home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Automotive News piše da rukovodsto Fiata razmatra da lansira svoj low-cost brend.

Italijanski proizvođač bi na taj način konkurisao modelima rumunske Dacije (u vlasništvu Renaulta), ali ovde treba pomenuti da i druge kompanije planiraju proizvodnju niskobudžetnih automobila (poput Nissana sa Datsunom i Volkswagena čiji bi budući low-cost automobil po nekim izvorima mogao da bude pod nazivom Wartburg). 

Ovo nije prvi put da u Fiatu razmišljaju u tom pravcu, a ranije se inače pominjalo da bi Italijani mogli da ožive Innocenti, što je ime koje neki mediji pominju i sada (neki bi želeli i povratak Autobianchija).

Ako ste se slučajno ponadali da bi automobili tog Fiatovog low-cost brenda mogli da se eventualno proizvode u Kragujevcu, od toga nema ništa, jer ako se i donese odluka o ulasku u segment niskobudžetnih vozila ti automobili će se proizvoditi van Evrope.

Ivan Mitić - Autoblog.rs

* na slici je Innocenti Koral 45 sa početka devedesetih godina prošlog veka



čitanja : 4272



Komentari

Innocenti Koral 45?
ja mislio YUGO 45

Autor mik 04 Feb 2013, 19:56

Fiat Innocenti

http://cars-database.com/data_images/gallery/02/innocenti-small/innocenti-small-06.jpg

Autor Deyan_L 04 Feb 2013, 20:12

@Deyan_L
nije Fiat Innocenti nego samo Innocenti!
Marka koja je pravila male i jeftine automobile uglavnom samo za italijansko trziste, i naravno nas nesrecni Yugo (prodavala)...

Autor carobnjak 04 Feb 2013, 20:33

Sećam se kako sam seko vene na Autobianchi A112 Abarth, iako mi je Morris Mini bio gotivniji..

Autor Dikh tu kava 04 Feb 2013, 20:46

Zar Fiat vec ne spada u jeftinije brendove?

Autor dusan 04 Feb 2013, 20:53

@dusan
ne spada u low-cost

Autor vts 04 Feb 2013, 21:30

dusan,
upravo to pomislih, da je Mercedes ili bilo ko iz premijuma, razumno bi bilo, ovako nema mi puno logike?

Pored "snikersa" možeš kao džabiju alternativu ponuditi "čokoladnu bananicu" ali šta ta "bananica" može imati kao jeftiniju soluciju, a da je neki slatkiš?

Malo sirovo "plastično" poređenje, ali jasno narodnim masama (nadam se) :)

Autor Đenka 04 Feb 2013, 21:40

Valjda nece ozivljavati ovu avet proslosti sa slike? Odigrao je svoju istorijsku ulogu i gotovo.

Autor FSO VVT-i 04 Feb 2013, 22:12

Inocenti Koral je posle Yuga za američko tržište bio najbolji Zastavin proizvod. Da su hteli da ožive neki jeftin brend ne bi ugasili Zastavu. Šuplja priča.

Autor Predrag® 04 Feb 2013, 22:52

@Djenka
Lepo si ga pojasnio.
Ja sam pitao to sto sam pitao posto znam da Fiat ipak ima pristupne automobile pa i za nasa trzista.To sto kazes,nije Mercedes pa da izbacuje Low cost. :))

Autor dusan 04 Feb 2013, 23:04

dusan,
ja kapiram starog "ćinkvećenta", "seićenta" staru i današnju "pandu" kao taj Fiatov "low-cost", kud ići ispod toga?
Doći će na nivo "Kamenko & Kremenko" vozila?

Autor Đenka 04 Feb 2013, 23:38

Ovo treba videti jos, mozda je ovo jos jedna pricica za laku nocu, mada "nova" low cost marka moze biti dobar paravan da se Evropljanima prezentuju modeli iz J. Amerike... ne bi ulozili mnogo novaca, da ne kazem nista a eto jeftinog proizvoda... samo se nadam da ce imati neki standard da im ne ispadaju tockovi... :)
P.S. Eto covek i nauci nesto novo, nisam imao pojma da se Yugo prodavao pod Inoccetijevijem znakom...

