
Predstavnici italijanskog “Fijata” prihvatili su predlog da Srbija, posle rebalansa budžeta, uplati 50 miliona evra u zajedničko preduzeće “Fijat automobili Srbija”, a ostatak od 40 miliona evra naredne godine – rečeno je u Ministarstvu finansija i ekonomije Srbije.
Ovim dogovorom prevaziđen je problem nastao zbog toga što je Srbija bila u obavezi da ove godine uplati 90 miliona evra, ali prethodna vlada te obaveze nije ukalkulisala u budžet za 2012. godinu.
Prodaja novog modela automobila “fijat 500 L” proizvedenog u Fabrici automobila Srbija u Kragujevcu, počeće krajem septembra – rečeno je na sastanku u Beogradu ministra finansija Srbije Mlađana Dinkića i potpredsednika italijanskog “Fijata” Alfreda Altavile.
Do kraja 2012. godine 30.000 automobila biće proizvedeno u Kragujevcu, od kojih se očekuje prihod od oko 350 miliona evra, prenose beogradski mediji.
Dogovoreno je i da predsednik „Fijat Grupe” Serđo Markione dođe u posetu Srbiji naredne nedelje.
Autor: Srna
Foto: arhiva Autoblog.rs / Rts.rs
Fiat je od Srbije dobio garanciju za kredit koji je podigao, dobio je Zastavu i sve što je bilo u njoj, 10.000 € za svako novo radno mesto, bescarinske zone, besplatno zemljište... pa šta hoće više. Ovaj FAS je totalno glupava kreacija.
@Predrag
moze biti glup samo onaj ko mu je sve to dao, logicno...
P.S. a sta je to bilo u Zastavi kad si x puta rekao da je sve baceno i poklonjeno?!?
carobnjak
Kompletna oprema za proizvodnju automobila i rezervnih delova. Mogli su da je zadrže bar zbog ovog drugog i da od toga imaju čistu zaradu. Kompletna laboratorila za ispitivanje svega vezanog za automobile... Da mi je samo znati šta je urađeno sa linijom za Z10. Zvaću ovih dana jednog inženjera iz bivšeg Instituta pa ću da saznam.
@Predrag
koliko ja znam Fiat je izgradio i doneo sve novo, od temelja i njemu sigurno nije trebala oprema iz sezdesetih...
Ko je to prodao, poklonio?
carobnjak
Dala Srbija Fiatu, a on je rasprodao za male pare ili pobacao. Moju Floridu je FAS je prodao za 55.000 din. kao jedan od najskupljih automobila. Njih ukuono 40 je prodato za 16.500 €. Na sličan način je prodata i oprema.
P.S. kako mislis linijom za Z10, kad se tamo proizvodio Classic? Proizvodnja je obustavljena zbog 500L, ali ce se nastaviti od januara...
@Predrag
ko SVI?!?
Samo je jedan krivac a to je drzava! Fiat je samo iskoristio nasu slabost i neznanje...
(a drugi nisu hteli ni to!)
@Predrag
pa neka i zavrsi, vreme je! Dok se pravila isto si kukao i pljuvao, sta se sad pravdas?
carobnjak
Koji drugi? Pa Zastava je poklonjena Fiatu u toku priprema za tender. Pojavio se jednog dana Dinkić sa izumom zvani FAS i gotovo. Bolje da su je Kinezi kupili ili Tata, ne sećam se više ko se interesovao za tender.
carobnjak
Z10 je bio korektno montiran automobil i od korektnih delova. Classic je katastrofa, sastavljen od škart delova. Farovi ne mogu da se podese, karoserija je sva iskrivljene pa ne može da se podesi geometrija točkova, svi redom cvokoću pri dodavanju gasa, ljušti im se lak, škrtarili su kod zvučne izolacije i antikorozione zaštite, blokiraju im prednje kočnice... haos.
@Predrag
upravo tako, NIKO drugi je nije hteo pa ni kinezi!
Takve price su bile Slobine izmisljotine pred izbore...
P.S. kao i da ce Sony preuzeti EI Nis...
A FAS je nastao dosta kasnije!
carobnjak
Šta pričaš? Tender za Zastavu je pripreman iste godine kada je poklonjena Fiatu.
carobnjak
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2008&mm=04&dd=03&nav_category=9&nav_id=292240
@Predrag
i sta ti sad tu nije jasno?
Lepo sam ti rekao da tada FAS jos nije postojao!
A ko je taj prozivodjac u toj vesti koji je obecao 150 hiljada godisnje?
Da nije mozda upravo Fiat?
P.S. Zastava je prodavana 2 decenije unazad ali bez uspeha...
http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/38227/Tender-za-Zastavu-pocetkom-maja-
itd. Ima sve na internetu.
@Predrag
zasto mi dajes te linkove kad sam ti lepo rekao isto to sto pise tamo?!?
Džabe trošim vreme. Objavljivanje tendera je obustavljeno zbog kreacije zvane FAS.
@Predrag
pa dobro jutro! Zato sam ti rekao da je FAS dosao KASNIJE!!!
P.S. a inace to da je VW bio zainteresovan je samo novinarska patka jer gde VW zagrize, ne pusta! Eno ode za Kinu...
Zbog toga nije trebalo da navlače alavog Fiata, pa da mu u zacrnjenom ugovoru ko zna šta obećaju. Korektan ugovor i bilo koji drugi veliki proizvođač bi bili pravo rešenje. Ovo je bila varijanta uništi postojeće i stavi parice u džep. posledice su ogromne. Privreda više ne postoji.
@Predrag
tender nije ni bio potreban jer se znalo da niko nije zaintersovan! Dosao je Fiat sa ponudom uzmi ili ostavi, uz naplatu visedecenijskog duga!
Vrlo jednostavno i istinito, sve ostalo su price za malu decu...
carobnjak
Pošto mi je obrisan komentar... bilo bi lepo da si ukapirao da tender nikada nije objavljen jer je čika Mlađa zamazao svima oči sa Fasom?
carobnjak
Deo duga je bio vraćen prodajom imovine, a deo je Fiat otpisao još pre kupovine licence za Z10.
Loše si pratio situaciju, a razbacuješ se poluistinama.
Predrag
ma koje imovine? Lepo si objasnio da je baceno i poklonjeno, koga ti bre farbas?!? :)
@Predrag
ja vrlo dobro znam sta je istina ali ti ocigledno ne!
Zastave vise nema niti ce je biti, a ni Skode u Srbiji... :)))
carobnjak
Svih prodajno-servisnih centara u Srbiji (Zastava promet).
Ne znam čemu ovakva rasprava. Pregovorí s raznim proizvođačima automobila su dugo trajali. Fiat je zagrizao i to je to. Vrednost Zastave automobila ušlo je u državnih 33%. Kako bi prošli sami primep je Zastava kamioni, koje niko neće ni za dzabe. Tamo radi radnika koliko i u FASu, bolje rečeno na grbači su države.
Fiat se tu zeznuo debelo, bolje da je ovu fabriku pravio van Evrope. Ugovor je potpisan pre krize i sumnjam da bi ga sad potpisali. A dobio je od države isto što i ostali kasnije. I pr. Gorenje je dobilo besplatnu zemlju, oslobađanje od lokalnih poreza 10god. i 10.000€ po radniku. A radi se o mnogo manjoj investiciji. Kao država smo neozbiljni, bolje da Fiat otkupi i ostalih 33%.