home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kada se sledeće generacije GM-ovih full-size pickupa (Chevrolet Silverado i GMC Sierra) i SUV-a (Chevrolet Tahoe, GMC Yukon i Cadillac Escalade) pojave u prodaji za dve godine, u ponudi više neće biti hibridne verzije.

U prošlosti hibridne verzije su imale potrošnju od 11.7 litara u gradu, što je fantastična cifra kada se zna da ih je pokretao 6.0L V8 motor i da su vozila bila teška preko 2.5 tone.

Razlog za ovaj potez leži u veoma maloj prodaji, koja nije opravdala očekivanja.

Autor: Zoran T. – Autoblog.rs

Slika: GMC



čitanja : 1595



Komentari

Ne razumem potrebu za 6.0 V8 motorom u ne-trkačkom ili ne-sportskom autu, pa makar to bio i veliki SUV. Oni jednostavno nema manevarske sposobnosti za takav motor. Ubrzanje da, ali malo žešće uletiš u krivinu eto te napolju ili čak na krovu. Ako želiš oštriju vožnju treba ti sportski auto, manja masa, nizak centar mase, sportsko ogibljenje itd...

Kada bi u te SUV-ove stavili neki V6 3.0 bili bi mnogo ekonomičniji naročito kao hibridi!

Autor Miki 02 Sep 2012, 12:53

@Miki
problem je sto trziste kome su namenjeni takvi automobili ne zeli hibrid. nijhov nacin razmisljanja im nalaze da auto mora da ima veliku zapreminu(snaga nije bitna), da bude tezak(valjda i oni misle da je stabilniji). oni ne veruju u hibride i ustedu goriva kao sto ni ne veruju u postojanje sveta van SAD-a.

Autor vts 02 Sep 2012, 16:13

vts.svaka cast.od reci do reci.

Autor bmw serija 8 02 Sep 2012, 16:17

vts, upravo tako. Amerikanci ne veruju u mnoge stvari koje će na kraju morati da prihvate hteli ne hteli. Ni ni ne veruju da će nafta da nestane jednog dana. Mislim na nord, ne državu i oni koji je predstavljaju, znaju ti odlično o čemu se radi, ali ovi, žive američki san. Kako god, oni su doneli nacrt odredbe koji bi trebalo da važi do 2025 a narod kako hoće.

Autor MasterHaosis 02 Sep 2012, 16:19

@vts,
zapravo u americi se proda naj veći broj hibrida , preko dva miliona hibrida od 2000. Godine, sama toyota je prodala 1 milon, lokalni šoping centri, bolnice, fakulteti u mojoj areji već imaju parkinge opremljene sa elektricnim punjacima koji rade na kreditne kartice.

Autor BiH_USA 02 Sep 2012, 16:25

BiH_USA 02 Sep 2012, 16:25

2 miliona hibrida na 311 miliona ljudi nije nista.

Autor hh 02 Sep 2012, 16:31

@hh,
koliko je prodato u evropi?

Autor BiH_USA 02 Sep 2012, 16:33

Mi koristimo dizele, koji ce nam vrag hybridi. :)

Autor Sony 02 Sep 2012, 17:00

@vts,
bez uvrede, ali ako o necemu nisi upoznat nemoj da pricas o tome i da se brukas ovako. pazi ti to "amerikanci ne veruju u hibride". ako su hibridi popularni igde u svetu onda je to u americi, toyota sama godisnje prodaje preko 200,000 priusa samo u americi, sto je veci broj nego sto sve kompanije zajedno prodaju hibrida u evropi. koliko hibrida imas u evropi? po koja toyota (yaris, auris), po koji bmw i to je to? i kolika im je prodaja? nemoj da si smesan.

Autor mile antena 02 Sep 2012, 17:09

@Sony,
manja je premium cena na njima, idu na jeftinije gorivo, ekonomicniji su, jeftiniji su za odrzavanje ...