Autor Orlo 04 Feb 2013, 23:48

@Djenka
Na te modele sam i ja pomislio.
Caletov prijatelj kaze da nema boljeg auta od 'Seicenta' (inace je inspektor i to mu je sluzbeni auto) :-))

Autor dusan 05 Feb 2013, 00:09

Ispunjavajući želju mlađim naraštajima( Predrageu Zastaviću ).. Cene se "Korali" tamo gde ih ima ko ceniti, vrednovati i poštovati..

http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=227042594&cd=634947287850000000&asrc=st

http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=226563370&cd=634938454020000000&asrc=fa|fs

Autor Panchev9 05 Feb 2013, 00:13

http://venezia.bakeca.it/auto/oldtimer-innocenti-koral-cabrio-8n6k36879534

:))

Autor Predrag® 05 Feb 2013, 00:19

Evo ga i jedan Innocenti Koral Cabrio u prodaji i kod nas:

http://www.polovniautomobili.com/oglas2772340/yugo_cabrio_inocenti/

Autor auto 05 Feb 2013, 00:22

@auto
hahaha video sam ga u oglasima pre neki dan ;)

Autor Predrag® 05 Feb 2013, 00:27

@Dikh tu kava
Autobianchi je vec neka treca marka, vise je saradjivala sa Lanciom, pa su bili "dvojni modeli": Autobianchi A 112/ Lancia A 112, Lancia Y10/Autobianchi Y10...

Bese to "moje vreme"... :)

Autor carobnjak 05 Feb 2013, 00:37

@ Predrag®
Da su čelnici Fijata mislili da brend Zastava nešto vredi na svetskom tržištu ne bi još onomad prodavali gotove modele Zastave pod imenom Inoćenti, a kamoli razvijali novi model za isti.
@ carobnjak 05 Feb 2013, 00:37
sve su to marke upokojene od strane Fijata, što i Lanči ne gine u bliskoj budućnosti.

Autor Dejan ° ˘ ° 05 Feb 2013, 01:02

@Dejan ° ˘ °
da, znam, ali mnogi ne znaju...

Autor carobnjak 05 Feb 2013, 01:06

@ Predrag®
Čak i rukovodstvo Zastave se jedno vreme stidelo svoga imena pa ga je zamenilo imenom Jugo.

Autor Dejan ° ˘ ° 05 Feb 2013, 01:12

Dejan ° ˘ °,
jel to negde znači u daljini (pre blizini) da ćemo sretati Alfe TSi/TDi? :)

Autor Đenka 05 Feb 2013, 01:16

@ Đenka
Mož'da bidne al' ne mora da znači.
Kao što u "Lančama" srećemo pentastar motore.

Autor Dejan ° ˘ ° 05 Feb 2013, 01:20

Dejan ° ˘ °
Italija je bila jedino tržište na kojem Zastava nije prodavala svoje modele pod nazivom Zastava ili Yugo. Zbog popularnosti Yuga svi modeli su jedno vreme preuzeli naziv Yugo (na pločici je pisalo Yugo Automobili), a pred izlazak In modela ponovo je vraćen naziv Zastava i uveden je novi znak. Fabrika je tada promenila naziv u Zastava Automobili.

Dešavalo se na pr. da jedan isti model u isto vreme na različitim tržištima ima drugačije nazive: Yugo Koral/Tempo, Skala/311/511/313/513, Florida/Sana...

Autor Predrag® 05 Feb 2013, 01:56

@ Predrag®
Prodaja Zastave, osim Egipta i još ranije Turske, je na nivou statističke greške.
Različita imena su se javljala iz neobaveštemosti uprave Zastave prilikom izbora osnovnih imena za domaće tržište o zaštićenosti prava na iste u svetu. Tako se 101 nije mogao koristiti zbog Pežoa koji je zaštitio sve trocifrene brojeve sa nulom u sredini, florida zbog Renoa, koji je to ime koristio ranije i slično.

Autor Dejan ° ˘ ° 05 Feb 2013, 02:10

Dejan ° ˘ °
Izvezeno je oko 650.000 automobila od 4,2 miliona proizvedenih. Očigledno da nije bilo potrebe za većim izvozom, a nisu imali ni proizvodne kapacitete za tako nešto. Stojadinu je ostao kodni naziv 101, dok su 102 (Yugo) i 103 (Florida) preimenovani. Florida se samo u engleskoj prodavala kao Sana.

Autor Predrag® 05 Feb 2013, 02:15

Grande Punto je toliko zastareo da slobodno mogu da ga prodaju kao low cost, samo preseku cenu na pola.

Autor Fordovac 05 Feb 2013, 04:08

vauu koja razlika izmedu Innocenti i yugo .... :D .. a vala zar nisu i sad fiatova auto low-cost što se tice kvaliteta ..

