
Španska robna marka "Seat" ponovo je jedini brend nemačke grupacije "Folksvagen" koji posluje sa gubicima, tvrdi poznati automobilski gigant.
Glavne robne marke nemačkog koncerna "Folksvagen" (VW), među kojima su "Audi" i "Škoda", posluju sa profitom.
Kompanija "Seat" suočava se s usporenom prodajom u Španiji gde registracija novih kola pada već skoro dve godine.
Podaci o poslovanju "Seata" u potpunosti odudaraju od rezultata matične kompanije "Folksvagen" koja spada među najprofitabilnije auto grupacije na svetu.
Od 2008. Godine "Seat" je zabeležio oko milijardu evra (1,24 miliajrde dolara) gubitaka. Kompanija je bila profitabilna smo jednu godinu u poslednjoj deceniji.
Ipak, uprava "Folksvagena" uporno pokušava da oporavi špansku filijalu, bez obzira što mnogi stručnjaci preporučuju da bi "Seat" trebalo da zatvori kapije.
Direktor Centra za istraživanja u autoindustriji Ferdinand Dudenhofer upozorio je da "nema nikakve sumnje da je 'Seat' jedna 'crna ovca' u svojoj familiji."
On smatra da bi trebalo prekinuti sa proizvodnjom vozila tog brenda i ponuditi pogone u Španiji drugim robnim markama kompanije, poput "Škode" koja proizvodi modele iste kategorije.
"Folskvagen" je kupio "Seat" 1986. godine u okviru plana širenja prisustva na španskom tržištu. Uprava kompanije je nekoliko godina pokušavala da reši problem gubitaka koji su nastajali zbog nedovoljnog korišćenja kapaciteta u "Seatovoj" glavnoj fabrici u Martoreli, u kojoj može da se proizvede 500.000 vozila godišnje.
U 2010. godini izrađeno je, međutim, svega 345.000 automobila, mnogo manje nego deset godina ranije.
Autor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Seat
Evo, za pocetak na primer neka stancaju Skode sa Seatovim znakom, sigurno bi se dobro prodavale jer je mnoge sramota da voze Skodu, a sve ispod lima je ionako VW... :)
Ako ga novi leon i novi manji SUV ne vrate na put profitabilnosti gotovo je sa seatom. Da je neko drugi na mestu vw-a, davno bi odustao od seata, ali vw-u se moze, jos ih drze na infuziji.
@Damko
zanimljiv podatak je da je prodaja Seata najvise opala upravo u Spaniji!
@carobnjak
Zato sto je Spaniju kriza zestoko pogodila. Isto kao sto pada prodajas fiata u Italiji.
Seatu bi bilo bolje da spusti cne na nivo Škode, znaš kako će da se prodaje? Ko alva
Pravo da vam kazem, ovaj Seat je puno bolji i kvalitetniji od Skode. Licno sam se uvjerio u to.
Niže cene, normalniji dizajn i upotrebljivija unutrašnjost su put do uspeha. Redizajnirana Ibiza izgleda jezivo (video sam je pre neki dan), a Leon je takođe nazadovao. Uhvatili su se za ovaj oblik farova kao pijan za plot, pa samo copy-paste sa modela na model.
Nikoga normalnog nije sramota da vozi Škodu niti bilo koji drugi brend.
@Damko
pa to je VW kvalitet, treba da stoje u redovima da bi ga kupili...
Kad ono, corak! :)
@Predrag
veruj mi da ih ima dosta koji tako razmisljaju (vazi i za Daciju). E sad, da li su normalni, pokazace vreme a i vanredno odrzavanje... :)
@ carobnjak
Kada se pojavio novi Polo, cena mu je bila 10.990€, beli 3 vrata.
Kada se pojavila Fabia II, cena joj je bila 8.990€,
bela 5 vrata.
Kada se pojavila nova Ibiza, cena je bila 10.690€,
bela, 3 vrata, gori klot od Fabije, pozadi tesna i uska!
I onda za razliku od 1.600€ kod Fabije nadogradiš brdo opreme + imaš 5 vrata i kolena ne vrište, kao ni ramena putnika na zadnjoj klupi!
Pa za vw se i ceka u redu, videces tek kad sedmica krene u prodaju. A corak - kod fiata, izlaz ni na vidiku, to sto postoje retki fanovi ih nece izvesti na pravi put. Da im nije one zarade koju chrysler ostvaruje fiat bi vec sada bio u problemu. A vw je toliko finansijski jak da moze sebi priustiti x sansi sa seatom, a da ga to neznatno opterecuje.
ibizu imamo u porodici platio sam vise od 11.000 eura i super je za moju zenu i djeca a za mene ne....