Autor mile antena 02 Sep 2012, 17:13

@mile antena
taj deo koji si citirao nisam nigde napisao!
mozda se nisam lepo izrazio ili me niste lepo razimeli, ali nisam hteo da kazem da je celo americko trziste takvo vec deo trzista kome su namenjeni veliki americki SUV-ovi. to su ljudi koji ne veruju u hibride, koji kupuju po logici sto vece to bolje.
nisam imao nameru da generalizujem americko trziste. nema potrebe za burnim reakcijama.

Autor vts 02 Sep 2012, 18:11

BiH_USA 02 Sep 2012, 16:33

U Evropi imas mnogo, ali mnogo dizelasa koji malo trose!

Autor hh 02 Sep 2012, 18:50

@hh,
tvoj odgovor nema ništa sa mojim pitanjem? (hibrida a ne dizela)

Autor BiH_USA 02 Sep 2012, 18:53

imas, sa 60 hp, ubrzanjem do 100 km/h za 20 sekundi, i pri tom kostaju 17,000 evra (ja sam verovatno malo preterao sa brojevima, ali nisu daleko od istine).

Autor mile antena 02 Sep 2012, 18:54

@ mile antena,
nisi pretjerao,
moj otac je kupio 2000 godine nov audi a4 1.9 td sa 90ks dobro opremljen u
to vrijeme je imao klimu,kožni volan i cak eliktricna stakla na PREDNJIM vratima, lol, tada je koštao 350 hiljada šilinga, mislim da je to tada bilo 50 hiljada njemackih maraka

Autor BiH_USA 02 Sep 2012, 19:09

BiH_USA 02 Sep 2012, 18:53

Govorimo o potrosnji, nebitno je da li je dizelas ili hibrid. Stvar je u tome da u Americi domacica voza 7.0 masinu u svom kamionu i da svakim njenim odlaskom do prodavnice sagori goriva kao 5 dizelasa.

Autor hh 02 Sep 2012, 19:17

@hh,
ima se, moze se. i koliko prosecan covek u srbiji potrosi za gorivo dnevno, neki covek u africi bi mogao da jede 2 sedmice.
zivot nije fer, pomiri se sa tim, oni jaci (u bilo kom smislu) ce uvek imati bolje uslove zivota od slabijih. uvek tako bilo, uvek biti

Autor mile antena 02 Sep 2012, 19:26

@mile antena 02 Sep 2012, 19:26
mislim da tu nije rec samo o finansijskim mogucnostima vec i o nedovoljnoj ekoloskoj svesti i megalomanskoj kulturi. radi se o tome da bi ta domacica mogla da se do te prodavnice vozi u evropskoj ili japanskoj limuzini neuporedivo jeftinije, udobnije i brze ali ipak ona bira da se vozi u kamionu.

Autor vts 02 Sep 2012, 19:39

a mogli bi, i americka i evropska domacica, da se vozi u autobusu do prodavnice, zar ne?

Autor mile antena 02 Sep 2012, 19:47

ne bas. nije to poenta. poenta je da americka prelaskom na auto ne gubi nista a dobija mnogo. :)

Autor vts 02 Sep 2012, 19:55

@vts,
gubi se mnogo, niko mi ne moze reci da je isto voziti toyotu yaris kao cadillac escalade.
sta tacno dobiva prelaskom na manji auto? ako je odgovor da ce trositi manje - ako moze da kupi escalade onda moze i da ga napoji. uostalom, to je njena licna stvar, hoce li trositi pare na gorivo, ili na godisnji, ili na kucu ...

Autor mile antena 02 Sep 2012, 20:28

ne mora da predje na toliko manj auto, dovoljno je da predje na neki auto koji koristi tehnologiju ovog veka.
po osetno manjoj ceni moze da se kupi npr bmw 328xi koji je po svakom aspektu bolji auto.
po ceni tog kamiona moze uzeti i x5, q7, range rover koji su opet po svemu mnogo bolji. jedino nemaju taj gangsta stil i ne stoje im hromirane felne od 22".
o tome ko na sta trosi svoje pare ovde nije rec, rec je o tome da u americi postoji segment trzista koji bira svoj automobil po 2 krajnje cudna kriterijuma(sto veci auto i sto veca zapremina motora).