Autor mire_tz 05 Feb 2013, 14:59

@mire_tz
termin "low cost" i kvalitet bas nemaju neke veze...

Autor carobnjak 05 Feb 2013, 15:05

@Dejan
Ti kao da nikada nisi pogledao statistike Američkog tržišta, recimo 1986. i 1987. godine. Gde je "Fijat" bio tada?

Da ne govorimo o "Pežou", "Citroenu", "Alfi", "Sterling", itd.

150.000 vozila na najzahtevnijom tržištu sveta, u ono vreme, nikako nije "statistička greška".

A i dan danas je "Yugo" u Americi sinonim za najjeftiniji auto (što sa s vremena na vreme koristi u filmovima i muzici).

Naravno, nosi i negativne konotacije. Ali kao što je "Folksvagen" pronašao sa "Škodom", bolje je brend koji je poznat, pa poznat i po bilo čemu, nego nepoznat brend koji moraš da reklamiraš ...

Autor CaMIRO 06 Feb 2013, 05:39

@ CaMIRO
Ovde je bilo reči o marci Zastava, za koju prosečan Amerikanac nije ni čuo.
Prodaja Juga u americi nema nikakve veze sa prepoznatljivošću marke Zastava, za kojom Predrag žali.
Ja vrlo dobro znam kako se i za koji iznos prodavao jugo u Americi, ispod cene koštanja. Jedino što je pozitivno iz tog posla su modifikacije na proizvodu koje su urađene da bi mogao uopšte da se pojavi na tom tržištu, koje su zahtevali američki partneri u poslu. Većina njih je primenjena i na vozila za domaće tržište, pa su modeli iz perioda pred raspad SFRJ najkvalitetniji ikad proizvedeni u Zastavi.
Fijat je 1986. i 87. bio najveći proizvođač automobila u Evropi. U to vreme u Americi nije ni nudio svoje modele.
Škoda je pre preuzimanja od strane VW-a bila mnogo poznatija marka od Zastave u Evropi, naročito istočnoj pred ulazak Fijata u Kragujevac, a i ikada pre.

Autor Dejan ° ˘ ° 06 Feb 2013, 18:00

@Dejan
Koliko sam shvatio, Predrag žali za fabrikom. Izvozna marka fabrike "Zastava" je uveliko bio "Jugo".

Tako, svađa oko popularnost "Zastave" protiv popularnosti "Juga" je suludna.

Da li znaš zašto je "Fijat" pobegao iz Amerike? Da su upozaravili "Zastavu" da ne idu tamo? Da li se proverio koliko je "Jugića" prodato u Americi?

Ili si i dalje uveren da je to "na nivou statističke greške"?

Autor CaMIRO 07 Feb 2013, 10:01

Ovo se zove low-cost brend ...

Prices of cars in the American market, December 1985 -

Yugo GV - $3,990
Subaru Hatchback - $4,989
Chevrolet Sprint - $5,151
Dodge Colt - $5,372
Honda Civic - $5,399
Toyota Tercel - $5,448
Mitsubishi Mirage - $5,459
Chevrolet Chevette - $5,470
Nissan Sentra - $5,499

http://cf2.imgobject.com/t/p/original/do7l9zSTX0cC7koTV4xEe66ovC1.jpg

Autor CaMIRO 07 Feb 2013, 10:13

@CaMIRO
to sto ste naveli nije "low cost brand" nego 10 najjeftinijih modela (prices!)...

"Low cost" se odnosi na niske troskove proizvodnje a ne na krajnje cene proizvoda.

Bilo bi interesantno da nadjete takvu listu za 2013-u...

Autor carobnjak 07 Feb 2013, 10:36

@carobnjak
Pogledaj sliku. ;) Pa nađi i onaj video "Metalike". Kada su želeli da nedvosmisleno prikazuju čoveka koji ima samo za osnovno, dali su mu "Juga". U 2009. godini.

Takođe, malo bolje pogledaj spisak. Yugo uživa u 20% prednost na sledeći model.

Inače, otkud ideja da se termin "low-cost" odnosi isključivo na cenu proizvodnje? U tekstu se meša sa terminom "niskobudžetno". Nije valjda da se "low-cost" automobil pravi za male pare, a prodaje se za mnogo više?

"Budget cars" iz 1985. godine bila su ta vozila sa spiska. A "budget car" does not imply a car that cost little to produce, but is sold for much more.

