sam i ostavio slican komentar, tako da nema kopiranja ako je moguce... :)
Da te utesim, jeste preskup!
No dobro, važno je uhodavat proizvodnju, izvoz i infrakstrukturu. Neče ni 500L praviti zauvijek, i Puntu dolazi kraj. Bitno, fabrika je završena i radnici obučeni, i sad s manje ulaganja mogu se praviti razni modeli. U odnosu na prije par godina Zastava je sad Enterprise.
carobnjak
Ne trebas mene tesiti, ja pare za ovo izbrojati necu. ;)
Daj link za taj komentar sto si imao, a ne nalazim ni taj pozdrav na temi o alfi, pa ako moze ta 2 linka (imam utisak da je taj poziv vise neka prozivka, ali da vidim prvo).
@Damko
pa necu ni ja, pa sam mislio da ce ti biti lakse! :)
Evo linka i pozdrava, medju poslednjim komentarima je tamo:
https://autoblog.rs/blog/auto/top-secret/2012/08/07/alfa-romeo-giulia-novi-render2#926965
narucujem jedan za mene bijele boje citav.....oprema osrednja sa twin air 0.9 da mi malo trosi.....cim ga kupim slikacu ga pa postaviti.
mirko
Može li se znati šta je za tebe kvalifikacija ' "malo troši"?
taj motor i ta težina neobećavaju..
opet full specifikacije....kada cemo videti osnovni model.sa ovim dimenzijama i tezistem bice vasar na putu tj tako mi deluje
@carobnjak 13 Avg 2012, 17:58
Jeste preskup, ali ne kao vw. Ovaj 500L je stvarno preskup, vw ce tu cenu opravdati kao polovnjak, a fiatu pada cena kao kamen bacen u more. Ironija, mi ga sklapamo, kupovati ga necemo, a iz inostranstva cemo uvoziti iste te odbacene polovnjake.
Guzve zbog voza biće neizbežne. Prvo manja fabrička lokomotiva gura vagone iz FASa kroz grad, na sever, na glavnu stanicu, a zatim preuzima druga koja ih vuče na jug ka Kraljevu. Mislim da će u Italiji, prvih 2000, belih, biti sa popustom, kao promocija novog modela..
Vidim cena vam glavni proplem. Možda je i dobro da ne krene odmah dobro prodaja, nisam baš siguran da se neće potkrasti neka greška u prvih 200.000. Ipak je to novi model i radnici. A vraćanje na doradu je deprimipajuće, i loše za marketing. Mada, još ima dosta Italijana i Poljaka koji rade u FASu, pa su male šanse.
carobnjak
Nije to glupost, nemoj takve kvalifikacije, to samo govori o tebi da ne razumes neke stvari.
Evo da ti objasnim: ishandrene, neodrzavane, lupane, neispravne polovnjake koji su prosli 200.000+ km. Mozda ti je sad jasnije. Znaci ona vozila koja tamo vise niko nece.
Damko
glupo si definisao, stanje takvih vozila je nezavisno od marke i modela!
Svaki polovnjak ima svoju cenu, zavisno od stanja.
Odbcen polovnjak ce pre ici na reciklazu a ne na pijacu!
carobnjak
Sustina mog komentara od 00:35 je sledeca: "Ironija, mi ga sklapamo, kupovati ga necemo, a iz inostranstva cemo uvoziti iste te odbacene polovnjake". Ili - auto je toliko skup da bez obzira sto ga mi proizvodimo, kao takvog ga necemo kupovati, vec onda kad bude vise nego jeftin, ali iz razloga jer ga je neko vec maksimalno iskoristio i to auto jednostavno vise nije ono sto smo mi napravili. Ista je situacija i sa drugim polovnjacima, ali razlika je sto se ovaj sklapa u Srbiji.
Damko
razumeo sam, ali pojam "odbacen" znaci da vise nije za upotrebu, i to nikakvu, samo to...
Sta znaci maksimalno iskoriscen? Ne postoji deo koji se ne moze zameniti, cuo si ti za generalnu? Pa nije to zivo bice, e moj DaNko... :)
Na zalost situacija u drzavi je takva da vecina naroda misli kao i ti, menjaj delove dok god ide, radi generalnu, menjaj zardjale delove, sklapaj, sklEpaj, prepakuj, samo nek ide, auto nema rok trajanja. No nije bas tako.
Damko
ne, ne pa opet ne razumes!
Nigde nisam rekao da to treba raditi ili da je to dobro vec da je moguce!
Termin koji bi odgovarao tvojoj upornoj politici iz 08:36 je "polovnjak u losem stanju", slazes se?
A ti ne znas da postoje primerci koji su presli i 500 000 km i u boljem stanju su nego neki sa 100, jer su redovno odrzavani a potrosni delovi na vreme menjani?
I sta cemo sad?
Evo Mange moze da potvrdi... :)
Damko
posto vidim da si i ekonomski strucnjak, moram da te pitam kad ce BiH imati svoju autoindustriju i zasto je prethodna ugaena, a eto , gle cuda, pravise VW i njenu slugicu - Skodicu?
E to je prava tema za tebe i slicne... :)
Kad se Yugo prodavao u SAD za 3990$ bilo je, ne valja mu kvalitet. Ovom cena. No na Zapadu su povoljne kritike za 500L, kao dobija se uz doplatu od par hiljada evra, mnogo više nego sto pruža prethodnik 500.
carobnjak
Hahahaha, ma zna se da si ti strucnjak za sve i svasta na blogu. Za BIH ne bih znao reci, nisam siguran da je pitanje bas za mene jer radim u Bosni, passport Srbija, tako da sam i dalje ovde strani drzavljanin (ne zadugo), a u Bosni se proizvodi i nesto delova za nastupajuci golf 7ako te bas interesuje (presvlake recimo).
A to sto velicas fiat, a nipodastavas skodu, hahahaha, ne budi smesan, skoda je danas bolja od fiata, neuporedivo bolja. Kazes slugica, a sta je sa lancia-om, fiatovom slugicom? Ni alfi bas ne cvetaju ruze, svake 23 godine izbaci nov model.
Damko
nisam bas razumeo ko si i odakle si, bitno da poznajes BiH, pa kad se tamo bude proizvodilo nesto slicno kao u Srbiji, obavezno me obavesti, radovacu se sa tobom! :)
P.S. a kao imao si i Skodu? Ili su opet novinarske patke u pitanju?
Pitaj Predraga koliko je dobra, posebno kad je nova...
I, da, sto se tice fiata 500L procitaj sta sam napisao u prvim komentarima, sta je sve moglo da nas padne da proizvodimo dobro smo i prosli, ali samo budala moze da kaze da je cena od 15500 ok, i sam ces se sloziti.
Ali zato citaj sta je napisano pa onda komentarisi.
Damko
nisam probao Oktaviju ali sam se vise puta vozio u njoj, nemam vecih zamerki.
Za ostale Skode mi je dovoljno Predragovo iskustvo..
Sto se tice tvoje poslednje recenice, mala ispravka, bacio bih samo polovinu para...:)
Sta ces, Skoda ne zadovoljava moje stroge standarde, pa dzaba i da je probam!