Autor vts 02 Sep 2012, 21:06

ekstremni primer toga je ford f650

Autor vts 02 Sep 2012, 21:07

@mile
Zasto umesto pick-upa ili Escalade-a koji imaju ogromne motore i koji su sami ogromni(danas sam video zadnji Dodge Ram,ono je ogromno),ne kupi npr karavan ako joj je potrebno do prodavnice itd,i to A6 Avant,jos ako hoce da bude vislje malo eto A6 Allroad-a.A4 Allroad je oko 40.000$ u USA,znaci A6 oko 52,53...Dakle 10 soma jeftinije od Escalade-a,manji motor,ekonomicniji,takodje mozes da poteras mnogo toga,kvalitet,luksuzan auto...Po meni je auto poput A6 Allroad vrh svake potrebe,jeste jako skup ali nudi mnogo,teraj u gradu,sidji sa asfalta,veliki mozes da napakujes dooobro,prostoran za putnike,luksuzan,kvalitetan.
Znaci umesto Escalade-a od 6.3L i 400ks za 63.000$ uzmes A6 Allroad 3.0tfsi sa 310ks,to ide kao ludo,utovaris,istovaris,sidjes sa asfalta,teras u gradu,sta hoces.

Autor dusan 02 Sep 2012, 23:56

mile antena,
,,sta tacno dobiva prelaskom na manji auto? ako je odgovor da ce trositi manje"
Pa zavisi sa kog većeg za koj manji. Lično, ne mislim da će za klasu manje nešto da se promeni. Ali sve ima svoje prednosti i mane.
Evo na primer Audi A6, i A1.
Zna se da je Audi A6 bolji i ne može da se upoređuje sa A1 jer us različiti svetovi i za različite namene.
Ali eto ti, A1 na primer je manji, manje troši. lakši je mnogo za parkiranje, lakše se okreće na okretnicama, lakše skreće u ulicama i raskrsnicama, bolje se snalazi u gužvama, lakše pretiče u gradu.... Jednostavno gradski automobil, ja ne razumem šta tu nije jasno.
Ti kažeš da si bio u Beogradu. Pa jesi li video kakv je grad pretpan? Ljudima treba celo popodne dok pređu mostove dok odu na posao.Zamisli da voze neki američki gigantni automobil, american full size. Ali zamišljaj u Beogradu, ne na američkim putevima.

vts, kako nema potrebe za burnim reakcijama? Ma daj, pa ceo dan im je Američki buran.
Ovaj dan su rešili da izvrše invaziju. Ako si hteo burno da vidiš šta je, trebao si da čitaš onamo u temi za Tojotu Camry.

Autor MasterHaosis 03 Sep 2012, 00:27

@dušan,
ne fali ništa, ima dosta naroda koji kupuje manje suv i evropska auta ali na kraju krajeva niti ja niti ti može odluciti za nekoga šta će oni kupiti za svoje novce. Neko hoće malo a neko hoće veliko
"sto ljudi sto ćudi"

Autor BiH_USA 03 Sep 2012, 00:48

@vts,
a koja je to prednost x5 i q7 nad yukonom? jesu li to mozda ekonomicniji od njega?

@dusan, MasterHaosis,
zato sto audi nece moci da mrdne iz dvorista prvom prikolikom kad padne metar snega, i nece moci da povuce kamp prikolicu ili camac. amerikancima nije godisnji uplatiti 10 dana u hotelu na moru, vec zakaciti kamp prikolicu i obici celu ameriku. a tu v6 karavan (ili jos gore - neki supermini) nece moci da povuce.

Autor mile antena 03 Sep 2012, 03:11

@mile
kamp prikolicu nece moci da povuce A6 3.0 tfsi npr?Salis se?
Manje kamp prikolice moj techa vuce Golfom 2 1.6 dizel.I to bez problema 400-500 km do mora i posle nazad.
https://www.youtube.com/watch?v=59M8bqdBwt8&feature=related
Kada on ovde prodje,Allroad jos najnoviji ima da prodje kao po suvom :D

Autor dusan 03 Sep 2012, 12:27

@mile
Sto se tice prikolice, objasnio ti covjek gore u 12:27, cisto da ti ne promakne :D

X5 i Q7 trose manje od Escaladea...