Autor CaMIRO 07 Feb 2013, 10:47

@CaMIRO
pogledao sam link, cekivao sam da cu tamo naci taj spisak koji ste naveli a ne slicicu... :)

Niski troskovi proizvodnje podrazumevaju i nisku krajnju ceno, osim kod VW! :)))

Nijedan od tih sa spiska nije "low cost brand" jer proizvode modele i za 50 000 dolara i vise...

Brend nije isto sto i model!
"Cost" nije isto sto i "prices", pa eto zabune...

Tipican primer kod nas za takav brend je Dacia!

Autor carobnjak 07 Feb 2013, 10:52

Da, termin "budget cars" je vec adekvatan...

Autor carobnjak 07 Feb 2013, 10:55

@carobnjak
Nisi shvatio poentu.

"Jugo" je tu low-cost brend, jer -

1. Fokusirao se na niskobudžetnim automobilima

2. Znatno je u toj sferi prednjačio u odnosu na rivalima (pogledaj spisak)

3. Bio je poznat upravo zbog niske cene.

Sliku sam dodao da bi ti sve ovo vizuelno dočarao. :)

A ti iz jednog ili drugog razloga mešaš "cost" proizvođaču i "cost" potrošaču, kao da ne shvaćaš da kada se govori u "low-cost brendu", to mora da bude jedno te isto.

"Brend" je marketinški pojam koji sam po sebi govori o tome kako potrošač doživljava fabriku. Tako, današnji "Folksvagen" ne može nikako da bude "low-cost brend", iako ima "low-cost modele".

Ako ti treba kopiju spiska da bi poverovao u brojevima, navrati, iskopirao sam iz knjige. Ali verovatno može da se nađe na netu.

Autor CaMIRO 07 Feb 2013, 10:59

@CaMIRO
nisam negirao nista sto ste (taksativno) naveli za Yugo.

Yugo je model, Zastava je brend, bila tada!
Mislim da vi brkate termine...

Ono za VW je bila samo sala...

Autor carobnjak 07 Feb 2013, 11:03

@carobnjak
Još samo da dodam, ponovo čitajući ovo što si napisao, da se itekako "modeli" doživljavaju kao "brendovi" (sub-brands).

Mešaš pojmove, nepotrebno praviše razlike gde, barem u oblasti marketinga, to ne treba raditi.

Autor CaMIRO 07 Feb 2013, 11:04

@carobnjak
Ako ti zaista misliš da "Jugo" u Americi nije bio brend, samo zato što se fabrika tamo negde zvala "Zastava" ?!

... onda jednostavno se ne razumeš u marketing i nije ni čudo što nisi shvatio poentu te spiske.

Autor CaMIRO 07 Feb 2013, 11:06

@CaMIRO
rekao sam "tada"!
Pa da li se tamo uopste zvao Zastava? NIJE!

Naravno da je bio brend ali ne taj sa spiska koji ste naveli, nego kao PROIZVODJAC...

Autor carobnjak 07 Feb 2013, 11:08

@carobnjak
Možda će ti pomoći da na tom spisku, koji (ponavljam) imao je za zadatak da pokaže da je "Yugo" low-cost brend,

piše "Yugo GV".

Ne "Zastava Yugo GV".

Već "Yugo GV".

Tako se prodavao Amerikancima. Osim gde se stručno pisalo o fabrici, "Zastava" se nije pominjala.

Možda se to ovde ne zna, obzirom na opštu desinformaciju koju sam u Srbiji čuo o tom celom poduhvatu ne bi me čudilo.

"Yugo" je tamo brend, bio i ostao sinonim za niskobudžetni automobil.

Shvati, nije isključivo u rukama fabrike, ni bilo koga, da odlučuje šta postane brend ...

Autor CaMIRO 07 Feb 2013, 11:16

@Deyan_L
jel mozes ti kao buduci ekonomista da pomognes oko ovih definicija?

Autor carobnjak 07 Feb 2013, 11:16

@CaMIRO
da, sa ovim poslednjem se slazem, to sam i ja napisao...

Samo ispred onog spiska stavite "budget cars" i sav nesporazum ce nestati... :)

Autor carobnjak 07 Feb 2013, 11:18

@carobnjak
Vrlo jednostavno -
A "low-cost brand" fields budget cars.

Ne shvaćaš da sa pojmom "brand" već ulaziš u doživljaj potrošača.