Seat je u koncernu cjenovno pozicioniran stepenicu više nego škoda, ali prvenstveno kvaliteta unutrašnjosti (materijali)je lošija nego kod škode (ibiza, ibiza sc i odlazeći leon - škoda octavia je za njega mlazni avion po izradi). Exeo i alhambra su odlični. Čekam novi leon u živo. To kupci vide; ili će promjeniti promjeniti taktiku ili - ćao.
P.S. Upravo je moj komšija kupio novu fabiu, tako je složen izvana i iznutra da ostavlja dojam otpornog na nuklearni udar.
@ draško
Svaka čast za objektivnost, čovek koji je ima je ne voli, dakle.....
@ Milan
Exeo = prethodni Audi A4 (karoserija).
Novi Leon = Audi A3 sa trouglastim prozorom u C stubu.
A Seat treba da bude kao nešto sportskiji, agresivniji, mladalački, a postade teret VW-a.
A sterilna Škoda Rapidno raste
VW je prvo imao u planu da sa Seatom da krene u osvajanje trzista sa lowcost modelima, medjutim nakon toga je doslo do kupovine Skode pa su uloge zamenjene pa je imidz Seata promenjen u sportsku marku i auto emotion... bila je reportaza na TV-u. Osim toga nije tesko ostvartiti profit u okviru grupacije kada nema pojedinacnog razvoja motora, platformi, bezbednosnih sistema, mehanike itd... tako da svi mogu da dele lekcje kako evo Skoda se ubija od profita pravi odlicne modele bla bla...
P.S. Dzabe se lozite VW sada kada zeli da bude no.1 po prodaji sigurno nece da ugasi Seat i time obori broj vozila... a da tu je i prestiz! :)
kao sto sam rekao na jednoj od prethodnih tema, mnogo bolje bi im bilo da su se resili seata, a kupili 100% suzukija (umesto 20%), mnogo bolje bi prosli financiski (suzuki je kompanija koja ustvari raste na najvecim svetskim trzistima) i nebi se sad gonili po sudovima.
Forsiraju sportski imidž Seata a za takvo nešto ipak treba dosta vremena i para, poznajem dosta ljudi koji gotive VW i dali su dosta para da kupe jedan GTI naprimjer ali nikada nisam vidio nekoga ko je fan Seata. Ako žele da posluju sa profitom treba da štancaju Škode sa Seatovim znakom za latino tržišta poput ovoga modela Rapid/Toledo. Kada staviš 2.0 TDI ili jači TSI motor to ne može da se prodaje za male pare, takvi su npr Cupra modeli.
Evo mnogima odgovora koji priželjkuju da alfa romeo bude prodaana Vw..isti bi scenarij bio...kao i sa Seatom..Zato im je Marcione i odgovrio " gledajte vi šta ćete sa Seatom i ne pitajte za Alfu"....jest da i on ne zna šta će sa njom ,ali kad je već tako što bi je skrnavio sa VW-om i da mu se još Njmeci u lice smiju,jer njemci bi je skroz uništili iz ljubomore,Oni znaju a Alfa i ovakva vredi u vožnji mnogo više ..
Ovo je tipičan primer koliko i dizajn utiče na prodaju. Po mogim blogovcima, Seat je bez malo savršen u dizajnu, sličan Alfi. Svi ga vi hvalite veličate kao i Alfu, ali da ga kupite NE! Onda sledeće česte konstatacije kako VW zaboga neće Skodu da pusti da mašta.
A u stvari šta? Ljudi ne vole kola napadnog dizajna koja nisu kalsika. Hiljadu puta sam rekao da automobil nije apstraktna slika, ulje na platnu, nego forma koja mora da daje na prvi pogled imidž sigurnosti i da oslikava karakter i namenu automobila. Zato su Nemački auti neprevaziđeni, ne lutaju i ne menjaju pravce, sa često dosadnim i konvencionalnim formama koje drže prodaju.
Skoda svojim izgledom i oslikava samu sebe, kao jeftin auto koji uliva sigurnost.
marketing Vw je jak zato prodaje svoja matična vozila, plus koristi široku preciznu mrežu ,detalji oko prodaje ,saloni su kvalitetniji nego ostalih,zato prodaju ,tu su ispred Alfe i fiata, ali ne u osobini vozila, kvaliteti vožnje...ne u svim aspektima..i da smanjuju troškove kopijom platformi i ne troše pare na dizajn,,,Audi od reda svi isti od A1-A8,,,
uopšte nemam ništa protiv Vw posebno ne Audia,ali volim istinu,,i ne volim kada nekog unište,jer žele za sebe sve,Želi tako i Nemačka sebi sve,ap kuka kako samo oni rade, ostali u EU ne rade, itd...pa eto kriva je Španija jer seat propada ,a vodi je U nemačkoj VW...to su laži