Autor hh 03 Sep 2012, 12:33

@dusan,
ja mislim da ti ne razumes sta se u americi misli pod "kamp prikolica." audi a6 da povuce ovo? nebi mogao da ide brze od 20 mph i zaglavio bi se na prvoj uzbrdici.
http://graphics8.nytimes.com/images/2011/08/12/automobiles/wheels-fordtruck/wheels-fordtruck-blog480.jpg

Autor mile antena 03 Sep 2012, 18:15

@mile antena
pa covece pricali smo o escalade-u(koga si sam pomenuo) njega sam poredio sam x5, q7.
a i jesu ekonomicniji i od yucona i bolji u svakom pogledu. u cenovnom rangu tog kamiona opet ima mnogo boljih evropskih automobila(npr x3).
ne znam zasto imas potrebu da opravdas kupovinu tih automobila koji se, ponavljam, kupuju samo zbog velicine i potrebe da posedovanja veceg auta od komsijinog.
stvarno nisam znao da u americi svi imaju tu ogromnu prikolicu koju vuce f650, mada opet nju ni escalade ne bi povukao tako da svaka prica pada u vodu.

Autor vts 03 Sep 2012, 20:22

@vts,
a sto escalade nebi povukao tako nesto? kad pricamo vec o "hvaljenju pred komsijama", sto se ne kritikuje audi koji ubacuje v12 dizel u q7? kome treba v12 dizel u premium suv?
po cemu su q7 i x5 bolji od yukona? kvalitetniji nisu sigurno, premium svabo nikad nece biti kvalitetniji od cadillaca, jedan yukon ce preci vise bez vecih kvarova nego tri q7/x5.
neznam sto svaki put kad je prica o nekom americkom vozilu obavezno mora da bude kritika kako nesto evropsko (koji je pri tom daleko manje) je bolje. vi u evropi vozite sta vama odgovara, mi cemo sta nama i svi zadovoljni. ni amerikanci ne govore evropljanima da trebaju da menjaju svoj golf tdi za chrysler 300, pa ne znam sta stalno smarate sa tim pricama kako ameri trebaju da promene i da budu kao evropljani.

Autor mile antena 03 Sep 2012, 20:29

@vts
ako ne moze q7 v12tdi ne moze ni escalade.
ja prvi kritikujem audi zbog v12tdi i mislim da taj motor nema poentu(osim za povuci nesto, mada za to ima jeftinijih alternativa), inace ne volim ni x5 ni q7 nego samo pokusavam da pokazem koliko su razumniji izbor.

naravno da su kvalitetniji, bolji za voznju, kvalitetniji materijali unutrasnjosti, bolji i savremeniji motori, savremenije vesanje, bolji menjaci, bolja zavrsna obrada...kadilak sa onom plastikom nikada vise nece biti premijum.

sa razlogom su u americi zaziveli evropski, japanski i korejski automobili a u evropi nisu americki.

ne govorimo mi nikome kave automobile da kupuje nego samo kometarisemo i zapazamo vrlo cudan fenomen.

Autor vts 03 Sep 2012, 20:48

@vts,
ja nisam rekao da ne moze q7, vec je neko gore spomenuo da a6 karavan moze da obavi sve sta i escalade/yukon ... sto nije istina, rekao sam da a6 ne moze to da povuce.

koliko escaladea/yukona si vozio ili barem sedeo u njima? bolji za voznju? x5 je ko tamic neudoban, katastrofa koliko je los za voznju. enterijer mu takodje nije uopste nesto posebno kvaltetan, ali eto ima mnogo opreme pa ga to vadi.
po pitanju mehanike i posebno elektronike, nemci jesu sigurno bolji nego cadillac/gmc, problem je samo sto je kvalitet nemaca jako los. najmodernija i neproverena tehnologija koja se kvari cim istekne garancija.

amerika je zemlja puna imigranata u kojoj svaki proizvod ima kupca, od smart fortwo do hummer h2, dok je evropa bas ogranicena. u evropi ako nije kompakt (ili manji) sa 2.0l (ili manjim) dizelom, nemoj se ni truditi da ga prodajes, niko ga nece kupiti jer ce ga ubiti sa cenom registracije i sa cenama goriva.

u americi godisnja registracija za ovog yukona 6.0l v8 je opet 5-7 puta manja nego registracija za golf 2.0l i4 u evropi, i opet vlasnik yukona potrosi jednaku sumu novca u americi kao vlasnik golfa u evropi. i zasto bi u takvim uslovima zadovoljio se sa necim manjim i losijim kad mozes imati bolje?