A ideja da model ne može da bude brend je toliko prevaziđena da kao čovek iz te oblasti jednostavno nemam reči. Šta je "Cherokee"? Šta je "Gelandewagen"? Šta je "Buba"? Šta je "Crown Victoria"? Po tebi, modeli, imena, nikako brendovi?

Šta to uopšte tebi znači?

Moj spisak najjeftiniji modela i cena služi kao dokaz da je "Yugo" u Americi bio i ostao "low-cost brand". Marketinške aktivnosti brenda to podržava, kao i slika koju sam dodao.

Možeš da tvrdiš da je danas ponedeljak, ali ne znači da je tako.

Autor CaMIRO 07 Feb 2013, 11:27

@carobnjak
Šta je tebi MINI? Model ili brend?

;)

Autor CaMIRO 07 Feb 2013, 11:31

@CaMIRO
Mini je danas zasebna marka, prerastao je u nesto drugo, naravno da je brend.
Ako se vratimo u 1985. koju uporno citirate, tada je bio samo model...

A danas nikako nije ponedeljak! :)))

Autor carobnjak 07 Feb 2013, 15:01

@carobnjak
Iznad spiska nije napisano, "low-cost brendovi", već "low-cost brend", misleći na "Yugo".

Zapravo predlažem da bi "Fijat" mogao da razmisli o tome da ga vrati, jer je dan danas sinonim za niskobudžetni automobil.

"Yugo" je brend, to si valjda sad priznao, idemo dalje.

Međutim, tokom tolikog koprcanja otkrili smo mnogo širu temu.

Tebi, recimo, "Golf" nije brend, već "samo model"?

Šta ti to znači? Iz koje bivše ere je taj pojam marketinga?

Šta tebi uopšte znači "brend"? Proizvođač?

Isto tako ne shvataš da se "brend" uveliko odnosi na imidž na tržištu, kao da ne kapiraš da je u tom slučaju "price", "cost" potrošaču ... onda tvrdiš da se "low-cost brend" odnosi isključivo na troškove u proizvodnji?!

Autor CaMIRO 07 Feb 2013, 15:21

@CaMIRO
da, brend je siri pojam, kao i termin "low cost".
Zadovoljni?

Autor carobnjak 07 Feb 2013, 15:26

@CaMIRO
ja nisam ekonomista ali cu vam izneti neke argumente zasto mislim kao sto sam napisao gore:

1. brend
evo imate na ovoj Forbsovoj listi Top 20 najboljih brendova pa procenite da li su navedene marke tj. proizvodjaci ili modeli/proizvodi...

http://www.forbes.com/free_forbes/2005/0620/115tab.html

2.costs
ili ti troskovi, naravno da postoje u proizvodnji, pri kupovini, pri eksploataciji (gorivo, redovan servis, vanredni kvarovi i havarije itd).
Slozicete se da to odlikuje bilo koje vozilo, marku, model?
Ali sta se misli kad se kaze "low cost brend"?
Prvenstveno na cenu proizvodnje, koja ce automatski rezultovati i nizom nabavnom cenom. U ovom slucaju troskovi kasnije eksploatacije ne igraju vecu ulogu, vezano za termin.

Da li ste u gornjem tekstu zapazili ovu recenicu: "ako se i donese odluka o ulasku u segment niskobudžetnih vozila ti automobili će se proizvoditi van Evrope."?

Sta mislite ZASTO? Pa upravo zbog nize cene proizvodnih troskova!
I tako se krug zatvara i dolazimo do toga sto sam vam rekao gore...

Mozda ste vi precizniji kad su termini u pitanju (ne znam cime se bavite?) ali me ne mozete ubediti da je ovo sto sam u poslednjem komentaru napisao, netacno!

3. i na kraju, da li vi stvarno mislite da brend Yugo ista vredi, danas?
Sta mislite koliko agencija je Fiat angazovao da procene taj "problem" pre nego sto se upustio u Kragujevac?
Procenio je "na osnovu gomile studija i dokaza" da je najbolje da se ugasi!

To je cinjenica, realnost, NEMA VEZE sa mojim subjektivnim misljenjem ili zeljama (kako su neki ovde zloupotrebljavali!).

Budite realni...

Zakljucak: bez obzira sta je Yugo bio 1985-e, danas je 2013-a! Nema ga vise i uzaludno je uopste razmisljati o njemu, slicno kao i o SFRJ (ciji sam pristalica i dan danas!).
Nadam se da smo se razumeli?

