
Kako prenosi Beta, francuski Pežo Sitroen imao je u 2012. istorijski gubitak od 5 milijardi evra, za koji je pre svega zaslužna loša prodaja vozila te kompanije u Evropi.
Promet kompanije smanjen je za 5,2 odsto, na 55,4 milijardi evra. Ti rezultati "odražavaju pogoršanje stanja u automobilskom sektoru u Evropi", naveo je u saopštenju direktor kompanije Filip Varen, prenose svetske agencije.
Kao što se i očekivalo, neto dug automobilske grupe iznosi tri milijarde evra.
Francuska kompanija će se na putu oporavka osloniti na svoj plan restrukturiranja, ali i na savezništvo sa američkom kompanijom Dženeral motors, navodi njena uprava.
Prihod od prodaje novih vozila smanjen je prošle godine za 12,4 odsto, na 27,8 milijardi evra. Kompanija navodi da su pad potražnje i poskupljenje čelika i drugih materijala prošle godine doveli do 1,5 milijardi evra gubitka u proizvodnji automobila.
Evropsko tržište automobila zabeležilo je prošle godine pad od 8,2 odsto, što je najslabiji rezultat od 1995. godine.
Ipak, najveći francuski proizvodjač automobila zadržao je svoja predvidjanja za 2013. i naredne godine. Pežo je u 2011. zabeležio dobit od 588 miliona evra.
Autor: Beta.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Peugeot
ma gm je glavni krivac, cim su poceli saradjivati sa peugeotom ovi upali u krizu :)))
Kriva je evropa a ne GM. To se upravo desava ono sto sam ja pisao pre mesec dana. Evropski proizvodjaci stalno nesto kalkulisu da zastite evropsko trziste od drugih jer se boje konkurencije raznim glupim zakonima carinama i itd. Trose energiju i vreme na gluposti jer ne mogu vise da se suprotstave najezdi istoka azije i dr. Jednostavno stite trulo trziste u kojem vise nema kupaca. Kais se steze pa su neki veci poceli rovariti na drugim trzistima ali su u medjuvremenu i ti tamo razvili svoju auto industriju koja vec moze da im parira. Buducnost je jasna ili moraju obarati cenu ili se i dalje glupirati sa low-cost modelima koji nemaju sanse u borbi sa ostalom konkurencijom.
@ bk
Kriva je cena PSA modela.
208 među najskupljima u B klasi
308 je 1.500€ skuplji od Megana
508 je 7.000 skuplji od Lagune i 3.000€ skuplji od Latitude-a itd...
3008 oko 2.000€ skuplji od Scenic-a
A 107 je skoro 9.000€
Pa nismo mi ovce za šišanje!
Citigo nov model pa košta 6.500€
Što se PSA gura cenama iznad VW-a, evo i Fiat Bravo, preteraše sa cenom.
@ Deyan_L
Upravo to i hocu da kazem cene su te koje moraju biti konkurentne. Mali broj kupaca danas gleda neku tradicuju i dr. Kad je cena velika a za iste pare dobija auto koji ne zaostaje po karakteristikama i ima jos vise osnovne opreme pobednik je jasan. Zakon trzista.
Kad se samo setim da je "pežo 504" bio smatran za ravan "Mercedesu" u voznim osobinama ...
Otkad su šutnuli "Pininfarinu" iz "Pežo" dizajna, samo padaju.
Gerard Welter napravio je veliku grešku sa 307-icom, koju smatram za najgori "Pežo" u modernoj istoriji. Onda, umesto da prizna grešku nastavio je putem nepotrebnog vizuelnog i materijalnog glomašću.
Njima treba jedan 205, koji ih je početkom osamdesetih spasio od propast. Međutim sumnjam da bilo kakav auto u trenutnoj klimi, protiv sve većeg broja konkurenata, može da napravi takav bum.
Šteta, marka mi je bila draga. Automobili poput 404, 504, 604 (prvi turbodizel ikada), 205 GTi, 306 GTi-6, 106 Rallye, 406 Coupe ... legenda do legende.
Normalno da ce da prsnu kad je plata radnika u Francuskoj pet puta veca nego plata radnika u Slovackoj ili Rumuniji, pa onda i auto koji se proizvede tamo mora da bude mnogo skuplji. A radnici imaju jake sindikate koje stiti drzava, pa PSA ne sme da im smanji platu/gasi fabrike i seli proizvodnju, i to ce neminovno dovesti do daljeg pada prodaje i novih gubitaka
Tačno, ma da sve to važi i za "Folksvagen" u Nemačkoj. GM već više od deset godina (neki kažu i dvadeset) nije od "Opela" video profit iz istih razloga.
VW se valjda izvlači jer im je Evropa samo 25% prodaje (barem tako u januaru), dok se PSA na evropu oslanja za preko 50% ... i tako će biti, kažu, sve do 2015. ili 2016.