Autor mile antena 03 Sep 2012, 21:00

mile, poenta je sto to nije prelazak na manje i losije nego na manje i bolje!
vozio sam ford expedition(vrujem da nije mnogo gori od ovih koje ti pominjes) i to je definitivno najgori auto u koji sam seo. menjac nula, volan nema nikakvog uticaja na pravac kretanja auta, nesto skripi, ocajna plastika, menjac ne zna koju bi brzinu stalno nesto steka, spor je iako ima ima 300ks, tezak ocaj..

Autor vts 03 Sep 2012, 21:51

ti mora da si onda navikao na neke bas skupocene i odlicne aute kad ti je expedition najgori auto u koji si ikada seo. ja mislim da ni bill gates tako nesto nebi izjavio, a zna se koju kupovnu moc on ima ...

Autor mile antena 03 Sep 2012, 21:56

Тома
Миле нам из прве руке преноси предности живљења америчког сна... :)
Ја лично не преферирам ништа преко два литра (ваљда немам јахту за вучу) па ми је мало теже да разумем потребе за оваквим камиончићима (види текст изнад) али никако да се разумемо зашто Немци Америма уваљују кварљиве неудобне кршеве а нама овдашњим продају издржљиве и поприлично комфорне аутомобиле?!

Autor Гагиба 03 Sep 2012, 23:09

Hehe, ja obozavam BMW automobile, i nije mi tesko da objasnim zbog cega. Zamislite samo da sam imao nesrecno detinjstvo i zavoleo americke kamione.....

Autor toma 04 Sep 2012, 00:54

@toma,
de malo objasni zadnju recenicu, stvarno ne razumijem.
hvala

Autor BiH_USA 04 Sep 2012, 01:03

@mile
2.0 A6 ne bi mogao da povuce...Ali 3.0 bi mogao sigurno da vuce ono...
Q7 V12Tdi bi ih vukao 3 u isto vreme,onaj motor je toliko snazan da cupa iz zemlje :D Samo kazem,nikada ga ne bih kupio.
I opet kazem,A4 2002 ima kvalitetnije materijale i enterijer od Acure MDX koji je PREMIJUM u Americi,a u Evropi nikada ne bi prosao.Sedeo sam,provozao se u taj SUV i znam sta pricam...i to A4 1.9Tdi ima dobru opremu ali daleko da je pod Full-om...

Autor dusan 04 Sep 2012, 01:31

@dušan,
nije važan samo motor, nego je važna i konstrkcija vozila, yukon je napravljen na full frame dok je audi a6 i q7 uni-body to je velika razlika .
ti rece a6 sa 3.0 bi vukao onu prikolicu što je mile postavio, nemoj biti smiješan.
pa cak i onaj ford gore što je vuce imaće pune ruke posla.
a6 3.0 nebi je ni povuka 100 metara i transmisija bi crkla a da ne govorimo na prvom kocenju kocnice bi se zapalile, da zapalile.
zapravo nebi je ni povukao jer bi zadnji kraj legao na zemlju, jesi li ti vidio onu kamp prikolicu? Znaš li šta je mutvak? E to ti je americki mutvak na tockovima

Autor BiH_USA 04 Sep 2012, 01:52

Ako im je potrošnja kao u tekstu, svaka čast. Oduvek sam gotivo GMC diviziju, još kao klinac, gledajući filmove. :)
Inače moj omiljeni je Tahoe.

PS.
Ja bih prvi tamo vozio E500 nego li 200CDI. Daj šta pričamo.

Autor Raziel 04 Sep 2012, 03:02

Onda kupite Volvo FH750 i vucete do mile volje :)

Autor hh 04 Sep 2012, 13:09