Autor carobnjak 07 Feb 2013, 15:58

P.S. jos nesto u vezi brendova:

http://www.interbrand.com/en/best-global-brands/2012/Best-Global-Brands-2012.aspx

Autor carobnjak 07 Feb 2013, 16:15

@carobnjak
Ako si priznao da je "Yugo" brend, i da "Golf" ne može da bude "samo model", a ne "brend", onda smo nešto postigli. Nema potreba da se vraćaš ili da pravdaš stare greške.

DRUGO -

Tvoja sporna rečenica bila je - "'Low cost' se odnosi na niske troskove proizvodnje a ne na krajnje cene proizvoda".

Pročitaj dobro šta si napisao. Pa ponovo pročitaj.

Ovo nikako ne može da bude tačno kada se radi o "low-cost *brendu*". Sada hoćeš da kažeš da jedan ne isključuje drugog, nego da jedan vodi drugog. Da si tako napisao prvi put, ne bi bilo spora!

TREĆE -

Pa šta ako je prošlo vreme? Da li znaš koliko uopšte košta toliko reklamiranje da guraš nepoznato ime do prepoznatljivosti koji ima "Yugo"?

U vreme kada "Nisan" vratio "Datsun" i kada "Folksvagen" razmišlja da vrati "Wartburg", ovo što si napisao je čista demagogija.

Živo me zanima odakle ti podatak da je "Fijat" angažovao agencija i agencija da razmotre šta da radi sa brendom "Yugo". Još se pozivaš na to da je "činjenica"?

Nadam se da imaš link da mi pošalješ ka izveštaju koji, barem po mojoj informaciji, nikada nije ni pravljen.

Zauzvrat ja ću, ako već hoćeš, pokazati ti mejl koji je "Zastavi" poslala firma iz Amerike tražeći licensu da prave majice sa "Yugo" logotipom. A to ćeš verovatno ignorisati, kao što ignorišeš filmove, "Metaliku", opšta potrošačka kultura u Americi ...

Za kraj, jedno pitanje ... šta su pre par godina probali da vrate?

"Sachsenring"?

Ili "Trabant"?

;)

Autor CaMIRO 07 Feb 2013, 16:15

@CaMIRO
svako misljenje trazi i objasnjenje, zato postoji diskusija.
Lepo sam vam objasnio to u vezi prodajne cene i troskova...
Nemam odgovore na vasa pitanja kao ni vi na moja.

Ali cu vas pitati nesto:
kad Hyundai spusti cene svojih modela za 5000 eura, da li onda postane "low cost brand"?!?

Autor carobnjak 07 Feb 2013, 16:19

@carobnjak
Samo koliko se motaš da bi izbegao da priznaš da si napisao potpune nebuloze ...!

Tvoje argumente u ovom razgovoru nemaju osnovu, a posebno me razočarava što si sebi dozvolio da izmišliš "agencije i agencije" koje je "Fijat" tobože angažovao, pa u istom dahu se na toj sopstvenoj i neosnovanoj priči pozivaš za "činjenice".

Ti kao da ne shvaćaš osnove rasprave. Izneo si tabele što dokazuju da je "Apple" brend. Složićemo se

A gde su tabele koje dokazuju tvoju ideju da, recimo, "Golf" je "samo model", da ne može da bude brend?

Na svako tvoje pitanje sam odgovorio, pa evo ću i na ovaj poslednji.

"Hjundai" se već odavno nije isključivo fokusirao na niskobudžetnim automobilima. Već odavno nije znatno cenama prednjačio u odnosu na rivialima. Takođe, vež odavno nije poznat prvenstveno zbog niske cene.

Tako, ne bih im preporučio da ga pretvore u "low-cost brend". Sigurno jedan auto od 5.000 evra ne bi to od njih napravio.

Autor CaMIRO 07 Feb 2013, 16:28

@CaMIRO
pa eto ta dva linka o top brendovima potpuno podrivaju vasu teoriju... :)

U vezi agencija je pretpostavka, takva istrazivanja radi svaka ozbiljna firma, a Fiat to svakako jeste...

Sta sam ja toliko pogresio? Isto sam tvrdio i na pocetku samo sam pojasnio...

A najjaci argument je da Juga vise NEMA!
Da li sam i tu pogresio, hm, profesore? :)))

Autor carobnjak 07 Feb 2013, 16:32

P.S. i da, ovo mi je promaklo u vasem gornjem komentaru pa cu rado da repliciram! :)

Rekli ste:
"Da li znaš zašto je "Fijat" pobegao iz Amerike? Da su upozaravili "Zastavu" da ne idu tamo?"

Pa ne da su ispali u pravu, nego samo tako! :)

Autor carobnjak 07 Feb 2013, 16:39

@carobnjak
Je li vidiš kako možeš kad hoćeš?

Sada je "pretpostavka", a bila je "činjenica"?

Dakle, sve ovo što si napisao ... "Procenio je 'na osnovu gomile studija i dokaza' da je najbolje da se ugasi ... to je cinjenica, realnost" ...

Sve to je na osnovi nekoj pretpostavci? Nemaš ni jedan dokaz?

Pa me onda pitaš šta si toliko pogrešio?

Pitaš zašto su ti neki članovi foruma govorili da ovo što pišeš nisu činjenice, već (kako i sam veliš) tvoje "subjektivno misljenje ili zelje"?

Ti to ozbiljno?

Tvoje tabele su dokaz da su "Apple", "Tojota", itd. "brendovi". Raspoređeni su po jednoj definisanoj meri "jačine" (ima ih sigurno više). Da je "Apple" brend, ja nigde nisam sporavao, tako da mi nije jasno po čemu si me kontrirao.

DRUGO -

Napisao si: "'Low cost' (u terminu 'low-cost brend') se odnosi na niske troskove proizvodnje a ne na krajnje cene proizvoda".

Ti i dalje ne razumeš gde si pogrešio? Hoćeš ovo da "pojasniš"? Misliš, da *ispraviš*?

TREĆE -

Može "Fijat" da bude velika firma, ali ne znači da sve radi "ozbiljno" i tako nema osnove da pretpostavljaš stvari.

Sećaš se kako je "Fijat" profulao prvu godinu u Americi jer, kako je sam Markijoni rekao, uzeli su "Minijeve" brojeve iz 2001. godine i prepolovili.

Zaboravio si da su postojale ozbiljne osnove da je menadžer "Fijata" u Americi bila u vezi sa menadžer njihovim marketinškom agencijom, sa predvidljivim rezultatima u kvalitetu reklama?

Je li to *ozbiljan* rad?

S druge strane, odajem Markijoniju počast jer ih je barem naučio da misle "by the seat of their pants" (I don't think there's a translation for that). Samo je pobrkao pojmove. Demand prediction se ne radi tako, posebno kada se lansira brend.

A ti što si pretpostavio da je "Fijat" sve radio da proceni vrednost "Yuga" kao brend, kao da ne shvaćaš koliko je jedna tako, velika firma često žrtva svoje inercije.

Na kraju, dobro si rekao.

Tvoj najjači argument je da brend koji ne postoji ne može se vratiti.

To je sigurno tvoj najjači argument.

U celoj raspravi.

Što ne znači da ima smisla ...

Autor CaMIRO 07 Feb 2013, 16:55

@CaMIRO
U vreme kada se prodavao jugo u Americi, i Zastava kao proizvo]ač je promenila naziv, kao što je Predrag gore već spomenuo u Jugo-Automobili.
Posle je neki genije iz uprave došao na ideju, zarad povećanja cene zbog novog modela, da vrati naziv Zastava automobili, a da model nazove tempo umesto koral, kako se zvao dok se prodavao pod markom Jugo.
Predrag zastupa tezu da je trebalo ostaviti ime Zastava, a ne Jugo, što nama u Srbiji, pa i bivšoj SFRJ zvuči isto, ali bilo gde dalje nema nikakve veze.
Moja pretpostavka je da Fijatu ne treba niskobudžetni automobil za američko tržište, jer da je tako, ne bi ga pravili u Kragujevcu, već verovatno u Južnoj Americi gde takođe imaju pogone, većinom za takve modele.
Pre modela 500L radili su dva modela: Fijat ideja i Lanča muza u8 istoj kategoriji.
Prema mojim saznanjima, ovaj drugi, iako luksuzniji i skuplji se bolje prodavao, te u 500L vidim pokušaj da se poklonici oba modela privuku jednim, koji bi na slavi modela 500 mogao da bude u zavisnosti od opreme i u različitim cenovnim kategorijama.

Autor Dejan ° ˘ ° 07 Feb 2013, 18:33

@CaMIRO
profesore, malo ste se zaleteli...
Nigde nisam rekao da je rad tih agencija cinjenica nego pretpostavka.
Termin cinjenica se odnosila na to da Yuga vise nema, niste me pazljivo pratili!

Sve ono sto sam rekao sam argumentovao, za razliku od vas!
Ja ne tvrdim da sam u pravu nego sam izneo sta mislim i zasto.
Vi ocigledno ne razumete da postoje misljenja koja su drugacija od vasih, kao sto ne razumete ni sta je licno misljenje a sta cinjenica...

Vas ton je pun uvreda, gorcine i licnog nezadovoljstva cini mi se, sto je jako lose, ali samo za vas, meni ne mozete naskoditi, niti cete me ubediti u bilo sta, bar ne ovakvim tonom.

Da li ste vi svesni da vase znanje treba drugima da prenesete a ne da ga zloupotrebljavate i koristite kao oruzje u licnim kompleksima?

Ja sam takav utisak stekao iz vasih "obracunskih" komentara, mozda gresim?

Ali eto, jos jednom sam vam pruzio priliku da to vase znanje demonstrirate, sa uzivanjem!
Pozdrav :)

Autor carobnjak 07 Feb 2013, 22:49

Skrivi, ne može da prizna grešku, odnosno nema repliku i nema argumente, pa krene lično na protivnika (kojeg inače ne poznaje).

Predvidljivo. Nažalost.

Autor CaMIRO 08 Feb 2013, 08:52

Pošto se na par mesta provlači šta je Predrag rekao, evo da Predrag nešto i napiše. Kada govorim da mi je žao što više nema Zastave, žalim za njom kao fabrikom koja je imala svoju tradiciju, svoje radnike, svoje modele, svoj razvoj, svoje dobavljače... Mnogi pitanje Zastave doživljavaju kao da se radi o fabrici u Albaniji ili Hrvatskoj, a ne u našoj zemlji. To je već pitanje mentaliteta, vaspitanja, inteligencije... S druge strane ih razumem, jer je propagnda sa iskrivljenim opisom realnosti učinila svoje i Zastava je nažalost postala predmet sprdnje. Zato sve molim da je posmatraju kao uspešnu fabriku koja je bila poznata i priznata zaključno sa 1991. godinom. Ratovi i sankcije su srozale sve vrednosti pa i vrednost Zastave, na koju svi treba da budemo ponosni što smo je imali i da žalimo što više ne postoji. Nakon bombardovanja radnici te fabrike su se svim silama trudili da povrate kvalitet vozila i imidž firme, a u tome su prilično uspeli s obzirom na uslove u kojima su radili. Međutim, "dogodili" su se neki ljudi i njihovi aranžmani pa je sve palo u vodu.

Drugo, kako su se Zastavini modeli zvali na pojedinim tržištima i da li su bili poznatiji kao Yugo ili Zastava, to je potpuno nebitno. To čak govori o veštom marketingu koji u to vreme nije bio uobičajen. Retko koji proizvođač je imao dva imena koja je prilagođavao datom tržištu, a retki su bili i slučajevi jednog istog modela sa više naziva. Danas je to normalno. Prelistajte malo kataloge rezervnih delova i shvatićete o čemu pričam, a pričam o sledećem: Opel/Vauxhall, Yugo/Zastava... Ima još mnogo stvari u kojima je Zastava bila prva ili među prvima (101 kao liftbek sa nezavisnim oslanjanjem i poprečno postavljenim motorom, Yugo kao prvi mali model koji se prodavao u Americi, Cabrio kao tada najmanji auto na svetu sa elektropomičnim krovom, MPI ubrizgavanje goriva primenjeno među prvima u svetu...)

A da je Yugo jači brend nego Zastava, to sigurno jeste i svugde je poznat kao niskobudžetni automobil dostupan većini. Da je taj imidž mogao da se proširi na celu paletu modela dokaz su nazivi: Yugo Skala i Yugo Florida.

Kako se po meni niskobudžetni automobili budućnost automobilske industrije, brend Yugo bi svakako mogao da se oživi, a Zastava kao fabrika je nažalost zauvek uništena. Postoje realne šanse da se tradicija nastavi u Somboru, ali za to je samo potrebna dobra volja vlasti i nešto para, neuporedivo manje nego kod aranžmana sa Fiatom. Fabrika postoji, mašine delom postoje, a postoje i ljudi.

P.S. Pročitao sam u novinama da Rade Končar treba da kupi Slobodu Čačak. Zar oni treba da pokažu "nama" kako se prave šporeti o kakvima su do 1999. mogli samo da sanjaju? Još jedna sramota za državu što će da uništi nekada izuzetno kvalitetan brend.

Autor Predrag® 08 Feb 2013, 12:12